Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam

Zakupiłem MF 5613.

Mam problem z układem kierowniczym, a mianowicie gdy wolno krece kierownica to stawia opór, a jak szybko to wspomaganie działa bez problemu.

Nieistotne czy obroty silnika są małe czy duże.

Cisnienie na orbitrolu podczas krecenia kierownica prawie 200 bar czyli prawidłowe a w spoczynku 60 a powinno byc 18 (wartosc podana przez fabryke).

Podmieniłem orbitrol le to nie pomogło.

Nie wiem czym uwarunkowane jest to ze w spoczynku daje 60 bar a nie 18.

Typ hydrauliki to Open Centre 100l

Edytowane przez robert199411
Opublikowano

Olej fush 10w40 taki jaki zaleca producent.

Zaworu przed orbitrolem nie ma zadnego tylko te, które są w orbitrolu lecz orbitrol jest podmieniony na nowy.

Dokładnie jest tak pompa-filtr-orbitrol i nic wiecej. 

Opublikowano (edytowane)

Można jeszcze przejrzeć siłownik i przewody od niego do orbitrola. Może tam jest jakiś opór jak kręcisz wolno to przepływa mniej oleju i jest ciężko. Jak kręcisz szybko to więcej i lżej idzie. Można też rozpiąć układ kierowniczy i sprawdzić czy sworznie się lekko obracają.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

siłownik podmieniłem i to nic nie dało.

Podniosłem przód żeby odciążyć koła ale tak samo sie kreci.

Dzisiaj odpaliłem ciagnik i kierownica przez chwile kreciła się lekko a pozniej znowu opor gdy krece wolno.

Opublikowano (edytowane)

witam

Przeprowadziłem dzisiaj test, a mianowicie odpiąłem jeden wąz z siłownika np. prawy i kreciłem kierownica w lewo i elegancko lekko sie kreci lecz zaobserwowałem, że podczas krecenia w lewo leci olej z prawej strony siłownika i to jest normalne bot o jest powrot  ale leci tez  z cisnieniem olej z węze odłaczonego a tak chyba nie powinno byc.

Edytowane przez robert199411
Opublikowano

te 60 bar to cisnienie spoczynkowe gdy nie krece kierownica a powinno byc 18 bar.

Niemniej jednak na jednym wezu powinno byc cisnienie a na drugim powinien wracac olej, a tam jest cisnienie i tym samym cisnienie z silownika (powrot) gryzie sie z tym z weza a gdy bede krecil szybciej to cisnienie z silownika (powrot) jest wieksze niz to na wezu i kierownica chodzi lepiej. 

Opublikowano

ale nie pomyliłeś węży w nowym orbitrolu? zwracasz uwagę na opis przyłączy, bo taki sam nie znaczy że podłączenie jest identyczne. a jak raz żle podłączysz to może go szlak trafić. i czy ciśnienie na orbitrolu nie jest za duże? Bynajmniej w starych masseyach druga sekcja pompy nie daje aż takiego ciśnienia. A sam miałem taki przypadek że poprzedni właściciel w rębaku do drzewa co miał napęd hydrauliczny przeregulował zawór ciśnienia i dwa silniki hjydrauliczne rozwaliłem zanim się skapowałem że coś nie tak. Ale pompa pakowała ponad 300barów tak porządnie ustawił. 

Opublikowano

orbitrol nowy

cisnienie spoczynkowe bez krecenia powinno byc 18 u mnie jest 60 przy wyzszych obrotach na najnizszych 35 bar a powinno sie utrzymywac 18 na niskich i wysokich.

Nie mam pojecia dlaczego na niskim cisnieniu bez ruszania kierownicy buduje sie tak duze cisnienie. Podłaczenie sprawdzałem i jest ok na 100%. Orbitrol stary i nowy daje cisnienie na oba weze i dlatego nie ma wspomagania jak krece wolno tylko musze  szybko wtedy siłownik na powrocie ma wieksze cisnienie niz to na wezu i wtedy wspomaganie dziala. Zadnych zaworów nie ustawiałem w skrajnych połozeniach kół jest 200bar i tak ma byc. 

orbitrol nie moze dawac oleju z obu stron

 

Opublikowano

Byś może orbitrol daje ciśnienie na obie strony bo ciśnienie na wejściu jest za wysokie. Jeśli kręcisz szybko jest ono spożytkowane i idzie w jeden wąż. Natomiast jeśli kręcisz wolno ciśnienia/oleju jest za dużo. Orbitrol nie jest nigdy w 100 % szczelny jeśli chodzi o rozdział między kierunkami i olej jest wypychany na przeciwną stronę. Musisz zrobić porządek z ciśnieniem zasilającym. A do tego będzie raczej potrzebny serwis. Ewentualnie jakiś schemat hydrauliki tego ciągnika lub ktoś kto się na tym zna.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v