News
janekmakul1991

John Deere 6330 Premium PROBLEM! ?EGR? i hamulec postojowy

Polecane posty

Witam Was drodzy forumowicze ;)
Mam problem ze swoim jeleniem(6330 Premium 08), a mianowicie wyswietla mi sie blad ecu1569.31 i ecu2791.02 i z tego co udalo mi sie ustalic grzebiac w sieci to problem tkwi w EGRze :/ Nie mam pojecia co z tym zrobic. W zeszlym sezonie wszystko bylo okej, a teraz gdy sie rozgrzeje i utrzymuje powyzej 1500 obr/min to po kilku minutach silnik/turbina lub cokolwiek innego zaczyna "gwizdac"(w kazdym razie inaczej pracowac), a gdy zejde ponizej 1500 obr/min i znow powroce do poprzednich to na kilka minut jest dobrze; blad wygasa, jade dalej i tak co kilka/kilkanascie minut. Mial ktos z Was z tym bledem kiedys do czynienia? A druga rzecz to hamulec postojowy( pozycja P na wybieraku od zakresu). Jak to dziala? Od maja zrobilem nim 600 godzin bezawaryjnie, a teraz takie niespodzianki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wjanusz23    6

Janek na twoim miejscu w pierwszej kolejności , sprawdził bym instalację zasilającą zawór EGR częstą przyczyną są problemy z zasilaniem . Kod 2791,02 mówi o błędzie położenia zaworu EGR , co nie świadczy o uszkodzeniu zaworu , Zobacz czy nie widać uszkodzonych przewodów obtartej izolacji i tym podobnych rzeczy , miałem taki przypadek , gościu wymienił zawór i to nić nie dało kod powracał a parę stówek zostało wydanych . Nie wykluczam faktycznie wymiany zaworu jednak zaczyna się wszelkie naprawy od wykluczenia podstawowych problemów .Możesz zdemontować zawór jednak musisz być świadomy że zazwyczaj wiąże się to z uszkodzeniem zaworu , Przeważnie jest tak zapieczony że ciężko go bez problemów wyjąć . Decyzja należy do ciebie, pozdrawiam .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witaj, traktor już chodzi, ale jeszcze coś jest nie tak, a mianowicie znowu wyświetla mi się błąd 1569.31 i nie wiem co moge zrobic. Tym razem tylko informacja (niebieska kontrolka), ale poza tym silnik pracuje normalnie(nie gwizda już) i ma moc. Poprzedniego bledu pozbylem sie czyszczac zawor egr. Zastal sie po zimie i musialem go rozruszac oraz posmarowalem wodzik specjalna wazelina. Chcialem wyjac caly zawor, lecz sie nie udalo i wyczyscilem go od gory, odkrecajac tylko male wieczko ;) A zanim kupiles nowy zawor nie myslales o tym zeby go zaslepic? Mi chodzi to po glowie, bo kumpel powiedzial, ze zaslepiajac go ciagnik bedzie mniej palil i bedzie silniejszy. Taka przyjemnosc kosztuje dwa tysiace, wiec tyle co nowy zawor i wedlum mnie sie oplaca to zrobic ;)

Edytowano przez janekmakul1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez danielo2007
      Witam. Chciałem sie podzielic moimy spostrzezeniami i awariami z krótkiego użytkowania ciagnika John Deere 5100R w nadzieji że komus to pomoże w wyborze, albo ktoś też sie podzieli uwagami na temat swojej 5R.
      Ciagnik zakupiony u dealera wanicki agro w swidniku przepracowane ma 80mth. Jeszcze przed odbiorem go z placu u dealera stwierdziłem niepokojace głosne stuki i trzaski w hydraulice-objawy nasilaja sie przy wciskaniu hamulca lub przesuwaniem dzwigni hydrauliki. Usterka mimo naprawy nie została usunieta do dnia dzisiejszego (serwis nie za bardzo wie czego sie czepic).Po 30mth sie zaczeło:
      -opadanie tura po dłuzszym postoju
      -awarie rewersora (kalibrowany i wgrywany soft przez serwis 2 razy, nic to nie dało)
      -odczuwalny spadek mocy i właczanie sie kontrolki inteligentnego zarzadzania moca(+10KM) przy kazdym wcisnieciu pedału gazu bez obciazenia(wczesniej kontrolka zapalała sie w transporcie przy obciazeniu)
      -skrzynia biegów przełacza biegi po 5sekundach od ruszenia dzwignia(w tym czasie ciagnik jest na luzie) co doprowadza tzw.pchniecia zestawu na wzniesieniu luz stoczenia do tyło(mi przydazyło sie to juz dwa razy i mało brakowało do wywrócenia zestawu).
      -po nagrzaniu sie hydrauliki bywa ze ehr przestaje na chwile reagowac.
      -wyzuca przewody z gniazd hydrauliki podczas próby wywrotu załadowanej przyczepy
      -spalanie na pusto transport 18-21L/h w pracy np. agregatem scierniskowym to 20-26L/h
      -ciagłe błedy przekładni głownej, rewersu, podnosnika, brak komunikacji ze sterownikami, nawet z wyswietlaczem.
      Pochwalic ciagnik moge tylko za zwrotnosc i oswietlenie zewnetrzne, reszta jak narazie kicha do kwadratu. Zapomniałbym jeszcze o tym że dealer zle przekazał do zamówienia ciagnik i konfiguracja sie nie zgadza, cała hydraulika jest inna niz zamowiłem. Zamowiona była zamknieta z pompa tłoczkowa z lepszymi gniazdami hydrauliki, a dostałem układ otwarty z pompa zembata o gorszym wydadtku z najtanszymi badziewnymi gniazdami w których nie da sie zablokowac wydadku.
      Mam nadzieje ze ktos z urzytkownikow tej wspaniałej maszyny też sie podzieli swoja opinia i wyprowadzi mnie ze złej opini na temat tego badziewia.
      pozdrawiam
       
    • Przez DanielKocima
      Witam mam problem z kolorem żółtka w jajkach, dużo klientów mówi że żółtka są blade i nie podoba im się to woleli by zolciejsze nie wiem czy zwiększyć % kukurydzy barwnik nie wchodzi w grę podaje skład mieszanki 
      518kg pszenica
      212 śruta sojowa
      150 kukurydza
      90 kreda
      20 witaminy lnb 2%
      10 olej słonecznikowy
      Oraz dostają kapustę 
    • Przez darek1972
      Witam wszystkich i proszę o pomoc rodzinie, mieszkańcom mojej gminy. 
      http://www.filipow.pl
      https://radio5.com.pl/5-osob-poszkodowanych-w-pozarze/
      https://radio5.com.pl/kolejna-ofiara-pozaru/
      https://radio5.com.pl/wstrzasnieci-tragedia/
      Na stronie głównej urzędu gminy jest oficjalny numer konta założony przez gminę. Pomoc rzeczową również za pośrednictwem gminy lub po ustaleniu z wójtem gminy bezpośrednio do rodziny. 
      Dwójka ocalałych chłopców jest o rok i dwa lata starsza od mojej najmłodszej córki uczą się w jednej szkole, i rodzice i dziadkowie są mi znani osobiście, prowadzą niewielkie gospodarstwo rolne. Każda pomoc się liczy. Dziękuję Wszystkim. Dziękuję również Yacentemu.  Darek 
          
    • Przez sznajdik
      Zagadka dla wtajemniczonych bardziej niż ja, cały czas wysiada mi jedna sekcja pompy od hydrauliki coś jest nie halo skoro tak się dzieje tylko co i gdzie tego szukać? Dodam że do oleju zastrzeżeń mieć nie mogę bo go przejrzałem zarówno dno skrzyni pod kątem czystości obejrzane a wspomaganie osłabło po 10 miesiącach od założenia pompy (w tym zimą ciągnik prawie nie używany stał) hydraulika zewnętrzna bez zarzutu. Pompa wyjęta pojedzie do reklamacji żeby poznać opinię zakładu, gdzie szukać przyczyny? co męczy tak tę pompę że ta sekcja zdycha?
    • Przez MF_3095
      Witam mam problem z moim MF 3095 wymieniałem olej hydrauliczny i niby wszystko działa odpowietrzone wszystko ale gdy sprawdzałem poziom oleju pokazywał mi miernik że jest go za dużo i odkryłem że w przednim moście nie ma oleju nie chce go wtłoczyć w żaden sposób .niby pierdoła ale dla mnie problem proszę o szybką pomoc . co powinienem zrobić żeby tam doleciał ?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.