Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pytanie głównie do posiadaczy Massey'ów serii 61XX, ale i posiadacze innych modeli mogą sie wypowiedzieć. Pytanie brzmi:

Jak dokładnie działa wskaźnik temperatury płynu? Która kreska oznacza jaką temperaturę? I może bardziej ogólnie, jak w ogóle powinien się zachowywać wskaźnik?

Jestem po wymianie obu termostatów. Płyn osiąga temperaturę około 80 C (mierzone termometrem w chłodnicy), termostaty się otwierają (chłodnica ciepła), wskazówka na wskaźniku dochodzi max do pierwszej kreski poza niebieskim polem (oczywiście przy jeździe bez obciążenia). Ogrzewanie w kabinie już po ok 10 minutach pracy ciągnika na postoju daje ciepłym powietrzem.

Instrukcja działanie wskaźnika opisuje tak, że temperatura powinna się utrzymywać w zakresie zielonym (nie ma zielonego zakresu ale podejrzewam że jest to poprostu pole poza niebieskim do żółtego). Nasuwa się pytanie czy wskaźnik działa "nie liniowo"? Czyli np. pole niebieskie to temperatury do 70 C, kreski poza kolorami określają temperaturę od pierwszej kreski 80 do ostatniej np. 90, a pola żółte i czerwone to wyższe temperatury.

Dodam tylko że przed czyszczeniem chłodnicy przy ciężkich pracach wskazówka dochodziła prawie do żółtego pola (z płynem nic się nie działo, ale trzeba było robić przerwy). Po czyszczeniu max połowa wskaźnika (i to nawet nie) a wystarczyło chwilę się zatrzymać na jałowych obrotach i spadała na niebieskie pole. W zimne dni np. przy transporcie trzeba było zasłaniać połowę chłodnicy żeby złapać przynajmniej koniec niebieskiego pola.

W 3065 sprawa wygląda podobnie. Temperatura ciągle na polu czarno-zielonym niezależnie czy ma ciężko czy lekko. Jedynie przed otwarciem termostatu dojdzie do górnej granicy pola czarno-zielonego. Później utrzymuje się w połowie tego zakresu.

Pytanie czy ten wskaźnik ma tak działać czy wariuje czujnik? Jak to wygląda u Was?

Opublikowano

W moim 3065 wskazówka utrzymuje się dokładnie pomiędzy czarno-zielonym a zielonym. Jak jadę i trzymam go na wysokich obrotach to wskazówka wejdzie na zielone pole po czym spadnie na to pomiędzy. Jak dobrze chłodzi to w lato nie musisz się martwić o przegrzanie :)

Opublikowano

Po czyszczeniu chłodnicy chłodzi bardzo dobrze. Zastanawia mnie tylko jak ten wskaźnik sczytuje temperaturę. Myślę że jest tak wyskalowany że te kreski oznaczają przedział max 5 C, to by wyjaśniało takie działanie wskaźnika. Przy uszkodzeniu czujnika, wskaźnik raczej wariuje albo wali odrazu na czerwone albo się nie wzbudza. Tutaj nic takiego nie ma. Czasem potrafi się przyciąć (nie wskazuje temp przez chwilę) - muszę popatrzeć na kable, bo to ewidentnie jakiś niestyk.

Jak będę robił jakąś cięższą pracę to pewnie pobawię się z termometrem

Opublikowano

U mnie jest tak jak jak ciągnik chodzi na wolnych obrotach to wskazówka jest tak jak u Ciebie pochylona w lewo na pierwszej kresce jak wykonuje coś w polu agregat sianie czy coś to stoi prosto A jak ma ciężko w gorące dni to jest na następnej kresce pochylona w prawo mf 6180 ale to naprawdę ciężkie warunki

Opublikowano

Przy starszych modelach 3xxx wskazówka powinna stać prosto 85*C (pionowo). Problem leży w czujnikach, po latach tracą swoją oporność, po drugie nowe wcale nie muszą pokazywać prawidłowo. Kiedyś kupiłem dedykowany do mojego modelu (3065) i pokazywał za mało. Tej zimy kupiłem dwa jakieś tanie chyba do polskiego MF-a i o dziwo wskazują prawidłowo ale i tak pokazywały trochę inaczej w jednym ciągniku dlatego trzeba było dopasować indywidualnie do każdego ciągnika ale się udało. Robiłem to przy pomocy termometra i kubka z wodą. W kubku umieściłem czujnik, trzeba podać mu masę i uważać aby się za głęboko nie zamoczył bo będzie mostek + z minusem przez wodę. Podgrzewając wodę obserwowałem termometr i wskaźnik i wyszło że 85 stopni to wskaźnik jest pionowo a 100 stopni to granica zielonego z czerwonym i wg. mnie tak powinno być. Wniosek taki że najlepiej zrobić rzeczywistą próbę i ewentualnie wymienić czujnik.

Opublikowano

A więc myśle ze problem rozwiązany. Wymieniłem czujnik, wskaźnik zachowuje sie całkiem inaczej. Termostat zaczyna się otwierać mniej więcej gdy wskazówka jest na środku, w pionie (nieco odchylona w lewo ale poza drugą strzałką) Podczas jazdy na pusto wskazówka prawie w pionie, pod obciążeniem na razie nie sprawdzałem. Na jałowych obrotach wskazówka nie spada tak jak było to wcześniej

Opublikowano (edytowane)

Jestem przed wymiana termostatu w 8120 i sobie szukam informacji i mozecie mi powiedziec jakie wy wymieniacie TERMOSTATY? Skad wy bierzecie jakis drugi? Mam kilka katalogow i w kazdym jest tylko jeden... I teraz nie wiem czy zamawiac jeden czy dwa. Wedlug moich katalogow to sa dwa. Ale dopiero od 8140 w gore... 

Edytowane przez kamil800

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v