Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem mf 3070 ze skrzynia 32*32 dużo nie jeździłem biegi wchodziły dobrze.Po wymianie oleju w skrzyni ( Total multigram 10w40) i zrobieniu tulejki na obudowie wybieraka skrzyni biegów zaczeła zgrzytać 3.Na postoju wchodzi bez problemu czy coś spartaczyłem czy miałem pecha i w tym momencie także pad hamulec synchronizatora ? 

Opublikowano

Cóż... zdejmujesz dekiel i trzeba spróbować sprawdzić luz między trybem a hamulcem. Może olej ma inne parametry przez co hamulec gorzej działa

 

A jest tam w ogóle jakaś regulacja ? Olej jest odpowiedni nawet lepszy od zalecanego.Po nalaniu starego jest tak samo.

Opublikowano

Koledze w 3060 coś się stało i ciągnik nie jedzie ani do przodu ani do tyłu. Jak jest jeszcze z górki to jedzie pod górkę nie ruszy. Biegi wchodzą normalnie zero zgrzytów, dodatkowo przestał działać podnośnik i wałek. Kontrolki normalnie się załączają. Olej w skrzyni jest. Czyżby komp padł? Skrzynia 16x16

Opublikowano

Bez kompa ten traktor pojedzie na włączonym reduktorze ale pojedzie. Na obu półbiegach to samo? Sprzęgło, speedshift a może nakrętka na przedzie skrzyni...

Podnośnik hmmm diody świecą? ciężko coś doradzić bo wg mnie to jest kilka rożnych usterek bez związku

Opublikowano (edytowane)

Nic się kompletnie nie dzieje. Jak się dźwignie od biegów przytrzyma to powoli bo powoli ale jedzie. Jutro więcej info będę miał bo dzisiaj mało czasu było. W podnośniku wszystko świeci... Dwa dni temu mówi że wszystko śmigało.
Może sprzęgło zdechło?

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Witam

Mam problem w 3060, skrzynia 32x32. Na wolnej skrzyni (A) działa elegancko a na szybkiej (B) słychać tylko zgrzyt przy ruszaniu do przodu jak ido tyłu. A i wspomaganie prawie nie działa tylko tak powyżej 1400 obrotów można dopiero kręcić kierownicą i podnośnik nie działa przy tych wolnych obrotach.  I teraz mam pytanie czy to są dwie różne awarie czy jakoś ze sobą powiązane? 

Pozdrawiam 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy można to nazwać w czasie jazdy, bo wyjezdzam pod górę z pełną beczką i muszę wyjeżdżać na A, bo jeśli się zatrzymam to raczej nie rusze potem z B. Wyjeżdżam na główną drogę, wciskam sprzęgło i ciągnik się trochę toczy i wbijam z A na B. Noo a zatrzymać też się nie mogę za bardzo bo to jest dość ruchliwa droga. On ledwo ledwo  się toczy przy przebijaniu i nic nie zgrzytało. 

 

Edytowane przez Misiaul
Opublikowano

Najpierw zajął bym się zgrzytem bo jedno z drugim  nie ma nic wspólnego. Gdzieś tu na forum czytałem żeby dodatkowo 1234 wyrzucić na luz podczas przełączania  A na B. Ta nakrętka to dość częsta awaria tutaj na forum, ja bym tak nie jeżdził bo koszty mogą rosnąć.

Opublikowano

No ok. Ciągnik rozjechany i rzeczywiście odkręciła się ta nakrętka. 

Ale teraz druga sprawa, ona kosztuje 250 zł i czy ktoś ją dorabiał jakiś sposób czy lepiej nie oszczędzać i ją kupić. Ale z drugiej strony za taką nakrętke 250 zł? O.o

Opublikowano (edytowane)

Idziesz do tokarza i dorabia na wzór. 80 zł i problem z głowy a poza tym takie ceny to zapewne tylko u korbanka...

Sęk w tym że są 3 rodzaje tej nakrętki więc radze wpierw pomierzyć gwint a potem kupować

http://mechanik-sc.pl/skrzynia-biegow-nakretka-kpl-,c218,p6119,pl.html

http://mechanik-sc.pl/skrzynia-biegow-nakretka,c218,p6149,pl.html

http://mechanik-sc.pl/skrzynia-biegow-nakretka,c218,p7781,pl.html

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

A to trzeba by z jakiegoś twardego materiału czy nie  ? 

A czym się różnią te nakrętki ? Skokiem gwintu czy czymś innym ? 

Edytowane przez Misiaul

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v