Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witajcie,

Zakupiłem grzałkę bo znudziło mi się noszenie i przelewanie ciepłą wodą układu w większe mrozy, ale żeby nie było za łatwo to...pojechałem do sklepu po nowy wąż wodny na którym chce obsadzić grzałkę a sprzedawca jak usłyszał o grzałce to przyniósł mi trzy plastikowe tulejki i karze mi wyjąc termostat i wsadzić te tulejki ( takie co się wsadza jedną przed termostat) bo inaczej nie będzie grzać bloku. To że termostat trzeba wyjąc bądź rozwiercić to wiem ale z tymi tulejkami to czegoś nie rozumiem...bo jak je założyłem to tym samym zatkałem dwa króćce, od pompy i od górnego krótkiego węża. Więc jak to ma działać? To jest takie rozwiązanie tylko na czas zimy?? 

PODPOWIEDZCIE..

Opublikowano (edytowane)

PO pierwsze i przede wszystkim to termostat ma być szczelny, bo silnik ma się dogrzewać na krótkim obiegu ( bez chłodnicy ). Takie zabiegi jak wyjmowanie termostatu ( najgorsze co można zrobić ) lub rozwiercanie ( mały otwór z nitem służy w celu odpowietrzania ) stosuje się latem aby silnik utrzymywał niższą temperaturę ( ale jak wszystko sprawne są to niepotrzebne zabiegi ).

Sprzedawca dobrze powiedział, że przy sprawnym termostacie taka grzałka nie będzie optymalnie działała, przynajmniej efektywnie.

Grzałka powinna być w bloku, ale w C 330 jest to raczej niewykonalne dlatego jedyne co Ci pozostaje to założyć ją na przewodzie od chłodnicy do bloku ( ten co wychodzi z dołu chłodnicy ).

Jeśli masz słabej kondycji przewód gumowy to kup nowy tylko dobrej jakości i dodatkowo 2 opaski zaciskowe, przecinasz przewód w miejscu gdzie ma być grzałka, montujesz i cieszysz się odpalaniem zimą :)

Tu masz ładnie opisane jak to zrobić:

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/jak-zamontowac-grzalke-do-ursusa-c-330-lub-c-360,34154.html

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

ostatnimi laty nie mam zdrowia i czasu ale kiedyś chciałem pobawić się w grzałkę przepływową do C330M - w kranik a raczej zamiast niego wkręcić zakuty przewód -> grzałka i potem w obudowę termostatu się wspawać (bo aluminium spawają bez problemu). Drogo wyszła by ta impreza ale cel myślę że byłby osiągnięty o ile grzałka miała by własną pompkę bo grawitacyjnie to raczej nie przejdzie.

Opublikowano

świece pomagają ale jak masz super akumulator i parę stopni mrozu. W zetorze mam grzałkę w bloku to nikt mi nie powie ale to rozwiązanie jest najlepsze. W 30 jest inaczej wiem..ale jak masz -20 to tylko grzałka, a świece do pomocy.

Opublikowano

przypadkiem nie piszesz o oryginalnych świecach żarowych, bo te faktycznie można sobie w buty wsadzić

zamontuj sobie płomieniówkę z jakiegoś ferdka 255, cena śmieszna, do tego zbiorniczek hamulcowy z 360, trochę kabelkologii i działa

Podobny obraz

Opublikowano

Kolega pytał jak zamontować grzałkę a nie czy ma to sens:)

Te tulejki do niczego nie są potrzebne, jak masz dobry przewód to wycinasz kawałek ( tyle ile ma obudowa grzałki bez króćców ) i zakładasz. 

Grzałka ma jeden niepodważalny plus, podgrzewa cały silnik który po rozruchu od razu inaczej pracuje - nic temu nie dorówna - no chyba tylko ogrzewany garaż:)

Opublikowano
2 godziny temu, stempos1980 napisał:

Podstawą to rozrusznik i bateria dobra. 

I oczywiście odpowiedni stan samego silnika.

Co do grzałki jak już któryś z kolegów wspomniał jak by był wymuszony obieg to oczywiście dobre rozwiązanie a tak...

  • Like 1
Opublikowano
5 godzin temu, akmaly napisał:

Kolega pytał jak zamontować grzałkę a nie czy ma to sens:)

Te tulejki do niczego nie są potrzebne, jak masz dobry przewód to wycinasz kawałek ( tyle ile ma obudowa grzałki bez króćców ) i zakładasz. 

Grzałka ma jeden niepodważalny plus, podgrzewa cały silnik który po rozruchu od razu inaczej pracuje - nic temu nie dorówna - no chyba tylko ogrzewany garaż:)

jak może podgrzać silnik skoro jest na dużym obiegu, w takim wypadku podgrzeje tylko płyn w chłodnicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez rafmax
      Witam,
      Kupię c 330 do remontu najlepiej z woj mazowieckiego. Może być uszkodzony silnik/ zamrożony.
      Ogłoszenie grzecznościowe.
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
       
    • Przez peresik
      Witam mam pewien problem. Zamontowalem dzisiaj nowe tuleje do cylindra w C330 i okazało się że wystają one 0.35 mm ponad blok A w książce dopuszczalne jest Max 0.16 mm. Tuleje są firmy Mahle.  Pod górną krawędź tulei jest włożona tylko jedna podkładka miedziana z zestawu. Co w takiej sytuacji trzeba zrobić? Czy to są podkładki tylko dystansowe i można zamontować bez niej czy ona też uszczelnia i musi tam być? 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v