Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry chciałbym prosić o pomoc w budowie mojej nowej przyczepki jednoosiowej do C-330 która będzie mi służyła do przywiezienie drzewa,ziemniaków oraz różnorodnych ładunków jak to na wsi wszystko się trafi. Aktualna moja przyczepka ma wymiary szerokość 1m długość 1,75m wysokość 0,6m. Jest to niewielka przyczepka po moim dziadku która służyła mi do końca tego roku i niestety już jej czas minął. Planuję zrobić przyczepkę o wymiarach szerokość 1,5m długość 2,5m wysokość 0,4m. W przyczepce przydały by mi się hamulce na korbkę tzw. hamulec ręczny który będę mógł zaciągnąć podczas zjazdu drogą polną jest niestety u nas dość stromo a drogi zaniedbane i zarośnięte i nie wiem od czego taki układ jezdny zaadoptować. I zastanawiam się od czego mógłbym wykorzystać układ jezdny do mojej przyczepki?? Oraz nie jestem pewien co wybrać na ramę by nie było za dużo ani za mało.  Z góry za pomoc oraz cenne wskazówki byłbym wdzięczny co pomogło by mojemu tacie wykonać taką przyczepkę 

Dziękuje i pozdrawiam Paweł :) 

Opublikowano
czy chcesz aby to była Wywrotka Wywrotka zawsze bardziej uniwersalna czy masz sprężarkę w c330? jeśli masz to lepiej dac os z hamulcem do pneumatyki na ramę to zależy czy Wywrotka czy nie jeśli nie zamierzasz by to była Wywrotka to może lepiej pomyśleć o wozie konnym i myślę można kupić za nieduże pieniądze i tez unjwersalna
Opublikowano

Myślałem też aby przygotować ją od razu pod montaż siłownika ale opcjonalnie może być bez wywrotki a sztywna. Nie mam niestety pneumatyki i to odpada. Co do wozu konnego to takowy posiadam ale wolał bym taką przyczepkę lepiej się cofie i jest bardziej zwrotniejsza. Mogę też oś zrobić na wymiar przyczepki z hutniczego ceownika a półoski dorobyc do bębnów z piastami. Tylko nie bardzo wiem od czego podebrać bo bez hamulców to nie ma problemu bo mam ze starej przyczepki półosie z piastami od zuka i wspawal bym w ceownik 80 lub 100 i układ jezdny gotowy. Ale gorzej z hamulcami chyba że od żuka zabrac bęben z piastą i dorobic półoski u tokarza i 

Opublikowano
14 minut temu, Buszmen11 napisał:

Nie lepiej kupić jakąś przyczepkę gotową i ewentualnie dołożyć os hamowana?

Mógłbym kupić ale większość przyczep typu Pronar są robione na długość 4m a ja takiej nie potrzebuje. A zmieniać oś to jest najgorsza sprawa bo potem nic nie pasuje i więcej przeróbek niż to warta

 

Opublikowano

Chcesz zrobić małą niską dwukółkę.

W wielu wozach konnych tylna oś miała ręczny hamulec na jedno koło na linkę.  Możesz na złomie czasem taką trafić albo w necie poszukać..

A najlepiej to oś hamowaną od przyczepy.

 

Opublikowano

Oś od przyczepy albo rozrzutnika  by była dobra Ewentualnie można by było pomysleć o tej osi od żuka i dorobić hydrauliczny układ hamowania na dźwignię, która będzie popychaczem sterować jakąś pompą hamulcową od jakiegoś samochodu ze złomu Problem będzie z przewodami ale to jest do przejścia Inne rozwiązania to nie za bardzo widzę

Opublikowano
Na auto złomach często można znaleźć oś tylną z busa (Fiat Ducato, Renault Traffic) one mają bębny z linkami na hamulec ręczny dobrze jakby Ci się udało kupić gotową z felgami i oponami bo w autach dostawczych są wzmocnione gumy.
Opublikowano

Rama z ceownika hutniczego 100, będzie taka akurat. Jako os wykorzystać most od żuka, gotowy, wytrzymały, ma hamulce-reczny na linkę, wystarczy dorobić korbę do napinania linki, lub pokusić się o pompę hamulcowa i sterować głównymi hamulcami, mają one duża większą siłę hamowania. Jak masz chęci to zajrzyj z tatą do mojej galerii, podejrz jakie ja robię ramy, wydaje mi się że to najprostsza forma z rozsądnej ilości materiału a jednocześnie wytrzymała. Chyba że będziesz chciał to zrobię ci taka jaka tylko chcesz, ale jak piszesz że i was stromo to masz pewnie do mnie dobre 400km

Opublikowano

      Gdyby nie to że hamulec,to u nas po krzakach  za psi grosz u co czwartego takowe ,,odpoczywają''. Wcześniej wożone było bydło i świnie,a teraz przejęli to okoliczni kupujący lub przyczepki samochodowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez lukasz9741
      Witam.
      Na początek chciał bym się przywita bo to mój pierwszy post na forum.
      Mam na imię Łukasz i posiadam ursusa c330m z1991r.
      W dniu dzisiejszym urwało mi się ramię kierownicze prawe coś takiego: http://allegro.pl/ramie-kolumny-kierowniczej-c330-ursus-oryginal-p-l-i5480372251.html
      Czy mógł by mi ktoś podpowiedzieć jak się do tego zabrać aby samemu to wymienić?
      z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez livebird
      Witam mam pytanie odnośnie podłączenia dodatkowego oświetlenia roboczego LED w ursusie c330, gdzie mam to podłączyć, co trzeba zrobić by było to bezpieczne połączenie i jakie ledy najelepiej wybrać, chodzi mi o 2 lampy na tył kabiny umieszczone przy daszku.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v