Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć mam pytanie odnośnie odpalania Case MX 100c( 4cyl perkins). Rozkładam już ręce ponieważ zmiana akumulatorów nie pomaga. Chodzi o to że zakręci dosłownie 6-8 razy i akumulator rozładowany. Tak samo z prostownikiem rozruchowym (840a) pare razy  kręci i nic. Akcja sie dzieje przy temperaturze poniżej 0. Nie wiem czy silnik coś blokuje jakaś pompa czy coś ? Dziwne jest to że od razu  akumulator pada. Dodam że  akumulator ma 180ah i 1000a. Rozrusznik jest po regeneracji ale nic nie zmieniło. (wymienialiśmy już na inne szybko obrotowe bez efektu) Inne ciągniki w gospodarstwie Zetor czy Ursus można kręcić i kręcić i nie rozładowuje on akumulatora. Miał ktoś  może podobny przypadek albo wie może co jest przyczyną ?(silnik jest po remoncie i przed remontem był ten sam problem)

Opublikowano

Tak bo widzę po prostowniku ile musi doładować...

Możliwe żeby silnik od razu ciągnął pompę hydrauliczną która go po prostu obciąża. Wyczytałem na forum koparek (Koparki miały te same silniki) i koparkach ciężki rozruch powoduje TORQUE LIMITER  po przetłumaczeniu ogranicznikim momentu czyli jakiś zawór przeciążeniowy tylko czy to ta sama zasada co w ciągniku ?

Opublikowano
co do rozładowania akumulatora to gdzieś musi być "przebicie" zwarcie ma może świece zarowa czy plomieniowa? a co do ciężkiego odpalania to wtryski sprawdzales i pompe paliwowa co do pompy od hydrauliki to masz ja zamontowana przy silniku czy skrzyni biegow?
Opublikowano

Ma płomieniową ale nie używam jej podczas odpalania. Co do pompy wtryskowej odstawie ciągnik na warsztat i dam do sprawdzenia. Co do pompy hydraulicznej wyczytałem że ona podczas odpalania jest ustawiona na maksymalne ciśnienie z tym że martwi mnie to że podczas skręcania kołami idzie zadusić ciągnik... Tak było przed i po remoncie silnika. Przebicie idzie jakoś zbadać miernikiem czy coś czy szukać kable po kolei. ?

Zapomniałem dodać że przy -10 potrafił odpalić na dotyk bez problemu a drugiego dnia ani rusz bez prostownika. Tak samo teraz dwa dni pod rząd przy -5 na dotyk a przy - 1  3 dnia ładowany cały noc ani rusz pare razy i zdycha

 

Opublikowano (edytowane)

a jak kable ? hebel masz ? on czasem też potrafi taki cyrk zrobić, pompa zeby tak trzymała to niemozliwe, koparka to co innego, chyba ze olej jaakaś smoła zalana, ale to nie to, jak masz prostownik z rozruchem to daj prąd bezpośrednio na rozrusznik i zaraz blisko mase.

edit: przeczytałem jeszcze raz, piszesz coś ze dusi przy skręcaniu kołami.

Edytowane przez Uziu92
Opublikowano

mx z reguły maja pompe hydrauliczną o zmiennym ciśnieniu . Pompa pompuje 20 bar a gdy np. poruszysz kierownica czy ramionami wtedy blok sterujacy uruchamia zawór priorytetowy i pompa bije około 180 zależy od jej kondycji . więc jeżeli dusi ciągnik przy skręcaniu problem może leżeć w bloku sterującym (zaciety suwak bądz zaworek 27 )a jeżeli przewód np sygnałowy do wspomagania (orbitrol) nie będzie działał prawidłowo ciągnik może nie odpalać blokuje cewke gaszenia .A jeżeli mówisz że pompa hydrauliczna chodzi na max mocy od razu od opalania to powodem może być zaciety  zawór priorytetowy i dzięki temu rozrusznikowi też ciężko pociągnąć    

Opublikowano

Pierw trzeba zdiagnozować czy aby na pewno jest zawór uszkodzony badz zacięty szkoda od razu pakować kase w nowe a na końcu okaże sie ze wymiana nie pomogła.

Na sam pierw musisz zobaczyć jakie jest faktyczne ciśnienie jak odpalasz ciągnik najszybciej to sprawdzisz odkrecajac podłoge pod nia jest przykrecony do skrzyni blok sterujacy w nim jest gniazdo pomiarowe (imbus śrubka) przy odpalaniu czy odpalonym ciagniku ma byc 20 bar dopiero ruszajac np. kierownicą ma byc 180 bar a jezeli jest tyle bar przy odpalanym ciagniku a nie ruszając  żadnej z funkcji hydraulicznej to wiemy wtedy że pompa bije odrazu na max przy odpalaniu .

a jak odpali to juz odpala cały czas do puki dłużej nie postoji ?mówiłes ze robiłeś remont silnika luzów zaworowych jesteś pewny ?wtedy co nie odpala daje rope na wtrysk ?

   

Opublikowano

Chciałem dodać, że w moim Case miałem częściowo podobną sytuację . Rozrusznik powoli kręcił silnikiem , łączyłem dodatkowy akumulator ,przy kilku stopniach poniżej 0 C , często "brakowało akumulatora" . Przyczyna tkwiła w uszkodzonej pompce paliwa , nie trzymała paliwa ( w moim ciagniku jest inaczej rozwiązany układ zasilania) . Zanim silnik  zaczął  startować   brakowało  predkości obrotowej wału bo akumulator siadał . Ja bym obstawiał na usterkę w układzie paliwowym zapowietrzanie się , lub brak właściwego ciśnienia zasilania .

Opublikowano

w gniazdo pomiarowe w dzielniku strumienia na necie na pewno znajdziesz zdjęcia jak to wygląda żeby znaleść to u siebie w ciągniku, najprawdopodobniej u ciebie znajduje sie on pod nogami kierowcy na skrzyni 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v