Kolo12

Biały gesty dym Renault 133.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Kolo12    0

Witam, mam taki problem moja Renaulta dymi na biało taki gesty biały dym pojawia się on zaraz po za kręcenia rozrusznikiem, uprzedzam pytanie płyny chłodniczy w normie. Ten dym pojawia się na wolnych obrotach i podczas schodzenia z obrotów)(odpuszczenie gazu). Moje podejrzenia padły na lejace wtryski idąc tym tokiem myślenia wtryski są zrobione i dym jest dalej może mniejszy ale jest. Paliwo dobrej jakości. Tu moje pytanie gdzie szukać przyczyn może zawory są zle wyregulowane i się nie domykaja. Bo już nic nie przychodzi mi do głowy moc silnika jest w normie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylip    3
Napisano (edytowany)

Dymi tak samo na ciepłym i zimnym silniku? Duży jest przedmuch na odmie?

Edytowano przez sylip

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0

Można powidziec że dymi podobnie lecz ten dym nie pojawia się zawsze raz jest a raz dymi u nie może przestać np orka pracuje tak z 30 min i nie było dymu a na chwilę się zatrzyma i puści taka chmurę z odmy nie dmucha jeszcze jakoś tragicznie można powiedzieć że w normie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sylip    3

Wypadałoby w pierwszej kolejności zajrzeć do zaworów i świecy płomieniowej - może cały czas puszczać paliwo w kolektor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220
Potwierdzam, p objawy wskazują na świecę, odłącz rurkę i sprawdź czy objawy ustaną.

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bukat82    356
Napisano (edytowany)
4 godziny temu, Kolo12 napisał:

dymi na biało taki gesty biało

Ten dym pojawia się na wolnych obrotach i podczas schodzenia z obrotów)(odpuszczenie gazu)

 

A ten dym nie jest czasem jasno niebieskawy ?? A nie biały ??

To co piszesz to typowy objaw ze olej wpierdala, po wysiłku schodzi z obrotòw i zaciągnie olej i na wolnych. Jak dostaje w piec przy robocie tego nie widać.

Dodatkowa dawka paliwa ze świecy spotengowało by przepał i kopcenie na czarno, myśle że świeca raczej odpada.

Edytowano przez bukat82

Początek drogi to dzień narodzin. I od tej chwili powoli starzejemy się, dla jednych kwiaty, innym piach w oczy, lecz wszystkich równo na końcu czeka krzyż . . .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0

Dym jest biały , oleju nie ubywa a jeśli by paliła olej to ciągle a tu wszystko zależy od jej widzi mi się . Dziękuje za propozycję odepnę świece i zobaczę co się będzie dziać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzagus97    29
W mojej Reni jest identycznie Ale tylko na zimny silniku przy większych mrozach, Po wymianie wtryskow dalej jest tak samo, a świecy nie ma ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Nagraj film i zamieść go - nie będziemy bawić się w "kotka i myszkę".
Napisz, jak najwięcej informacji. Od kiedy masz ciągnik? Wcześniej tego nie było? Jaka pompa wtryskowa i co było z nią robione? Co było robione w silniku? Kto ustawiał rozrząd? itd....

Im więcej napiszesz tym lepiej, ale film to podstawa, tylko nagraj w dobrej jakości nie butelką winówką. ;)

  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0
Napisano (edytowany)

W najbliższym czasie postaram sie nagrać film , w siniku nic nie było robione ciągnik mam od sierpnia 2017 wiec nie długo , pompa lucas cav

Edytowano przez Kolo12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Mam rozumieć, że od momentu zakupu do dziś nic w silniku i jego osprzęcie nie było "grzebane"? Z takim defektem została kupiona? Sprzedający, coś przy niej robił? Jak odpala (od strzała)?

Odpowiedzi TYLKO zgodne z prawdą!

  • Like 1
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0

A więc ciągnik został sprowadzony przez znajomego wiedziałem o tym iż Renault posiada coś takiego jak ten biały dym, przepracowala ten sezon z tym i teraz nadszedł czas na szukanie problemu. Z tego co wiem była ona za granicą na serwisie ale tam dokonano wymiany olejów i płynów i filtrów. Pali od strzała nawet w mróz. A jeszcze mam pytanie, czy jest gdzieś zaworek czy coś takiego do odpowietrzenia wspomagania bo mam wrażenie że po wymianie węży pojawiło się tam powietrze czy ono się samo odpowietrzy, dziękuję za pomoc. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzagus97    29
A czy to w czymś przeszkadza? U mnie tak jest na bardzo zimnym silniku, a potem chodzi całkiem bez dymu, w lecie tego nie ma całkiem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003
1 godzinę temu, Kolo12 napisał:

A więc ciągnik został sprowadzony przez znajomego wiedziałem o tym iż Renault posiada coś takiego jak ten biały dym, przepracowala ten sezon z tym i teraz nadszedł czas na szukanie problemu. Z tego co wiem była ona za granicą na serwisie ale tam dokonano wymiany olejów i płynów i filtrów. Pali od strzała nawet w mróz. A jeszcze mam pytanie, czy jest gdzieś zaworek czy coś takiego do odpowietrzenia wspomagania bo mam wrażenie że po wymianie węży pojawiło się tam powietrze czy ono się samo odpowietrzy, dziękuję za pomoc. 

To się robi ciekawie. :ph34r:

Jeśli chodzi o odpowietrzanie układu wspomagania - odpowietrzy się sam podczas kilkukrotnego zakręcenia kierownicą na przemian max lewo-prawo, oczywiście na postoju, podczas pracującego silnika.

  • Like 2
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bukat82    356

@Dzagus97 no jak nie przeszkadza jak mówi że wali chmurę konkretną, to nie jest lekki dymek na zimnym w zimie jak u Ciebie.

Na moje oko, to nic związane nie jest z układem paliwowym,

zarzuca na gary coś jakiś czas, jak spadają obroty itp, głupio to zabrzmi ale powąchaj te białe spaliny i zastanów się dobrze co czujesz.


Początek drogi to dzień narodzin. I od tej chwili powoli starzejemy się, dla jednych kwiaty, innym piach w oczy, lecz wszystkich równo na końcu czeka krzyż . . .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0

Nie brzmi głupio, bo już wahałem to czuć paliwo. Jutro odepne świece dam znać czy coś się zmieniło 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bukat82    356
3 minuty temu, Kolo12 napisał:

Nie brzmi głupio, bo już wahałem

aha :D

to obczaj dobrze czy to nie walą wilgotne spaliny, czy na pewno ropa


Początek drogi to dzień narodzin. I od tej chwili powoli starzejemy się, dla jednych kwiaty, innym piach w oczy, lecz wszystkich równo na końcu czeka krzyż . . .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Dzięki za film. ;) Wcześniej podejrzewałem pompę wtryskową lub przestawiony kąt wtrysku, ale po obejrzeniu filmu wykluczam.
„Taki” dym i w tym momencie, czyli przy schodzeniu z obrotów – dużo wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zużytymi prowadnicami zaworowymi. Jednakże wypadałoby dla pewności sprawdzić ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach.

Kilka pytań:
Dymienie jest TAKIE SAMO (jeśli chodzi o kolor i intensywność) podczas odpalania zimnego silnika, jak i podczas dłuższej ciężkiej pracy? czyli Czy dla zimnego i ciepłego silnika jest takie samo i zawsze?
Czy ten film został nagrany z odłączoną świecą płomieniową?

Już na zakończenie, mam jeszcze prośbę. ;) Jakbyś mógł wrzuć jeszcze film takiej samej długości podczas odpalania zimnego silnika po nocy.

  • Thanks 3

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0

Ciepło silnika czy jego zimno nie wpływa w żadnym stopniu na dymienie, świeca była już założona, bez niej dym był taki sam natomiast wczoraj jeździłem nią i po około 10 minutach wg nie dymila, dym jest bardzo spontaniczny to znaczy pojawia się że tak to ujme kiedy jej się zachce w najbliższym czasie nagram kolejny film. Rozmawiałem z mechanikem stwierdził iż mogą to być rozregulowane zawory przez co któryś z nich się nie domyka i ucieka kompresja tym samych nie spala paliwa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Dlatego napisałem, że większą pewność uzyskamy (czy tylko prowadnice, czy jeszcze zawory) po pomiarach ciśnienia sprężania.
We własnym zakresie możesz bardzo prosto sprawdzić skąd następuje dymienie (z którego cylindra) po odkręceniu kolektora wydechowego i odpaleniu silnika. ;)

  • Like 2
  • Thanks 1

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bukat82    356
1 godzinę temu, AlaCapone napisał:

Wcześniej podejrzewałem pompę wtryskową lub przestawiony kąt wtrysku, ale po obejrzeniu filmu wykluczam.

dokładnie, możliwe by było jak by któryś wtrysk puszczał i pchało paliwo w kolektor i puszczał by dymek ale wtedy zatarkotał by,

 

1 godzinę temu, AlaCapone napisał:

Taki” dym i w tym momencie, czyli przy schodzeniu z obrotów – dużo wskazuje na to, że mamy do czynienia ze zużytymi prowadnicami zaworowymi

jak pierścienie to raczej waliło by w odmę, obstawiam prowadnice, i to pewnie na jednym garze. Myślałem że bardziej kopci bo pisał że "gęsty biały dym"


Początek drogi to dzień narodzin. I od tej chwili powoli starzejemy się, dla jednych kwiaty, innym piach w oczy, lecz wszystkich równo na końcu czeka krzyż . . .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0

Dziękuje za pomoc i tu pytanie , jeśli te prowadnice są uszkodzone to gdzie mogę nabyć nowe bo patrzyłem na allegro to nie wiedzę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kolo12    0

Panowie , bo będę regulował te zawory i pytanie jaka jest kolejność zapłonu w mwm 266

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003
Napisano (edytowany)

Kolego @Kolo12 najpierw pewna i pełna diagnoza, potem zakupy. ;)
Nie patrz na "aledrogo" lecz przejdź się do jakiegoś dobrego sklepu motoryzacyjnego.

Silnik MWM D226-6 kolejność cylindrów jest następująca: 1-5-3-6-2-4.
Z tym, że 1-szy cylinder jest od kabiny. Na korpusie powinny widnieć znaki z numeracją poszczególnych cylindrów oraz kolejnością ich pracy.

Edytowano przez AlaCapone
Edit: teraz jest OK.
  • Like 1
  • Thanks 2

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez newuser
      Mam do Was pytanie o RENAULT 110-54 kupionego kilka lat temu. Od początku wspomaganie nie działało zbyt lekko, ale ostatnio gdy założyłem tura i ciągnik zagrzeje się to na postoju nie można zakręcić kierownicą. Co kolejno zrobiłem:
      - sprawdziłem zwrotnice i łożyska w nich- są OK,
      - dałem do regeneracji siłowniki (2 szt.),
      - wymieniłem pompę na nową,
      - wymieniłem orbitrol
      i co... i nic , no może troszeczkę, ale to za mało aby normalnie kierować tym ciągnikiem z belą, a jak się zgrzeję to wogóle tragedia.
      Co może być przyczyną - jest tam chyba jeszcze po drodze zawór ciśnieniowy - jak go sprawdzić?
      Jeden mechanik mówił mi, że te Renault tak maja i skręca się nimi ciężko. Wy też tak macie w swoich?
    • Przez WiktorGorzaa
      Witam posiadam renault 110.54 na rewersie elkt hydr podczas zmiany  ciagnik czasami szarpie ,oraz zmiana nie odbywa sie zawsze  płynnie czuć jak skrzynia zmienia kierunek jazdy jest takie jak by metaliczne pukniecie , czym moze byc to spowodowane ? czy w tej skrzyni trzeba sie zatrzymywac do 0 aby zmienic kierunek jazdy ?? pozdrawiam:)
    • Przez Novo181818
      ile wchodzi oleju do silnika? U mnie na szabelce poziom trzymał się w połowie stanu. Gdzieś wyczytałem że oleju wchodzi z 15l a jak spuściłem stary to jest go max 10litrow. Silnik był rozgrzany i otworzyłem dwa spusty i wykręciłem filtr. Ile tego oleju powinno być? czy gdzieś zapomniałem spuścić?
    • Przez maxrolnik
      Witam
      Mam kilka pytań na temat renault 155.54
      1.Gdzie smaruje się przedni most(rozmieszczenie kalamitek jeśli są)
      2.Objaśnienie kontrolek na kokpicie
      3.Jakie funkcje ma komputer przy  kierownicy?I jak je uruchomić i się nim obsługiwać?
       
       
    • Przez grzegorzpudlo
      Witam, 
      Potrzebuję informacji na temat ustawienia sprzęgła w ciągniku Renault 651.4. Jak ustawić sprzęgło w tym modelu? Jaka powinna być odległość między łapkami a dociskami ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.