Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Muszę wymienić siłowniki maski w aresie. Oryginalne mają długość 285 mm i siłę 400N, W sklepach i na internecie ciężko znaleźć siłownik, w którym te 2 parametry się zgadzają. Znalazłem 285 mm, ale ma 600 N. Czy jak założę mocniejszy to nie będzie problemów z zamykaniem? Czy lepiej trochę krótszy a żeby miał 400 N?

Opublikowano

kolego N to siła z jaką musisz pokonać opór siłownika, zaloz sobie mocniejszy ale z taką samą długością, jak zmienisz długość mogą być problemy z tym że nie będzie ci się otwierała tak jak teraz. przy mocniejszym musisz uważać żeby nie puścić maski bo szybko poszybuje do gory , daj mocniejszy może go tak szybko nie trafi

Opublikowano

Nie wiem czy masz chęć dzwonić po autoszrotach bo czasami można od aut klapy bagażnika dopasować o bardzo zbliżonych parametrach a czasem identycznych. Kupi się za grosze.

Opublikowano

Z większym bym też nie szalał żebyś czasem nie uszkodził maski. Kumpel zaczął w jaśku kombinować i założył jakiś mocniejszy. Nie uważał przy otwieraniu i maska mu wystrzeliła do góry jak z procy, gdy siłownik dobił do końca to aż poszedł trzask. Na szczęście nic się nie połamało ale szybko założył taki jak trzeba bo przez takie oszczędzanie paru złotych wydał by pewnie ponad tysiąc gdyby coś pękło. 

Opublikowano
17 godzin temu, Mati2812820 napisał:

Też widziałem 280 mm i 400 N ale koszt za sztuke 49 zł, a ten 285 mm i 600 N 23 za sztuke. Chyba zamówię ten drugi.

Ktos zlosliwy moglby napisac ze jak stac Cię na Aresa to i na silowniki do niego :)

Opublikowano

Ta sama długość tylko chyba dwa razy mocniejszy, przez co maska działała jak katapulta. To nie rusek gdzie maska jest z blachy i możesz ja turem podnosić, tylko kawałek plastiku za nie małe pieniądze i może coś pęknąć czy się wyrwać. @pawlus224 ma trochę racji bo gdyby w grę wchodziły kwoty rzędu kilkuset złotych to bym się nie dziwił, ale nie chcial bym zaoszczedzic 20zł na siłowniku, a potem może się okaże że przez tą oszczędność coś się uszkodzi.

Opublikowano

Pojedz na szrot i kupisz z auta za 15 zł.Nowy za 20 zł to chińskie badziewie i szkoda to zakładać.Jakiś czas temu wyciagnelem z siedzenia silownik w 3512. Oczywiście ponad 20 lat to rozklekotany a w sklepie nowy za 70 zł jednak w gorszej kondycji niż stary mój.

Opublikowano

Rzuć okiem na to: https://allegro.pl/oferta/silownik-teleskop-klapy-audi-a4-passat-b5-sedan-6175581292

Do tej maski będzie pasował od klapy bagażnika Audi A4 B5/Passata B5. Oryginał ma 490N, ale używka ze szrotu będzie słabsza. Ja w Forterze w drzwiach również mam 280mm, z tym że 200N. Klapa w bagażniku samochodu już słabo trzymała i tam wrzuciłem nowe, a stare idealnie mocą pasowały do Forterry

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szostiwf88
      Jeżeli ktoś szuka siłownika do maski John Deere 5620, 5720, 5820 o oznaczeniu AL175748 lub RE206116 to zamiennikiem jest siłownik, sprężyna gazowa FORD Mondeo IV Sedan klapy bagażnika - sedan 03/07- np. (FA Krosno 24477).
      Ja taki wstawiłem pasuje idealnie jak oryginał, a kosztuje ok. 30zł.
    • Przez focusst
      Witam wszystkich,
      Jakiś czas temu kupiłem zetora model 7211, rok 1985 z myślą zamontowania na nim ładowacza trzysekcyjnego. Jest to już drugi ciągnik tej marki w naszym gospodarstwie, od nowości mamy też 7211 z 1990 r. Zastanawiam się jak rozwiązać problem wspomagania ponieważ od wszystkich użytkowników słyszę iż fabryczny serwomechanizm nie poradzi sobie ze sprawnym manewrowaniem z ciężkim, obciążonym ładowaczem czołowym. Zacząłem się zastanawiać nad montażem orbitrola ponieważ fabryczna kolumna i tak nadaje się do remontu. Aby nie niszczyć i przeciążać przedniej osi chciałem zamontować siłownik poprzeczny dwustronnego działania zamontowany na belce taki jak montowano w nowszych zetorach 3320, 5320 itp. I tu się pojawia problem z tego co widziałem na aukcjach z tymi ciągnikami to każdy miał sztywną nieresorowaną przednią oś. Modele z przednią osią resorowaną mają klasyczne serwo nawet te wyprodukowane w 1997. Pytanie moje jest takie czy miękki przód stanowi przeszkodę w montażu siłownika poprzecznego dwustronnego działania ?
      Może jest na forum ktoś kto przerabiał podobne dylematy i potrafi mi coś pomóc, podpowiedzieć.
      Mam świadomość tego że podczas pracy z ładowaczem i tak muszę zablokować zwrotnice, ale podczas pracy bez niego chciałbym jeździć na miękkim przodzie.
    • Przez tomaszt135
      Witam,
      Mam problem z rozebraniem siłownika wspomagania w renault 8514. Po wstępnych oporach obraca się zewnętrzna część siłownika, ale nie chce się rozkręcić. Może ktoś już taki rozbierał i poradzi jak to zrobić lub ma rysunek złożeniowy z którego będzie wynikało jak się go rozbiera. Może ukryta jest gdzieś jakaś zawleczka, którą trzeba wyjąć? Z góry dziękuję. 


    • Przez Hadzik
      Witam. Mam problem z silownikiem wspomagania od 6910'. Cieknie z prawej strony. Chciałem wyciągnąć go i zobaczyć co i jak. Próbowałem odkręcić prawą główkę(przegub) aby cokolwiek wymienić wrazie co i niestety nic z tego. Lewa główka(przegub) odkrecil sie od silownika wiec z prawej strony wybilem końcówkę drążka aby cały siłownik wyciągnąć. Tutaj nastal problem. Nie moge wyciągnąć siłownika. Nie idzie go wgl wybic. Kiedy dochodzi  siłownik do konca obudowy tak jakby sprezynuje i odbija. Odkrecilem nawet cztery śruby obudowy widoczne na zdjeciach.



    • Przez Scappy
      Witam. Posiadam ładowacz czołowy w c360 i od jakiegoś czasu z lewego siłownika wycieka olej . Wymiana uszczelniaczy nie daje dużego efektu . Mam wrażenie że brakuje w nim jakiegoś ogranicznika ponieważ prawy siłownik wysunie się do końca i się zatrzymuje a lewy nadal pcha w górę. Prawego nie chce ruszać bo jest suchy. Wrzerow na tloczysku niema. Co może być przyczyną wycieku i takiego zachowania? Boję się że w końcu lewy siłownik "wyskoczy" i będą jaja 😉.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v