istist

Mtz 82 termostat nowy i stary typ

Polecane posty

istist    0

Dzień dobry,

Będąc zmuszony do wymiany termostatu i jego obudowy, chciałbym się zapytać czy zakupić nowy, czy stary typ (bo w sprzedaży są właśnie takie dwie opcje). Czy w ogóle nowy typ termostatu można zamontować w miejsce typu starego (lub ewentualnie na odwrót)? Niestety nie bardzo wiem jaki typ występuje w moim ciągniku (mtz 82 z połowy lat 80-tych).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Nie ma różnicy w jakości między starym, a nowym typem?

Edytowano przez istist

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Buszmen11    112

Stary typ otwiera się przy 70 st, nowy bodajże przy 90 st. U mnie był stary typ, włożyłem taki sam typ jak był gdy kupiłem traktor. ciągnik najpierw się przegrzewał, zmieniłem chłodnice, wyrzucał mi stale płyn, po zgaszeniu słychać było jakieś przemieszczanie powietrza w układzie.  Dostał nowy typ i po problemie. Koniec z przegrzewaniem i płyn trzyma poziom. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

To dość dziwne, bo w takim przypadku przegrzewanie powinno być bardziej prawdopodobne w przypadku nowego typu. Na pewno nowy typ otwiera się przy wyższej temperaturze?

Według instrukcji temperatura wody w silniku powinna być wyższa niż 75 i niższa niż 95 stopni.

Od zakupu ciągnika użytkowałem go bez termostatu, więc tym bardziej ciężko mi określić jaki jego typ wybrać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    271

A czy wiesz wogóle jak wygląda obudowa nowego i starego typu?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Obudowę starego typu już oglądałem w swoim ciągniku, obudowę nowego znam tylko ze zdjęć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    271

Po co trzymać wyższą temperaturę jak MMZ D240 lubi 70*C


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
istist    0

Według instrukcji temperatura robocza silnika powinna być wyższa niż 75 i niższa niż 95 stopni. Czy te informacje są błędne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    208

Dlatego ja kupiłem nowy typ obudowy i do niej termostat chyba od jakiejś hondy z temperaturą otwarcia 70st. Stary typ termostatu jest beznadziejny, nie domyka się. Nie ma szans żeby silnik bez obciążenia zimą zagrzał się do jakiejś rozsądnej temperatury.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    8

Spokojnie Nowy Typ pasuje tylko jedna dziurkę trzeba zaślepić, miałem stary typ i miał 50 st max teraz ma ładne 80 czasem 90 i traktor dużo lepiej chodzi , niedogrzany silnik to powolna śmierć dla silnika. Olej gęstszy i wgl , a jak Ci się przegrzewa to wartało by zaglądnąć na filtr oleju chłodnicy bo znając życie mało kto go czyści , a co dopiero wymienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ceston
      Witam składam do kupy zwolnice w mtz 820 i zastanawiam się jak są smarowane łożyska oznaczone numerem 45. Nie ma tam korka u góry nawet takiego na rysunku jest tylko korek na boku który sięga tak do 1/3 zwolnicy. Czy ten olej rozprowadzi się podczas jazdy sam do tego miejsca?

      http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=394
    • Przez jarko111
      Zna ktoś moment z jakim należy doręcić korbowodó w silniku d260 - pronar 1221a II lub Mtz 1221
    • Przez Konrad2510
      Witam mam pytanie, z lewej strony rozebralem hamulce bo ciekly, wymienilem uszczelniacz dwa oringi co wchodzi trn walek i dalej cieknie, tylko z tego wężyka co idzie do tej obudowy. Do czego on jest i czy mozna go zaslepic
    • Przez thefarmer
      Witajcie mam pytanie czy wasze belarusy również są takie jakby mulowate w przedziale obrotów 800-1300 mój w tym przedziale jest dość ospaly dopiero powyżej 1300 jak turbina zaczyna pracować czuć jego moc. Pytam bo mam odniesienie do belarusa 820 znajomego ktorego sobie sciagnal z niemiec tam silnik bez turbo a praktycznie od poczatku bardzo dobdze wchodzi na obroty niezaleznie co ma z tylu zaczwpione? 
    • Przez kitok3
      Witam, mam zamiar zakupić do Belarusa 920 agregat talerzowy pół zawieszany z wałem oponowym jezdnym typu unia ares drive. I tu nasuwa się moje pytanie dla ludzi którzy mają "zemsty Stalina" jak ciągnik będzie z tym współpracował ???
      Wiem że kilka osób z forum ma takie zestawy.
      Dlaczego pół zawieszany ??? Raz że nie będę się obawiał o podnośnik, dwa że ciągnik nie trzeba będzie doważać na przodzie, trzy mniejsze zapotrzebowanie na mocy ma NIBY pół zawieszany niż zawieszany.
      Ciągnik został UTURBIONY.
      Proszę o wypowiedz kolegów.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj