Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A co do mobila to najczęsciej podrabiany olej na naszym rynku. A nawet orginał 15W/40 To kiepski olej.Za to nasz orlen ma aprobatę Deutza. A grupa Lotos ma jedno z najnowoczesnieszych labolatoriów olejowe w Europie. Produkuje zresztą oleje pod innymi zachodnimi markam na które się rzucacie w sklepach w sklepach. :)

 

Lotos też robi dla zachodnich marek ale jest wiele osób, które twierdzą że turdus to syf i wolą przepłacać za markową etykiete.

Opublikowano (edytowane)

 Do kolegi Laval nie tak że  złośliwie ale ty mi często łatę doklejasz więc

1 przeczytaj  swój ostatni post i popraw błędy bo jesteś dość u...dliwy w tych sprawach

2 sam pisałeś we wcześniejszym poście że manometrem nic nie sprawdzisz i pisałeś że zapałki można wkładać itd.stęchliny czy coś takiego ,a teraz co manometr przeprosiłeś widzisz tak samo jak ty to robisz można poczytać dokładnie dokumentacje techniczną  i doradzić chłopu a nie doradzać o manometrze manometrem nic nie zrobi twoje słowa.

 

Odnośnie oleju mobil to może i kupuję podrobiony ale kupuję już może 15lat albo i dłużej tylko 10w40 i 15w40 mobil i nie widzę żeby był specjalnie zły a jeśli ktoś chce to mogę sprzedać jak ktoś nie dowierza oczywiście z moją marżą bo ja nie jestem mikołajem .

 No i oczywiście nie wymieniam oleju w deutz co 250mtg uważam że to za często co 3 miesiące wymieniać olej w mojm przypadku i ciągnę wiele dłużej  jak to robiłem  w innych moich ciągnikach nawet do 1000mtg oczywiście nie namawiam nikogo wiem że trochę przesadzam ale taka jest prawda.

Edytowane przez autoostrowski
Opublikowano

mój post odnośnie remontów silników dotyczył ładowarek z 6 cylindrowym 7 litrowym silnikiem. Gdyby nie opuszczały się w nich tuleje wytrzymywały by więcej. interwał zmiany oleju to ok 500 godzin. i o ile się zgodze, że w koparkach silniki mają optymalne warunki o tyle w ładowarkach nie mają łatwego życia.

Opublikowano

Autoostrowski

Człowieku znowu ty i te mądrości, A raczej głupoty chłopskiego rozumu.

Ad1. Przejrzałem naliczyłem około 12 błędów z brakującymi przecinkami, więc niewiele jak na 600Parę użytych w tym poście słów. Zwłaszcza jak się weźmie twój z 20 słowami a w nim 19 byków. Których do dziś nie poprawiłeś. Do tego fleksja i stylistyka, która u mnie nie szwankuje.

Ad2. Zawsze ponoszę odpowiedzialność za to, co napisałem za to, co piszę i za to, co napisz. A nie za to, co zrozumiałeś a raczej nie rozumiesz i nie zrozumiesz.  Już ci pisałem, że nie znasz tych silników zupełnie, mylisz serie, itd. Bo nie można napisać, że znam silnik jak go rozebrałem nasrałem do środka złożyłem i chodzi.

Więc wskaż mi miejsce, w którym napisałem, że szybkości narastania ciśnienia w 1012/13 nie da się zmierzyć manometrem?

Zacznij pisać ze zrozumieniem a potem nauczysz się czytać ze zrozumieniem. To tak a propos podstaw.

Zmieniaj sobie olej, co ile chcesz jak nie widzisz różnicy. Bo producent daje ogólne wytyczne i zalecenia. A w najgorszym przypadku po uwzględnieni wszystkich możliwych współczynników wymiana oleju, co 15h, chociaż producent zatrzymał się na 30h a w najlepszym 1000h. Ale, po co czytać wytyczne producenta jak można to zastąpić chłopskim rozumem. Takich silników z przeciągniętymi wymianami oleju to się trochę narozbierałem. I skutki tego były widoczne gołym okiem.

 

@wpz x12 to 10000h x13 to 13000h

Masz ten mniej trwały ale za to tańszy w remońcie.

Opublikowano

myślę ze oleje mobil nie są aż tak złe jak ich tu oceniają

 

A jakieś dowody? bo.......

Mam kolegę prowadzi sporą firmę transportową. Która w latach 80 opierała się na Jelczach pracujących na Superolu. Przebiegi do remontu, jakie te silniki osiągały na tym oleju to w okolicach 250tyś. W latach 90 rozpoczął modernizację sprzętu i skupił się na Mercedesach, do których nie wypadał lać Superolu, więc stosował Mobil 15W/40. Tym samy by nie mieć dwóch olei jelcze też dostawały ten olej. I okazało się, że nagle ich przebiegi remontowe spadły do 150tyś. Po zmianie oleju na Fuchs przebiegi wzrosły do 350tyś. Więc ten zwykły Mobil to faktycznie znakomity olej. Zwróć uwagę na to, że dzisiaj producenci nowych silników zalecają jak już z Mobil-a to przynajmniej Delvaca, który jest już w miarę przyzwoitym olejem.

Trochę silników po tym oleju rozebrałem i widać było na wałkach rozrządu i szklankach popychaczy zmatowienia, do tego sporo laków w silniku. A po Motul-u silniczek czyściusieńki jakby tydzień temu z fabryki zjechał. Żadnych zmatowień na elementach współpracujących. Znacznie większy przebieg do remontu. Ale najlepszy olej nic nie da, gdy oszczędza się na filtrze oleju. Dobierając go po wielkości i rozmiarze gwintu. Skoro pasuje to jest dobry a jak 3 razy tańszy to najlepszy.

Opublikowano

Dowody czy nie starym moim fendem z silnikiem mwm mam 17000myg tylko mobil i oczywiście tańszy żadnego problemu kiedyś miałem mercedesa c klasa z 1994r , 960 000km jak sprzedawałem i przy -30 stopniach palił były zimy.

Choć by to za dowód i dzisiaj  mam volvo xc90 396 000km żadnego problemu związanego z tym olejem

Stary ciągnik marki schluter 1250 VL dzisiaj już nim mało robię ale około 20000mtg silnik absolutnie nic nie rozbierany tylko zawory były ustawiane . Rębak z silnikiem mercedes om 314 żaden problem ciężko pracuje.

wszystkie inne maszyny mniejszy przebieg więc się nie wypowiadam

więc nie mogę złego słowa powiedzieć  na taniego mobila 15w40 czy 10w40 takie stosuję jeden i drugi w granicach 12zl brutto litr.

I jeszcze jedno co jest dość ważne przy takich opiniach nie wiem od kolegi itd ,tylko to jest moje własne . a jak jest coś typu stęchliny czy jak ty to nazywasz to i najlepszy olej na świecie nie pomoże.

Opublikowano

15W/40 a 10W40 to rózne oleje. Pisałem o najtańszym sianie z Mobila 15W/40. Wiesz ten Mercedes to odziedzicył silnik po poprzedniku a te robiły ponad 4miliony  do remont. Więc to żaden wyczyn.Stare nie przesilone silniki nie są jakoś specjalnie wymagające co do oleju. Jak bedziesz często wymieniał i nie dusił z silnika ostatnich koni to każdy będzie trwały.I nie słyszałem od kolegi co ma firmę że to kiepski olej tylko byłem fizycznie u niego na placu naprawiać rózne sprzęty więc widzę co się dzieje.

Opublikowano

Ja nie pisałem czy siano czy co tylko że po 12 zł brutto a to dla niektórych nie osiągalne i cena dla mnie jest jednakowa czy kupuję 10w40 czy 15w40 to że po poprzedniku to raczej tak o 4 milionach to nie słyszałem i nie widziałem , napisałem ile zrobił u mnie i z jakim przebiegiem go sprzedałem na tym to złym oleju , wiec takie pytanie który dzisiaj  wytrzyma taki przebieg nawet na najlepszym twoim zdaniem  oleju czyli 4 miliony km?

Opublikowano (edytowane)

Producent to nie armia zbawienia. Nic na siłę. Klijent od dawna nie chce nic dobrego za to ma być tanio.

Edytowane przez Laval
Opublikowano

Nie rozumię tego że ma być tanio ma być dobrze i to podstawa , jestem z niego zadowolony jak pisałem nic mi się nie dzieje po tym oleju i gdy by kosztował 20zl też bym go dalej używał jak i 15lat temu kiedy był drogi również go używałem , a że od 4lat trzyma dobrą cenę to jest tylko na plus dla mnie .

 

I jeszcze jedno gdzie napisałem że nie chcę nic dobrego tylko tanio ?.

 

Czy takie firmy co posiadam to tanie '' MERCEDES''  FENDT  SCHLUTER   VOLVO  i twoja ulubiona marka DEUTZ czyli atlas z silnikiem deutz i jeden fendt z silnikiem deutz o którym ja osobiście nie mam dobrego zdania dotąd może mam po prostu pecha z tą marką , kiedyś miałem starego deutz ciągnik rolniczy z silnikiem chłodzonym powietrzem i tam mocno chylę czoła silnikowi bardzo dobra jednostka.

 

Opublikowano

To jest sprawa normalna wszędzie i dla każdego nie spotkałem jeszcze człowieka żeby coś kupował specjalnie drogo i i schajs

.

A że w tym przypadku cena poszła mocno w dół to tylko jest w tym przypadku na plus dla mnie.

 

I takie pytanie czy jak paliwo poszło  tak mocno w dół czyli poniżej 4zł czy płacisz  mimo wszystko 6zł i mówisz że zostawiam po 2zł napiwek dla sprzedającego od każdego litra ?

Opublikowano

Jak działa chłodzenie w silniku F4L 912 w Deutzu DX 3.70 ?

Wentylator jest napędzany przez silnik i cały czas dmucha na te użebrowania czy ma jakiś czujnik od którego zależy czy wentylator pracuje i jakie ma obroty?

Opublikowano

Nie nie ma żadnego czujnika w żadnym silniku 912 który by sterował wentylatorem. Natomiast w niektórych doładowanych 913 był termostat i wentylator był sterowany temperaturą spalin.

Opublikowano

Silniki projektowane do pracy od Syberi do Afryki. Więc nie ma problemu. Dodatkowo te maszyny które mają ogrzewanie kabiny wyposażono w termostat oleju.

Opublikowano

Nie nie ma żadnego czujnika w żadnym silniku 912 który by sterował wentylatorem. Natomiast w niektórych doładowanych 913 był termostat i wentylator był sterowany temperaturą spalin.

 

Wentylator sterowany czujnikiem spalin?? jakim cudem jak większosc silników chłodzonych powietrzem ma wentylator napędzany paskami, i co ma temp spalin do temp silnika?

Opublikowano

Deutz to nie większość silników. Im wysza temperatura spalin tym silnik mocniej pracuje. I to właśnie wykorzystał producent. A silnik napędza wentylator paskiem tylko po drodze masz sprzęgło w osi wentylatora. Sterowane to jest ciśnieniem oleju, a Tym ciśnieniem steruje termostat.

Opublikowano (edytowane)

Możesz lepkość oleju zależy od spodziewanej temperatury. ten od -10 do +40 Powiedz mi jeszcze jakiej klasy jakości jest ten olej.

Edytowane przez Laval

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

    • Przez velFoka
      Panowie czy ktoś robił zabieg wymiany sterownika silnika? Mój sterownik z tego co zrozumiałem jest na kości pamięci 16 bodajże że coś blokuje go do wgrania zwiększenia mocy. Zastanawiam się nad wymianą sterownika ale nie wiem czy to zadziała
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v