Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Ciągnik Renault 103.54, od jakiegoś czasu przy załączonym przednim napędzie oraz przy skręcie słychać jakby trzaski wydobywające się z napędu. Widać nawet po  przednich  kołach, tak jakby trochę stopniowały. . Rozebrałem przedni most, wszystko wygląda ok, nie ma śladów żeby coś przeskakiwało na trybach. Zwolnice planetarne w porządku, koło talerzowe z wałkiem atakującym również, zęby jak nowe. Na satelitach w mechaniźmie różnicowym również nic nie widać - tryby jakby nowe. Dziś zdjąłem przystawkę, sądząc że tam coś znajdę, ale tryby też w dobrym stanie, jedynie wzdłużny luz na ośce. 

W przednim moście zauważyłem też poluzowane śruby koła talerzowego, tzn odkręciłem je ręką, ale nie były na tyle luźne, żeby koło latało i jeździło po zębach, ruszało się jedynie 2 mm tam i z powrotem  ze względu na to, że otwory są większe od śrub.

Czy ktoś może miał już taki problem. Renówka służy mi już kilka lat i jeżeli chodzi o napęd to nigdy nie było nic słychać.

W tej chwili jest wszystko rozebranie i nie wiem czy składać, czy ewentualnie coś wymienić.

  

Opublikowano

Łącznik wału tzn mowa o mufie z frezami? Mufa nie jest już w najlepszym stanie bo zęby w niej są już do połowy wyrobione, tam gdzie wchodzi na wałek atakujący ale nie do tego stopnia żeby przeskakiwało

Opublikowano
Dnia 10.07.2018 o 05:40, bronek napisał:

sprawdź półośki, mogą mieć rozsypane łożyska na krzyżakach. Ewentualnie łącznik wału napędowego.

Półosie na tyle co można ręką sprawdzić wydają się ok, nie ma wybitych krzyżaków. Szukałem smarowniczek ale niestety tu chyba się nie smaruje. 

Czekam na części (uszczelniacze, tulejki, tarczki do przystawki, pierścienie uszczelniające) i w przyszłym tygodniu będę składał bo żniwa się zbliżają. Powiem wtedy czy objawy ustąpiły. Szczerze mówiąc na to liczę

1 minutę temu, bronek napisał:

a w jakim stanie frez na wałku atakujacym? jak mufa z drugiej strony wału? przy przystawce przedniego napędu pod skrzynią?

Frezy na samym wałku atakującym są powiedziałbym idealne. Mufy przy przystawce nie sprawdzałem, wybiłem kołek i wsunąłem ją głębiej na wał. Jutro sprawdzę

Opublikowano

Witam, u mnie przy 11054 z rewarsem elektrohydraulicznym półbiegami i ehr z 1996 roku dzieje się podobnie . Przy nie zawsze załączonym przednim napędzie napęd działa. Zostały wymienione oringi  w środkowym tylnym elektrozaworze. Skutek taki ze na jakiś czas pomogło. jest to powiązane z tymi trzaski w przednim moście bo trzaski tez ustały . Sprawdzone czy cewka działa.(  W Renault jest ze przy wyłączonym napędzie cewka działa a przy włączonym cewka nie działa .bynajmniej u mnie.)  Wyciągnięty z wyspy elektrozawor i włączenie i wyłącznie przedniego napedu - widoczny przeskok tłoczka elektrozaworu i zmiana jego położenia.  U mnie objawia się tzw trzaskanie jakby rwało koła przy skrecaniu. Tak jakby wtedy mechanizm różnicowy się blokuje i powoduje zrywanie kół. Albo to tak wygląda jakby blokowaly się hamulce w przedniej osi. Przy rozmotowaniu mufy łączącej z walkiem ataku przedniego napedu rzecz jasna brak hamulcow ale rowniez brak trzaskania przy skrecaniu. Czy ktoś może mi wytłumaczyć zasadę działania hamulców w przedniej osi jak również co jest odpowiedzialne że w danej chwili zostaje zablokowany mechanizm różnicowy.  Czy w koszu do załączeniu przedniego napedu mogą być wprowadzane dwa rodzaje ciśnień oleju aby np. załączyć hamulce czy też mechanizm różnicowy.  Dodam że badalem ciśnienie oleju wychodzące z prawej strony ciągnika i teraz nie pamietam dobrze czy to było od 1i 3 półbiegu czy od 2 . W każdym bądź razie wskazywało pomiędzy 16 a 18 bar delikatne naciśnięcie sprzęgła powodowało spadek ciśnienia. Z tego co wiem to na wyspie powinno być 23 bar ale nie wiem gdzie podpiąć aby sprawdzić na wyspie.  O ile się nie mylę obok elektrozaworu od przedniego napedu znajduje się regulacja ciśnienia na wyspie.Nie badalem ciśnienia przy koszu od przedniego napędu. Na co zwrócić uwagę przy tym koszu i co tam jest do wymiany. Jakie uszczelnienia. Może ktoś zna mechanika który dobrze sobie z tym poradzi . Byłem w serwisie class powiedzieli że za przedni naped są odpowiedzialne 2 elektrozawory. Czy tak jest? Ale nie wiedzą które to są bo rysunku był podany jeden krótki a drugi długi . A długie raczej odpowiadają za rewers. Lewy i prawy. Jeżeli się gdzieś pomyliłem to proszę o sprostowanie lub źle to odczytuje. Jeszcze jedno co stwierdzili w class to to że zły olej został nadany do przedniej osi a wymieniałem go . Obecnie wymieniłem na oryginalny class . Ten co wcześniej nakładem był żądzy API 4 czy coś fusch utto .zalecany przez innych Panów. Mam prośbę do forumowiczów, jak rozwiązanie problemu to opiszcie go do końca ale z podaniem jak to zrobić, a nie problem rozwiązany, ale także  swoje spostrzeżenia. Życie wtedy będzie bardziej proste.

Opublikowano (edytowane)

Też miałem problem z napędem, tzn nierozłączał się.  Co prawda mam renault 133.54 z mechaniczną skrzynią ale zasada działania powinna być taka sama. Aby nie wydać niepotrzebnie pieniędzy na nie potrzebne części najpierw trzeba sprawdzić czy do elektrozaworu dochodzi prąd. Później czy jest właściwe ciśnienie u mnie teraz wynosi koło 20 paru bar. Ciśnienie mierzyłem między dzielnikiem strumienia, a wyjściem z orbitrola. Przyczynami zbyt niskiego ciśnienia moga być: zatarty tłoczek w dzielniku strumienia oleju, zużyty dławik w trójniku przekazującym olej do smarowania tarcz hamulcowych lub uszczelniacze w przystawce. Ciekawy jestem czy probelm został rozwiązany i co było jego przyczyną.

Edytowane przez sylwek23111
błędy pisowni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v