Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Najwięcej na mf-a narzekają i krytykują ci którzy nie mieli styczności z tymi ciągnikami. Większość użytkowników chwali sobie te maszyny ja też ją chwale wiadamo wszystko się psuje. A takie przekonie że mf jest gorszy od jd czy fenda to o niczym nie świadczy bo te ciągniki mogły być mniej awaryjne ale dawniej a kto wie jak będzie teraz.

Opublikowano

ja też sobie chwalę mf choć narazie mam tylko 255 ale myślimy nad nowym (używanym) ciągnikem i to raczej też będzie mf a czy fendty są mało awaryjne to zależy byłem w komisie i pytam kolesia co lepsze mf czy fendt a on mówi to zależy co się trafi czsami na mf można zrobić 2 razy tyle mtg co na fendzie a czasmi nie <_<

Opublikowano

słuchajcie pracuje juz na mf6480 az 4 lata nakreciłem ok 5tys motogodzin oprocz spalenia sie kabla od halogenów to nic pozatym nic sie nie dzieje ciagam 5 skibowy pług rabe werka obrotówke biore 2,5 metra i oram na ciężkich ziemiach. dziennie oram 20 ha z prędkością 9km/godzine. obroty ok 1850 obr/na min. polecam MF. kolega na sasiednim polu ma JD 155km ora 4 i sie męczy i ora ile gazu dała fabryka i 1,80 bierze. wiem ze pług ciągany idzie lepiej ale bez przesady na całym gazie oprocz orki wykonuje transport z kombajnu do magazynów przyczepa 20ton 3 osiowa ciagnik pracuje jeszcze z agregatem uprawowym 5 metrowym konskilde obecnie jest wykozystywany w gosp o pow 450 ha i sa jeszcze 3 mf 180km 260km i 90km starsze do 7 lat i tez latają na dzień dzisiejszy wymieniono tylko 4 opony i 2 siłowniki od wspomagania

Opublikowano

twoj nick nie wskazuje na to, ze jestes powazna osoba, wiec dlaczego mamy wierzyc w twoje bajki??

najbardziej podobalo mi sie to ze jd 155 KM ciagnie tylko 1,8 m i ma ciezej niz twoj MF 6480 tez. ok 150 KM i lepiej idzie na 2,5 m na ciezkiej ziemi 9 km/h ;):);):)

powtorzmy kolejny raz: nastepny noy na imprezie

Opublikowano

brzozak2 popatrz sobie na swoja fotkę to sie nie dobrze robi jak nie wierzysz to nie ale ja już trochę pracuje na Mf wczesniej pracowałem na 8020 tez bez awaryjne przez 2 lata ale właściciel zmienił na nowy w D.H. H. i P. korbanków 6499

Opublikowano

kupiłem 255 okazyjnie 2 lata temu za 16000 88 rok po "kapitalce" i powiem wam że zrobiłem 1000mth i zaczyna sie sypać wiedziałem że po za silnikiem reszta jest taka sobie ale widzę że chyba się przejechałem na tym silniku i co za tym idzie na tej okazji i teraz nie wiem czy go sprzedać w takim stanie jak jest czy go porządnie zrobić ale jak bym kupił to tez 255

Opublikowano
twoj nick nie wskazuje na to, ze jestes powazna osoba, wiec dlaczego mamy wierzyc w twoje bajki??

najbardziej podobalo mi sie to ze jd 155 KM ciagnie tylko 1,8 m i ma ciezej niz twoj MF 6480 tez. ok 150 KM i lepiej idzie na 2,5 m na ciezkiej ziemi 9 km/h :);) ;) :)

powtorzmy kolejny raz: nastepny noy na imprezie

brzozak popieram cie :) Ten pan o dziwnym niku mysli chyba ze na af sa dzieci z zerowki co uwieza w kazda bajke jaka on powie :)

Opublikowano
brzozak popieram cie :) Ten pan o dziwnym niku mysli chyba ze na af sa dzieci z zerowki co uwieza w kazda bajke jaka on powie :)

obstawiam, ze jego tata, dziadek, ciocia, czy sasiad pracuje na takim ciagniku, albo w gospodarstwie gdzie jest taki ciagnik i nasluchal sie poprostu info nie z pierwszej reki i polowe przekrecil ;)

najlepsze jest uzycie gps, przy odbiorze zboz i sianiu :) , no zgoda mozna, ale przy siewniku sa znaczniki mechaniczne, a i tak sie jedzie raz kolo razu, wiec to tylko troche wygody, a odbior zboz to chyba troche malo wprawy, bo ja tez odbieram w biegu i nigdy nie uronilem, przeciez widac przy poprzednim przejezdzie jak sie slady kombajna ukladaja, wiec jest taki naturalny system jazdy rownoleglej.

nie ma natomiast wspomniane o uzyciu przy agregatach podorywkowych czy uprawowych, no i druga wazna grupa rozsiewanie nawozow np. "pod korzen", albo pryskania zasianego rzepaku LASSO gdzie w obu przypadkach nie ma sciezek technologicznych ;)

jest podłączony z gps gdy jest wykorzystywany do siewy lub odbioru ziarna z kombajnu do prowadzenia w linni prostej super sprawa
Opublikowano

Ja sie zgodzę z brzozakiem, tamtego kolegi opowiesci są "trochę przesadzone" choc nie kłócę się do końca, cuda się zdarzaja(mój kumpel ciągnikiem C-380 ciągnie 5 skibowy pług który zabiera ok 38 cm na korpus i orze na głębokość 29 cm- trochę nierealne ale prawdziwe)

 

a co do MFów: u mnie na wiosce pracuje ponad 10 używanych MFów sprowadzonych z Anglii i z ich awaryjnością jest różnie fakt nie mają zbyt dużo do roboty bo sadaz [o tym co robiły tam a co robią tu to myślę że tu to one odpoczywają bo tam nikt nie miał ciągnika o mocy 100 km na 15 ha ziemi.

Opublikowano

mf 8240 posadamy go od 2002 do tej pory sadły hamulce tarcze i dociski ale czy to z z winy maszyny czy z niedopatrzena to trudno powiedzieć podobnie popuscila kontra od regulacji i to byla przyczyna ich zratcia . ogulnie maszyna spisuje sie super mocna i dobry stosunek masy do mocy.

Duża siła uciągu. Spalanie w normie i żadnych wycieków zero dolewania oleju od zmiany do zmiany w normie sie mieści . I podobno z tego co słyszalem jedna z najlebszych i najmniej awaryjnych skrzyni dayna 4.

Opublikowano (edytowane)

Mialem MFa 3095 wzglad super ale sypal sie jak stare budownictwo,puzniej sie okazało ze ma 17 tys mtg a naliczniku miał 5 tys mtg . Jak by miał to co na liczniku to było by Ok.Za MFa kupiłem reno ares 620 RX narazie jest OK.2 tygodnie temu kupiłem nowego MF 5435 ful opcja.

 

Zapomniałem dopisac ze nie uwazam MFa jako zły ciągnik tylko żeby nie był wyjechany.

 

 

Nie pisz posta pod postem, używaj opcji "edit"

Edytowane przez mirasek
Opublikowano

rewers bez użycia sprzegła przekładnia Dyna 4 półbiegi zmieniane w rewersie i joistikiem ,4 zakresy też bez sprzegła 3 pary hydrauliki , podnosnik o udzwigu 5 ton przednie obciożniki klima EHR 4 prętkosci WOM fotel pneumatyczny radio mp3 3 zaczepy górny suwany

Opublikowano

najlepszy mf:

mf 7465 :) dzis na pokazach jezdzilem 7480 :) swietna maszynka i zakochalem sie w skrzyni bezstopniowej (nie chce widziec na swoim podworku juz zadnego ciagnika z mechaniczna przekladnia).

naprawde super maszynka, komfort - rewelacja :) 7465 bardziej mi sie podoba, bo widzialbym go w roli najmniejszego ciagnika w gospodarstwie :)

jezdzilem tylko chwilke, bo kolejka sie zrobila, wiec dalem szanse innym.

operator siedzacy obok naprawde udany, dalo sie z nim porozmawiac o maszynach, a nie o sprzedazy :)

Opublikowano (edytowane)

MF sa malo awaryjne?? a JD duzo?? w sumie zalezy jaki typ, ale jeszcze nie slyszalem zeby JD czy fendt byl awaryjny, slyszalem ze na MF narzekaja :) ale chyba skrzynia mechaniczna to samo co bezstopniowka, tylko ze jest atomatyczna :) moze byc chyba jeszcze pneumatyczna stopniowa i bezstopniowa.........

Edytowane przez brzozak2
literowki, interpunkcja, orty
Opublikowano

o z tymi skrzyniami to namieszales konkretnie :)

sa skrzynie mechaniczne, inaczej stopniowe (mechaniczne od kol zebatych - stopni) i takie moga byc zautomatyzowane, np. dyna-4, czy hexashift.

sa skrzynie bezstopniowe (mocno skomplikowane), napedzane po czesci olejem, poprzez pompy wielotloczkowe

 

nie wiem jak sobie wyobrazic skrzynie pneumatyczna, moze da sie jakos przeniesc moment za pomoca powietrza, tylko ja nie mam pomyslu, ale w ciagnikach na pewno nie sa takie stosowane :)

Opublikowano (edytowane)

aha tak tak tylko ja mowie ogolem, bo w ciagnikach siodlowych skrzynia pnematyczna jest zastosowana, np. polbieg zalacza sie pnematycznie

 

 

 

 

w traktorach tez jeszcze nie spotkalem skrzyni pnematycznych, jeszcze podobno w autobusach solarisach jest skrzynia beztopniowa pnematyczna

Edytowane przez brzozak2
literowki, interpunkcja
Opublikowano (edytowane)

nie rozumiemy sie kolego bieg jest zalaczany pnematycznie np w autobusach w c -siodlowych w traktorach jeszcze nie spotkalem

 

ale nie spierajmy na te tematy, bo ja wszystkiego nie wiem ale cos takiego jest a jeszcze w ciezarowce sprzeglo raczej pnematyczne nie jest jest normalnie lozysko dociskane

Edytowane przez brzozak2
literowki, interpunkcja
Opublikowano
skrzyna pnematycna

skrzynia beztopnowa pnematyczna

hmmm a czy ja powiedzialem, ze moment jest przenoszony nie za pomoca tarcia, tylko powietrza???

nie uzyjesz sprzegla jesli nie ma odpowiedniego cisnienia powietrza.

poza tym jest roznica miedzy sterowaniem, zalaczaniem biegu w zwyklej przekladni mechanicznej, a przekladnia bezstopniowa napedzana powietrzem (a tak to nalezy zrozumiec, jesli piszesz przekladnia pneumatyczna bestopniowa)

 

EDIT

 

jesli w przyszlosci interesowalbys sie przekladniami bezstopniowymi to musisz przyswoic pewne pojecia, reguly i zasady dzialania, gdyz w przeciwnym razie nie zrozumiesz zalet takiej przekladni i bedzie to tylko narzekanie dlaczego fendt jest taki drogi - odp. bo jako jedyny producent nie oferuje vario jako opcja, tylko jako standard :) (m.in.)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v