Skocz do zawartości
dar322

Merlo P30.7 EV Problem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Merlo
dar322    3

Witam. Mam dwa problemy odnośnie ładowarki Merlo P30.7 ev z 94 roku. Pierwszy z nich to biały olej w zbiorniku od hydrostatu. Ładowarka nie ma problemu z jazdą czy brakiem siły, ale wydaje mi się, że tak być nie powinno. Drugi problem to gaśnięcie maszyny po pracy z większym wysiłkiem lub po dłuższej jeździe. Mam wrażenie jakby coś odcinało paliwo. Czy ktoś z posiadaczy spotkał się już z takimi przypadłościami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    60
Witam ładowarkę mamy dopiero dwa dni i mniejszy model ale może wiesz do czego jest kluczyk z lewej strony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    1023

kluczyk przekręcasz gdy uruchamia się system przeciążeniowy żeby móc opuścić ramie lub wsunąć teleskop 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tommmek    60
Chyba mamy uszkodzony elektrozawór lub jest jakaś funkcja do odryglowania osprzętu bo jak otwieram krokodyla to nie zostaje w pozycji otwartej tylko opada. To samo dzieje się jak zamykam nie trzyma tylko olej się cofa z siłownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    60
Dzięki Bartek za pomoc przejadę się po znajomych to może poszukam instrukcji bo nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CaseBizon    8
Albo po prostu musisz założyć zamek hydrauliczny bo może nie posiada takiego czegoś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    395
Twoja ładowarka nie ma zamka albo ma uszkodzony kolega dobrze mówi musisz prawdopodobnie dołożyć . Co znaczy biały olej? Jak mleko? Spieniony? czy przezroczysty? Jeżeli Biały jak mleko to byc może jakiś inteligentny wody tam nalał myśląc że to zbiornik chłodnicy bo różne płyny już widziałem w tym zbiorniku. Jak jest przeźroczysty to powinno tak być idzie tam HVI 46

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    3
Olej jest jak mleko. Nawet jak dłużej stoi to i tak nie zmienia barwy. Miałem tą samą myśl, więc wymieniłem olej na Fuchs hvi 46. Nie wiedziałem, czy da się to inaczej zrobić, więc wymieniałem poprzez spuszczanie z powrotu i dolewanie świeżego oleju do zbiornika. Ładowarka gaśnie tak powoli jakby zaczynało jej brakować paliwa. Nie tak od razu. Dodam, że zaczęło się tak dziać po tym jak zagotował mi się silnik. Myślałem, że wywaliło uszczelkę pod głowicą, więc ją wymieniłem. Przy okazji wymieniłem pompę wody i wypłukałem cały układ chłodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    395
Czyli olej już jest ok? Wymieniłeś prawidlowo. To nie ma nic wspólnego z tym że gaśnie. Od wewnętrznej strony silnika jest na bloku mała pompka zasilająca Zacznij wiec od niej. Możesz zdjąć z niej pokrywke i masz tam siatkę. Zobacz czy nie zafajdolona syfem. Po złożeniu zluzuj przewód który idzie na filtr i zobacz czy prawidłowo podaję paliwo. Ja bym sprawdzał pompke ,filtry, ew. Zasilanie ze zbiornika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    3
Po wymianie olej wygląda znacznie lepiej lecz wydaje mi się, że po dłuższym postoju powinien wrócić do koloru jaki wlewałem z bańki czyli taki złocisty. Sprawdzę cały układ paliwowy i wymienię filtry bo jeszcze tego po zakupie nie robiłem. Może faktycznie masz rację, że to problem zasilania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    395
Zacznij od pompki. Zapewne trochę przy niej potańczysz, dostęp jest jak do dziewicy. Filtry też oczywiście wymień. Warto też zajrzeć do oleju w zwolnicach i skrzyni. I wymień kubki na mostach bo to ważne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    3
Dzięki Pietras892. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami na temat tego oleju i jeden z nich powiedział, że jeżeli silnik jazdy będzie przepuszczał to olej będzie się grzał i zrobi się z niego mleko. Zobaczymy co będzie jak trochę pojeżdżę na tym nowym oleju. Czy jest możliwe, że płyn chłodniczy łapie temperaturę w chłodnicy, która jest zespolona z chlodnicą oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dar322    3
Problem rozwiązany. Przyczyną gaśnięcia było sitko w pompce zasilającej. Dzięki Pietras892 za pomoc. Sprawę grzania się płynu chłodniczego też udało mi się rozwiązać. Okazało się, że wlewałem za dużo płynu. Chłodnica nie ma zbiorniczka wyrównawczego i po nagrzaniu płyn się rozprężał powodując wyciek. Zamontowałem czujnik temperatury oraz wskaźnik i w końcu mam spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MIRAS699
      Witam mam ładowarke manitou 634 lsu 120 turbo z 2008 roku mam problem z wysięgnikiem a minowicie wysunołem go do przodu i niemoge go schować jak wcisne przełocznik to nic nie słychać nie słychać jak olej idzie czy pompa pracuje do przodu jest normalnie tak jak powino być (sprawdziłem prąd do przełącznika dochodzi) jak coś.Prosze doradźcie mi coś jak moge to naprawić bo żniwa za pasem
    • Przez Manita
      Witam
      A wiec do sedna. Ostatnio kupiłem używana ładowarkę teleskopowa marki Manitou model 634 turbo LSU. Wyprodukowana ona została w 2007 roku i nie wiadomo ile ma motogodzin bo kilka razy były wymieniane liczniki ale właściciel zapewnia, że nie więcej niż 4000 mth. Ogólny stan maszyny jest bardzo dobry : ma pierwsze, nie zdarte opony, nie widać żadnych luzów na sworzniach, pompa dobrze reaguje i nie ma zbytnio wycieków. Jest niestety jedna wada która mnie niepokoi - dźwięk dzwonienia na niskich obrotach ( po podniesieniu do 1200 obr./min dźwięk zanika). Poprzedni właściciel zapewniał mnie, że jest to pewna specyfika maszyn firmy Manitou i, że każda maszyna po przekroczeniu 700 mth zaczyna tak głośniej pracować. Czy to jest prawda? Czy wasze maszyny też się tak zachowują? Ze skrzynią wichrowata jest jeszcze jeden problem aczkolwiek zauważyłem, że olej w niej jest ciągle spieniony. Co to może oznaczać? Czy wiecie może jaki jest koszt naprawy tej przekładni aby tak nie "grzechotała"?
       
      Jeżeli już piszę o usterkach to chciałem zapytać czy u was też wydarty jest wspornik wentylatora? Ile może on kosztować i czy opłaca się go wymieniać czy lepiej zawieść do tokarza aby wstawił tulejki?
       
      Z góry dziękuję za odpowiedzi i zapraszam do dyskusji
    • Przez eljote
      Witam Panowie przymierzam się do zakupu ładowarki teleskopowej upatrzyłem już sobie kilka modeli ale spodobały mi się takie jak JCB 530-70 lub Manitou 731 chodzi żeby podniosła te 3 tony i miała wysuw na 7 metrów. Ale żeby też była zwinna w małych zakamarkach. Może ktoś z grupowiczów ma taką na sprzedaż lub może zna kogoś kto by chciał sprzedać.
    • Przez Miotrek
      Witam, mam pytanko,  a mianowicie od czego służy ten włącznik ? lepiej jeździć z włączonym czy wyłączonym ? obecnie jeżdżę na wyłączonym gdyż na wlaczonym szarpie po odpuszczeniu hamulca, czy jest to działające równocześnie sprzęgło i hamulec na skrzynie ? z góry dzięki za odpowiedz

    • Przez Bartys12
      Witam stoję przed zakupem ładowarki  tylko nie wiem na którą się zdecydować a mianowicie Weidemann  2080T czy Weidemann T4512   tylko te przewiduje ładowarka będzie wykorzystywana do wszystkiego obornik,ładowanie bel sianokiszonki,ładowanie wozu paszowego itp. główne wykorzystanie to wywożenie obornika z starej obory  wolno stanowiskowej o wąskich i niskich wrotach do tego dochodzi 5 słupów na długości 30m w rzędzie  ładowarka miała by również ładować obornik na rozrzutnik t088 w przyszłości może jakiś większy która z nich była by lepsza miała by lepszą stabilność siłę rwania obornika oraz która miała by mniejsze zużycia 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.