Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam c-330 po kapitalnym remoncie silnika już 2 lata chodzi jak zegarek (dobrze dotarta) jednak od jakiegoś czasu mam problem z zaworami ,słychać głośny klekot ,wyregulowałewm - pomogło ale klekotu nie słychać gdy silnik jest dobrze rozgrzany (jak słabo to nadal słychać)

Opublikowano

może masz wytłuczoną klawiaturę, lub dźwigienki i zawory- jeśli tak i ustawiasz na szczelinomierz to wartości ustawiane są pozorne- zdarzało się tak w polskich samochodach- jakość części była tak marna, że wycierały się szybko i poprawnie ustawić szło tylko na tzw oko czyli na wyczucie luzu ręką- niestety w układzie OHV tak jest, że laski i dźwigienki wydłużają się wrast ze wzrostem temperatury i na zimnym zawsze słychać trochę zawory, ale nie powinny za mocno klepać, z drugiej strony z dwojga zlego leprzy jest troszkę większy niż mniejszy luz, gdyż przy zbyt małym, na ciepłym silniku luzy się kasują i może dochodzić do niedomykania zaworów i utraty kompresji

Opublikowano

obracac wałem do momentu az pierwszy tłok <od strony chłodnicy> bedzie w GMP i bedzie na poczatku wtrysku, ustawic luz na 0,2 na wydechowym i ssacym, nastepnie obroci wałem najlepiej korbą :) o 180stopni zgodnie z kierunkiem obrotu wału i ustawic zaworu na tłoku drugim :)

Opublikowano
obracac wałem do momentu az pierwszy tłok <od strony chłodnicy> bedzie w GMP i bedzie na poczatku wtrysku, ustawic luz na 0,2 na wydechowym i ssacym, nastepnie obroci wałem najlepiej korbą :) o 180stopni zgodnie z kierunkiem obrotu wału i ustawic zaworu na tłoku drugim :)

 

 

można prosic o dokladniejsze wyjasnienie??

Opublikowano

maher wszystko dobrze z tym co napisałeś ale jeszcze powiedz skąd wiadomo ze tłok jest w GMP na początku wtrysku (po czym to poznać???) i w którą stronę kręcić walem jak stanę z przodu ciągnika twarzą do chłodnicy??

Opublikowano
maher wszystko dobrze z tym co napisałeś ale jeszcze powiedz skąd wiadomo ze tłok jest w GMP na początku wtrysku (po czym to poznać???) i w którą stronę kręcić walem jak stanę z przodu ciągnika twarzą do chłodnicy??

 

prosze o odpowiedz

Opublikowano

odkrecasz przewód od pompy idacy do wtrysku pierwszego cylindra (tylko odkrecaj przy pompie) i delikatnie krecisz kolem pasowym dopoki nie zauważysz ze krople ropy nie zaczna wypływac

Opublikowano

Do tego co pisze "sygala" po prostu dmuchnij w miejsce wypływania ropy żeby ten dołek był pusty i kręcąc patrz uważnie, jak tylko ropa drgnie w dołku to już jest gotów do ustawienia. Jak wypełni cały dołek to już za mocno przekręcony! Aha i zaciągnij gaz ręczny jak najwięcej, bo inaczej nie doczekasz się wypływania ropy. :)

Opublikowano
Do tego co pisze "sygala" po prostu dmuchnij w miejsce wypływania ropy żeby ten dołek był pusty i kręcąc patrz uważnie, jak tylko ropa drgnie w dołku to już jest gotów do ustawienia. Jak wypełni cały dołek to już za mocno przekręcony! Aha i zaciągnij gaz ręczny jak najwięcej, bo inaczej nie doczekasz się wypływania ropy. :)

 

i coś jeszcze trzeba robic?

Opublikowano

C330 koło pasowe ma dokręcone śrubą przystosowaną do korby. taką korbę miały kiedyś na wyposażeniu Zuki, to ułatwia sprawę kręcenia wałem ( silnikiem). @Daniu jeżeli stoisz przed chłodnicą to prawą ręką zgodnie z ruchem wskazówek zegara. @maher ta sekcja na której pojawiła się ropa odpowiada temu cylindrowi na którym masz ustawić zawory, tzn. jeżeli 1 od chłodnicy, to na pierwszym cylindrze ( też od chłodnicy), a jeżeli 2 to na drugim. Dalej postępuj tak jak pisał @piciaj to drgnięcie ropy na 1sekcji, to GMP, oba zawory będą zamknięte i gotowe do ustawienia. Aha i nie zapomnij sprawdzić tego o czym pisał @Gorali. Jeśli jest wypracowanie trzeba odkręcić klawiaturę, tzn popychacze ( dźwigienki) i je wyrównać , przeszlifować...........................Samo ustawienie: Każdy popychacz łączy się z laską popychacza śruba regulacyjną z nakrętką kontrującą. Należy poluzować nakrętkę, włożyć listek szczelinomierza między zawór, a popychacz i za pomocą wkrętaka śrubą regulacyjną ustawić luz zaworu, po ustawieniu dokręcić nakrętkę kontrującą śrubę regulacyjną. I tak dla każdego zaworu z tym, że ustawiamy zawór ssący i wydechowy jednego cylindra jednocześnie tzn nie przekręcając wału.

Opublikowano

O ile pamięć mnie nie myli to najłatwiej ustawić tłok w GMP to stojąc naprzeciwko ciapka po lewej stronie pod skrzynka narzędziową jest taki "bolec" który się wykręca i wsadza drugą stroną jeśli wejdzie to znaczy że tłok jest we właściwej pozycji

Opublikowano
O ile pamięć mnie nie myli to najłatwiej ustawić tłok w GMP to stojąc naprzeciwko ciapka po lewej stronie pod skrzynka narzędziową jest taki "bolec" który się wykręca i wsadza drugą stroną jeśli wejdzie to znaczy że tłok jest we właściwej pozycji
Prawidłowo to sie nazywa kołek ustawczy , a trzeba go włozyc w otwór (odpowiedni ) w kole zamachowym <_<
Opublikowano

Tak panowie dokładnie, ale to bardziej jest potrzebne do zgrania walu korbowego z wałkiem rozrządu. Do ustawienia zaworów nie jest to specjalnie konieczne.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jakiego zgrania wału z wałkiem rozrządu? Wszystkie koła zębate mają wpusty i inaczej nie da się ich zamontować. Ten kołek ustawczy służy do ustawienia początku wtrysku.

Opublikowano

Masz racje @elektrotechnik to mi się pomyliło, ale właśnie sprawdzałem i wytłumaczcie mi jak laik możne ustawić zawory jeżeli na kole zamachowym są dwa otwory na ten pręcik w niewielkim oddaleniu i w który z nich mam włożyć ten bolec?? bo sam bym tego nie wiedział, i w którym miejscu jest dokładnie 180 stopni obróconego wału zęby było GMP drugiego tłoka? bo dziur już tam nie ma.

To co napisałem to najprostszy sposób ustawienia zaworów w c330.

Opublikowano

Sprawdź jeszcze raz , Ustaw na kołek GMP pierwszego cylindra potem go wysuń przekręc koło zamachowe o 180 stopni i zobaczysz czy kołek wpadnie w otwór czy nie ! Ja twierdzę że wpadnie ...........

Opublikowano

Witam u mnie jest tak jak napisał <miscola>

w kole zamachowym jest dwa otworki blisko siebie ,ale tylko jeden odpowiada GMP pierwszego tłoka, natomiast do ustawienia GMP drugiego tłoka już nie ma otworka

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jest dokładnie tak jak pisze @daniu. Są dwa otworki blisko siebie. Pierwszy z nich oznacza początek wtrysku paliwa i służy właśnie do ustawiania pompy wtryskowej, a drugi oznacza GMP pierwszego tłoka. Po obróceniu wałem o 180° nie ma otworu. Ale nie ma się czym przejmować bo nawet jeżeli obróci się wiecej niż 180° to przecież trwa suw pracy więc zawory i tak są zamknięte (problemy mogą byc jeżeli obróci się mniej niż 180°). A swoją drogą ja nigdy nie używałem kołka ustawczego do regulacji zaworów. Po prostu obracam powoli wałem przy zdjętej pokrywie i patrzę kiedy zamykają się zawory pierwszego cylindra. Jeżeli przez niewielki obrót wału pozostają zamknięte to je reguluję, następnie obracam o 180° i reguluje drugi cylinder. Do tej pory nie zdarzyło się żeby ta metoda nie sprawdziła się. Metoda z obserwacją paliwa w króćcu pompy też jest dobra, tylko zajmuje więcej czasu, bo jeszcze trzeba odkręcać przewód wysokiego ciśnienia.

Opublikowano
Jest dokładnie tak jak pisze @daniu. Są dwa otworki blisko siebie. Pierwszy z nich oznacza początek wtrysku paliwa i służy właśnie do ustawiania pompy wtryskowej, a drugi oznacza GMP pierwszego tłoka. Po obróceniu wałem o 180° nie ma otworu. Ale nie ma się czym przejmować bo nawet jeżeli obróci się wiecej niż 180° to przecież trwa suw pracy więc zawory i tak są zamknięte (problemy mogą byc jeżeli obróci się mniej niż 180°). A swoją drogą ja nigdy nie używałem kołka ustawczego do regulacji zaworów. Po prostu obracam powoli wałem przy zdjętej pokrywie i patrzę kiedy zamykają się zawory pierwszego cylindra. Jeżeli przez niewielki obrót wału pozostają zamknięte to je reguluję, następnie obracam o 180° i reguluje drugi cylinder. Do tej pory nie zdarzyło się żeby ta metoda nie sprawdziła się. Metoda z obserwacją paliwa w króćcu pompy też jest dobra, tylko zajmuje więcej czasu, bo jeszcze trzeba odkręcać przewód wysokiego ciśnienia.

 

mozna prosic jakies zdjecia?

Opublikowano
obracac wałem do momentu az pierwszy tłok <od strony chłodnicy> bedzie w GMP i bedzie na poczatku wtrysku, ustawic luz na 0,2 na wydechowym i ssacym, nastepnie obroci wałem najlepiej korbą :) o 180stopni zgodnie z kierunkiem obrotu wału i ustawic zaworu na tłoku drugim :)

 

 

Gmp? co to jest :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v