Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry,

Będąc zmuszony do wymiany termostatu i jego obudowy, chciałbym się zapytać czy zakupić nowy, czy stary typ (bo w sprzedaży są właśnie takie dwie opcje). Czy w ogóle nowy typ termostatu można zamontować w miejsce typu starego (lub ewentualnie na odwrót)? Niestety nie bardzo wiem jaki typ występuje w moim ciągniku (mtz 82 z połowy lat 80-tych).

Opublikowano

Stary typ otwiera się przy 70 st, nowy bodajże przy 90 st. U mnie był stary typ, włożyłem taki sam typ jak był gdy kupiłem traktor. ciągnik najpierw się przegrzewał, zmieniłem chłodnice, wyrzucał mi stale płyn, po zgaszeniu słychać było jakieś przemieszczanie powietrza w układzie.  Dostał nowy typ i po problemie. Koniec z przegrzewaniem i płyn trzyma poziom. 

Opublikowano

To dość dziwne, bo w takim przypadku przegrzewanie powinno być bardziej prawdopodobne w przypadku nowego typu. Na pewno nowy typ otwiera się przy wyższej temperaturze?

Według instrukcji temperatura wody w silniku powinna być wyższa niż 75 i niższa niż 95 stopni.

Od zakupu ciągnika użytkowałem go bez termostatu, więc tym bardziej ciężko mi określić jaki jego typ wybrać.

Opublikowano

Dlatego ja kupiłem nowy typ obudowy i do niej termostat chyba od jakiejś hondy z temperaturą otwarcia 70st. Stary typ termostatu jest beznadziejny, nie domyka się. Nie ma szans żeby silnik bez obciążenia zimą zagrzał się do jakiejś rozsądnej temperatury.

Opublikowano

Spokojnie Nowy Typ pasuje tylko jedna dziurkę trzeba zaślepić, miałem stary typ i miał 50 st max teraz ma ładne 80 czasem 90 i traktor dużo lepiej chodzi , niedogrzany silnik to powolna śmierć dla silnika. Olej gęstszy i wgl , a jak Ci się przegrzewa to wartało by zaglądnąć na filtr oleju chłodnicy bo znając życie mało kto go czyści , a co dopiero wymienia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v