Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.
Mam pytanie odnośnie szybkozłącza pod kiper. Mianowicie.. jakie najlepiej wybrać, bo jest ich sporo różnych.
Myślę o złączu push-pull np, https://sklep.mizar.com.pl/szybkozlacze-euro-gniazdo-m18x1-5-gz-push-pull-p-16035.html ale nie wiem, czy da radę podpiąć pod nie zwykłe stare złącza z autosanek ?
Liczę na szybką podpowiedź jakie kupić, by było uniwersalne i trochę posłużyło.

PS, na jaki rozmiar gwintu wchodzi złącze w 360 ?

Edytowane przez lasku124
Opublikowano

Nie ma to jak 2 odpowiedzi miglanców wszystko wiedzących nic nie wnoszące do tematu....
Nie miałem wyjścia hydraulicznego więc skąd mam znać rozmiar gwintu i rodzaj gniazda ?

Opublikowano

Gwinty to na 99% masz 22x1,5 w wszystkich ursusach takie są. Ale te co podałeś to sa   w nowszych  maszynach wiec musiał byś wszystkie zmieniać, więc moze przy starych pozostań tylko trza je mocno dokręcać.

Opublikowano

Złącze push-pull powinno być montowane w gnieździe za zewnętrzną przesuwną tuleję i mocowane segerami. Dział w ten sposób że złączkę samca z przyczepy po prostu wciskasz a środek się cofa zwalniając kulki wskakuje samiec. A wypinając po prostu ciągniesz za węża i  działa to tak samo jak wpinanie tylko w drugim kierunku. Nie założysz ich w 60-ce w miejsce starych bo na rurkach nie będą się środki ruszać. Kup normalne szybkozłącza z gwintem 22x1,5 i przykręć do rurek. Żeby wpiąć i wypiąć musisz ręką przesunąć zewnętrzną tuleję. Złącza starego typu nakręcane nie pasuję ale możesz sobie zrobić lub kupić redukcję i przez nią załączać stary typ gdyby się trafił.

  • Like 1
Opublikowano

co masz na myśli wymiata?  Ja oryginalne od MTZ zastąpiłem naszymi polskimi za 15zł ,problem byl w oringach które wytrzymywały max 1 miesiąc ,wymieniłem te oringi na tzw , wzmacniane z naszej lokalnej firmy i do dzis spokój

Opublikowano

Co mam na myśli? A to że szybkozłącza waryńskiego nie tylko w ciągnikach ale także w innych maszynach w których olej płynie non stop nie przegrzewają się. W tanich złączach przegrzewają się sprężynki i od razu do śmieci

Opublikowano

Żeby sprężynki przegrzać to trzeba by im ze 300 stopni zapodać a nie może 60.  Szwagrowi w zetorze najtańsze badziewie założyłem, pompa  wydajniejsza niż w 60-ce ma do tego hds w zrywkowej podłączony. Wymienia oringi bo wycierają się od ruchów samca w samiczce i na tym koniec. A waryński no cóż... widzę reklama robi swoje.  Ja mam stoucchi i zgniły od soli a cieknąć nie ciekną.

Opublikowano

Jedynie to takie szybko złącza https://www.google.pl/search?q=szybkozłącze+wkrecane+do+ciagnika&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwix8Mjy8-PYAhWFiSwKHb9BCZkQ_AUICigB&biw=1920&bih=974#imgrc=rRBj9Yv5yq2OsM:

https://www.google.pl/search?q=szybkozłącze+wkrecane+do+ciagnika&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwix8Mjy8-PYAhWFiSwKHb9BCZkQ_AUICigB&biw=1920&bih=974#imgrc=NaC-dYlbPlE93M:

te wciskane się nie nadają do niczego, potrafią się same od siebie wypiąć i wtedy jest problem. Pół biedy jak to się stanie z owijarką czy czymś, ale jak z przyczepą ,którą kiprujemy to nie chciałbym dostać wężem albo olejem, który wystrzeli.

Opublikowano
1 godzinę temu, seweryn20 napisał:

Opowiadasz straszne głupoty. Gdyby to było powietrze to i może ale olej  przy takim wydatku jak ma 60-ka do tego w momencie wypięcia od razu zamykany w życiu. 

Głupoty to Ty opowiadasz :) w 60-siątce przy dobrej pompie jest ok 180 bar i to ciśnienie już potrafi mocno zaszkodzić przy wypięciu węża. I też nie chodzi o sam wydatek pompy tylko te wciskane jak wyskoczą przy kiprowaniu przyczepy z 4 tonami ziemi to uwierz nie chcesz tego zobaczyć i jesteś święcie przekonany, że te wciskane są najlepsze, a to gów** prawda, jakby były faktycznie takie dobre to na wszystkich dźwigach też by takie używali, a wszystkie złącza są skręcane więc to o czymś świadczy. 

Opublikowano

He he... I wyszło twoje pojęcie op hydraulice. Przy kiprowaniu w 60-ce nie wiem czy ci ciśnienie do stówki dojdzie. Żeby węża odrzuciło musi go odrzucić olej którego po wypięciu wyleci może naparstek bo szybciej zamkną się zaworki. W dźwigach, koparkach stosuje się najczęściej  suchoodcinające szybkozłącza, w hydraulice przemysłowej  najczęściej skręcane ale z innych powodów. Ogólnie akcesoria hydrauliczne dla rolnictwa to ledwo średnia półka. Jeśli wziąć by to samo w przemyśle czy  budownictwie zastosować to co jest z powodzeniem używane w rolnictwie  to wytrzymało by kilka dni może tygodni. Aw rolnictwie masa znajomych ma szybkozłącza nawet te najtańsze i nie narzekają. Problem masz jedynie ty więć może mimo prostoty tej części nie umiesz jej użytkować jak należy? 

Opublikowano
15 minut temu, asharot napisał:

Jak ktoś ma trochę pojęcia o hydraulice to wie że jak szybkozłacze się wypnie to od razu się zamyka gniazdo i wtyczka.

Ty wiesz jak ci waz sie wypnie , przy kiprowaniu jaka siła działa na to gniazdo Sobie tego nie wyobrażasz co z tym to zrobi podczas wypiecia.

29 minut temu, seweryn20 napisał:

He he... I wyszło twoje pojęcie op hydraulice. Przy kiprowaniu w 60-ce nie wiem czy ci ciśnienie do stówki dojdzie. Żeby węża odrzuciło musi go odrzucić olej którego po wypięciu wyleci może naparstek bo szybciej zamkną się zaworki. W dźwigach, koparkach stosuje się najczęściej  suchoodcinające szybkozłącza, w hydraulice przemysłowej  najczęściej skręcane ale z innych powodów. Ogólnie akcesoria hydrauliczne dla rolnictwa to ledwo średnia półka. Jeśli wziąć by to samo w przemyśle czy  budownictwie zastosować to co jest z powodzeniem używane w rolnictwie  to wytrzymało by kilka dni może tygodni. Aw rolnictwie masa znajomych ma szybkozłącza nawet te najtańsze i nie narzekają. Problem masz jedynie ty więć może mimo prostoty tej części nie umiesz jej użytkować jak należy? 

No z jakich powodów się daje skrecane złącza w przemyśle.  Mi mówisz, że przy kiprowaniu ledwo 100 bar idzie ciśnienia to ciekawe, bo jak siłownik jest w swoim maksymalnym wysunieciu to jest i maksymalne ciśnienie, a to wystarczy już. 

Opublikowano

Bo są takie wymogi, bo nie jest podatne na wypięcie przypadkiem, bo można skręcić i rozkręcić pod ciśnieniem, bo często jest koło maszyn syf a one są mniej podatne,  bo lejący się olej w czasie rozkręcania w zakładzie ma mniejsze znaczenie. 

Tłumaczę ci jeszcze raz nawet jeśli przy max ciśnieniu wypnie się złączka wiele oleju nie wyleci jak wspomniałem może naparstek i daleko węża nie wyrzuci bo co?  Wąż w hydraulice z racji swojej sztywności  i marnej wydajności w 60-ce czy nawet ciężarze  ładunku  na przyczepie daleko nie poleci. na okrągło mam z tym kontakt w robicie gdzie ciśnienia dochodzą do 280 bar, hydraulika z akumulatorami potrafi oddać w otoczenie 100 litrów w ciągu 5 sekund wiec mi tu nic tłumaczyć nie musisz.  I tym bardziej wiem jak to wygląda przy 60-ce która ma ledwo imitację jakiegokolwiek układu hydraulicznego z wydajnością trochę lepszą od pompki w akwarium. 

 Przy kiprowaniu hydraulika wielkiego kolosalnie ciśnienia nie ma a jedynie gdy dojdzie siłownik do oporu a to i tak sekunda może pięć dla bardziej otępiałych i wajchę cofnie. 

 

Opublikowano

 16:45 polecam obejrzeć :) tutaj też wyskoczyło, a jak napisałem komentarz to parę innych osób również napisało, że mieli podobną sytuację  i sam twórca pisał, że nie pierwszy raz mu się to stało. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sam22
      mam ciągnik mf3060 od kilku lat, teraz kupilem prasę JD 590 i zayważtłem, że działa tylko jedno wyjście hydrauliki w jednej parze a w drugiej nie działa żadne. Może ktoś wie co się mogło stać. Piszcie!
    • Przez beni226
      Mam w moim MF 3070 taki przewód w kabinie i nie wiem do czego on służy. Prąd w nim jest ale co do czego.W tej wtyczce są takie 3 wejścia na takie bloce.
       
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf4de57c54debed7.html
    • Przez drozd82
      witam ,posiadan df 2008r,wersja profiline,mam problem z hydraulika,na 4 pary wyjsc działą tylko jedno,co moze byc przyczyna moze ktos miał juz taki przypadek?
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania posiadam prawie nowe siłowniki do ładowacza czołowego T25 / C330 / C360 / MF 255.
       
      Używane niecałe 7msc. 100% sprawne.
       
      Specyfikacja techniczna:
      Długość siłownika złożonego 870 mm
      Całkowita długość siłownika po rozłożeniu 1500 mm
      Średnica tłoczyska 40 mm
      Średnica zewnętrzna siłownika 60 mm, mm
      Łożysko fi 25 mm ( otwór na sworzeń), mm
      Skok tłoka 630 mm
      Wyjście na króciec M18 x 1,5 M16 x 1,5( zewnętrzny gwint) mm
       
      Cena 150zł/szt
      Koszt wysyłki 35zł/komplet
       
      Zapraszam do zakupu
       


      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca

    • Przez groszek
      Czy ktoś z was orientuje się czy można w jakiś sposób ustawić hamulce hydrauliczne w ciągniku ponieważ ciągnik hamuje wcześniej niż przyczepa a powinno być odwrotnie. Dodam ze ciągnik to mc cormick mtx 175 z instalacja hamulców hydraulicznych 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v