robert199411

Mf 5613 brak wspomagania

Polecane posty

Witam

Zakupiłem MF 5613.

Mam problem z układem kierowniczym, a mianowicie gdy wolno krece kierownica to stawia opór, a jak szybko to wspomaganie działa bez problemu.

Nieistotne czy obroty silnika są małe czy duże.

Cisnienie na orbitrolu podczas krecenia kierownica prawie 200 bar czyli prawidłowe a w spoczynku 60 a powinno byc 18 (wartosc podana przez fabryke).

Podmieniłem orbitrol le to nie pomogło.

Nie wiem czym uwarunkowane jest to ze w spoczynku daje 60 bar a nie 18.

Typ hydrauliki to Open Centre 100l

Edytowano przez robert199411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

jeśli niskie ciśnienie jest za wysokie to oznacza zator czyli za gęsty olej, zapchany filtr albo jakiś zawór się przycina 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej fush 10w40 taki jaki zaleca producent.

Zaworu przed orbitrolem nie ma zadnego tylko te, które są w orbitrolu lecz orbitrol jest podmieniony na nowy.

Dokładnie jest tak pompa-filtr-orbitrol i nic wiecej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wolny spływ dałem do beczki i nic to nie zmieniło jedynie tylko to, ze wtedy nie ma jazdy bo powrot z orbitrola zasila skrzynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Można jeszcze przejrzeć siłownik i przewody od niego do orbitrola. Może tam jest jakiś opór jak kręcisz wolno to przepływa mniej oleju i jest ciężko. Jak kręcisz szybko to więcej i lżej idzie. Można też rozpiąć układ kierowniczy i sprawdzić czy sworznie się lekko obracają.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siłownik podmieniłem i to nic nie dało.

Podniosłem przód żeby odciążyć koła ale tak samo sie kreci.

Dzisiaj odpaliłem ciagnik i kierownica przez chwile kreciła się lekko a pozniej znowu opor gdy krece wolno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam

Przeprowadziłem dzisiaj test, a mianowicie odpiąłem jeden wąz z siłownika np. prawy i kreciłem kierownica w lewo i elegancko lekko sie kreci lecz zaobserwowałem, że podczas krecenia w lewo leci olej z prawej strony siłownika i to jest normalne bot o jest powrot  ale leci tez  z cisnieniem olej z węze odłaczonego a tak chyba nie powinno byc.

Edytowano przez robert199411

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Orbitrola się jakoś nie reguluje? Czy ciśnienie podawane na orbitrol ze skrzyni nie jest za duże?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te 60 bar to cisnienie spoczynkowe gdy nie krece kierownica a powinno byc 18 bar.

Niemniej jednak na jednym wezu powinno byc cisnienie a na drugim powinien wracac olej, a tam jest cisnienie i tym samym cisnienie z silownika (powrot) gryzie sie z tym z weza a gdy bede krecil szybciej to cisnienie z silownika (powrot) jest wieksze niz to na wezu i kierownica chodzi lepiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

napisz jeszcze raz czy dobrze rozumiem wymieniłeś orbitrol na nowy i jest tak samo jak na starym ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
olkosio    124

ale nie pomyliłeś węży w nowym orbitrolu? zwracasz uwagę na opis przyłączy, bo taki sam nie znaczy że podłączenie jest identyczne. a jak raz żle podłączysz to może go szlak trafić. i czy ciśnienie na orbitrolu nie jest za duże? Bynajmniej w starych masseyach druga sekcja pompy nie daje aż takiego ciśnienia. A sam miałem taki przypadek że poprzedni właściciel w rębaku do drzewa co miał napęd hydrauliczny przeregulował zawór ciśnienia i dwa silniki hjydrauliczne rozwaliłem zanim się skapowałem że coś nie tak. Ale pompa pakowała ponad 300barów tak porządnie ustawił. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

orbitrol nowy

cisnienie spoczynkowe bez krecenia powinno byc 18 u mnie jest 60 przy wyzszych obrotach na najnizszych 35 bar a powinno sie utrzymywac 18 na niskich i wysokich.

Nie mam pojecia dlaczego na niskim cisnieniu bez ruszania kierownicy buduje sie tak duze cisnienie. Podłaczenie sprawdzałem i jest ok na 100%. Orbitrol stary i nowy daje cisnienie na oba weze i dlatego nie ma wspomagania jak krece wolno tylko musze  szybko wtedy siłownik na powrocie ma wieksze cisnienie niz to na wezu i wtedy wspomaganie dziala. Zadnych zaworów nie ustawiałem w skrajnych połozeniach kół jest 200bar i tak ma byc. 

orbitrol nie moze dawac oleju z obu stron

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Byś może orbitrol daje ciśnienie na obie strony bo ciśnienie na wejściu jest za wysokie. Jeśli kręcisz szybko jest ono spożytkowane i idzie w jeden wąż. Natomiast jeśli kręcisz wolno ciśnienia/oleju jest za dużo. Orbitrol nie jest nigdy w 100 % szczelny jeśli chodzi o rozdział między kierunkami i olej jest wypychany na przeciwną stronę. Musisz zrobić porządek z ciśnieniem zasilającym. A do tego będzie raczej potrzebny serwis. Ewentualnie jakiś schemat hydrauliki tego ciągnika lub ktoś kto się na tym zna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilb1996
      Witam, mam pytanie do posiadaczy Massey Ferguson 29xp. Po odpaleniu załącza się unicontrol i zaczyna piszczeć. Świeca się wtedy 2 błędy w górnym rzędzie druga i trzecia kontrolka od lewej. Odlicza od 20 i po 20 sekundach gaśnie. Czytałem coś w tym temacie i niby że to kontrolka od ciśnienia oleju hydraulicznego. W którym miejscu znajdę czujnik? Jeden jest w zbiorniku oleju a myślę że musi być jakiś drugi? Ewentualnie czy posiada ktoś instrukcje obsługi w pdf ? Myślę ze tam też mógłbym coś znaleźć . Z góry dziękuję za odpowiedzi.
    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj