Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

Odkąd kupiłem zetora cały czas kapie mi olej do wspomagania.

Wyciek jest z głowiczki dokładniej z okolic sworznia kulistego oraz delikatny wyciek z siłownika dokładnie w miejscu gdzie ściskamy go obejmą chyba z zaworu suwakowego.

 Kupiłem zestaw naprawczy - oring na zawór suwakowy, podkładki miedziane + osłony pyłoszczelne,  całość poskładałem, sworzeń w miarę ciasno chodzi ale niestety dalej jest wyciek.

Czy ktoś miał taki ? Zastanawiam się czy to juz czas na zakup nowej głowiczki ale chce się upewnić tutaj na forum :)

Proszę o rady, pozdrawiam 

DSC_0532.JPG

DSC_0528.JPG

DSC_0535.JPG

DSC_0534.JPG

DSC_0533.JPG

DSC_0531.JPG

DSC_0530.JPG

ba1a8c0341bfa644c1aa50caf8a4.jpg

Opublikowano

ten ciagnik ma ze 30 lat -cieknie i bedzie cieklo-jesli bedzie sie lalo wtedy bedzie problem- po wielu latach walki z serwem mam teraz orbitrol i zadnymi wyciekami sie nie przejmuje...kup 30 l oleju hydraulicznego i sie nie przejmuj:D.

Opublikowano (edytowane)

No fakt ciągnik ma juz swoje lata i niestety ale już tak cieknie że przez sezon poszły mi prawie 10l boxolu i nie wiem co z tym zrobić czy kupić nowa głowiczkę i mieć spokój ? Czy to któraś z  części jest do wymiany ?

Sama głowiczka i zawór suwakowy trochę kosztuje...ktoś ma może jakiś patent na ten wyciek z pod sworznia kulistego ?

Edytowane przez Michal3512
Opublikowano

kompletne serwo-ok 1500 czyli 15 lat dolewania :D, a za 2 lata bedzie tak samo cieknal-u mnie jeszcze na gwarancji serwo nie cieklo tylko lalo i 2 razy bylo naprawiane, teraz lezy w czesciach w garazu a sprzedalem go ze starym:D-to chyba bylo tureckie dziadostwo, dopasowalem oringi nie z tego kompletu sklepowego tylko na sztuki i stare chwile chodzilo...

Opublikowano
4 minuty temu, jacus napisał:

kompletne serwo-ok 1500 czyli 15 lat dolewania :D

Ha ha i to jest prosty dobry przelicznik :-) 

No nic zbieram informacje do montażu orbitrola i biorę są za montaż.

Muszę popytać ludzi jaki siłownik, jak go ustawić żeby oba skrety były takie same i żeby zwrotnice dotykaly do ogranicznika.

czy to prawda że na orbitrolu jadąc na wprost ciężko jest utrzymać tor jazdy? 

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, Michal3512 napisał:

Muszę popytać ludzi jaki siłownik, jak go ustawić żeby oba skrety były takie same i żeby zwrotnice dotykaly do ogranicznika.

czy to prawda że na orbitrolu jadąc na wprost ciężko jest utrzymać tor jazdy?

O przeróbce sobie tu poczytaj:

W serwomechaniźmie jak przykręcisz gałkę do kierownicy np. z lewej strony to po skręcaniu kierownicą i po ustawieniu prostego toru jazdy masz ją w tym samym miejscu. Natomiast w orbitrolu gałka kierownicza po wykonywaniu skrętów i powrocie do prostego toru jazdy znajduję się za każdym razem w innym położeniu. Dlatego jak się przesiądziesz z serwa na orbitrol to możesz mieć problem z utrzymaniem prostego toru jazdy (ja tak miałem). Ale z czasem to opanujesz. 

Edytowane przez Gość
Opublikowano
4 godziny temu, Mares napisał:

Natomiast w orbitrolu gałka kierownicza po wykonywaniu skrętów i powrocie do prostego toru jazdy znajduję się za każdym razem w innym położeniu. Dlatego jak się przesiądziesz z serwa na orbitrol to możesz mieć problem z utrzymaniem prostego toru jazdy (ja tak miałem). Ale z czasem to opanujesz. 

Może to jest kwestia dobrego umiejscowienia/wyregulowania na środku siłownika ? Albo montaż siłownika z wózka widłowego ale to duże koszty.

Słuchaj u ciebie zwrotnice przy skręcie w lewo i w prawo dotykają ograniczników ? Ile masz obrotów kierownicy w lewą stronę i w prawą ?

Opublikowano

nie ma problemu z prostym prowadzeniem na orbitrolu  tak jak w każdym układzie kierowniczym , który jest sprawny. Jeśli chodzi o gałkę to będzie coraz w innym miejscu bo drążek kierownicy łączy się z  tłoczyskiem siłownika poprzez olej . Ja zamontowałem siłownik pod orbitrol w miejscu mocowań serwa .

Opublikowano

galka przy orbitrolu-po co????, w porownaniu z serwo to bajka, moj stary mial trudnosci z utrzymaniem jakiegokolwiek kierunku jazdy:D.

ja mam silownik zalozony w miejsce tlumika drgan-takiego kupilem , ograniczniki skretu sa troche spilowane-nie wiem czy fabrycznie czy przez poprzednich wlascicieli, ile jest skretow-nie wiem nigdy nie liczylem, czy jest tyle samo w prawo czy lewo-tez nigdy sie nie zastanawialem, wsiadam jade i kreceB|

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Michal3512 napisał:

Słuchaj u ciebie zwrotnice przy skręcie w lewo i w prawo dotykają ograniczników ? Ile masz obrotów kierownicy w lewą stronę i w prawą ?

Zwrotnice dotykają ograniczników (może żyletkę włożę między ograniczniki, ale nigdy tego nie sprawdzałem).  W prawo i w lewo mam niecałe dwa obroty kierownicą. Dodam, że mam fabryczny orbitrol.

8 minut temu, jacus napisał:

galka przy orbitrolu-po co????, w porownaniu z serwo to bajka, moj stary mial trudnosci z utrzymaniem jakiegokolwiek kierunku jazdy:D.

Można i bez gałki jeździć, po prostu mi wygodniej z gałką się pracuje.

Edytowane przez Gość
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, DarekD napisał:

  Ja zamontowałem siłownik pod orbitrol w miejscu mocowań serwa .

Po przemyśleniu sprawy chyba i ja zamontuje siłownik w miejsce drążka wzdłużnego łączącego sie z wąsem zwrotnicy. Utne koniec drążka i przyspawam ewentualnie przykręce go do siłownika. Bedzie mniej roboty jak z zamontowaiem siłownika w miejsce tłumika drgań bo z tego co wiem trzeba dorobić mocne mocowania. 

Darek mogłbyś podesłać foto jak to u Ciebie wygląda ?

2 godziny temu, jacus napisał:

ja mam silownik zalozony w miejsce tlumika drgan

 

I na oryginalnych mocowaniach czy dokupywałeś/dorabiałeś mocniejsze ?

2 godziny temu, Mares napisał:

Zwrotnice dotykają ograniczników (może żyletkę włożę między ograniczniki, ale nigdy tego nie sprawdzałem).  W prawo i w lewo mam niecałe dwa obroty kierownicą. Dodam, że mam fabryczny orbitrol.

Można i bez gałki jeździć, po prostu mi wygodniej z gałką się pracuje.

Mares a jak masz zamocowany siłownik ? Wzdłużnie czy poprzecznie ?

 

Co do gałki to fakt jest dużo wygodniej operować układem no i szybciej da się kręcić :)

Edytowane przez Michal3512
wstawiono link
Opublikowano
3 minuty temu, Michal3512 napisał:

Mares a jak masz zamocowany siłownik ? Wzdłużnie czy poprzecznie ?

Siłownik jest po prawej stronie mostu, tam gdzie w serwie jest tłumik drgań. Tylko, że mocowania są masywniejsze niż do tłumika drgań.

Opublikowano

No właśnie trzeba by było porobić masywne mocowania dlatego myślę że szybciej mi będzie zamontować siłownik wzdłużnie do wąsa zwrotnicy.

Mam w garażu wolny siłownik długości tłoka  40cm może udało by mi się go wykorzystać tylko nie wiem jak by go tu zamocować do kabiny/ramy... niesetny z jednej strony nie ma on odlewu z otworem/jabłkiem.

 

silownik-hydrauliczny-25-40-400.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v