Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam maly problem. Ciezko wchodza biegi w moim masseyu .. 4 nawet zdazy sie ze zgrzytnie, na zimnym oleju lepiej biegi wchodza, wymieniona pompa olej i filtry tydzien temu. Zauwazylem ze tam gdzie schodzi do skrzyni wajcha od biegow ten jakby wybierak ma straszne luzy na tym walku co wchodzi do skrzyni, rusza sie w kazda strone .. jak w waszych masseyach wchodza biegi? Tak jak w aucie powiedzmy 20 letnim? Chodzi mi o przykladowe luzy na ciegnach/ linkach. Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego sprawdź śrubę kontrujaca ten wodzik co wchodzi do skrzyni. Jeśli jest luźna to dokrec w odpowiednim miejscu. U mnie często się luzowala i biegi nie wchodziły. Wodzik też lata jak stara.... Ale po dokrecenii śruby biegi wchodzą normalnie. Podczas wymiany pompy pewnie nie dokreciliscie tego elementu

Opublikowano

Do wymiany pompy tego nie ruszalem wogole. Pojde zaraz sprawdzic czy tam jakas srubka jest ale kurde jakos nie kojarze zeby tam cos bylo .. wydawalo mi sie ze tam jakis klin jest i to juz takie wyruchane jest .. bo przy wymianie pompy przygladalem sie temu i chyba zadnej srubki tam nie bylo .. gdzie ona powinna byc? Od gory?

Opublikowano

Tak. Srubka jest od góry w tym mocowaniu. Nie wiem jak to się nazywa. Ja swoją na klej chwycilem i już jest jakiś czas ok Zobacz czy przypadkiem zupełnie jej nie zgubiłes.

Opublikowano (edytowane)

Dobra, bylem to zrobic. Dokrecilem srubke i juz ta wajcha nie lata. Teraz wiekszy problem .. jedynka elegancko wchodzi a reszta ze zgrzytem i bardzo ciezko wbic .. problem z biegami jest odkad go kupilem praktycznie .. tylko teraz jest coraz gorzej. I zauwazylem ze ten pret z tego wybieraka co wchodzi do skrzyni ma luzy w poprzek jego osi i to dosc takie .. dziwne ze z niego nie cieknie nawet

Edytowane przez luukisool
Opublikowano
luukisool napisał:

Dobra, bylem to zrobic. Dokrecilem srubke i juz ta wajcha nie lata. Teraz wiekszy problem .. jedynka elegancko wchodzi a reszta ze zgrzytem i bardzo ciezko wbic .. problem z biegami jest odkad go kupilem praktycznie .. tylko teraz jest coraz gorzej. I zauwazylem ze ten pret z tego wybieraka co wchodzi do skrzyni ma luzy w poprzek jego osi i to dosc takie .. dziwne ze z niego nie cieknie nawet

Możliwe że dokreciles w złym miejscu. Pobaw się tym aby było tak jak należy

Opublikowano

Na zgaszonym troche lzej ale niewiele .. ale za to przy przelaczaniu wybierakiem wszystkie wchodza lekko na zgaszonym. Jedynie 4 nie szlo wrzucic ale to moze przez ustawienie trybow

Opublikowano

Jak już to nie pomoże to czas wymieniać te suwaki w kształcie litery c czy jakos tak to się nazywa. Nie mam jak teraz tego znaleźć ale jutro pokaże na schemacie jak trzeba

Opublikowano

Chodzi ci o wodziki? To by troche dziwne bylo na te wodziki bo jedynka najbardziej uzywana a wchodzi elegancko .. wedlug mnie jak by wodziki byly zuzyte to jedynka ciezko a reszta dobrze. Ogolnie to po wymianie pompy nie przezuca na polowe biegi ale to szczegol bo i tak ich nie uzywam wcale

Opublikowano

Nie używasz polbieg ów? Tym traktor em nie da się efektywnie jeździć bez polbieg ów :). U mnie też biegi w jednym słabo wchodzą. Podejrzewam sprzęgło. W drugim pomagalo ustawienie odpowiednie tej śrubki. Skoro polbieg ów Ci nie wrzuca to temat powiązany jest z olejem. Tak mi się wydaje.

Opublikowano

Być może problem leży w przerzutce żłw/zając. Przestaw dzwignie biegów jak do przebitki i tak przytrzymaj i w tym momencie go odpal, potem sprawdz czy zacznie przerzycać żółw/zając. Bo czasami jest tak że jest na zającu a sterownik chce przebić na żółwia i wtedy biegi ciężko chodzą i trzeba to zsynchronizować. Zrób jak opisałem, może pomoże.

Opublikowano (edytowane)

Raz mi sie tak zdarzylo ze do konca nie przebil na zolwia i nie bylo wogole biegow, nawet luzu nie bylo, chocby zablokowane cos. Ale udalo sie przebic spowrotem i bylo. No nic jutro sprawdze i dam znac

Edit: zauwazylem ze lewarek od biegow na przezucenie na zolwia jakos dziwnie lekko chodzi i bez oporu .. kiedys jak pamietam jak przezucalem to bylo czuc ze cos sie robi a teraz nic. Tak jakby luz w druga strone tez jest. No nic posieje teraz i pozniej trzeba to ogarnac

Edytowane przez luukisool
Opublikowano
luukisool napisał:

Raz mi sie tak zdarzylo ze do konca nie przebil na zolwia i nie bylo wogole biegow, nawet luzu nie bylo, chocby zablokowane cos. Ale udalo sie przebic spowrotem i bylo. No nic jutro sprawdze i dam znac

Edit: zauwazylem ze lewarek od biegow na przezucenie na zolwia jakos dziwnie lekko chodzi i bez oporu .. kiedys jak pamietam jak przezucalem to bylo czuc ze cos sie robi a teraz nic. Tak jakby luz w druga strone tez jest. No nic posieje teraz i pozniej trzeba to ogarnac

W moim 6140 często muszę zgasic i odpalić ponownie aby się coś tam poprzestawialo i wszedł bieg. Tak wogole to sprawdzałes czujnik żółw zająć? Obok tego lewarka. Sprawdź czy jest ok. U mnie kiedyś byl za słabo wkrecony. Zmienilem podkładkę na cieszą i zaczęło łapać. Niestety najpierw kupiłem nowy więc mam jak coś na zbyciu w dobrej cenie oddam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Hulaj_
      Witam ,
      pacjent to mf 6180 rok 95 skrzynia dynashift 4 półbiegi revers elektro-hydrauliczny, planuje wymienić olej oraz filtry w skrzyni  i tutaj pojawia się kilka pytań:
      Jaka jest pojemność skrzyni, chodzi oczywiście ile oleju należy dolać przy wymianie?
      Gdzie znajdują się korek spustowy, uzupełniający oraz filtry ?
      Jaki jest zalecany olej do tej skrzyni?
      Ciągnik to nowy nabytek i duży przeskok z ruskiego i 60tki stąd brak wiedzy.
      Pozdrawiam
       
    • Przez tre_k
      Panowie wymienione nowe kable do akumulatora, nowy akumulator 120AH 870A, ciągnik ciężko pali, wręcz nie chce odpalać musze kręcić parę minut żeby zaskoczył... teraz pytanie czy można mu jakoś pomóc w niskie temperatury?  wstawić jakąś grzałkę czy coś? czy napalić ognisko pod blokiem silnika? Czy wymiana świec coś da? czy zetor nie ma jakiegoś grzania wbudowanego ? tu wygląda mi na jakąś grzałkę ale nie wiem co to jest ??   https://drive.google.com/open?id=1ze6u6N-2MZV4FvmV1jABY_95zXb10KwG
    • Przez masa777
      Witam.
      Zakładam temat na prośbę mojego sąsiada, który nie zna się zbytnio na komputerach.
      Ma ciągnik Deutz Fahr DX90 5 cylindrów chłodzony powietrzem. Problem, jest taki, że jak silnik jest zimny to odpala od strzała, ma moc i wszystko gra. Natomiast jak się rozgrzeje to można kręcić go pół godziny a i tak nie odpali. Trzeba odczekać aż ostygnie i wtedy odpala bez zająknięcia. Jest u nas w okolicy taki mechanik, który miał takiego DF i mówił że niby jakiś czujnik jest ale nie chciał powiedzieć co i jak, przywieźć ciągnik i on zrobi. W ostateczności tak się zrobi ale może własnymi siłami coś uda się naprawić. Macie pomysły co może być przyczyną tego problemu ?
    • Przez wikr2
      Witam. w moim Deutz Fahr 6160 po odpaleniu silnika bardzo ciężko wchodzą biegi 1 i 2. Linki są wymienione na nowe, na zgaszonym wchodzą bez problemu. Czy ktoś ma na to jakąś radę. Za podpowiedź dziękuję.
    • Przez Lukecki
      Witam
      Mam do kupna MFa 3115 z 90' roku, 115km skrzynia 16/16 40km/h tylko podobno jest problem z 3 biegiem, raz wchodzi raz nie. Facet mówi że to tylko w transporcie tego biegu sie używa i wtedy czasem nie wchodzi. Cena sporo mniejsza od rynkowej, jednak nie wiem czy warto zaryzykować 
      Co myślicie? 
      https://www.olx.pl/oferta/massey-ferguson-3115-CID757-IDxPlKw.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v