News
szef2206

Ursus 914-Wymiana akumulatorów na jeden ?

Polecane posty

szef2206    0

Witam mam problem z Ursus 914 dokładnie chodzi o akumulatory i opalanie ciągnika. Posiadam dwa Aku po 6v i ciągnik nie da rady odpalić więc szykuje się wymiana na nowe. Pytanie do Was czy nie lepiej założyć jeden 12v czy kupić koleje  dwie 6v? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    50

Ładowanie masz dobre?

Ja u siebie przerobiłem na jeden aku 12V 170Ah, dlatego przerobiłem bo taki akurat miałem wolny, gdybym musiał kupić to raczej 2x6V. W 914 nie ma specjalnie miejsca na taki 12V zamontowałem go po prawej stronie kabiny gdzie są schodki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

daron64    1324

@up

Temat w sam raz.. (odp-nie) 

Co do aku, to ja mam jedną Centre 12v 170/850(cos koło tego)  i skrzynkę że schodami trzeba było ciut poszerzyć. Stoi w garażu i jak nie ma dużych mrozów, to nie ma problemu z odpalaniem. 

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    137

Zamiast dwóch 6V szeregowo lepiej założyć dwa 12V połączone równolegle. Bo:

Jak padnie nam jeden z 6V to stoimy. Na jednym dobrym 12v i ewentualnie drugim słabszym jeszcze odpalimy.
Jak jeden 6V będzie gorszy to rozrusznik i ładowanie szybciej go dobije.
Jeżeli nie wymagamy dużej niezawodności możemy zastosować lekko zużyte akumulatory z samochodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

A właśnie mam pytanie co do 2x 12v  bo tez pomyslalem w ten sam sposob ze jak jedna 6v padnie to nie odpali. Ale przy 2x 12v to nie będzie paliło elektryki i rozrusznika? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sokol2    84

ja założyłem jeden 12v i zawsze odpali no chyba ze -20...  akumulator ma cos ok 120ah jest wąski i długi i akurat udało sie go zmiescic w orginalna skrzynke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    50

Nic nie będzie paliło, możesz spokojnie tak podłączyć, tylko w tym przypadku muszą być 2 aku w takim samym stanie, jak jeden będzie słabszy to będzie rozładowywał ten mocniejszy, oczywiście ten problem będzie występował wówczas gdy ciągnik nie będzie pracował i nie będzie dodatkowego rozłącznika masy. W skrzynkę na pewno 80Ah wejdzie czy większy to nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    82

Ja mam obecnie 2x 12V  w sumie 240Ah. Ładnie kręci ale proponuje Ci przed zakupem akumulatorów wyjąć rozrusznik i zobaczyć jak kręci, mój słabo kręcił i nawet nowe akumulatory nic nie dały, moja propozycja zacznij od rozrusznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

No ale gdyby rozrusznik był słaby to również słabo by kręcił i latem. A latem nie ma problemu z odpaleniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    82

Mylisz się, w lato moja 80-tka paliła na strzała a w zimę nie mogła obrócić. W zimę oleje gęste, wszystko zciśnięte i jest większy problem z obróceniem silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0

No dobra fakt masz rację ale gdyby była WINNA pompa to by rozrusznik normalnie kręcił A silnik by nie lapał. A tu rozrusznik nawet nie zakręci więc nie ma siły. 

6 godzin temu, peugeot napisał:

Dwa akumulatory 12v , w tej sytuacji łączymy równolegle

A czy rozrusznik nie będzie miał problemów.  Znaczy czy mi go nie spali. Rozrusznik duży. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    57
Przy łączeniu równoległym dwóch 12 Voltowych akumulatorów napięcie niezmieni się , wzrośnie tylko maksymalny prąd rozruchowy , no i pojemność . Kiedyś po długiej walce z 80-ką , poszedłem na całość i dałem 24V na rozrusznik (dwa akumulatory szeregowo ) , oczywiście instalacja była odłączona . I tu pełne zdziwienie silnik uruchomił się prawie tak jak latem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szef2206    0
11 godzin temu, gustaww napisał:

Ja mam obecnie 2x 12V  w sumie 240Ah. Ładnie kręci ale proponuje Ci przed zakupem akumulatorów wyjąć rozrusznik i zobaczyć jak kręci, mój słabo kręcił i nawet nowe akumulatory nic nie dały, moja propozycja zacznij od rozrusznika.

Nie za duże te akumulatory? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    82

Warunki w lato a w zimę są inne, stąd w nowych maszynach i samochodach masz montowane świece żarowe bądź płomieniowe, ogrzanie kolektora ssącego i powietrza w nim znajdującego się poprawia możliwość odpalenia silnika w niskich temperaturach. Wyjąć rozrusznik w 914 to 10 min roboty, dla swojego świętego spokoju wyjmij go i sprawdź jak kręci i jak wybija. Jak będzie to robił z jajami  to jest ok a jak będzie to wybicie takie słabe i będzie wolno kręcił to masz winowajce. 

Najważniejszy jest alternator, żeby dał radę doładowywać te akumulatory. Jako że zwykły ursus nie ma elektroniki i prądożernych odbiorników to spokojnie daje radę doładować aku, tym bardziej że w polu na światłach ja nie pracuje. A poza tym 2 x 6V daje nam 2x 165Ah czyli 330 Ah i jakoś dobrze jest więc....

Edytowano przez gustaww

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    137
45 minut temu, gustaww napisał:

A poza tym 2 x 6V daje nam 2x 165Ah czyli 330 Ah i jakoś dobrze jest więc....

Tak to się nie zapędzaj. Jak łączysz szeregowo to napięcie się sumuje, ale prąd jak również pojemność już nie. Według tego myślenia miałbyś z dwóch akumulatorów 4 razy więcej energii niż z jednego.

7 godzin temu, szef2206 napisał:

A tu rozrusznik nawet nie zakręci więc nie ma siły. 

Przegląd rozrusznika nie zaszkodzi. W samochodzie jak mi się szczotka zawiesiła to na 3 akumulatorach nie mogłem odpalić. A ursusik 4011 który słabo kręcił na normalnych akumulatorach, po zwykłym czyszczeniu rozrusznika odpalił na 3 letniej Centrze 56Ah podłączonej tylko na przewodach rozruchowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
01_Spider    20

#szef2206 Sprawdź tak jako koledzy piszą najpierw rozrusznik i przeczyść wszystkie połączenia. U mnie przed regeneracją rozrusznika też słabo kręcił zimą i myślałem że mam akumulator do wymiany.

Edytowano przez 01_Spider

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    137

Jeszcze jedna uwaga, akumulator warto porządnie naładować. Tylko uprzedzam, że automatyczne ładowarki tego nie zrobią. Trzeba katować akumulator nie zbyt dużym prądem, aż złapie gęstość chociaż 1,25g/cm3. Najlepiej tradycyjnym prostownikiem, i nie bać się napięcia na akumulatorze ok. 16V (dla akumulatora 12V).

Edytowano przez Elektryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    82
Przed chwilą, Elektryk napisał:

Tak to się nie zapędzaj. Jak łączysz szeregowo to napięcie się sumuje, ale prąd jak również pojemność już nie. Według tego myślenia miałbyś z dwóch akumulatorów 4 razy więcej energii niż z jednego.

Masz racje, nauka poszła w las co nie zmienia faktu że moc użytkowa jest wydłużona  teoretycznie 2 krotnie. Dzięki za uwagę.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Martin79    0
Dnia 21.12.2018 o 07:42, Sokol2 napisał:

ja założyłem jeden 12v i zawsze odpali no chyba ze -20...  akumulator ma cos ok 120ah jest wąski i długi i akurat udało sie go zmiescic w orginalna skrzynke

Hej, widzę że założyłeś u siebie w 8011 aku 120ah. Ja też muszę kupić (chyba przez internet). Piszę do Ciebie bo chciałbym się dowiedzieć jak się sprawuje ta 120ah. Też chcę włożyć w oryginalna skrzynkę, a ta się chyba zmieści. 140Ah już chyba nie???. Ta skrzynka na długość ma chyba 50cm. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mati555
      Witam mam pytanie czy ursus 1224 da sobie radę z brona talerzową zawieszaną 3,5m na glebach średnich i lekkich bez dużych górek waga takiej brony to 1300kg z góry dziękuję za odpowiedź
    • Przez Ursus_mf
      Witam planuje odnowić ciągnik. Czym najlepiej wyczyścić starą farbę, jak przygotować go do malowania?
    • Przez Heniekii
      Witam 
       
      Jak w temacie ciezko skreca sie na rozgrzanym oleju na zimnym jest prawie ok
       
      Wymienilem pompe orbitrol i uszczelniacze w silowniku chodz byly dobre i dalej jak bylo tak jest
       
      podlanczalem pod zegar pompe pokazuje wiecej niz pisze na pompie a jak podlaczylem pod silownik to pokazuje niewiele niepamietam teraz ile ale cos w okolicach 5-10 dopiero jak kola dojda do konca i dalej sie kreci to 160
       
      w obie strony skreca sie tak samo ciezko i z ta sama liczba obrotow uklad zalalem nowym olejem hl i filtr jest czysty oraz schemat podlanczenia wezy byl sprawdzany i jest wszystko dobrze a skreca sie ciezko
    • Przez Daniel113390
      Witam Mam problem z Ursusem C-385.Słychać zgrzyt ze skrzyni pośredniej oraz przestał działać podnośnik.Nie działa także wałek WOM.Miał kiedyś ktoś coś takiego ? Proszę o pomoc
    • Przez RolnikADŚ
      Witam mam problem z moim ursusem 1044 o tuż dziwnie działa mi sprzęgło. Gdy jest zgaszony co kilka naciśnięć blokuje się w połowie i trzeba popuścić nogę aby go wcisnąć dalej. Gdy jest zapalony i gdy wrzucę bieg czasami jedzie na wciśniętym. Wcześniej wykryłem że cylinderek się zablokował i odblokowałem go. I teraz to się dzieje. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj