Skocz do zawartości

Zapowietrzone hamulce Zetor 7211


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z zapowietrzonymi hamulcami w swoim zetorze i chciałbym się zapytać czy ta śruba jest śrubą odpowietrzającą (zdjęcie 1) i czy jest tą śrubą, która jest zaznaczona na rysunku strzałką (zdjęcie 2) i czy to tą śrubę trzeba poluzować przy odpowietrzaniu czy jakąś inną? ;) 

 

IMG_20180129_114911.jpg

IMG_20180128_193527.jpg

Edytowane przez dragonmt852
Opublikowano

Nie jestem pewien ale to powinno być ja w 60-ce idź po przewodzie hamulcowym.

A ta na zdjęciu to chyba od regulacji hamulca ręcznego. 

 

Opublikowano

Obok przewodu hamulcowego jest śruba na która trzeba zalozyc ten wężyk i bardzo mozliwe że jest na klucz 9 tylko ona jest tak bardzo schowana że nie ma bata żeby jakiś klucz tam wsadzic i ją odkręcić 

 

Opublikowano
Nasadka z przedłużką dojdziesz, na wiosne w swoim tak robiłem, wystarczy płyn do zbiornika dolewać, pompować pedałem i na przemian wytwarzać podciśnienie na odpowietrzniku... tylko gąbke albo extra szmatke podłożyć żeby plyn po ciągniku nie chlapać....
Opublikowano

Podejdzie mocno wygiętym oczkowym. A wężyk nałóż bo jak chcesz odpowietrzyć i kiedy będziesz wiedział że płyn bez powietrza? Pomijając fakt że bez niego płyn wleje się  do pochwy a po co...

Opublikowano

Klucz oryginalnie chyba był 9, ale jak ktoś wymienił odpowietrznik na zamiennik to może być 10.

2 godziny temu, seweryn20 napisał:

 A wężyk nałóż bo jak chcesz odpowietrzyć i kiedy będziesz wiedział że płyn bez powietrza?

Na słuch w tym sprzęcie będzie wystarczająco. Płyn bez powietrza nie będzie siorpał.;)

Opcja z wężykiem jest najbardziej poprawna, ale czasami trzeba sobie jakoś "radzić".

Opublikowano

Jeszcze mała dygresja odpowietrza się zawsze od najdłuższego przewód który idzie do cylinderka hamulcowego. Jeszcze jeśli chodzi o zdjęcia to moim zdaniem to na 1 jak i na 2 pokazane są te same śruby  od regulacji taśmy ręcznego hamulca.

Jeszcze co do odpowietrzania  musisz mieć pomocnika jeden pompuje oddzielnie pedał hamulca i trzyma wciśnięty a drugi luzuje, potem kontruje. Te czynność powtarzać aż do momentu kiedy przestanie wychodzić powietrze z płynem.

Tak jak koledzy pisali lepiej z przewodem bo możesz wykorzystać potem płyn co nazbiera się w butelce.   

Opublikowano

Dzisiaj odpowietrzyłem prawe koło jednak odpowietrzenie lewego było niemożliwe ponieważ klucz do odpowietrzania "9" jest jakimś cudem za duży chyba ktoś założył nieoryginalną śrubę odpowietrzającą. To jest chyba "7" tylko czy taki klucz na "7" można kupić?

Opublikowano

Czasami jest tak

 że z 9 zrobi się 7 czyli zużyty klucz ociera kanty śruby i je zmniejsza powodem jest miękki materiał z jakiego jest zrobiona śruba do odpowietrzania. 

Opublikowano

Nabij mniejszy klucz nasadowy, wykręć i załóż nowy odpowietrznik. Jakby żaden rozmiar nie pasował to możesz spróbować kluczami calowymi, one mają rozmiary "pomiędzy" naszymi rozmiarami np 5/16 będzie miał ok. 7,9mm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez traktorzystaJakub7211
      Witam, wycieka mi gdzieś płyn hamulcowy, cylinderki przejrzane i suche , żadnego wycieku zewnętrznego , przewody suche. Jedyne co mi zostało przejrzeć to ten układ co idzie na przyczepy. Robił to już ktoś ? wie jak to działa i jak się do tego zabrać ? bądź wie gdzie jeszcze ten płyn może uciekać ?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v