Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

są dobre mf-y

ja posiadam mf 3060 i nie nażekam, a podobno to najbardziej awaryjna seria. od remontu skrzyni 2 lata temu nic się złego z nim nie działo. jak na 20-letni traktor to nie jest tak źle. jak dla mnie bardzo dobry sprzęt, zwrotny, wygodny i dużo nie pali. ale napewno są lepsze mf-y. :D

pozdrawiam

Opublikowano

U mnie na wiosce sa 4 jeden nowy(2003r) 190 konny pracowal dzien i noc i pompa mu siadla nastepny ze skrzynia automatyczna(2000r) 150 koni na sprzedanie poniewaz biegi same przeskakuja i niekiedy ni idzie wlaczyc i zreszta nikt na mojej okolicy nie chwali sobie tej marki

Opublikowano
U mnie na wiosce sa 4 jeden nowy(2003r) 190 konny pracowal dzien i noc i pompa mu siadla

Na barszczu czy na bełtach z niewiadomego źródła? Filtry też trzeba zmieniać.

 

nastepny ze skrzynia automatyczna (...) biegi same przeskakuja

Tak ma być :D

 

W okolicy jeździ kilka, kilku znajomych z roku też użytkuje MF'y. Nie słyszałem złego słowa na ich temat, za wyjątkiem MF 3065 którego znajomy kupił w opłakanym stanie za śmieszne pieniądze i próbuje wyprowadzić go na prostą... Teraz chyba żałuje, bo nie tędy droga. Sam mam dwa MF i jestem z nich bardzo zadowolony, są to ciągniki zwrotne i ekonomiczne.

 

Z MF tak dużej mocy (pow. 150KM) nie miałem styczności więc sie nie wypowiadam.

Opublikowano

MF są bardzo fajne ale również troszke wymagające. Czystość paliwa jakość filtry i oleje itd. Sam posiadam 3 fergasie i nie moge złego słowa powiedzieć. Pozdrawiam

Opublikowano

Niektórzy są stworzeni tylko do C360 i lać można do zbiornika każdy syf. A olej w silniku tylko dolewać. Dla tzw. szuszwoli bez obrazy nie polecam tego ciągnika. Pozdrawiam

Opublikowano

moj ojciec kupil mf 8240 w 2001 roku i przez pierwsze 3 lata uzytkowania to byl istny koszmar, mial pare wad fabrycznych, ktore nie zostaly rozpoznane przez serwisantow wlasnie przez jakies 3 lata!!!!!!! najpierw klimatyzacja byla zle zamontowana (to zrobili szybko), po jakims czasie ciagnik przestal zapalac gdy byl cieply (z tym serwis sobie nie poradzil: wymieniali akumulatory, moduly, grzebali w elektronice, w elektryce i nie doszli, dopiero ojciec sie stuknal w glowe wymianil rozrusznik i bajka), potem pracownik myl karcherem zaspawal linke i zalal modul :D , pol roku temu znowu wymienilem filtry, niestety po wymianie ciagnik oslabl, wymienilem drugie to samo, dopiero po 3 wymianie wrocil do posluszenstwa (wszystkie oryginalne, z nadrukiem mf), no i na koniec jakies 2 miesiace temu zostal wymieniony pedal sprzegla. teraz naszczescie wrocil do swietnosci

Opublikowano
pisze prawde

 

Ja też pisze prawde. Nikt Ci nie każe kupywać MF, a najlepiej to kupić zabytkowego International'a :D Miałeś wogóle kiedyś MF'a że tak sie zapierasz rękami i nogami?

 

Ja z dużymi MF nie miałem styczności i tak jak pisze brzozak pewnie są niedopracowane i mają kilka wad fabrycznych (naliczyłem 3 - klima, rozrusznik i sprzęgło). Ale nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka. Moge opowiedzieć też kilka historii z "legendarnymi" ciągnikami marki Fendt czy JD w całkiem podobnym kontekście. Nie ma reguły, wszystko sie psuje. Jak dla mnie marka pozostaje w czołówce najlepszych ciągników i choćby mi oba padły (tfu!) tak bedzie :)

Opublikowano

według mnie bardzo udane sa masseye z seri 54xx super skrzynia dyna-4 ciagnik dobry tylko troszke glłosno w kabinie i te plastyki sa słabo dopasowane ale tak to tylko jezdzic i jezdzić

Opublikowano

wiesz co to nie jest tak ze awaryjne bo jak to tak porównac bys musiał kupic sobie JD 120 MF i Fendt`a taka sama moc to mozesz nam porównać co jak moze i massey nie jest tak wykonany jak JD czy fendt ale tez jest to niezła maszyna :) i wg mnie jest to ciezko porównac nie sa to złe ciagniki :(

Opublikowano

fendty i jd też się psują. a mf wyrobił sobie złą opinięprzez serię 3xxx. co do nowszych mf to ich awaryjność stoi na podobnym poziomie co same czy df, przynajmiej w mojej okolicy.

Opublikowano

cena wcale nie odbiega od innych zachodnich marek. sądze że wymiana sprzęgła w fendt była by jeszcze droższa.

u mie w okolicy chodzi kilka mf z końca lat 90-tych i nie są szczególnie awryjne.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez lukaszSZ999
      Witam
      Mam od trzech lat model 6613. Od zeszłego sezonu zauważyłem uciążliwe buczenie w kabinie. Najczęściej pracuje wokół 1700obr i tam właśnie jest najbardziej dokuczliwe buczenie. Dziś miałem chwilę by go osłuchać i tak:
      Wokół silnika tego nie słuchać, przy lewych schodkach jest wyraźne oraz z tyłu gdzie by głowę nie wsadzić to buczy mocno.
      Podczas dochodzenia stwierdziłem coś jeszcze, to jest rezonans występujący wokół trzech prędkościach obrotowych:
      850obr./min
      1200obr./min
      1700obr/min
      Wyraźnie głośniejsze od tła. Częstotliwość buczenia jest identyczna. To strasznie wchodzi do kabiny i jest uciążliwe przez kilka godzin pracy.
      Ściągnęłem apke na telefon do analizy widma i wszystko się potwierdza. Fala o częstotliwości 108-113Hz. Wrzucam spektrogram.
      Nie zależy to od obciążenia, z maszyną czy bez, czy obciąże hydraulike czy nie, czy powietrze z pneumatyki jest spuszczone czy nabite, bez różnicy. Tak samo jeśli chodzi o zakresy biegów.
      Jeszcze sprawdzę czy na zimno jest tak samo. 
      Macie jakieś pomysły?
       

    • Przez lukaszSZ999
      Witam
      Tak jak w temacie. Mam przed sobą stronę z instrukcji serwisowej odnośnie procedury kalibracji skrzyni, jednak nie jest to wprost napisane czy to dotyczy tylko rewersu czy również biegów i połówek. Ma ktoś szerszą wiedzę na ten temat?
      Pytam bo mam taki objaw, że skrzynia trochę zbyt gwałtownie ale też z opóźnieniem przerzuca wszystkie połówki od A do F. Agresywność na -5 niestety nie niweluje szarpnięcia. Czasem przy przerzuceniu wyskoczy błąd który mówi że układ nie wyrabia się w zadanym czasie z przerzuceniem. Przed wymianą i po wymianie oleju i filtrów jest tak samo. Odpuściłem wymianę najmniejszego filtra na rurce po prawej stronie.
      Ktoś coś?
      Dzięki
    • Przez WitusS
      Witam, orientuje się ktoś może jak skalibrować sprzęgło w massey ferguson 5425 dyna4? Bo jak na tą chwilę, nie da się po prostu płynnie ruszyć bez szarpnięcia.. regulacja na pokrętle od biegów nic nie daje. Z góry dzięki za pomoc
    • Przez wojtekz95
      Witam, mam problem z silnikiem a4.248. Robiłem w nim kapitalkę (nowe tuleje, tłoki, pierścienie, regeneracja głowicy i pompy wtryskowej). Po pierwszym odpaleniu silnik pracował pięknie, chodził równiutko i dymka nie puścił Problem pojawił się następnego dnia, gdy chciałem przejechać ciągnikiem kilka km. Po tym, jak wskazówka temperatury weszła na środek zielonego pola, silnik zgasł, a po ponownym odpaleniu zaczął dymić na biało z odmy i bagnetu oleju (uszczelka pod głowicą???). Na moje oko to coś złego dzieje się z układem chłodzenia, bo po pierwszym odpaleniu chodził kilkanaście minut i nie zdążył się dobrze rozgrzać, dopiero stało się to podczas jazdy, kiedy silnik nabrał temp. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną? Źle założony termostat, czy coś innego? Nie jestem mechanikiem, remont robiłem samodzielnie, pierwszy raz w życiu. Proszę o porady, wskazówki, gdzie szukać problemu. Pozdrawiam    EDIT: Jaką funkcję pełni ten zaznaczony na zdjęciu otworek w bloku, pod pompą wody? Nie jestem pewien, ale jak zakładałem pompę, to w uszczelce nie było otworu, który by się z nim pokrywał. Czy jego zaślepienie uszczelką mogło spowodować wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia i wydmuchanie uszczelki pod głowicą?
    • Przez macko94
      Witam
      Czy wie ktoś jaka uszczelka idzie na boczne szyby, drzwi w serii 6600?
      Po numerze katalogowym jak szukam to cena dość wysoka. Ktoś ma może jakaś sprawdzoną? Muszę wymienić bo przecieka mi woda do kabiny bo uszczelka sparciała

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v