Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem z Ursus 914 dokładnie chodzi o akumulatory i opalanie ciągnika. Posiadam dwa Aku po 6v i ciągnik nie da rady odpalić więc szykuje się wymiana na nowe. Pytanie do Was czy nie lepiej założyć jeden 12v czy kupić koleje  dwie 6v? 

Opublikowano

Ładowanie masz dobre?

Ja u siebie przerobiłem na jeden aku 12V 170Ah, dlatego przerobiłem bo taki akurat miałem wolny, gdybym musiał kupić to raczej 2x6V. W 914 nie ma specjalnie miejsca na taki 12V zamontowałem go po prawej stronie kabiny gdzie są schodki.

Opublikowano (edytowane)

@up

Temat w sam raz.. (odp-nie) 

Co do aku, to ja mam jedną Centre 12v 170/850(cos koło tego)  i skrzynkę że schodami trzeba było ciut poszerzyć. Stoi w garażu i jak nie ma dużych mrozów, to nie ma problemu z odpalaniem. 

Edytowane przez daron64
Opublikowano

Zamiast dwóch 6V szeregowo lepiej założyć dwa 12V połączone równolegle. Bo:

Jak padnie nam jeden z 6V to stoimy. Na jednym dobrym 12v i ewentualnie drugim słabszym jeszcze odpalimy.
Jak jeden 6V będzie gorszy to rozrusznik i ładowanie szybciej go dobije.
Jeżeli nie wymagamy dużej niezawodności możemy zastosować lekko zużyte akumulatory z samochodu.

Opublikowano

A właśnie mam pytanie co do 2x 12v  bo tez pomyslalem w ten sam sposob ze jak jedna 6v padnie to nie odpali. Ale przy 2x 12v to nie będzie paliło elektryki i rozrusznika? 

Opublikowano

ja założyłem jeden 12v i zawsze odpali no chyba ze -20...  akumulator ma cos ok 120ah jest wąski i długi i akurat udało sie go zmiescic w orginalna skrzynke

Opublikowano

Nic nie będzie paliło, możesz spokojnie tak podłączyć, tylko w tym przypadku muszą być 2 aku w takim samym stanie, jak jeden będzie słabszy to będzie rozładowywał ten mocniejszy, oczywiście ten problem będzie występował wówczas gdy ciągnik nie będzie pracował i nie będzie dodatkowego rozłącznika masy. W skrzynkę na pewno 80Ah wejdzie czy większy to nie wiem.

Opublikowano

Ja mam obecnie 2x 12V  w sumie 240Ah. Ładnie kręci ale proponuje Ci przed zakupem akumulatorów wyjąć rozrusznik i zobaczyć jak kręci, mój słabo kręcił i nawet nowe akumulatory nic nie dały, moja propozycja zacznij od rozrusznika.

Opublikowano

Mylisz się, w lato moja 80-tka paliła na strzała a w zimę nie mogła obrócić. W zimę oleje gęste, wszystko zciśnięte i jest większy problem z obróceniem silnika. 

Opublikowano

No dobra fakt masz rację ale gdyby była WINNA pompa to by rozrusznik normalnie kręcił A silnik by nie lapał. A tu rozrusznik nawet nie zakręci więc nie ma siły. 

6 godzin temu, peugeot napisał:

Dwa akumulatory 12v , w tej sytuacji łączymy równolegle

A czy rozrusznik nie będzie miał problemów.  Znaczy czy mi go nie spali. Rozrusznik duży. 

Opublikowano
Przy łączeniu równoległym dwóch 12 Voltowych akumulatorów napięcie niezmieni się , wzrośnie tylko maksymalny prąd rozruchowy , no i pojemność . Kiedyś po długiej walce z 80-ką , poszedłem na całość i dałem 24V na rozrusznik (dwa akumulatory szeregowo ) , oczywiście instalacja była odłączona . I tu pełne zdziwienie silnik uruchomił się prawie tak jak latem
Opublikowano
11 godzin temu, gustaww napisał:

Ja mam obecnie 2x 12V  w sumie 240Ah. Ładnie kręci ale proponuje Ci przed zakupem akumulatorów wyjąć rozrusznik i zobaczyć jak kręci, mój słabo kręcił i nawet nowe akumulatory nic nie dały, moja propozycja zacznij od rozrusznika.

Nie za duże te akumulatory? 

Opublikowano (edytowane)

Warunki w lato a w zimę są inne, stąd w nowych maszynach i samochodach masz montowane świece żarowe bądź płomieniowe, ogrzanie kolektora ssącego i powietrza w nim znajdującego się poprawia możliwość odpalenia silnika w niskich temperaturach. Wyjąć rozrusznik w 914 to 10 min roboty, dla swojego świętego spokoju wyjmij go i sprawdź jak kręci i jak wybija. Jak będzie to robił z jajami  to jest ok a jak będzie to wybicie takie słabe i będzie wolno kręcił to masz winowajce. 

Najważniejszy jest alternator, żeby dał radę doładowywać te akumulatory. Jako że zwykły ursus nie ma elektroniki i prądożernych odbiorników to spokojnie daje radę doładować aku, tym bardziej że w polu na światłach ja nie pracuje. A poza tym 2 x 6V daje nam 2x 165Ah czyli 330 Ah i jakoś dobrze jest więc....

Edytowane przez Gość
Opublikowano
45 minut temu, gustaww napisał:

A poza tym 2 x 6V daje nam 2x 165Ah czyli 330 Ah i jakoś dobrze jest więc....

Tak to się nie zapędzaj. Jak łączysz szeregowo to napięcie się sumuje, ale prąd jak również pojemność już nie. Według tego myślenia miałbyś z dwóch akumulatorów 4 razy więcej energii niż z jednego.

7 godzin temu, szef2206 napisał:

A tu rozrusznik nawet nie zakręci więc nie ma siły. 

Przegląd rozrusznika nie zaszkodzi. W samochodzie jak mi się szczotka zawiesiła to na 3 akumulatorach nie mogłem odpalić. A ursusik 4011 który słabo kręcił na normalnych akumulatorach, po zwykłym czyszczeniu rozrusznika odpalił na 3 letniej Centrze 56Ah podłączonej tylko na przewodach rozruchowych.

Opublikowano (edytowane)

#szef2206 Sprawdź tak jako koledzy piszą najpierw rozrusznik i przeczyść wszystkie połączenia. U mnie przed regeneracją rozrusznika też słabo kręcił zimą i myślałem że mam akumulator do wymiany.

Edytowane przez 01_Spider
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze jedna uwaga, akumulator warto porządnie naładować. Tylko uprzedzam, że automatyczne ładowarki tego nie zrobią. Trzeba katować akumulator nie zbyt dużym prądem, aż złapie gęstość chociaż 1,25g/cm3. Najlepiej tradycyjnym prostownikiem, i nie bać się napięcia na akumulatorze ok. 16V (dla akumulatora 12V).

Edytowane przez Elektryk
Opublikowano
Przed chwilą, Elektryk napisał:

Tak to się nie zapędzaj. Jak łączysz szeregowo to napięcie się sumuje, ale prąd jak również pojemność już nie. Według tego myślenia miałbyś z dwóch akumulatorów 4 razy więcej energii niż z jednego.

Masz racje, nauka poszła w las co nie zmienia faktu że moc użytkowa jest wydłużona  teoretycznie 2 krotnie. Dzięki za uwagę.

 

Opublikowano
Dnia 21.12.2018 o 07:42, Sokol2 napisał:

ja założyłem jeden 12v i zawsze odpali no chyba ze -20...  akumulator ma cos ok 120ah jest wąski i długi i akurat udało sie go zmiescic w orginalna skrzynke

Hej, widzę że założyłeś u siebie w 8011 aku 120ah. Ja też muszę kupić (chyba przez internet). Piszę do Ciebie bo chciałbym się dowiedzieć jak się sprawuje ta 120ah. Też chcę włożyć w oryginalna skrzynkę, a ta się chyba zmieści. 140Ah już chyba nie???. Ta skrzynka na długość ma chyba 50cm. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomaszmab
      Witam wszystkich, kupiłem ciągnik rok temu . Poprzedni właściciel oszukał mnie i nie powiedział że ciągnik ma pęknięty tylny most przy okienku na napęd . Pęknięcie na dole , most pospawany , zaszpachlowany , sączy się olej bardzo powoli. Zbiłem szpachle jak szukałem wycieku to trafiłem na to. Wcześniej myślałem że to na łączeniu między skrzynia a mostem że  gdzieś uszczelka się podwinęła przy zakładaniu itp. A tu takie kwiatki wyszły . Ciągnik z turem. Tak ukrył wadę że wogle tego nie było widać , zaszpachlowane luks . W chłodne dni jak teraz to praktycznie nic nie leci . Co można z tym zrobić ? Wymianiac most ? Czy zakleić , zasmarować dwuskładnikiem i liczyć że nie będzie pękało dalej? Pęknięcie na 15 cm .. 





    • Przez rolnikgospodarny95
      Mam stara deskę rozdzielcza i chcę założyć gnizdo zapalniczki w jakim miejscu usytuować żeby nie zawadzała?
    • Przez Adam20000
      Dzień dobry 
      Planuję pomalować swojego ursusa 1201.Jaką polecacie farbę na blachy kolor żółty. Chciałbym aby malowanie pasowało jak najbardziej do oryginału. Ursus  jest z roku 1981.
    • Przez derxyyy
      1.Dzień dorby mam pytanie zna ktoś na internecie lub wie jakie siedzenie polecić do 1000zł do ursusa 914 mogą być linki? 2. Oraz mam pytanie podesłał by ktoś na je zamocować jak zrobić całe mocowanie lub gdzie można także kupić z góry za odpowiedzi będę wdzięczny. 3. Wie ktoś gdzie można kupić Płyte/Podstawę siedzenia do ursusa 914 z pasującym siedzeniem ?
    • Przez Godzio
      Witam mam Jechałem sobie na pole i wracając zaczął slizgac mi na żółwiu przy startowaniu więc podciaglem tasme i tak robiłem aż skończyła mi sie tasma bo akurat były żniwa i po żniwach zmieniłem mikropompke i tasme nowa i znów ten sam problem tylko dzis zauważyłem że dodatkowo przy żółwiu nie chodzi mi przedni napęd za zajacu zalacz mi przedni napęd i nie slizga sie zajac Wiem przeważnie jest na odwrót że slizga na zajacu i nie pracuje przedni napęd a tu jest na odwrót na żółwiu slizga i przedni naped nie chodzi co może byc nie tak?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v