Skocz do zawartości
tomi382

Fendt 308LS [opinie]

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
tomi382    98

Witam, nie wiedzialem w jaki temat to wrzucic. Jakie sa jego wady i zalety. Trafia mi sie taki za 30tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    98

83r chyba i interesuje mnie co je "boli". Bo wiadomo że polskie c-385 ( paliwożerne i półbiegi ) a przy tym to nie wiem bo w okolicy nikt takiego nie użytkuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jendrek    119

Ogólnie Fendt to dobra marka, u mnie w okolicy jeździ ich dość dużo różnych typów,no cóż w tym wieku po ciągniku można się wszystkiego spodziewać,może jeszcze chodzić, a jak przyjdzie do remontu to musisz się liczyć z kosztami znacznie większymi niż do ursusa,czy nawet zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    98

dlatego nie ukrywam że jakoś wolałby, starego zetora niż fendta, pasowałby do tura i jakoś wpadł mi w oko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Nie ma nowych ciagnikow Fendt 308. Jesli chcialbys nowy to musisz wziasc conajmniej Fendt 309 vario.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    98

Witam, nie wiedzialem w jaki temat to wrzucic. Jakie sa jego wady i zalety. Trafia mi sie taki za 30tys

Co z moim pytaniem panowie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzejek    0

Witam niedawno kupiłem Fendta 308 LS mało o nim wiem. W ciągniku brakowało oleju hydraulicznego więc wlałem 10 litrów do zbiornika i po 3 dniach zbiornik był pusty. Odkręciłem wlew oleju do skrzyni biegów i olej aż sam się wylewał, myślę że tam znalazł się olej od hydrauliki.

 

Jak mógł się tam dostac ?

 

Z góry dziękuje za odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafczyk    0

Witam. a który to rocznik tego fendta??

Ja mam tez taki ciągnik i w nim oleje są rozdzielone tzn od hydrauliki w oddzielnym zbiorniku a w skrzyni w osobnym (z tyłu obok zaczepu jest wlew z miarką). U mnie tak się składa że i w hydraulice i skrzyni mam Agrol U.

Niewiem czy to możliwe żeby u Ciebie doszło do ich zmieszania. . .

Może od razu w skrzyni miałeś tak dużo tego oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzejek    0

Rocznik 88. Nie wiem jak to możliwe ale po upuszczeniu oleju z skrzyni olej był przez pewien czas w normie ale gdy dolałem do zbiornika hydrauliki oleju, znów znalazł się w skrzyni a ze zbiornika go ubyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
favi515    2

Rocznik 88. Nie wiem jak to możliwe ale po upuszczeniu oleju z skrzyni olej był przez pewien czas w normie ale gdy dolałem do zbiornika hydrauliki oleju, znów znalazł się w skrzyni a ze zbiornika go ubyło.

 

Wedle linku olej z hydrauliki może faktycznie dostać się do skrzyni, kliknij w powyższy słusznie zamieszczony przez JD1075 link i zobacz jak to na zdjęciach wygląda. Nie powinno być z tym problemów, można się tam dostać odkręcając klapę obsługową (część podłogi) pod siedzeniem w kabinie, dla lepszego dojścia należy też zdemontować lewe koło ciągnika. Tłoczysko jak podają można wyciągnąć magnesem, zregenerować o-ring na tłoku i wszystko złożyć z powrotem w całość. :rolleyes:

Edytowano przez favi515

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xirlo    0

ja użytkuje 308lsa z 91r.od 4lat jedyny problem z ehr-em. Maszyna niesamowita nie porównuj go do zetora bo to profanacja. u mnie w orce na IIIa palił 6l/h w piątce pół zawieszanej. wiem ze mało realne ale wiem co mowie. silnik dzięki hydrokinetycznemu sprzęgłu nie do zajechania. Dokupiłem trochę ziemi i teraz już dla mnie za mało złożyłem na 312 vario i zobaczymy co z tego będzie. 308 zwrotna, szybka, prosta w obsłudze nic dodać nic ując tylko ta elektryka... Pilnuj tylko płynów i mówię Ci ze będziesz zadowolony. Pod warunkiem ze nie kupisz wraka. Ja nie zamienił bym swojej 308 z 91r na zetora z 2001.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kosti68    16

Wedle linku olej z hydrauliki może faktycznie dostać się do skrzyni, kliknij w powyższy słusznie zamieszczony przez JD1075 link i zobacz jak to na zdjęciach wygląda. Nie powinno być z tym problemów, można się tam dostać odkręcając klapę obsługową (część podłogi) pod siedzeniem w kabinie, dla lepszego dojścia należy też zdemontować lewe koło ciągnika. Tłoczysko jak podają można wyciągnąć magnesem, zregenerować o-ring na tłoku i wszystko złożyć z powrotem w całość. :rolleyes:

 

"Zregenerowac o-ring na tloku"ca to ciekawe jak go zregenerujesz? Tylko jakos nie bardzo to widze ze zrobi sie to szybko i parzadnie przez klape obslugowa.

 

Tak to wyglada.

Edytowano przez kosti68

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

odświeżę temat, jak wam sie sprawują fendy serii 300 mi pasowałby taki 305 lub 306 wart uwagii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lepiej masseja  albo zetora  poszukać a nie pchać się w dwudziestoletniego starego fenda zetor będzie 10 cio letni a nowszy to nowszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    71

Jasne....zetora....
Masseya jeszcze sie zgodze ale jezeli bym mial do wyboru fendta a masseya w podobnym roczniku i kasie nawet bym sie nie wahal i bral fendta. A dlaczego? Moze i takie male z wyposazenia nic nie maja ale w malych fergusonach 4 cylindrowe silniki to dla mnie tragedia ze wzgledu na pompe wtryskowa. Mocy niby cos tam jest ale jak tylko obciazenie dostanie to jak zacznie sie ksztusic to gasnie i koniec zabawy a w innych ciagnikach ze wzgledu na inszy regulator obrotow czy jak to sie zwie ciagnik sie zakopie zadymi troche ale sie nie zadlawi... mam sam obecnie znowu fergusona tylko 390 i gdyby nie to ze dzwignal mi opryskiwacz zalany o wadze ponad 2 ton to juz by go nie bylo ale ze na razie daje rade to musi zostac tylko kminie caly czas co z ta pompa nieszczesna zrobic ale to pewnie pompiarz sie wykaże i wencja jak da rade zrobic.
A zetora to sobie daruj w przedbiegach...niedosyc ze ceny z kosmosu i to chyba z innej galaktyki to na dodatek czesci obecnie sie robia jak do zachodnich ciagnikow szczegolnie te nowsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez repek92
      Witam. Chciałbym się zapytać użytkowników tego silnika, czy te silniki w transporcie są takie mulowate? Delikatna górka i trzeba redukować. Nawet na pusto nie idzie jakoś super. MTZ 82 przy moim.to szatan ale z pługiem to daje radę nie czuć że ciężko itd tylko w tym transporcie ciężko
    • Przez Massey294s
      Witam, mam wyciek paliwa od strony bloku silnika z pompy wtryskowej w 311 98r. Pytanie brzmi jak jest ustawiana i czy są jakieś znaki? Wyciągając ją muszę zwracać na coś uwagę? Pompa wyjdzie z kołem zębatym czy jest może to jakoś dzielone? Potrzebuje ją tylko wyciągnąć i uszczelnić.
    • Przez jendrula2
      witam przy przełączaniu z największego półbiegu na najniższy nagle wyskoczył błąd 5.1.03 kasowanie błędu nie pomaga jest to jedyny błąd jaki się wyświetla może ktoś coś doradzi
      fendt farmer 311 turbomatik 1996 r dodam że ciągnik jeździ i rewers działa poprawnie na zgaszonym ciągniku kropka na wyświetlaczu przeskakuje  jak uruchomię ciągnik piszczy alarm i wskaźnik od półbiegów znika
    • Przez Dodi
      Witam całe społeczeństwo AgroFoto. Mam nie mały problem z Fendtem 310 LSA turbomatik, 88r i zwracam się do osób będących w temacie o pomoc. Tematów o hydraulice w takich ciągnikach jest mnóstwo, ale w żadnym nie znalazłem najmniejszej wskazówki na rozwiązanie bolączki mojego Freda. Moderatorów proszę o wyrozumiałość, że zakładam nowy, podobny temat, jednak mamy żniwa i czas to piniądz. 
       
      Do rzeczy.
       
      Olej hydrauliczny po długiej, ciężkiej pracy jest zagotowany o czym świadczy kontrolka temperatury oleju i przetopione przewody elektryczne, które leżały na pompie. Ciśnienie na zimnym oleju 180 bar, rozgrzanym 120-150. Tu obstawiam pompę. Jednak nawet na zimnym oleju ściśnienie na manometrze ze 180 bar spada w kilka sekund do ok 100 bar. Podnośnik nie opada jednak druga sekcja ładowacza (wysyp łyżki już powoli się przechyla) Wina rozdzielacza? Podlega on w ogóle naprawie? Dodam, że układ jest szczelny, nie ma żadnych wycieków nawet z bloku rozdzielacza. Jest jeszcze jeden mały mankament podczas normalnej roboczej temperatury oleju. Gdy już ciągnik się rozgrzeje słuchać syczenie ciśnienia z okolic rozdzielacza. Jakby jakieś lewe ciśnienie. Ustaje czasem na kilka sekund lub gdy ruszę podnośnikiem do góry, lub dźwignią krzyżową podniosę ładowacz. Zetknął się ktoś kiedyś z podobnym problemem?
       
      Z góry dziękuje za pomoc.
      Pozdrawiam Rafał.
    • Przez piotrslonski1
      Witam problem występuje w 310 wywala błąd 5.1.61 wykrzyknik i ikonę
      Kosteka od czujnika była zgnita wymieniłem czujnik i kostkę lecz po wymianie błąd nie gaśnie
      Os podniosło do samej góry nie da się nią regulować
      W czym może być problem
      Bezpieczniki sprawdziłem
      Proszę o pomoc
×