Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
15 minut temu, Luki1988 napisał:

Widzę co się dzieje z dpfami w samochodach...ciągle jakieś problemy.

Jakie to te problemy? W ilu tych autach ci ten DPF się zapchał? Padnie może jednemu na tysiąc i zaraz wielki krzyk. Tak samo jak gadka o dieslu, że jak tylko kupisz to padnie ci turbo, wtryski i dwumas, przez ostatnie 10lat miałem 6 aut z silnikiem diesla, tylko w jednym robiłem pompę wtryskową, benzyniaka które miałem gorzej się sypały.

Opublikowano
6 minut temu, stempos1980 napisał:

Dpf nie lubią miasta  i zamulania na niskich obrotach tak jak turbo ze zmięnom geometriom i tu jest duży problem

Raz na tydzień przejedź się do teściowej, na 10km daj mu w palnik i miasto nie będzie mu straszne

Opublikowano

W Nh ten dpf przynajmniej u mnie nie jest jakoś taki straszny chociaż ciągnik lata tylko po podwórku i mało kiedy ma powyżej 1200 obr... Wypala się z 10—15 minut i ciagnikiem normalnie można pracować w tym czasie lub zostawić go i też się wypali a wypalanie załącza się automatycznie gdy już się przytka. Model T4 85.

 

Opublikowano

Panowie wytłumaczcie mi jak jest z tą normą spalin.. czy jak ciągnik ma DPF to też oznacza że ma wtryski comonraila? Czy jak ma ad blue? Są ciągniki z samym DPFem i spełniają ta normę IIIB?

Opublikowano (edytowane)

Co do nowych zetorów to powiem tak. Mam znajomego który pracuje w punkcie sprzedaży tych ciągników i mówi żeby ich nie kupować. Cena duża, a sporo sprzedanych wraca do napraw na gwarancji. O tyle co z silnikami nie ma większych problemów to reszta podzespołów kiepsko wykonana. Na dodatek trafia się wiele modelów z wadami fabrycznymi. Osobiście polecilbym kupić używany traktor, a za młodego kupił dobrać maszyn. A co do nowych silników Diesla w samochodach. Mam Audi 80 z82 roku. Przebieg ponad 400 tys i jeśli chodzi o silnik zero awarii. A przy nowych autach im większy przebieg tym większe problemy. Miałem już kilka różnych diesli 1.9.tdi 76 km, 90 km i 110 i 130  oraz 1.7 TDI i i CDTI tych to odradzam kazdemu. A DPF niekorzystne wpływa na silnik przede wszystkim jak ktoś nie wie jak takim samochodem powinno się jeździć.

Edytowane przez mizerek
Opublikowano

Chyba tak będzie najrozsądniej kupić używany ciągnik a za młodego wymienić park maszynowy. 

Z  maszynami na młodego to jest tak że aby nowa i nie ważne jakiej firmy? Aby fv wystawił? Czy muszą być maszyny certyfikatowane?

Opublikowano

Od nowości nie ale juz pewnie kilkanaście lat jest. A co do przebiegu to źle się wyraziłem. 400 ma przejechane u mnie. A tak dokładniej to u mojego teścia. Ja dopiero od czterech lat ja użytkuje. Samochód naprawdę dostał w d*pe. Teraz ma trochę lżej. Zastąpiła ją a4.

Opublikowano
3 godziny temu, Luki1988 napisał:

Chyba tak będzie najrozsądniej kupić używany ciągnik a za młodego wymienić park maszynowy. 

Z  maszynami na młodego to jest tak że aby nowa i nie ważne jakiej firmy? Aby fv wystawił? Czy muszą być maszyny certyfikatowane?

Muszę mieć certyfikat europejski - CE. Czyli Kaziu Stachura spod lasu nie może Ci uspawać maszyny bo nie ma CE

Opublikowano

Jeżeli wybór nowy ciągnik lub nowe maszyny to z całą pewnością lepiej wybrać nowy ciagnik i mieć spokój przez długi czas. Stopień zużycia łatwiej ocenić w maszynie/narzedziu a później go wyremontować

Opublikowano (edytowane)

Co rozumiesz przez długi czas? Uważasz że łatwiej ocenić stan maszyny? To jeszcze zależy jakiej. Pozornie wydaje się łatwe ale nie do końca. Ocenisz np. stan paszowozu i dasz opinie? Traktor można dobrze sprawdzić, a jak kupujesz od rolnika to często jest szansa sprawdzić go w polu. Wystarczy trochę się znać, albo mieć znajomego mechanika. Oczywiście są rzeczy których nie zauważysz. Osobiście uważam że i tak 10 procent wartości zakupu trzeba jeszcze dołożyć na poprawki.

Edytowane przez mizerek
Opublikowano

Nie każde maszyny. To jest moje osobiste zdanie. Dużo zależy jak zaawansowana technicznie jest maszyna. Z jednym raczej się ze mną Zgodzicie jaka by maszyna czy traktor lub kombajn nowy czy używany to i tak dopiero w polu wszystko wychodzi. Przy używanych wyjdzie ich prawdziwy stan a nowe pokażą czy były warte swoich pieniędzy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez AgroRol323
      Witam
      Pytanie z ciekawości. Robił ktoś sama 4x4 z innymi kołami z przodu a innymi z tyłu? Miałem pomysł na przedni most od uaza, a tylny od stara. Wie ktoś czy w ogóle da się to połączyć i jak to połączyć?
      Z góry dzięki
    • Przez audi80b4
      mam taki problem w mojej forterze pali mi cały czas bezpiecznik F6 jest on od prawej przedniej i prawego tylnego światła pozycyjnego i lampy pojedynczej tylnej tej na dole, co wsadze nowy bezpiecznik włacze światła i buch pali, jaka może być przyczyna bo nie mam pomysłów
    • Przez Saper95
      Witam.
       Mam problem z deutz fahrem. A więc podczas zmiany biegów(nie zależnie z którego na który) po wciśnięciu sprzęgła zanim zmienię bieg ciągnik bardzo szybko zwalnia.  Czego może to być. przyczyna? Z góry dziękuję. Dodam jeszcze że teraz wyskoczył mi błąd 14 i kluczyk
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v