Jaki MF jest najlepszy
-
Podobna zawartość
-
Przez lukaszSZ999
Witam
Mam od trzech lat model 6613. Od zeszłego sezonu zauważyłem uciążliwe buczenie w kabinie. Najczęściej pracuje wokół 1700obr i tam właśnie jest najbardziej dokuczliwe buczenie. Dziś miałem chwilę by go osłuchać i tak:
Wokół silnika tego nie słuchać, przy lewych schodkach jest wyraźne oraz z tyłu gdzie by głowę nie wsadzić to buczy mocno.
Podczas dochodzenia stwierdziłem coś jeszcze, to jest rezonans występujący wokół trzech prędkościach obrotowych:
850obr./min
1200obr./min
1700obr/min
Wyraźnie głośniejsze od tła. Częstotliwość buczenia jest identyczna. To strasznie wchodzi do kabiny i jest uciążliwe przez kilka godzin pracy.
Ściągnęłem apke na telefon do analizy widma i wszystko się potwierdza. Fala o częstotliwości 108-113Hz. Wrzucam spektrogram.
Nie zależy to od obciążenia, z maszyną czy bez, czy obciąże hydraulike czy nie, czy powietrze z pneumatyki jest spuszczone czy nabite, bez różnicy. Tak samo jeśli chodzi o zakresy biegów.
Jeszcze sprawdzę czy na zimno jest tak samo.
Macie jakieś pomysły?
-
Przez lukaszSZ999
Witam
Tak jak w temacie. Mam przed sobą stronę z instrukcji serwisowej odnośnie procedury kalibracji skrzyni, jednak nie jest to wprost napisane czy to dotyczy tylko rewersu czy również biegów i połówek. Ma ktoś szerszą wiedzę na ten temat?
Pytam bo mam taki objaw, że skrzynia trochę zbyt gwałtownie ale też z opóźnieniem przerzuca wszystkie połówki od A do F. Agresywność na -5 niestety nie niweluje szarpnięcia. Czasem przy przerzuceniu wyskoczy błąd który mówi że układ nie wyrabia się w zadanym czasie z przerzuceniem. Przed wymianą i po wymianie oleju i filtrów jest tak samo. Odpuściłem wymianę najmniejszego filtra na rurce po prawej stronie.
Ktoś coś?
Dzięki
-
Przez WitusS
Witam, orientuje się ktoś może jak skalibrować sprzęgło w massey ferguson 5425 dyna4? Bo jak na tą chwilę, nie da się po prostu płynnie ruszyć bez szarpnięcia.. regulacja na pokrętle od biegów nic nie daje. Z góry dzięki za pomoc
-
Przez wojtekz95
Witam, mam problem z silnikiem a4.248. Robiłem w nim kapitalkę (nowe tuleje, tłoki, pierścienie, regeneracja głowicy i pompy wtryskowej). Po pierwszym odpaleniu silnik pracował pięknie, chodził równiutko i dymka nie puścił Problem pojawił się następnego dnia, gdy chciałem przejechać ciągnikiem kilka km. Po tym, jak wskazówka temperatury weszła na środek zielonego pola, silnik zgasł, a po ponownym odpaleniu zaczął dymić na biało z odmy i bagnetu oleju (uszczelka pod głowicą???). Na moje oko to coś złego dzieje się z układem chłodzenia, bo po pierwszym odpaleniu chodził kilkanaście minut i nie zdążył się dobrze rozgrzać, dopiero stało się to podczas jazdy, kiedy silnik nabrał temp. Macie jakieś pomysły, co może być przyczyną? Źle założony termostat, czy coś innego? Nie jestem mechanikiem, remont robiłem samodzielnie, pierwszy raz w życiu. Proszę o porady, wskazówki, gdzie szukać problemu. Pozdrawiam EDIT: Jaką funkcję pełni ten zaznaczony na zdjęciu otworek w bloku, pod pompą wody? Nie jestem pewien, ale jak zakładałem pompę, to w uszczelce nie było otworu, który by się z nim pokrywał. Czy jego zaślepienie uszczelką mogło spowodować wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia i wydmuchanie uszczelki pod głowicą?
-
Przez macko94
Witam
Czy wie ktoś jaka uszczelka idzie na boczne szyby, drzwi w serii 6600?
Po numerze katalogowym jak szukam to cena dość wysoka. Ktoś ma może jakaś sprawdzoną? Muszę wymienić bo przecieka mi woda do kabiny bo uszczelka sparciała
-
Rekomendowane odpowiedzi
Sprzęgło john deere 3140
Czytaj dalej »
MTZ 82 & Wędka & Przyczepa jednoosiowa
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się