Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mała żarówka (0.5 W) niezrobi krzywdy czujnikowi , z diodą mogą być problemy z odpowiednim podłączeniem no i rezystor ograniczający prąd by się przydał. Inna bajka , niama pewności że to niejest kontaktron

  • Root Admin
Opublikowano

Jak do tego doszedłeś bazując na instrukcji ze są tylko 2 przewody? Pytam z czystej ciekawości, bo ja przy swojej wiedzy nie potrafiłem tego namierzyć.
Wtyczka od czujnika prędkości do sterownika ma 3 piny. Muszę więc to rozebrać i zobaczyć te kabelki.
 

  • Root Admin
Opublikowano

ooo, tego nie widziałem - miałem tylko samą instrukcję monitora lh4000.
Tu jest pokazane żeby czujniki montować do felgi na śrubkę. Musi tak być? czy można magnes przymocować do szpilki - poprzez tylko przyłożenie do szpilki.

  • Root Admin
Opublikowano

Wiem, wiem.
Z 6 będzie problem :P bo mam 8 szpilek, więc na początek założę 4 - niech ten czujnik prędkości cokolwiek mi pokaże, prędkość zawsze zweryfikuje w oparciu o to co pokazuje elektroniczny prędkościomierz w ciągniku.

Opublikowano (edytowane)

Weź wrzuć jakieś zdjęcia, może coś się skojarzy.

5 godzin temu, peugeot napisał:

A czujnik 2-przewodowy sprawdza sie łącząc czujnik do zasilania w szergu z małą żaróweczką

Oj nie zawsze, czujnik o którym wcześniej wspominałem jest 2 przewodowy i w stanie nieaktywnym pobiera kilka mA a w stanie aktywnym kilkanaście czy kilkadziesiąt mA, dzięki czemu sterownik może wykryć jego odłączenie i żadnych rezystorów ani żarówek nie ma.

Jest na rynku tyle typów czujników że specjalnie nie ma co uogólniać.

Edytowane przez Elektryk
  • Root Admin
Opublikowano

zdjęcia czego? samego czujnika nie mam, sterownika też. Mam głównie zdjęcia hydrauliki, sterownika od hydrauliki i sterownika elektryki ale nie mam panelu monitora.
Tutaj sterownie składa się z 3 elementów w ciągniku i 3 elementów na opryskiwaczu i czujnika koła.
W ciągniku jest monitor pracy, sterowanie elektryką (zawór główny, zawory sekcyjne, sterowanie zaworem ciśnieniowy, odczyt przepływomierza) i sterowanie hydrauliką.
Na opryskiwaczu - moduł elektrozaworów hydrauliki, moduł elektroniki główny i elektrozaworów sekcyjnych.

Jest to gigantycznie rozbudowane względem aragowskiego bravo.

Opublikowano

Okropny ten język, nawet translator miejscami wymięka. Wychodzi na to, że dwu przewodowy to kontrakton z ewentualnym szeregowym rezystorem 330 Om, a trzy przewodowy to czujnik Halla z wyjściem zatrzaskowym. Jeżeli masz trzy przewodowy i chciałbyś wsadzić coś na próbę, to w zwykłym wentylatorku od komputera jest taki halotron. Wygląda podobnie do małego tranzystora tylko ma 4 nogi, 2 to zasilanie i 2 to wyjścia z czego na jednym jest sygnał odwrócony. Wystarczy podpiąć zasilanie i wykorzystać  jedno z wyjść. Co jest co można wyśledzić po ścieżkach, lub znaleźć datasheet po oznaczeniach jeżeli są.

Opublikowano

Można i tak 🙂 Ale z tym, że jest to czujnik NO to się nie zgodzę. O ile tłumacz się nie myli to piszą że zmiana sygnału na wyjściu jest po zmianie biegunowości. Jeżeli byłby to czujnik NO to po przyłożeniu magnesu miałby aktywne wyjście, czyli by podał masę. Bez magnesu wyjście było by nieaktywne, czyli plus lub wyjście wisiałoby w powietrzu. Pytanie jak jest realizowany algorytm liczenia prędkości, jeżeli liczony jest czas między takimi samymi zboczami sygnału to można by wsadzić nawet czujnik indukcyjny NPN obojętnie czy NO czy NC i olać magnesy, można wykrywać bezpośrednio szpilki kół. Jeżeli jednak liczony jest od zmiany stanu to wtedy prędkość może trochę skakać. Ale skoro był też wariant z kontraktonem to myślę, że nie byłoby problemu.

Opublikowano

Jakieś czary-mary. Czujnik nie wie ile ma magnesów i 6 czy 8 nie powinno mu zrobić różnicy o ile są w takiej samej kolejności rozmieszczone bo zamiast 7 i 8 odczyta ponownie 1 i 2 magnes. Jak będziesz miał czas, to spróbuj przystawiać do czujnika naprzemian biegun N i S a później ciągle ten sam biegun. Będzie wiadomo na przyszłość czy ma to znaczenie. Robiłeś próbę podczas jazdy? Może jest jeszcze jakiś sygnał "jazdy" po którym dopiero zaczyna mierzyć prędkość.

  • Root Admin
Opublikowano

Jeden problem rozwiązany - teraz pojawił sie kolejny.

LH agro 4000 składa sie z 2 części - Panelu sterującego (on/of, zawór główny on/off, zawory sekcyjne on/off) i monitora, na którym się ustawia parametry robocze i monitoruje prace.

Problem polega na tym, że jak ustawię zawór główny na ON - to opryskiwacz pryska, ale monitor pokazuje ze opryskiwacz jest wyłączony i podaje tylko prędkość. Jak ustawię zawór główny na OFF to opryskiwacz przestaje pryskać ale monitor zaczyna liczyć dystans pracy i pokazuje ze sekcje są aktywne. Jak na zaworach sekcyjnych daję OFF - to na monitorze się zaświecają jak by były włączone.

Wygląda na to, że jest odwrócona logika pomiędzy panelem sterującym a monitorem.
Jakieś pomysły jak ją przestawić?
Jak myślicie czy zmiana plusa i minusa na kablu zasilającym może coś pomóc?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0912
      Witam 
      Szukam posiadacza pługa Agromasz po4. Mam kilka pytań 
    • Przez kubakar117
      Witam Od roku jestem posiadaczem valtry n134 active.Posiadam skrzynie z biegiem Eco i moje pytanie jest czy można podnieść prędkość w tej maszynie. Aktualna maksymalna prędkość to 43km/h.
    • Przez Hibi1990
      Witam z racji tego że próbowałem dopytać o tura agro max  am30e i nigdzie nie uzyskałem odpowiedzi postanowiłem założyć nowy wątek.  Przymierzam się do zakupu takiego ładowacza i potrzebuje trochę opini.
      Jak wam się spisują te tury Am30e, chodzi mi o wytrzymałość, jak wysoko podnosza, wykonanie tura i o wszystkie opinie. Ma być zamontowany na Ursus c360. 
    • Przez Kawasaki
      zamiast czujnika orginalnego predkosci w case 5140 czy jest zamiennik oczywiscie dużo tanszy?
    • Przez plotek3094
      Witam wszystkich użytkowników,
      W ramach pracy badawczej podjąłem się próby wyliczenia średnich kosztów eksploatacji maszyn. Wśród nich znalazły się kombajny, a konkretniej te marki Claas. Konkretniej chodzi o modele: 
      DO 118 SL MAXI, DO 98 CLASSIC, DO 78 SL CLASSIC, 108 SL MAXI/SL CLASSIC/CLASSIC, 98 SL MAXI/SL CLASSIC, 88 SL MAXI/ MAXI, 78 CLASSIC (modele pogrubioną czcionką są najbardziej poszukiwane, informacje o nich). Jeżeli jesteś posiadaczem któregoś z tych modeli lub masz doświadczenia związane z nimi poświęć chwilę i odpowiedz na poniższe pytania. Za każdą pomoc będę bardzo wdzięczny.
      Przechodząc do konkretów. Potrzebuję informacji dotyczących (dla zboża) prędkości koszenia, wydajności i zużycia paliwa przez ww. modele kombajnów Claasa. Chciałbym abyście podzielili się doświadczeniami i podali te informacje. Wiem, że na te parametry wpływa bardzo dużo czynników i w różnych regionach/ o różnych porach/ warunkach atm. będą one różne, ale im więcej odpowiedzi tym bardziej uśredniony wynik otrzymam.
      Proponuję, aby w każdej odpowiedzi zawierały się następujące informacje: a) posiadany model claasa, b) średnia prędkość koszenia km/h lub ile hektarów na godzinę było koszone, c) szerokość osprzętu żniwnego/ hedera, d) wydajność - ile ton zboża na jeden ha, e) jakie średnie zużycie paliwa było generowane?
      Za każdą pomoc z góry dziękuję
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v