Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najpierw bylem nastawiony zeby wyrzucic tego hitcha bo mowie po co mi taki "hoczyk" ale jak zakumalem jak to dziala to uwazam ze nie jest to takie zle i chyba go zostawie :D

Opublikowano

Ja z kolejnym zapytaniem.

Jesli chodzi o stan oleju w hydraulice na tej menzurce. 

Czy wlewac go na uruchomionym silniku czy na wylaczonym bo na uruchomionym ten olej z menzurki ucieka a jak jest zgaszony to jest w stanie. 

Opublikowano (edytowane)

Ja z kolejnymi pytaniami.

1. Podbijam pytanie o ilość oleju w hydraulice. Czy powinna być mierzona na zgaszonym czy na uruchomionym silniku.
Wyczytałem na kilku forach że jednak na uruchomionym. Instrukcja podaje że olej powinien zawierać się miedzy tymi środkowymi kreskami. Na uruchomionym silniku niby te kreski się pokrywają. Może jeszcze parę osób się wypowie.

20180929_134504.thumb.jpg.5991a397ad51da1f3014939381f75b85.jpg

2. Na jakim biegu orzecie? Ja do swojej 6330 mam pług Zetor Sukov ustawiony na 4x35
jeździłem na C3 i wykorzystanie silnika było minimalne na ok 20% paska lub nawet czasami się nie pokazywało. Na C4 wykorzystanie silnika dochodziło do około 75%.
Czy przy takim wykorzystaniu mocy mogę pracować czy silnik jest już za bardzo obciążony?

20180930_131657.thumb.jpg.e88e52e70d0573fe6428ce950366d3af.jpg

 

3. Dziś rano po wczorajszej orce zauważyłem plamę oleju z zaznaczonego wężyka. Podpowiecie od czego ten wężyk i od czego ta plama? Czy to coś poważnego?
20180930_131204.thumb.jpg.4300077d529bea02918efd62a68135aa.jpg

 

4. Na monitorze ComanndCenter wyskakuje mi przypominajka serwisowa. Myślałem że może po wymianie oleju ona samoczynnie przestanie się pokazywać. Wie ktoś jak ją skasować?
20180930_131722.thumb.jpg.943516c1d2122d51480be6c5b9d05ba9.jpg

 

 

 

Edytowane przez vegeta23
Opublikowano

Ta ikonke z serwisem musisz wyzerwoac w tym komputerku. Wchodzisz w menu i tam musisz poprzegladac te glowne zakładki a na pewno trafisz. Ta plama z oleju to z odmy . Teoretycznie nie powinno kapac ale jeśli oleju nie przybywa ani nie ubywa to nie ma sie czym martwić. Co do obciążenia silnika to najlepiej jak z znajduje sie w 3/4 skali bo wtedy wychodzi  najkorzystniejsze spalanie w jd. A co do stanu oleju to podtrzymuje zdanie ze poziom należy sprawdzać na zgaszonym silniku bo inaczej wlałbys do skrzyni z 70 litrow a w instrukcji jasno pisze ze wchodzi kolo 50. Tak w ogóle to handlarz nie dał Ci instrukcji i katalogu z jd? A jesli nie to radzil bym Ci kupic cos takiego bo tam jest wszystko jasno opisane

Opublikowano

Ogólnie instrukcję mam ale tylko po angielsku ;/ Ale za to jest dostępna po polsku w internecie online. Tak samo jak katalog części ale to już tylko po angielsku.

Są w jednym menu takie rzeczy które by wyglądały na to że są od zerowania serwisówek ale sam boje się trochę w tym grzebać żebym czegoś nie spieprzył.

Jeśli chodzi o olej to macie rację. W instrukcji jest napisane jak byk:
1.thumb.jpg.521338a8506282cf8cf70202e87c5b36.jpg
 

Jeśli chodzi o samą wymianę to instrukcja właśnie nie mówi o tym czy stan powinien być lany na uruchomionym czy na zgaszonym. Jedynie pisze że ma się zawierać miedzy kreskami:

2.thumb.jpg.03d6f9e8bcdd961e78f8b1c83b12f293.jpg
 

Ja ustaliłem stan na uruchomionym silniku miedzy tymi dwoma środkowymi kreskami. Na zgaszonym stan jest taki jak na zdjęciu.

20181001_205410.thumb.jpg.9039166e3df2a8e951c3ceda024fb3cd.jpg

Jeśli chodzi o samą ilość oleju to weszło mi około 55l. 2x bańka 20l i z trzeciej zostało mi tyle więc niby się zgadza jako mierzyć stań na uruchomionym silniku.
20181001_205649.thumb.jpg.a6b8f052183b0d78a466f63677d2bbf6.jpg
 

Mam jeszcze pytanie odnośnie przewodów paliwowych. Widzę że moję przeciakają. Są cigle mokre i dookola jest rozlana ropa.
Czy jest dużo pracy aby je wymienić? Czt mogę w ich miejsce zastosować przewody teklaonwe? Co myślicie?
Chodzi o te przewody:
20181001_153137.thumb.jpg.8f16ce36a3b5cbb65659e9c11e314085.jpg
 

Jeszcze jedno małe pytanie. Dziś pierwszy raz gruberowałem. Gruber na 5 łap szerokość około 2,1m. Gruberowałem poplon (rzepak + pszenżyto) przed orką który dosyć duży wyrósł i utrudnił by mi orkę. Ziemia 3 i 4 klasa. Poplon dość wysoki trochę zapychający się na łapach. Jeździłem na biegu D3 prędkość ok 11km/h 1650 obrotów, wykorzystanie silnika wahało się od 25% do 50%. Na D4 prędkość ok. 14 km/h ale już wykorzystanie silnika oscylowało w okolicach 100%. Jak myślicie ciągnik dobrze sobie radził czy słabo?
 

Opublikowano

Szczerze to ja z instrukcji widzę ze olej w skrzyni uzupelnia sie na wyłączonym silniku. Ale te 5 litrów oleju wiecej zaraz nie zaszkodzi. Ja tez wymieniałem te przewody paliwowe na zwykłe gumowe i trzymie. Ważne żeby nie były pozginane i poskrecane . Co do obciążenia silnika to najlepiej silnika nie trzymać na 100% cały czas ale np na d3 wciśnij mu 1750 obrotów i wtedy będzie tak optymalnie jeśli chcesz szybciej jeździć 

Opublikowano

Powiedz mi johniy czy dużo roboty było z wymianą przewodów? Trzeba ściągać zbiornik paliwa żeby to zrobić. Przyglądałem się ale prawdę mówiąc nie wiem jak się do tego zabrać.

Wczoraj z racji chwili wolnego czasu zabrałem się za porządniejsze umycie ciągnika. Co się okazało, przecieka mi przednia szyba lub dach w lewym góry rogu. 20181007_141540.thumb.jpg.68edb5ac39cd305a3b78d65c16fd45ce.jpg

20181007_140646.thumb.jpg.0b0a6fc05999ca8ff9f12dedc949c4c3.jpg

Zacząłem się przyglądać tej szybie i widzę że ona nie jest klejona tylko przykręca. Podpowie może ktoś co zrobić z tym fantem i na jakiej zasadzie jest ta przednia szyba założona?

Opublikowano

Kabina w tych modelach jest odchylana na prawą stronę patrząc od tyłu ciagnika. Jak poszukasz to znajdziesz takie jakby zawiasy a w nie wkładasz kawałek śruby itp odkrecasz mocowanie kabiny z lewej strony i odchylasz cala bude. Baku w każdym bądź razie nie ściągaj. Tak w ogóle to powymieniaj najpierw te przewody które  sa widocznie w całości i do których jest dostęp dobry. Co do szyby to ona jest montowana na takich jakby zawiasach od góry. Obejrzyj dokładnie cała szybę to zrozumiesz jak to jest poskladane 

Opublikowano

Panowie pytanie. Podczas ostatniej pracy polowej z racji że mam przekładnie AutoQuad zacząłem z niej "korzystać"
Popracowałem w trybie auto przy największych ustawieniach przekładni na ECO i przekładnia zmienia bieg na wyższy przy minimalnie 1800 obrotów. Jak to u was wygląda? Jest możliwość ustawienia przekładni żeby zmieniała biegi przy jeszcze niższych obrotach?

Opublikowano

tego nie zmienisz chyba żeby ograniczyć max obroty do np. 1750 i sprawdzić co wtedy będzie kombinować ale ja tego jeszcze nie próbowałem.  W 6 cylindrowych zmiana biegu nastepuje około 1650 obrotow a w 4 garach ciągnie trochę wyżej żeby go nie dusiło. Nie wiem czy wiesz ale jak naciśniesz np. 2 razy ten przycisk ,,auto,, to traktor będzie zmienial biegi max do 3 pol biegu a jak naciśniesz 3 razy to max do 2 polbiegu . Oprócz tego możesz zaprogramować sobie hms czyli zarzadzanie na uwrociach ale tego już ci nie będę tlumaczyl bo w instrukcji wszystko fajnie jest opisane

Opublikowano

Z tym maksymalnym polbiegiem wyczytalem super sprawa tylko wlasnie szkoda ze tak wysoko zmienia te polbiegi bo pracuje zazwyczaj na 1700 obrotow. 

Z tym hms troche czytalem ale nie moge tego pojac xd 

Ale i tak dziekuje Ci za wszystkie porady bardzo mi pomogles ;)

 

Opublikowano

@malwa9300 jest mozliwosc.

Wchodzisz w menu i wybierasz ikonke przypominajaca CommandCenter.

Dalej przechodzisz na nastepna strone strzalka i tam jest mozliwosc zmiany jezyka. 

Jak bys mial problemy to napisz zrobie ci fotki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v