News
asus921

Naped pompy hydraulicznej - pomysly

Polecane posty

asus921    7

Witam

Mam problem z napedem pompy hydraulicznej, aktualnie naped na podwojnym kole pasowym, dwa paski 1120 (13mm szerokosci), przy wiekszym obciazeniu paski zatrzymuja sie i piszcza. Po zalozeniu nowych chwile byl spokoj, bo potrafilo silnik zadusic, a sie nie slizglo. Jednak znowu sie poluznily i to samo. 

Chcialbym to przerobic, tylko jak najlepiej ? Zamiast kol pasowych zamontowac zebatki i dopasowac jakis lancuch ? Jezeli lancuch to jaki? Najzwyklejszy napedowy? Czy moze jednak wieksze kola i szersze paski, ale na to nie ma zabardzo miejsca, kolo juz prawie dotyka wentylatora. Najlepiej byloby spiac pompe bezposrednio, ale na to tez nie ma raczej miesjca.

A moze macie jakies inne pomysly?

Postaram sie dodac jutro jakies fotki.

Silnik 70 KM, pompa dwusekcyjna strzelam, ze okolo 20/10 cm3

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

asus921    7

No nie bardzo, bo tak jak pisalem kolo pasowe juz prawie dotyka wentylatora, to kolo pasowe na 3 paski by tam nie weszlo, chyba, ze jakies wezsze kolo na troche wezsze paski, ale raczej wolalbym z tym paskow uciekac

@debrzyna

Ladowarka lamana. Przelozenie 1:1 bezposrednio na dwoch paskach teraz

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    42

Skoro Ci potrafiła zdusić silnik to po co chcesz kombinować ze stałym przeniesieniem napędu? Zrobisz na stałe to będzie silnik dusiło i bez sensu robota. Raczej trzeba mocniejszy silnik albo jakąś przekładnie zastosować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    7

@Karol445

Zadusila silnik na wolnych obrotach, to normalne przy zdrowej pompie i tej temperaturze. Silnik ma 70KM, jest wystarczajacy.

Pytasz po co zmiana napedu, po to, ze obecnie pasek sie slizga, a silnik nie odczuwa pompy, bo pasek sie slizga zamiast ruszyc pompe.

@t25a

Myslalem tez o pasku od rozrzadu, nie wiem jaka moc on moze przeniesc i czy nie wystapi ten sam problem slizgania, on ma wypustki, wiec zawsze lepiej niz gladki. Minus paska rozrzadu taki, ze nie wiem czy jakis bedzie mial w okolicach metra, bo tak juz jest zrobione mocowanie pompy + delikatny naciag. Mozna rowniez zalozyc lancuch rozrzadu np. BMW czy Mercedes, bmw na podwojnym vanosie ma nawet dwa lancuszki, tylko chyba dosyc cienkie. No i rozrzad komplet kosztuje pare stowek, chyba, ze od mechanika stary z wymiany.  

A co powiecie  o normanym kole zebatym i normalnym lancuchu napedowym, nie wiem np. od prasy czy od rozrzutnika itd

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogarnijsie    1
Takie połączenie nie może być sztywne ani na łańcuchach ani na kołach zębatych ponieważ pompa obciążana jest udarowo. Należy zastosować kewlarowe paski i automatyczny napinacz lub też ustawić pompę w osi silnika i zastosować sprzęgło gumowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    7

@ogarnijsie

Tylko nie wiem czy dostane pasek kevlarowy o dlugosci 1100mm i szerokosci 13mm. Jezeli nawet, to kola pasowe gladkie sie nadadza, czy one musza miec specjalne kola z wyzlobieniami na te zabki? Jakby to sie zachowalo na zwyklym kole pasowym, jakas roznice odczuje pomiedzy kevlarowym, a zwyklym gladkim ?

Co do spiecia bezposrednio  w poprzedniej ladowarce spieta byla sprzeglem wlasnie lancuchowym.

A co do napedu na zebatkach i lancuchu, jakie moga byc konsekwencje? Tylko zerwanie lancucha?

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    7

@pepcio19891015

No ciekawy temat. A jak myslisz, bedzie odczuwalna roznica miedzy zwyklym paskiem? Jak to realnie wyglada. W tym momencie sa dwa paski klinowe 13mm, nie znalazlem narazie podwojnego kola zebatego na te paski. zebate (jeszcze porzadnie nie szukalem), kombinowac w razie czego pospawac dwa kola zebate, czy dac jeden szerszy pasek. Tylko czy jeden szerszy zebaty bedzie lepszy niz dwa zwykle klinowe 13mm?

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    31

Jeden pasek nie ma takiego uciągu jak kilka, chodzi właśnie o ten rozruch, jeden potrafi się uślizgnąć a kilka pasków ten uślizg zmniejsza do minimum. np jak w kosiarce rotacyjnej. A jest tam na tyle miejsca by do obecnego koła pasowego dospawać takie drugie albo połówkę tyle że nie w stronę wentylatora a od drugiej strony? Jaki tam masz napinacz zastosowany? Jeśli nie masz żadnego napinacza to może od jakiegoś traktora z grupy CNH, mają one bardzo mocne napinacze od alternatora. Kolejną sprawą jest to w jakim stanie już masz koła pasowe, możliwe że są tak wyślizgane że tylko wymiana na nowe może rozwiązać problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    7

Napinacza nie ma wcale, jest regulacja uciagu pompa, naciagam i skrecam sruby, cos jak w alternatorze. Kola pasowe w normlanym stanie, nie zauwzylem nic dziwnego.

Wiem, ze dwa paski sa lepsze niz jeden, ale mowimy tu o klinowych. A ja sie wlasnie pytam o te zebate jak to pracuje, w teorii, jednak bedzie ciaglo cala szerokoscia, zęby beda sie wbijac w rowki kola zebatego, wiec powinno byc niebo a ziemia w stosunku do paska klinowego. Tylko czy np. jeden zebaty 16mm albo nawet 25mm bedzie lepszy niz dwa klinowe 13mm, czy jednak jakos spawac dwa kola zebate zeby zmiescic dwa paski zebate 10-13mm koniecznie?

" A jest tam na tyle miejsca by do obecnego koła pasowego dospawać takie drugie albo połówkę tyle że nie w stronę wentylatora a od drugiej strony?"

Nie rozumiem, rozwin te mysl. W sensie, zeby dolozyc trzeci pasek ? To przeciez bez roznicy czy dospawam od strony wentylatora czy od strony silnika, bo przestrzen miedzy wentylatorem, a silnikiem jest taka sama. Chyba, ze ci chodzi o cos innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    31

Dokładnie mi chodzi żeby dospawać na 3 pasek jeśli się zmieści, odnośnie pasków zębatych to pamiętam że mieliśmy przy kombajnie jako jezdny, było lepiej ale bardzo się grzał. Ja bym założył napinacz i dwa paski zwykłe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    7

Na 3 pasek sie nie zmiesci.

W tej chwili sa dwa paski. Napinanie tak jak alternatorem nie starczy? W sensie pompa idzie w gore to napina paski, pompa w dol paski luzuje.

Duza roznica bedzie z napinaczem? Poprzednie paski byly bardzo napiete i pomimo tego sie slizgaly, chyba, ze w momencie duzego oporu ten napinacz cos da.

Od czego najlepiej i jak i gdzie go najlepiej zamontowac? Czy obojetnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gustaww    31

Napinacze pasków montuje się przed kołem napędzającym, w case mam tak jak u Ciebie że jest standardowy napinacz ale do tego jest też dodatkowy, jest on bardzo mocny. Łyżką jest co robić żeby założyć pasek. Dziwi mnie tylko sprawa że tak ma ciężko ruszyć tą pompe...   Wg mnie coś nie tak z tymi kołami pasowymi że uślizguje, spróbował bym je jakoś zmatowić grubym papierem ściernym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    7

Nie do konca ma ciezko ruszyc. Na wolnych obrotach pompa sie kreci wzrorowo, slome podnosi, sianokiszonke podnosi, ale trafily sie troszke wieksze baloty i musi byc troche bardziej mokra i juz przy podnoszeniu pasek sie slizga i niechce podniesc. Czyli powiedzmy strzelam 700kg balot podnosi, a 100kg wiecej juz zrobi te roznice i pasek sie slizgnie, bo pompa stawia coraz wiekszy opor. 

I te powiedzmy 700kg to podnosi bez wiekszych problemow, znaczy praktycznie bez gazu, a przy wiekszym balocie nie podniesie wcale, bo zamiast obciazyc bardziej silnik to nie dziala naped.

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    42

Skoro podnosi ci na wolnych obrotach to może załóż większe koło na pompę Bedziesz musiał dac troche gazu żeby podnosiła ale nie powinno  się ślizgać Taki mój pomysł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    7

Moze glupie pytanie, ale co uzyskam dajac wieksze kolo na pompie? Pasek oczywiscie sie slizga na kole pasowym od silnika.

Naciagnalem mocno dzisiaj paski. Efekt: bardziej sucha sianokiszonka normalnie podnosi, a ta mokra i duza na wolnych zadusza silnik, a przy gazowaniu slizga sie pasek. Przed naciagnieciem juz na wolnych sie slizgal z ta ciezsza sianokiszonka. Tak tez mysle o tych kolach pasowych, do tego od silnika za bardzo dojscia nie ma, nie ma jak sprawdzic czy wytarte czy nie, z daleka wyglada normalnie. 

Jutro moze sprawdze tez filtr oleju, mozna tez sie ludzic, ze cos przytkane i dlatego za duzy opor stawia, chociaz przytkany raczej by po prostu wolniej podnosilo.

 

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
debrzyna    73
6 minut temu, asus921 napisał:

Naciagnalem mocno dzisiaj paski

Taki zabieg może sie skończyć padnięciem łożysk na pompie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    7

Nie wiem, czy juz cos z lozyskiem nie jest. Pompa delikatnie wyje, nawet na wolnych obrotach, tak bylo od poczatku. Jak sie objawia zuzyte lozysko ? Dzisiaj zauwazylem, ze przy podnoszeniu cieknie kropelka z jednego wejscia w pompie. Mam nadzieje, ze to tylko uszczelka, chociaz nie wiem czy to nie bedzie na samym stozku...

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
debrzyna    73
3 godziny temu, asus921 napisał:

Jak sie objawia zuzyte lozysko

Moze wyć piszczeć albo trząść pompą Jak poluzujesz paski to spróbuj poruszać  kołem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    42

Dasz wieksze koło na pompie to bedzie potrzebny mniejszy moment potrzebny żeby nim obracać co za tym idzie paski bedą miały lżej Wymagany moment zmniejsza sie wraz ze wzrostem promienia koła napędzanego więc to wydaje się rozsądne rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    7
3 godziny temu, debrzyna napisał:

Moze wyć piszczeć albo trząść pompą Jak poluzujesz paski to spróbuj poruszać  kołem 

Bedzie odczuwalny luz przy poruszaniu kolem na boki, gora, dol ? Jakie sa realne konsekwencje zuzytego lozyska? Z napedem czy oporem raczej to nie wiele mialoby wspolnego, ale sprawdze jak sie wkoncu zdecyduje na jakas przerobke, ale teraz to juz sam nie wiem, czy wymieniac kola pasowe na takie same tylko nowe, czy dac na tej pompie wieksze jak pisze Karol, czy kusi mnie wymienic na kola zebate i jeden pasek zebaty 25mm.

Coraz bardziej mnie zastanawia opor tej pompy. Poprzednio mialem ladowarke z silnikiem deutz 30KM 2 cylindry, pompa 18/10cm3, przerobilem na nsz32 spieta bezposrednio i silnik dawal rade na wolnych nawet, tutaj jest podobna pompa, a silnik 70KM. Rozumiem, ze jest zima i zimny olej, ale az tak?

Bawilem sie zaworem przelewowym, to przy zmiejszeniu cisnienia nie podniesie ciezkiego balota, a przy zwiekszeniu znowu ten pasek sie slizga.

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez wilczur
      Witam, wszedłem w posiadanie opryskiwacza agromex 400l takiego jak na zdjęciu.
      Proszę o pomoc w identyfikacji pompy, chcę wymienić olej ale nie wiem jaki i ile go wlać. Gdyby okazało się że jakaś membrana lub zawór jest uszkodzony to też nie wiem jakie części wymienić.
      Dodatkowo w mojej sztuce brakuje tego kielicha przy rozdzielaczu co idzie do niego żółty wąż na zdjęciu, czy można to zaślepić i będzie on działał czy też ten kielich jest niezbędny do pracy?
       
      Ps: Są może jakieś instrukcje do tego sprzętu aby się z nim lepiej zapoznać? Będę chciał zrobić oprysk perzu jednak nie mam doświadczenia co i jak, kilka lat temu robiłem go raz pożyczonym tak na oko, ale to chyba nie tędy droga i chciałbym się trochę sam dokrztałcić jak wyliczyć i dobrać dawkę itp już do tego opryskiwacza który mam.





    • Przez Maniek24240
      Witam, mam problem z nowym nabytkiem Deutz-Fahr Agrotron 200, 1998 rok, dziś podczas prac polowych zaczął się zakopywać i odziwo wszystkie koła kręciły a napęd nie był załączony , nie można wcale rozłączyć napędu i ciągnik przy wyższych biegach szarpie obstawiam że wina tkwi w elektrozaworze tylko nie wiem który to. Mam nadzieję że coś mi doradzicie jak można naprawić te usterkę aby ten napęd się rozłączał , dodam że dioda na pulpicie od przedniego napędu reaguje na przycisk ale poza tym nic się nie dzieje
    • Przez Maniek24240
      Witam, mam problem z nowym nabytkiem Deutz-Fahr Agrotron 200, 1998 rok, dziś podczas prac polowych zaczął się zakopywać i odziwo wszystkie koła kręciły a napęd nie był załączony , nie można wcale rozłączyć napędu i ciągnik przy wyższych biegach szarpie obstawiam że wina tkwi w elektrozaworze tylko nie wiem który to. Mam nadzieję że coś mi doradzicie jak można naprawić te usterkę aby ten napęd się rozłączał , dodam że dioda na pulpicie od przedniego napędu reaguje na przycisk ale poza tym nic się nie dzieje
    • Przez Ogrodowa
      Witam mam pytanie odnośnie przedniego napedu do zetora 7211, czy moge zalozyc naped od 7245 na oponach 9,5/9-24 bo tyle sa 16,9-28 i moje pytanie czy to zgerywalo by sie  razem ze sobą??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.