Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w tytule ciągnik niedawno kupiony  i wychodzi na to że trzeba zmienić akumulator bo po nocy ledwo kręci . Tu pytanie jaki kupić żeby był dobry . Do tej pory był 140ah 800A . Kupić taki sam czy 180ah 1000A ? 

Opublikowano
2 minuty temu, tomek1974 napisał:

dla mnie ma znaczenie marka akumulatora a pojemność powinna być taka jaką przewidział producent 

ponoć centry już nie te kiedyś 

Ogólnie Centra jest według mnie dobrą firmą . Mam w dwóch ciągnikach akumulatory z tej firmy i chodzą już 5 lat bez problemu . W samochodzie Centra Futura chodzi 9 lat bez problemu .

Opublikowano

ja tez mam centre w zetorze- 5 miesiecy chodzi i juz sa problemy, wedlug elektryka nadaje sie na zlom. poprzednia chodzila ponad 5 lat-kupilem ciagnik z juz zalozona i nie bylo problemu zeby postal 2 tyg i nie zapalil, 

Opublikowano

alternator jest dostosowany do pojemnosci akumulatora , jak producent zaleca 140 ah to kup taki tylko to jest rzadki typ i cieżko znalesc 140 ah ja do nh  80 km kupie 125 -140 bo taki zaleca producent , zadzwoń do dilera zetora lub podjedz lub zobacz w książsce serwisowej jakie sa zalecenia i się dostosuj.   natomiast ja jestem zadowolony z firmy jenox , 

Opublikowano

U mnie też padł przy -9*C i również szukam co kupić. Zajrzałem do Instukcji i tam podają że może być 12V/135Ah, 12V/155Ah, 12V/165Ah. 

I teraz pytanie, czy jak się kupi większy np 180Ah, to czy alternator wydoli? 

Jakiej firmy polecacie? Varta, Bosch? Czy szkoda kasy i kupić Jenoxa za mniej jak 500zł? 

Co sądzicie o akumulatorach AKBAT? 

Opublikowano

ja mam 190ah zamiast zalecanego 135 ,alternator 55 amperowy i nie ma problemów z naładowaniem .

Producent ,przy doborze akumulatora w obecnych czasach, bierze pod uwagę nie tylko wymiary akumulatora ale przede wszystkim jego  koszt.

Nie wyobrażam sobie odpalenia w zimę ciągnika tak małym akumulatorem skoro dużo większy z trudem kręci a rozrusznik nowy z reduktorem Magnetona

Opublikowano
DarekD napisał:

ja mam 190ah zamiast zalecanego 135 ,alternator 55 amperowy i nie ma problemów z naładowaniem .

Producent ,przy doborze akumulatora w obecnych czasach, bierze pod uwagę nie tylko wymiary akumulatora ale przede wszystkim jego  koszt.

Nie wyobrażam sobie odpalenia w zimę ciągnika tak małym akumulatorem skoro dużo większy z trudem kręci a rozrusznik nowy z reduktorem Magnetona

Odpowiedział byś mi na pytanie z tematu o rzężenie w pompie 😉 A odnośnie akumulatora to ja mam własnir 140 ah 900 rozruchu i słabo kręci, właśnie dziś padł przy odpalaniu, rozrusznik mam szybkoobrotowy JUBANA, zastanawiam się czy nie kupić większego, może dlatego też ciężko pali mi mój 9540

Opublikowano

Podsumowując temat zakupiony został akumulator centry 140ah 800a wiosna lato jesień było okej a przyszły mrozy -15 i niestety brak mocy do zapalenia także jak by ktoś również szukał to minimum 180ah 1000a albo i większy . 

Opublikowano

A akumulator bars ,snajder ,Exide, jest to coś warte akumulatory 12v 180ah 1000a 

Firm jest tyle więc wybór ciężki ,kiedyś byłem za centra ale zepsuła się a taki jak był akuma zaśpiewali 1200zl chociaż wytrzymał 9lat

Opublikowano (edytowane)

westa to ukraińskie akumulatory - nie wiem jak teraz ,ale wcześniej (8 lat temu ) taki miałem w 10540 i nic nadzwyaczajnego . W serii zetorów 75-10540 co byście nie założyli to i tak nie będzie uderzenia bo coś źle dobrano rozrusznik !! mam w nim wzmocniony  3,2 kw Magneton ( normalnie mają2,7 )  z przekładnią  i nie ma rewelacji -podobnie kręci jak starego typu też 3,2 kW

W tym roku założyłem centrę 190 ah -jakaś niby o wzmocnionym prądzie rozruchowym . Nie wyobrażam sobie odpalania na 140 ah !!!

Edytowane przez DarekD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v