Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogólnie Fendt to dobra marka, u mnie w okolicy jeździ ich dość dużo różnych typów,no cóż w tym wieku po ciągniku można się wszystkiego spodziewać,może jeszcze chodzić, a jak przyjdzie do remontu to musisz się liczyć z kosztami znacznie większymi niż do ursusa,czy nawet zetora.

Opublikowano

Witam niedawno kupiłem Fendta 308 LS mało o nim wiem. W ciągniku brakowało oleju hydraulicznego więc wlałem 10 litrów do zbiornika i po 3 dniach zbiornik był pusty. Odkręciłem wlew oleju do skrzyni biegów i olej aż sam się wylewał, myślę że tam znalazł się olej od hydrauliki.

 

Jak mógł się tam dostac ?

 

Z góry dziękuje za odp.

Opublikowano

Witam. a który to rocznik tego fendta??

Ja mam tez taki ciągnik i w nim oleje są rozdzielone tzn od hydrauliki w oddzielnym zbiorniku a w skrzyni w osobnym (z tyłu obok zaczepu jest wlew z miarką). U mnie tak się składa że i w hydraulice i skrzyni mam Agrol U.

Niewiem czy to możliwe żeby u Ciebie doszło do ich zmieszania. . .

Może od razu w skrzyni miałeś tak dużo tego oleju?

Opublikowano

Rocznik 88. Nie wiem jak to możliwe ale po upuszczeniu oleju z skrzyni olej był przez pewien czas w normie ale gdy dolałem do zbiornika hydrauliki oleju, znów znalazł się w skrzyni a ze zbiornika go ubyło.

Opublikowano (edytowane)

Rocznik 88. Nie wiem jak to możliwe ale po upuszczeniu oleju z skrzyni olej był przez pewien czas w normie ale gdy dolałem do zbiornika hydrauliki oleju, znów znalazł się w skrzyni a ze zbiornika go ubyło.

 

Wedle linku olej z hydrauliki może faktycznie dostać się do skrzyni, kliknij w powyższy słusznie zamieszczony przez JD1075 link i zobacz jak to na zdjęciach wygląda. Nie powinno być z tym problemów, można się tam dostać odkręcając klapę obsługową (część podłogi) pod siedzeniem w kabinie, dla lepszego dojścia należy też zdemontować lewe koło ciągnika. Tłoczysko jak podają można wyciągnąć magnesem, zregenerować o-ring na tłoku i wszystko złożyć z powrotem w całość. :rolleyes:

Edytowane przez favi515
Opublikowano

ja użytkuje 308lsa z 91r.od 4lat jedyny problem z ehr-em. Maszyna niesamowita nie porównuj go do zetora bo to profanacja. u mnie w orce na IIIa palił 6l/h w piątce pół zawieszanej. wiem ze mało realne ale wiem co mowie. silnik dzięki hydrokinetycznemu sprzęgłu nie do zajechania. Dokupiłem trochę ziemi i teraz już dla mnie za mało złożyłem na 312 vario i zobaczymy co z tego będzie. 308 zwrotna, szybka, prosta w obsłudze nic dodać nic ując tylko ta elektryka... Pilnuj tylko płynów i mówię Ci ze będziesz zadowolony. Pod warunkiem ze nie kupisz wraka. Ja nie zamienił bym swojej 308 z 91r na zetora z 2001.

Opublikowano (edytowane)

Wedle linku olej z hydrauliki może faktycznie dostać się do skrzyni, kliknij w powyższy słusznie zamieszczony przez JD1075 link i zobacz jak to na zdjęciach wygląda. Nie powinno być z tym problemów, można się tam dostać odkręcając klapę obsługową (część podłogi) pod siedzeniem w kabinie, dla lepszego dojścia należy też zdemontować lewe koło ciągnika. Tłoczysko jak podają można wyciągnąć magnesem, zregenerować o-ring na tłoku i wszystko złożyć z powrotem w całość. :rolleyes:

 

"Zregenerowac o-ring na tloku"ca to ciekawe jak go zregenerujesz? Tylko jakos nie bardzo to widze ze zrobi sie to szybko i parzadnie przez klape obslugowa.

 

Tak to wyglada.

Edytowane przez kosti68
Opublikowano

Jasne....zetora....
Masseya jeszcze sie zgodze ale jezeli bym mial do wyboru fendta a masseya w podobnym roczniku i kasie nawet bym sie nie wahal i bral fendta. A dlaczego? Moze i takie male z wyposazenia nic nie maja ale w malych fergusonach 4 cylindrowe silniki to dla mnie tragedia ze wzgledu na pompe wtryskowa. Mocy niby cos tam jest ale jak tylko obciazenie dostanie to jak zacznie sie ksztusic to gasnie i koniec zabawy a w innych ciagnikach ze wzgledu na inszy regulator obrotow czy jak to sie zwie ciagnik sie zakopie zadymi troche ale sie nie zadlawi... mam sam obecnie znowu fergusona tylko 390 i gdyby nie to ze dzwignal mi opryskiwacz zalany o wadze ponad 2 ton to juz by go nie bylo ale ze na razie daje rade to musi zostac tylko kminie caly czas co z ta pompa nieszczesna zrobic ale to pewnie pompiarz sie wykaże i wencja jak da rade zrobic.
A zetora to sobie daruj w przedbiegach...niedosyc ze ceny z kosmosu i to chyba z innej galaktyki to na dodatek czesci obecnie sie robia jak do zachodnich ciagnikow szczegolnie te nowsze...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v