Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam taki problem moja Renaulta dymi na biało taki gesty biały dym pojawia się on zaraz po za kręcenia rozrusznikiem, uprzedzam pytanie płyny chłodniczy w normie. Ten dym pojawia się na wolnych obrotach i podczas schodzenia z obrotów)(odpuszczenie gazu). Moje podejrzenia padły na lejace wtryski idąc tym tokiem myślenia wtryski są zrobione i dym jest dalej może mniejszy ale jest. Paliwo dobrej jakości. Tu moje pytanie gdzie szukać przyczyn może zawory są zle wyregulowane i się nie domykaja. Bo już nic nie przychodzi mi do głowy moc silnika jest w normie. 

Opublikowano

Można powidziec że dymi podobnie lecz ten dym nie pojawia się zawsze raz jest a raz dymi u nie może przestać np orka pracuje tak z 30 min i nie było dymu a na chwilę się zatrzyma i puści taka chmurę z odmy nie dmucha jeszcze jakoś tragicznie można powiedzieć że w normie 

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Kolo12 napisał:

dymi na biało taki gesty biało

Ten dym pojawia się na wolnych obrotach i podczas schodzenia z obrotów)(odpuszczenie gazu)

 

A ten dym nie jest czasem jasno niebieskawy ?? A nie biały ??

To co piszesz to typowy objaw ze olej wpierdala, po wysiłku schodzi z obrotòw i zaciągnie olej i na wolnych. Jak dostaje w piec przy robocie tego nie widać.

Dodatkowa dawka paliwa ze świecy spotengowało by przepał i kopcenie na czarno, myśle że świeca raczej odpada.

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Dym jest biały , oleju nie ubywa a jeśli by paliła olej to ciągle a tu wszystko zależy od jej widzi mi się . Dziękuje za propozycję odepnę świece i zobaczę co się będzie dziać

Opublikowano

Nagraj film i zamieść go - nie będziemy bawić się w "kotka i myszkę".
Napisz, jak najwięcej informacji. Od kiedy masz ciągnik? Wcześniej tego nie było? Jaka pompa wtryskowa i co było z nią robione? Co było robione w silniku? Kto ustawiał rozrząd? itd....

Im więcej napiszesz tym lepiej, ale film to podstawa, tylko nagraj w dobrej jakości nie butelką winówką. ;)

  • Thanks 2
Opublikowano (edytowane)

W najbliższym czasie postaram sie nagrać film , w siniku nic nie było robione ciągnik mam od sierpnia 2017 wiec nie długo , pompa lucas cav

Edytowane przez Kolo12
Opublikowano

Mam rozumieć, że od momentu zakupu do dziś nic w silniku i jego osprzęcie nie było "grzebane"? Z takim defektem została kupiona? Sprzedający, coś przy niej robił? Jak odpala (od strzała)?

Odpowiedzi TYLKO zgodne z prawdą!

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

A więc ciągnik został sprowadzony przez znajomego wiedziałem o tym iż Renault posiada coś takiego jak ten biały dym, przepracowala ten sezon z tym i teraz nadszedł czas na szukanie problemu. Z tego co wiem była ona za granicą na serwisie ale tam dokonano wymiany olejów i płynów i filtrów. Pali od strzała nawet w mróz. A jeszcze mam pytanie, czy jest gdzieś zaworek czy coś takiego do odpowietrzenia wspomagania bo mam wrażenie że po wymianie węży pojawiło się tam powietrze czy ono się samo odpowietrzy, dziękuję za pomoc. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Kolo12 napisał:

A więc ciągnik został sprowadzony przez znajomego wiedziałem o tym iż Renault posiada coś takiego jak ten biały dym, przepracowala ten sezon z tym i teraz nadszedł czas na szukanie problemu. Z tego co wiem była ona za granicą na serwisie ale tam dokonano wymiany olejów i płynów i filtrów. Pali od strzała nawet w mróz. A jeszcze mam pytanie, czy jest gdzieś zaworek czy coś takiego do odpowietrzenia wspomagania bo mam wrażenie że po wymianie węży pojawiło się tam powietrze czy ono się samo odpowietrzy, dziękuję za pomoc. 

To się robi ciekawie. :ph34r:

Jeśli chodzi o odpowietrzanie układu wspomagania - odpowietrzy się sam podczas kilkukrotnego zakręcenia kierownicą na przemian max lewo-prawo, oczywiście na postoju, podczas pracującego silnika.

  • Like 2
  • Thanks 1
Opublikowano

@Dzagus97 no jak nie przeszkadza jak mówi że wali chmurę konkretną, to nie jest lekki dymek na zimnym w zimie jak u Ciebie.

Na moje oko, to nic związane nie jest z układem paliwowym,

zarzuca na gary coś jakiś czas, jak spadają obroty itp, głupio to zabrzmi ale powąchaj te białe spaliny i zastanów się dobrze co czujesz.

Opublikowano
3 minuty temu, Kolo12 napisał:

Nie brzmi głupio, bo już wahałem

aha :D

to obczaj dobrze czy to nie walą wilgotne spaliny, czy na pewno ropa

Opublikowano

Dzięki za film. ;) Wcześniej podejrzewałem pompę wtryskową lub przestawiony kąt wtrysku, ale po obejrzeniu filmu wykluczam.
„Taki” dym i w tym momencie, czyli przy schodzeniu z obrotów – dużo wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zużytymi prowadnicami zaworowymi. Jednakże wypadałoby dla pewności sprawdzić ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach.

Kilka pytań:
Dymienie jest TAKIE SAMO (jeśli chodzi o kolor i intensywność) podczas odpalania zimnego silnika, jak i podczas dłuższej ciężkiej pracy? czyli Czy dla zimnego i ciepłego silnika jest takie samo i zawsze?
Czy ten film został nagrany z odłączoną świecą płomieniową?

Już na zakończenie, mam jeszcze prośbę. ;) Jakbyś mógł wrzuć jeszcze film takiej samej długości podczas odpalania zimnego silnika po nocy.

  • Thanks 3
Opublikowano

Ciepło silnika czy jego zimno nie wpływa w żadnym stopniu na dymienie, świeca była już założona, bez niej dym był taki sam natomiast wczoraj jeździłem nią i po około 10 minutach wg nie dymila, dym jest bardzo spontaniczny to znaczy pojawia się że tak to ujme kiedy jej się zachce w najbliższym czasie nagram kolejny film. Rozmawiałem z mechanikem stwierdził iż mogą to być rozregulowane zawory przez co któryś z nich się nie domyka i ucieka kompresja tym samych nie spala paliwa. 

Opublikowano

Dlatego napisałem, że większą pewność uzyskamy (czy tylko prowadnice, czy jeszcze zawory) po pomiarach ciśnienia sprężania.
We własnym zakresie możesz bardzo prosto sprawdzić skąd następuje dymienie (z którego cylindra) po odkręceniu kolektora wydechowego i odpaleniu silnika. ;)

  • Like 2
  • Thanks 1
Opublikowano
1 godzinę temu, AlaCapone napisał:

Wcześniej podejrzewałem pompę wtryskową lub przestawiony kąt wtrysku, ale po obejrzeniu filmu wykluczam.

dokładnie, możliwe by było jak by któryś wtrysk puszczał i pchało paliwo w kolektor i puszczał by dymek ale wtedy zatarkotał by,

 

1 godzinę temu, AlaCapone napisał:

Taki” dym i w tym momencie, czyli przy schodzeniu z obrotów – dużo wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zużytymi prowadnicami zaworowymi

jak pierścienie to raczej waliło by w odmę, obstawiam prowadnice, i to pewnie na jednym garze. Myślałem że bardziej kopci bo pisał że "gęsty biały dym"

Opublikowano (edytowane)

Kolego @Kolo12 najpierw pewna i pełna diagnoza, potem zakupy. ;)
Nie patrz na "aledrogo" lecz przejdź się do jakiegoś dobrego sklepu motoryzacyjnego.

Silnik MWM D226-6 kolejność cylindrów jest następująca: 1-5-3-6-2-4.
Z tym, że 1-szy cylinder jest od kabiny. Na korpusie powinny widnieć znaki z numeracją poszczególnych cylindrów oraz kolejnością ich pracy.

Edytowane przez AlaCapone
Edit: teraz jest OK.
  • Like 1
  • Thanks 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v