Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Autorski zestaw do całkowitego usunięcia chłodnicy EGR.

Oczywiście wymagana jest modyfikacja map sterownika silnika.

Całość z nierdzewki. Elementy cięte laserem i obrabiane na tokarce.

Zestaw pasuje do serii XX30, ale zrobimy do każdej maszyny. Bo jak robić to od A do Z.

PSX_20190214_192219.jpg

Opublikowano

Z czego robisz uszczelki, jakiś materiał czy stalowe? 

Opublikowano
18 minut temu, PATr napisał:

Z czego robisz uszczelki, jakiś materiał czy stalowe? 

Do zestawu sa 2 uszczelki - oryginalne z JD.

Zaslepki są z nierdzewki.

Opublikowano (edytowane)

Jak odkręcisz kolektor dolotowy to się dowiesz, ale tak ogólnie EGR służy do zmniejszenia w spalinach tlenków azotu poprzez wtłoczenie do kolektora ssącego silnika części spalin. W ten sposób mamy mniej zanieczyszczeń w spalinach i powietrzu (w praktyce spełnianie coraz wyższych norm emisji spalin wymaga jeszcze innych systemów oczyszczania spalin), ale tez obniża sprawność silnika ponieważ do cylindrów dostaje się mniej tlenu. Zaślepienie zaworu EGR wraz z wgraniem nowych map do sterownika silnika spowoduje wzrost jego mocy przy jednoczesnym spadku zużycia paliwa oraz to o czym pisałem na początku mniejsze zanieczyszczenie kolektora dolotowego sadzą. W autach z klapami wirowymi dochodzi nawet do ich zablokowania właśnie sadzą z EGR zwłaszcza jak silnik jest już w nie najlepszej kondycji i spala olej silnikowy.

Natomiast kwestie etyczne blokowania lub usuwania EGR, DPF i innych dobrodziejstw pozostawiam Wam.

Edytowane przez sylip
  • Like 2
Opublikowano
Dnia 17.02.2019 o 20:09, Jarecki21 napisał:

To może prościej wyczyścić kolektor dolotowy, skoro system ogranicza emisję szkodliwych związków?

Tyle tylko, że nagar osadza się też w kanałach głowicy, a sam zawór EGR i chłodnica EGR nie są bezawaryjne. Czyszcząc kolektor dolotowy i zawór EGR, system będzie działał dłużej, ale praktyka pokazuje, że tymi zabiegami można ugrać maksymalnie 12-18 miesięcy. Sama zaś podwyższona emisja tlenków azotu ma miejsce przede wszystkim na zimnym silniku.
Ja nikogo nie namawiam do usuwania ekologii, ale w przypadku awarii samego EGR masz ciągnik uziemiony na min. 3 dni.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MaciejWojtasik
      Sprzedam zestaw do przystawki kukurydzy KEMPER 345 i pochodnych. W skład zestawu wchodzą:
      dwa bębny o numerach LCA85824 i LCA85825,
      dwa zgarniacze o numerach LCA74561 i LCA74562
      oraz inne elementy .
       
      Cena 12 tyś za zestaw do negocjacji!!!
      telefon 502-741-365


    • Przez RafaSadowski
      Witam  chciałbym zakupić zestaw uprawowo-siewny z wydzwigiem do siewnika i nie wiem jakiej firmy wybrać   
    • Przez proxima64
      Witam panowie. Mam mały dylemat. Posiadam ciągnik Zetor proxima 6441 turbo z 2008r i zastanawiam się nad kupnem agregatu uprawowo siewnego. I tu zaczyna się problem. Posiadam siewnik amazone d7 specia lI 3m którym wykonuję ścieżki technologiczne na 12 m bo dobrze do nich pasuje (i mam taki opryskiwacz i rozsiewacz). I chciałbym do tego siewnika dokupić agregat siewny ale nie wiem czy proxa da radę. Teraz aktualnie ciągam agregat warki przedni wał 30 łap i 2 rzędy wałków z tyłu i nie ma z nim problemu (jeżdżę 4 szosową w 6 biegowej skrzyni). Myślałem nad agregatem takim jak ten http://olx.pl/oferta/nowy-agregat-uprawowo-siewny-dziekan-jaguar-lux-2-7m-hydropack-CID757-IDbWU33.html#d7f52f54e3
      Ten akurat ma 2,7m, 3Mm ma 2 łapy więcej i jest 20 kg cięższy. Agregat 3m bardzo lekki i ma małe zapotrzebowanie na moc. WG mnie agregat ma służyć do wyrównania pola przed siewem i rozdrobnienia brył (Zawsze po orce przed siewem bronuje aby lepiej zagęścić glebę, rozbić bryły na rędzinie i wyrównać wstępnie glebę aby OPADŁA po orce), a nie do głęboszowania jak to niektórzy ustawiają agregat na 12-15 cm i potem się dziwią że mają kiepskie wschody. Panowie powiedzcie jakie jest wasze zdanie na ten temat
    • Przez MalopolskaAgrovision
      Witam, czy ktoś z użytkujących ten ciągnik również zmienial w nim juz turbo,kolektor,haki,  ma problemy z EGR, i z spadającymi belkami z tylnej ośki oraz  czy miał problem z wiskozą ?? czy to tylko ten egzemplarz taki jest, dodam że ciągnik z 2010-11 i bedzie mial juz z 5tyś godzin 
    • Przez janekmakul1991
      Witam Was drodzy forumowicze
      Mam problem ze swoim jeleniem(6330 Premium 08), a mianowicie wyswietla mi sie blad ecu1569.31 i ecu2791.02 i z tego co udalo mi sie ustalic grzebiac w sieci to problem tkwi w EGRze Nie mam pojecia co z tym zrobic. W zeszlym sezonie wszystko bylo okej, a teraz gdy sie rozgrzeje i utrzymuje powyzej 1500 obr/min to po kilku minutach silnik/turbina lub cokolwiek innego zaczyna "gwizdac"(w kazdym razie inaczej pracowac), a gdy zejde ponizej 1500 obr/min i znow powroce do poprzednich to na kilka minut jest dobrze; blad wygasa, jade dalej i tak co kilka/kilkanascie minut. Mial ktos z Was z tym bledem kiedys do czynienia? A druga rzecz to hamulec postojowy( pozycja P na wybieraku od zakresu). Jak to dziala? Od maja zrobilem nim 600 godzin bezawaryjnie, a teraz takie niespodzianki...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v