Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Co do kolumny elektrycznej to nie każdą można uruchomić bez dodatkowej elektroniki. Teoretycznie najlepsze sa do tego celu z samochodów bez CAN-u (ta z mercedesa na 100% jest z CAN-em). Aczkolwiek sa wyjątki właśnie ze scenica 2 jest kolumna z instalacji CAN a można uruchomić bez niczego dodatkowego. Oczywiście musi być alternator. Jak chcesz to mam druga kolumnę od scenica możemy się dogadać, mam też kolmnę od clio jest znacznie mniejsza niż od scenica ale mimo braku CAN-u nie wiem jak ją uruchomić, poszukaj na elektrodzie może tam coś będzie. Plusem jest to że właśnie w przeciwieństwie do instalacji hydraulicznych działa przy zgaszonym silniku. Kolega wcześniej miał racje z jednej strony kierownica a ta zębatka to jest od orginalnej kolumny z ciapka.Tak Zdjęcia zrobię jutro

 

obiecane zdjęcia

 

 

pc240017z.jpg

 

pc240016.jpg

 

pc240015.jpg

 

i jak zwykle... "beze mnie mają być zdjęcia ?!"

 

pc240032.jpg

 

pc240021.jpg

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

w kolumnę wbudowany jest czujnik skrętu i cała niezbędna reszta. Podłączenia ogranicza się po podciągnięcia zasilania, oraz sygnału ze stacyjki (żeby działało tylko jak kluczyk jest).

Niestety u siebie będę musiał chyba przerobić bo z turem ma problemy czuć. Do ciągnika bez tura zdecydowanie polecam nawet po całodziennej pracy latem nic się nie grzeje ani żadnych negatywnych objawów nie ma.

Zastanawiam się czy zamontować teraz serwomechanizm czy orbitol. Serwo zdecydowanie prostsze w przeróbce i tańsze. Jak ktoś byłby zainteresowany kupnem gotowej kolumny do 330(tej ze zdjęć) to pisać na PW.

 

Gdzie tam duży.. to pieszczoch kanapowy na rekach można nosić ( jak ktoś 80 kg lubi dźwigać)

Opublikowano (edytowane)

Ja mam takie pytanie dotyczące wspomagania w c 330. Jak wam działa wspomaganie na orbitrolu zimą??? Bo sąsiad ma i dobrze się kręci po rozgrzaniu oleju, a tak nawet nie idzie ruszyć. Jeszcze mam takie pytanie czy wspomaganie od lublina da radę przy dwóch belach słomy?

Z góry dzięki

Edytowane przez lepo
Opublikowano

no niby powinno dać rade bo tam chyba też orbitrol a pro po ukasz nie baw się w żadne serwo tylko montuj w poprzek siłownik np. jak ja od bizona i pompa w miejsce sprężarki od ciapka i kręcisz palcem servo to ja od prawie każdej 80 wywalam tylko nie kupuj tego kompletu z alledrogo bo lipa jak nie wiem jakiś czas temu znajomy na szrocie kupił orbitrol 100 i siłownik za 100 zł nie całe w rozliczeniu za jego tam jakieś graty dzień czasu i ciapek na wspomaganiu da rade kręcić na orbitrol na zgaszonym silniku

Opublikowano

bo podobnież te orbitrole są jakieś lipne a po drugie te drążki z siłownikiem przy turze odpada a po drodze ciężko opanować kierownice lekko machniesz kierownicą a bardzo zuci ciągnikiem no nie wiem jak to opisać ponieważ jest za mały skok bo 2/2.5 obrotu i masz na full skręcone koła gdzieś na af to samo czytałem pogadaj z ursus385 on miał takie w c360 a i jak samemu zrobisz to taniej wyjdzie policz orbitrol i wszystko i pare groszy zostaje w kieszeni i siłownik daj pod ciągnikiem a nie tak jak idzie drążek

Opublikowano

Właśnie przy orbitolu nie podoba mi się ze jest bardzo dużo obrotów kierownica od lewej do prawej. Wiem że to zależy od dobrania siłownika z orbitolem ale znowu jak zrobić ze na 2 czy 3 obroty będzie to otrzymasz efekt o którym pisałeś i jeszcze kwestia że ma miejscu orbitol używany nigdzie nie znalazłem na allegro brak albo ceny jak za nowy. lepo a jaki olej tam jest zalany, najlepiej było by ATF to powinno pomóc, nie wiem czy usunie efekt ale zmniejszy jeżeli jest zły olej

Opublikowano

siłownik daj pod ciągnikiem a nie tak jak idzie drążek

A niby czego tak? W normalnej pozycji siłownik by mi w ogóle nie przeszkadzał i nie chcę robić żadnych przeróbek, spawów i innych cudów tylko po prostu wymontować stare rzeczy i przykręcić nowe, dlatego najbardziej odpowiada mi zestaw z allegro.

Opublikowano (edytowane)

no nie wiem twoja wola ale właśnie nawet ukasz napisał że jeżeli tak jak w tych na allegro masz tak że tam promień skrętu to 2 albo 2.5 obrotu to po drogach na 6 ciapek strach jechać bo machniesz trochę kierownicą i od razu lecisz do rowu nie wiem może teraz to poprawili ale i był problem ponieważ 2 przewody co szły do siłowników to były takie że jak by je na chama to by starczyło były za krótkie albo ten ciapek był dłuższy xD.Jeżeli nie chce ci się bawić z robieniem mocowania do orbitrola i mocowaniem pompy to bierz z allegro i nie kompinuj bo kasę na bajery typu orbitrol i siłownik trochę wywalisz a nie dasz rady tego złożyć po to są te komplety na allegro jak ktoś sam nie umie to weźmie taki i tyle a oni z czegoś żyć też muszą uff ale się rozpisałem xD

Edytowane przez rolniku360
Opublikowano (edytowane)

to faktycznie trochę dużo kręcenia wyjdzie jak w 360.... co do wytrzymałości na forum kilka osób pisało że ma wspomagania na bazie lublina czy MB 124 z turem i dają sobie radę, od stara przekładnia zdaje się dużo solidniejsza tylko nie wiem jak z "siłą" wspomagania u niej

 

właśnie znalazłem od stara 742 ma 4 i 1/4 obrotu więc dużo ale chyba jeszcze tragedii nie ma

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

Ukasz jeśli planujesz od Stara założyć przekładnię kierowniczą, to znalazłem w gazecie taką informację. Mam nadzieję, że nie ma tu błędu. W Starze 200 , układ kierowniczy miał przekładnię śrubowo-kulkową ZF-8060 ze wspomaganiem o przełożeniu 20,7 lub bez wspomagania 23,5. Może to nie przydatne dane, ale zawsze mogą coś pomóc.

Star 200 ma masę własną ponad 4600kg ( zależe od wersji) a dopuszczalna przekracza coś ponad 10 000kg. Tak wiec ciężar "30"-ki z Turem jest tu zabawny. Może z jakiegoś Jelcza itp.zobacz. Też kiedyś z ciekawości zastanawiałem się czy z np. Lublina 2 lub Stara by coś może wyszło i okazuje się, że są takie konstrukcje teraz. Choć ja u siebie narazie nie planuję :rolleyes: .

Opublikowano

ale czasem od lublina jak zakładają to te nowsze ze wspomaganiem nie wiem jakie tam jest chyba na orbitrol ale nie mam pojęcia szczerze mówiąc stary układ od żuka widziałem to samo co w lublinie to nie za bardzo mi się to widzi w ciapaju też bym wolał coś bez hydrauliki ale ciężko coś dobrego znaleźć

Opublikowano (edytowane)

Mariusz-C330M z samego przełożenia tego nie wyliczę, bo brakuje kąta o jaki przekręca się oś na której jest wąs. Znalazłem przekładnie od 742 produkcji ZF i naprawdę solidnie to wygląda, ma ona 4,25 obrotu koła kierownicy. Tylko niestety nie w tą stronę się kreci(kręcąc kierownica w lewo koła w prawo skręcą). Przyglądają się przekładni mam wrażenie że wąs można przełożyć na druga stronę. Wie ktoś czy faktycznie tak jest? Orientuje się ktoś jaka wydajność pompy do takiej przekładni powinna być ? Mam pompkę od wspomagania od mercedesa 124, 110 bar tylko nie wiem jakiej ona jest wydajności.Tak była by całkiem sympatyczna bo ma zbiornik i zawór, tylko dwa węzę podłączyć i tyle

mam na myśli taka przekładnie jak niżej bo kilka typów było stosowanych

http://allegro.pl/ws...2892008353.html

 

rolniku360 oczywiście chodzi o lublina II tam jest serwomechanizm. Przekładnia bez wspomagania hydraulicznego nic by nie dała, no chyba żeby miała sporo obrotów ale wtedy nakręcić się trzeba. Jak nie chcesz hydrauliki to elektryczne, sam mam takie o dopóki ładowacza nie było świetnie się spisywało i ten plus że dalej masz pełny zakres ruchu kół na niecałych 2 obrotach

 

dogadałem się z goście że jak serwo nie będzie pasować to je oddam. rozebrałem i bez problemu można zmienić obroty. Teraz pozostaje kwestia pompy. Gdzieś w necie zlazłem informacje że orginalna od stara ma 12lt/min i ciśnienie max 80 bar. Ta co mam od mercedes ma 110 bar ale nie znam wydatku. Ciśnienie serwo wytrzyma bo na nim jest podane 150 bar

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

apropo tego filmiku to niewierze że to tyle wazy. Mam podobnej długości wysięgnik po podniesieniu ok 600 kg bez przeciw wagi tylne koła ledwo co się opierały, miałem problemy żeby cofać. Tam gdzieś jest napisane o przeciwwadze 250kg to przy obciążeniu 1500kg z przodu tylne koła by od razu do góry szły.

Opublikowano (edytowane)

Zamiast marnej przeciwwagi 250kg zapiąć kosiarkę rotacyjną 165, sama waży ok 360kg tylko że wisi dalej za ciągnikiem to można 1500 dźwigać :D

 

edit.

ta skrzynia w 2:30 widać że ciężka ;p

Edytowane przez Maniek101

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez wsbil
      Kupię jak w temacie, w dobrym stanie. Może komuś zalega. Rozważę każdą ofertę
    • Przez himen
      Witam, mam problem z orbitrolem , założyłem nowy orbitrol 100, siłownik 250mm., zbiornik na olej z filtrem 3l. Problem jest taki iż ciężko się kręci kierownicą, gorzej jak na serwie. Założyłem też nowa pompę nsz10 bo stara była padnieta i to samo, ponownie założyłem nową pompę nsz16 i tak samo ciężko się kręci, mierzyłem też ciśnienie i podczas pomiaru wywaliło uszczelniacz na NSZ 16 a więc zostałem przy nsz10, dodam że układ został odpowietrzony. Moim zdaniem to problem z orbitrolem, nie daje dobrego ciśnienia na siłownik a wy co poradzicie bo mnie już to doprowadza do szału? W grudniu montowałem zestaw do mtz82 i wszystko było dobrze, co poradzicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v