Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Panowie mam problem. Mam tur 2 sekcyjny.  Po zakupie okazało się, że pompa już nie domaga więc wymieniłem na wydajniejszą - Hylmet 40l/min. Do tego zamontowałem również zawór zabezpieczający pompy ustawiony fabrycznie na 17,5 mpa. Po wymianie pompy tur chodzi znakomicie ! udźwig jest wyraźnie większy i tur działa szybciej. Jednak pojawił się mały problem. Przy opuszczaniu całego tura obroty silnika wyraźnie spadają i słychać, że pracuje on z wyraźnym obciążeniem. Dźwięk jest wyraźnie bardziej słyszalny niż w przypadku podnoszenia. Siłowniki od podnoszenia mam jednostronnego działa - więc olej wraca do rozdzielacza tą samą drogą która została dostarczony i później do skrzyni.

Co mogę zrobić żeby wyeliminować ten problem ? Wymienić przewód powrotny oleju z rozdzielacza do skrzyni na taki o większym przekroju ? Wydaje mi się, że olej który wraca z siłowników blokuje przepływ oleju zasilającego rozdzielacz i stąd ten problem. mam też siłownik 2 stronnego działania, ale w jego przypadku nie ma spadku obrotów.

Jedna sekcja w rozdzielaczu wolna. Rozdzielacz i jego podłączenie wygląda tak:

Proszę o jakieś porady.

Ciągnik to ursus c360.

44602321_494320254414505_565897933073940480_n.jpg

44502053_1921076231295349_1240052346499629056_n.jpg

Edytowane przez krzysiek1988
Opublikowano
bo rozdzielacz jest pewnie do siłowników dwustronnego działania i sekcja która służy do podnoszenia przy opuszczaniu zaczyna tłoczyć olej tam gdzie masz wkręconą zaślepkę jeśli połączysz to wyjście z powrotem nie będzie problemu
Opublikowano

tak jak piszą koledzy wyżej, musisz zrobić by-pass, zamiast korka w wolną sekcję musisz wkręcić przewód i połączyć go ze spływem-powrotem oleju

ewentualnie druga opcja rozdzielacz nurnikowy, typowo do siłowników jednostronnego działania

u nas jest taki

 

Opublikowano (edytowane)

 

10 minut temu, bratrolnika napisał:

tak jak piszą koledzy wyżej, musisz zrobić by-pass, zamiast korka w wolną sekcję musisz wkręcić przewód i połączyć go ze spływem-powrotem oleju

ewentualnie druga opcja rozdzielacz nurnikowy, typowo do siłowników jednostronnego działania

u nas jest taki

 

Jeśli chodzi o by-pass mam obawy ze przez ciśnienie resztkowe na powrocie tur na pusto nie będzie opadał do konca.

Planuje wymiane suwaka na nurnikowy. U Ciebie nie ma problemie z obrotami ?

Edytowane przez krzysiek1988
Opublikowano
15 minut temu, krzysiek1988 napisał:

 

Jeśli chodzi o by-pass mam obawy ze przez ciśnienie resztkowe na powrocie tur na pusto nie będzie opadał do konca.

Planuje wymiane suwaka na nurnikowy. U Ciebie nie ma problemie z obrotami ?

u nas jest rozdzielacz nurnikowy, więc problemów nie ma

Opublikowano
2 godziny temu, krzysiek1988 napisał:

 

Jeśli chodzi o by-pass mam obawy ze przez ciśnienie resztkowe na powrocie tur na pusto nie będzie opadał do konca.

Planuje wymiane suwaka na nurnikowy. U Ciebie nie ma problemie z obrotami ?

niema takiej obawy mam tak zrobione od ponad 8 lat i wszystko jest ok

Opublikowano

Problem rozwiązany ;)

Zrobiłem by-pass i wszystko jest ok. Pompa nie dławi już silnika. Niestety potwierdziły się moje obawy i tur bez obciążenia opada trochę wolniej. Na razie nie przeszkadza mi to. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Opublikowano

Witam. Mam pytanie co może być przyczyną głośnej pracy pompy hydraulicznej w MTZ 820, pracuje z turem.  Pompa wyje i na wolnych obrotach słabo podnosi, ogólnie wydaje mi się że ciężko ma, niby podnosi, ale powiedzmy przy 500kg muszę dawać gaz w podłogę. Dodam że pompa jest nowa, ale na starej też się tak zachowywało, może coś jest nie tak podpięte, albo jakiś zawór się przyciął i nie podaje w pełni oleju??? Proszę o jakieś sugestie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez andrewk
      Do sprzedania dwa siłowniki jednostronne do ładowacza czołowego 40/60 skok 630mm ( min 870mm, max 1500mm ).
       
      Siłowniki jak nowe, używane niecałe 6 miesięcy - powód sprzedaży jest prosty, wymieniam na wzmocnione.
       
      Możliwość wystawienia na allegro.
       
      Cena 300zł/komplet.
       
      Jak dobrze zagadasz to wysyłka przy wpłacie na konto w cenie
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       
       
       
    • Przez rolkam72
      Sprzedam części do pompy opryskiwacza p90 Biardzki Zbuczyn. Części w dobrym stanie. Jeśli coś potrzebujesz pisz. Możliwość wysyłki 


    • Przez Przemix
      W moim MF 255 prawdopodobnie czeka mnie wymiana pompy hydraulicznej (przestał podnosić, a wcześniej, na rozgrzanym oleju, robił to dość wolno). Byłem na dwóch różnych składnicach maszyn i spotkałem się z dwiema opiniami. Pierwszy sprzedawca polecił mi samodzielną regenerację pompy zestawem naprawczym, drugi natomiast stwierdził, że lepiej wymienić całą pompę (na stanie miał bodajże jakąś turecką za 900 zł).
      Chciałbym zapytać co w tej sytuacji wybrać? Może ktoś z forumowiczów remontował podnośnik w MF i mógłby coś polecić?
      Z góry dziękuję za odpowiedzi
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v