Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. mam problem z półbiegami w zetorze 5211,po wciśnięciu dżwigni nic sie nie dzieje,ale po wciśnięciu sprzęgła, wrzuceniu biegu i wcisniećiu dzwigni półbiegu ciągnik zaczyna jechać mimo wćiśnietego sprzegła, w czym może być problem

Opublikowano

Z ciekawości . To tak działa wzmacniacz momentu   Piotruniu25 ?

Opublikowano
2 godziny temu, Piotruniu25 napisał:

Z opisu wyniku wychodzi że działa prawidłowo,bo półbieg działa gdy sprzęgło jest wciśnięte.

no Kolego brawo .. żaden ciągnik nie powinien jechać na wciśniętym sprzęgle, czy to pół bieg czy cały ;)

Opublikowano
2 minuty temu, Piotruniu25 napisał:

To jesteś znawcą wszystkich tematów

Napisałem, nie na 5211

Półbieg to półbieg

Jak by napisał że nie działa mu wzmacnicz, to co innego, poza tym nie wiedziałem że w 5211 był montowany o.O

Opublikowano

Kurła .. tosz napisałem wyżej, że nie wiedziałem że do takiego kajtka montowali wzmacniacz.

wzmacniacz to wzmacniacz i nie obniża biegu o połowę przeca

Opublikowano (edytowane)

próbowałem "zgłębić " zasadę działania wzmacniacza w tych modelach ,ale nadal nie wiem jak to jest rozwiązane ?

Instrukcja pisze tylko ,żeby nie używać półbiegu podczas jazdy z góry  a sam półbieg ciągnie z tarczy od wOM-u ,co wyjaśniałoby jazdę ciągnika pomimo wciśnięcia sprzęgła .Może jest jeszcze  tak ,że wciśnięcie pedału sprzęgła do oporu uruchamia  się elektryczny włącznik (nie mylić z włącznikiem startu ) ,który rozłącza siłownikiem pneumatycznym tarczę WOM-u .

Może niech się Ktoś wypowie kto jest bardziej w temacie ....

Edytowane przez DarekD
Opublikowano (edytowane)

Święta to i dzieciarnia komentuje jak nie ma pojęcia.

Tu nie ma półbiegów tylko jest wzmacniacz momentu 5 minutowy. Sterowany jest pneumatycznie poprzez dwa siłowniki pneumatyczne. Napęd przekazywany jest poprzez tarczę WOM i koło zębate w skrzyni. Nie powinno się tego używać dłużej niż 5 minut ze względu na ciągle kręcące się łożysko oporowe, w dodatku nie należy go używać do zjeżdżania z gór albo do pracy pod dużym obciążeniem bo może to doprowadzić do zerwania koła zębatego przekazującego napęd na skrzynie. Bardziej to bajer niż coś użytecznego w tym ciągniku.

Edytowane przez bears
Opublikowano

Mam 7045 na dużych kolach z tym bajerem i muszę powiedzieć że czasami ten wzmacniacz jest niezbędny. Np. przyczepa 8t dobrze doładowana. Żeby to rozpędzić to po prostu brakuje normalnych przełożeń i bez wzmacniacza czasami nie ma jak wrzucić piątki. Używam tego też w orce. Mam takie pasy bardziej zbitej gleby że trzeba chwilowo pomóc wzmacniaczem bo bez niego trzeba by schodzić do jedynki.

Opublikowano (edytowane)
9 minut temu, koper88 napisał:

Mam 7045 na dużych kolach z tym bajerem i muszę powiedzieć że czasami ten wzmacniacz jest niezbędny. Np. przyczepa 8t dobrze doładowana. Żeby to rozpędzić to po prostu brakuje normalnych przełożeń i bez wzmacniacza czasami nie ma jak wrzucić piątki. Używam tego też w orce. Mam takie pasy bardziej zbitej gleby że trzeba chwilowo pomóc wzmacniaczem bo bez niego trzeba by schodzić do jedynki.

To tylko pudrowanie syfa jakim jest skrzynia w tych ciągnikach. Moc rosła, bajery rosły a skrzynia z lat 60 dlatego później mamy takiego kwiatka że ciągnik 80 koni, koła 34 cale a nie ma czym jechać bo nie ma siły. Ale nie o tym temat, przydatny może i czasami jest, ale głównie to bajer.

Edytowane przez bears
Opublikowano

Niestety nie żyjemy w utopijnym świecie i trzeba się cieszyć z tego co się ma. Gdyby to była tylko kwestia wyboru to oczywiście wybrałbym fendta z vario a tak to muszę działać zetorkiem.

Opublikowano

koper88 -dokładnie , przynajmniej ,na ile mogli na tyle unowocześniali ten ciągnik a skoro wzmacniacz był już w serii 60-7045 to nie był w tamtych latach nieprzydatny bajer

Opublikowano

ten wzmacniacz to juz byl dostepny w tych z UR 2 co wyszly w 72r , tylko byl rzadko spotykany. Ja to nie rozmumiem za bardzo tego narzekania na te skrzynie w Zetorach bo niby co ma do rzeczy czy skrzynia bd z lat 60 czy kilku letnia ilosc biegow to ilosc biegow i te 5 na jednym zakresie to wcale nie jest malo i u mnie np w 7711 na skrzyni 30km nie mam jakos poroblemow z dobraniem biegu czy to w polu czy w transporcie biegi sa bardzo dobrze zestopniowane ale to przeciez Zetor. Gdy nawet taki DF tez ma skrzynie 10 biegow albo nawet 8 na 8 i to jeszcze rozlozone na 40 km, albo te popularne 12 na 12 z 4 biegami, przeciez  tma jest taki przeskok z 3 na 4 ze takiego bujnac bez polbiegow z obciazeniem to dopiero, albo w JD np 5000m  gdzie trzrba zmieniac nawet zakresy w transporcie.

Nie sa to jakies idealy ale jako tako je modernizowali , byl oferowany rewers, synchronizacja 4/5 itp.

Opublikowano

adrian2 - nic dodać nic ująć .Wiadomo-  nie ma co porównywać do zachodnich ciągników ale Czesi lepiej dbali o rozwój własnego zetora niż nasi o modernizację licencyjnego fergusona .

Opublikowano

 

Dnia 23.04.2019 o 02:47, adrian2 napisał:

Ja to nie rozmumiem za bardzo tego narzekania na te skrzynie w Zetorach bo niby co ma do rzeczy czy skrzynia bd z lat 60 czy kilku letnia ilosc biegow to ilosc biegow i te 5 na jednym zakresie to wcale nie jest malo

To ma do rzeczy że masz 12 biegów a w tym tak naprawdę 2 do pracy w polu nie licząc polowych do jakiś kopaczek. To już ruskie  w miarę dobrze zrobili zakresy biegów których do pracy w polu jest do wyboru do koloru. Ta skrzynia się sprawdza ale w przypadku starych zetorów do 50 koni, a nie w koniu co ma 70 czy 80 koni i napęd na przód. 

Dnia 23.04.2019 o 02:47, adrian2 napisał:

Nie sa to jakies idealy ale jako tako je modernizowali , byl oferowany rewers, synchronizacja 4/5 itp.

Rewers był ale w zamian za wałek 540/1000. Synchornizacja była nawet na wszystkich biegach, szybka skrzynia i tak dalej.

Opublikowano

to juz chyba lepsza  ta powiedzmy 10/10  w zetorze niz ta 12/12. jakos 7711 ma ok 70 koni i oproz tego ze nie ma rewersu i bardzo szybki wsteczny jest co w polu jest troche klopotliwe w to ogolnie jest ok i w polu mozna stwierdzic ze sa 4 a w porywach nawet 5 biegow ktorych uzywam do roboty w polu i sa dobrze zestopniowane. wiadomo przydal by sie rewers polbiegi itp, ale generalnie jest ok.

Opublikowano

niestety chyba nie dziala prawidłowo ,jadąc pod obciązeniem i wcisnietą dzwignią półbiegu żadnej reakcji.

 

a wciskając sprzegło i półbieg na raz sie nie da

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v