Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego 15W50? Teraz zapewne masz 15W40. 15W50 będzie trochę gęstszy wyższych temperaturach, ale jeżeli silnik jest w dobrej kondycji to wcale nie jest takie dobre. Sam producent oczywiście bardzo dobry, ale i polskie oleje zwłaszcza wyższych klas jakości też są całkiem dobre.

Opublikowano (edytowane)

Czego oczekujesz od tego oleju? myślisz że ci żywotność silnika przedłuży? na pewno nie tylko lżej ci na kieszeni będzie, do tego typu silników wystarczający będzie turdus

Edytowane przez sznajdik
  • Like 1
Opublikowano

Co do samego fuchsa to wiem jedynie tyle że raczej ludzie na niego nie narzekają. Odnośnie wypowiedzi "a po co lejesz...." - kiedyś na superolu latali wszyscy i chodziło to czemu tyle ludzi jednak na nim nie jeździ? Ojciec mój kiedyś jeździł na superolu, potem Milvus następnie turdus 15w50 dwa lata i teraz drugi rok Mobil Delvac 15w40, a wahałem się nad tym fuchsem. Po to człowiek stara wlać się lepszy bo być może będzie lepiej trzymał parametry przy granicznych wartościach aczkolwiek to jedynie oczekiwania bo nie zawsze cena i jakość idą w parze. O samej jakości oleju cieżko będzie powiedzieć bo to do zbadania w laboratorium ale zapewne znajdzie się stado które będzie wiedziało mimo braku konstruktywnych argumentów. 

Swoją drogą to uważam ze lepiej zmienić gorszy olej częściej niż dobry jako longlajfa traktować.

 

Ps. Ile na tej kieszenie odczuje? 30 zł? Co to jest w przeciagu roku.

  • Like 1
Opublikowano

Z ciekawostek napiszę jeszcze, że różnica w ciśnieniu miedzy Turdusem 15w50 a Mobilem 15w40 na przyjechanym silniku jest bardzo nieznaczna. Przykladowo na Mobilu na jałowym w upalny dzień przy fest rozgrzaniu ciśnienie 1 bar, na Turdusie w identycznej sytuacji może było z 1.2 a może nawet nie, ale też nie jest to miarodajne bo nie znam dokladnej temp. Otoczenia, cieczy chłodzącej oraz oleju ale jeśli ktoś chce w ten sposób ciśnienie poprawić to niech nie liczy na sukces. 

 

Jeśli zakupisz fuchsa to podziel sie wrażeniami, może skuszę się na przyszły rok.

Opublikowano (edytowane)

Myślę że tu tylko logo na opakowaniu nabija cenę nie jakieś tam mega parametry tak samo jak logo na obuwiu czy odzieży niby jest jakiś prestiż z noszenia też wyprodukowane wiadomo gdzie i też się rozlatuje jak takie no name a kto temu winien użytkownik. Tak samo olej przyszedł z zachodu razem z ciągnikami wprowadzanymi przez duże koncerny i ludzie se do łbów wbili że to dobre skoro oni stosują i zalecają i tak zostało, inne firmy dostosowały swoje parametry do tych mega dobrych olei i sprzedają je taniej ot cała filozofia. Może to i dobre ale do sprzętów z końca lat 90-tych

Edytowane przez sznajdik
Opublikowano

Niby tak, ale dam taki przykład. Olej jasol gl-5 85w140 i orlen gl-5 85w140. Jasol temp płynięcia minus 18 natomiast orlen minus 26. Niby te same normy a przepaść. Cena na korzyść jasolu. Widać doskonale że cena to jednak też czasami odzwierciedlenie jakości. Identycznie może być w porównaniu Turdusa z tym Fuchsem, ale oczywiście nie musi i raczej nikt z nas tego nie zweryfikuje bo o ile jakąś maszynę można podczas pracy no to z olejami jest dużo trudniej. 

 

Dodam, że jestem świadom iż jakość oleju to nie temp. Jego płynięcia, ale jakoś dodanych dodatków,  ale skoro na wstępie taka d*pa to co dalej może być dobrego.

Opublikowano

Przy pierwszej wymianie oleju zalałam mf 6190 orlenowskim Agro utto i hydraulika oraz skrzynia chodziła tak sobie. Później mechanik wymienił mi na fuchsa agrifarma o takich samych parametrach i ciągnik lepiej pracuje 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v