Skocz do zawartości
dar322

Merlo P30.7 EV Problem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Merlo
dar322    2

Witam. Mam dwa problemy odnośnie ładowarki Merlo P30.7 ev z 94 roku. Pierwszy z nich to biały olej w zbiorniku od hydrostatu. Ładowarka nie ma problemu z jazdą czy brakiem siły, ale wydaje mi się, że tak być nie powinno. Drugi problem to gaśnięcie maszyny po pracy z większym wysiłkiem lub po dłuższej jeździe. Mam wrażenie jakby coś odcinało paliwo. Czy ktoś z posiadaczy spotkał się już z takimi przypadłościami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    48
Witam ładowarkę mamy dopiero dwa dni i mniejszy model ale może wiesz do czego jest kluczyk z lewej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    801

kluczyk przekręcasz gdy uruchamia się system przeciążeniowy żeby móc opuścić ramie lub wsunąć teleskop 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tommmek    48
Chyba mamy uszkodzony elektrozawór lub jest jakaś funkcja do odryglowania osprzętu bo jak otwieram krokodyla to nie zostaje w pozycji otwartej tylko opada. To samo dzieje się jak zamykam nie trzyma tylko olej się cofa z siłownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    48
Dzięki Bartek za pomoc przejadę się po znajomych to może poszukam instrukcji bo nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CaseBizon    8
Albo po prostu musisz założyć zamek hydrauliczny bo może nie posiada takiego czegoś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    346
Twoja ładowarka nie ma zamka albo ma uszkodzony kolega dobrze mówi musisz prawdopodobnie dołożyć . Co znaczy biały olej? Jak mleko? Spieniony? czy przezroczysty? Jeżeli Biały jak mleko to byc może jakiś inteligentny wody tam nalał myśląc że to zbiornik chłodnicy bo różne płyny już widziałem w tym zbiorniku. Jak jest przeźroczysty to powinno tak być idzie tam HVI 46

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    346
Gaśnie zdychajc czy raptownie jak ze stacyjki? Masz prawidłowe stany olejow?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    2
Olej jest jak mleko. Nawet jak dłużej stoi to i tak nie zmienia barwy. Miałem tą samą myśl, więc wymieniłem olej na Fuchs hvi 46. Nie wiedziałem, czy da się to inaczej zrobić, więc wymieniałem poprzez spuszczanie z powrotu i dolewanie świeżego oleju do zbiornika. Ładowarka gaśnie tak powoli jakby zaczynało jej brakować paliwa. Nie tak od razu. Dodam, że zaczęło się tak dziać po tym jak zagotował mi się silnik. Myślałem, że wywaliło uszczelkę pod głowicą, więc ją wymieniłem. Przy okazji wymieniłem pompę wody i wypłukałem cały układ chłodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    346
Czyli olej już jest ok? Wymieniłeś prawidlowo. To nie ma nic wspólnego z tym że gaśnie. Od wewnętrznej strony silnika jest na bloku mała pompka zasilająca Zacznij wiec od niej. Możesz zdjąć z niej pokrywke i masz tam siatkę. Zobacz czy nie zafajdolona syfem. Po złożeniu zluzuj przewód który idzie na filtr i zobacz czy prawidłowo podaję paliwo. Ja bym sprawdzał pompke ,filtry, ew. Zasilanie ze zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    2
Po wymianie olej wygląda znacznie lepiej lecz wydaje mi się, że po dłuższym postoju powinien wrócić do koloru jaki wlewałem z bańki czyli taki złocisty. Sprawdzę cały układ paliwowy i wymienię filtry bo jeszcze tego po zakupie nie robiłem. Może faktycznie masz rację, że to problem zasilania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    346
Zacznij od pompki. Zapewne trochę przy niej potańczysz, dostęp jest jak do dziewicy. Filtry też oczywiście wymień. Warto też zajrzeć do oleju w zwolnicach i skrzyni. I wymień kubki na mostach bo to ważne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    2
Dzięki Pietras892. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami na temat tego oleju i jeden z nich powiedział, że jeżeli silnik jazdy będzie przepuszczał to olej będzie się grzał i zrobi się z niego mleko. Zobaczymy co będzie jak trochę pojeżdżę na tym nowym oleju. Czy jest możliwe, że płyn chłodniczy łapie temperaturę w chłodnicy, która jest zespolona z chlodnicą oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    2
Problem rozwiązany. Przyczyną gaśnięcia było sitko w pompce zasilającej. Dzięki Pietras892 za pomoc. Sprawę grzania się płynu chłodniczego też udało mi się rozwiązać. Okazało się, że wlewałem za dużo płynu. Chłodnica nie ma zbiorniczka wyrównawczego i po nagrzaniu płyn się rozprężał powodując wyciek. Zamontowałem czujnik temperatury oraz wskaźnik i w końcu mam spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marcinek_164
      Cześć! 
      W firmie, której pracuję, posiadamy w.w ładowarkę. Nadszedł czas serwisu i wymiany oleju. Do mostów przyszedł taki sam olej jak do przekładni kątowej i do zwolnic (sae80w90), czy można go użyć bez problemów? Producent odnośnie mostów podał tylko, że ma być specjalny do hamulców mokrych. Jak to u was wygląda?
    • Przez lukasagro111
      Witam, jaka w temacie kupuję wózek 1800 kg  i mam problem bo nie wiem jaki wybrać do niego maszt. Podstawowy to 3,3 metra i przedstawiciel gada że jak mam budynki 4 m to w zupełności starczy ale mogą założyć nawet do 5,5 metra za kilka tysi więcej. Posiadaczy proszę o opinię i doradzenie mi czy brać wyższe podnoszenie jak mam wszystkie garaże na 4 m ? z góry dzięki.
    • Przez Atari
      Witam,
      Czy możliwe jest zalanie hydrauliki w ładowarce kubota r420 olejem Agrol?
      Wg instrukcji powinien tam iść 5w-30.
      Pytam ze względu, że chce współdzielić osprzęt z ciągnikiem zalannym właśnie Agrolem.
    • Przez zaxson
      Witam forumowiczów
      Jest tutaj jakiś na forum szpec od skrzyń powerschift (dwusprzeglowa) 
      Mianowicie mam jeden problem w ładowarce teleskopowej manitou , skrzynia po rozgrzaniu oleju(przejechanie jakiegoś dystansu ok 5 km) nie chce ciągnąć na biegach nieparzystych czyli 1,3,5 Na biegach parzystych(2.4.6) jest ok I na wszystkich wstecznych  też, obstawiać zużyte tarczki I przekładki sprzegieł? Czy może to coś innego , dodam że olej zmieniony w tamtym roku I filtr skrzyni *org manitou 
    • Przez Grzegorz80
      Witam mam problem z manitou 845 nagle zginął gaz sprawdzałem linke i potencjometr na końcu linki i pomysły mi się skończyły pompa cata  chyba ze jest coś pomiędzy ,proszę jak ktoś coś wie o pomoc
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.