Skocz do zawartości

Kalibracja skrzyni biegów Claas Celtis 446RX


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam kilka pytań odnośnie skrzyni biegów z rewersem elektrohydraulicznym w claas celtis:

1. Czym może być spowodowane to, że przy używaniu nożnego sprzęgła i ruszaniu do tyłu sprzęgło "bierze wyżej" i gwałtowniej niż przy ruszaniu do przodu?

2. Czy kalibrację sprzęgła/skrzyni w celtis 446 da się wykonać bez podpinania komputera?

3. Co jaki okres powinno się wykonywać kalibrację?

Edytowane przez zyzek
Opublikowano

Thx, orientuje się ktoś może, dlaczego przy zmianie biegów na 3,4 lub 5 ze sprzęgłem nożnym reaguje ono bardzo wysoko i pomimo wolnego puszczania szarpie? Przy włączaniu 1 lub 2 sprzęgło zaczyna brać już niżej i zmiana biegu jest płynna. 

Przy zmianie biegów z użyciem guzika wszystkie zmiany odbywają się płynnie.

Jaka może być tego przyczyna?

 

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź. Da się sprawdzić, czy to wina BOC w warunkach domowych? 

Dziwi mnie dlaczego przy wrzucaniu 1 lub przełączaniu na 2 sprzęgło działa w miarę płynnie, a problem pojawia się dopiero przy wrzucaniu 3, 4 lub 5.

Opublikowano (edytowane)

Znalazłem w instrukcji, że luz sprzęgła mechanicznego powinien mieścić się w przedziale od 15 do 47mm. Sprawdziłem u siebie i nie jest wyczuwalny żaden luz. Tak jakby sprzęgło wysprzeglalo od samej góry. W jaki sposób reguluje się ten luz? Ustawia się go na lince, czy to bardziej skomplikowane?

 

Kolejna dziwna sprawa:

dlaczego przy ruszaniu do przodu ze sprzęgłem nożnym bierze ono zdecydowanie wyżej niż przy ruszaniu do tyłu? Przy ruszaniu do tyłu wystarczy troche popuścić sprzęgło i od razu jedzie, a przy jeździe do przodu trzeba je puścić sporo więcej.

Edytowane przez zyzek
Opublikowano

Ty masz rewers elektrohydrauliczny, więc nie masz sprzęgła mechanicznego. Jak nie wierzysz to wywal BOC na zewnątrz i zmierz go na opór podczas gdy powolutku będziesz go wciskał. Zobaczysz jakie duże wartości będzie pokazywał.

Nie kombinuj tyko musisz zawołać kogoś kto wyreguluje ci ten czujnik i skalibruje skrzynie.

  • Like 1
Opublikowano

Po dłuższym testowaniu sprawa wygląda tak:

sprzęgło nożne bierze za wysoko przy jezdzie do przodu (na każdym biegu łapie dopiero na samej górze)

przy jeździe do tyłu problem raczej nie występuje

Da się to skorygować w komputerze, czy trzeba coś działać z czujnikiem BOC?

Jest ktoś może z mazowieckiego lub podlaskiego, kto zajmuje się takimi rzeczami? :) 

Opublikowano

Mam jeszcze jedno pytanie w związku z tematem:

czy jeśli sprzęgło do tyłu i przy przełączaniu z guzikiem dziala dobrze, a słabo bierze tylko przy jeździe do przodu to wystarczy tylko standardowa kalibracja komputerem, czy jest to grubsza sprawa i lepiej szukać kogoś dobrze obezobeznanego w temacie?

Mam kogoś, kto robi kalibrację w różnych traktorach, ale wolę się upewnić żeby nie zrobiło się jeszcze gorzej.

Opublikowano

Przepraszam za mój monolog, ale cały czas próbuję samodzielnie dojść do przyczyny problemu i sprawa wygląda następująco:

przy jeździe do przodu pod obciązeniem, po puszczeniu sprzęgła traktor zaczyna trochę ruszać, ale gdy napotka opór zatrzymuje się i zaczyna dalej ciągnąć dopiero gdy sprzęgło jest prawie całkowicie puszczone (gdy się szybciej pusci szarpie)

wykres działania sprzęgła przy jeździe do przodu wygląda w przybliżeniu tak (chodzi tylko o zobrazowanie):

33682214146676895912.png

Przy jeździe do tyłu traktor rusza, a moc na koła przyrasta płynnie (nie tylko na samym początku i końcu puszczania sprzęgła). Skoro do przodu działa źle, a do tyłu dobrze, to wina nie leży raczej po stronie stronie czujników położenia pedału sprzęgła? 

 

Podmienione zostały miejscami elektrozawory od jazdy do przodu i tyłu, ale sytuacja wciąż wygląda tak samo.

 

Czy kalibracja komputerowa może poprawić charakterystykę działania sprzęgła aby działało płynnie w całym zakresie?

Opublikowano

Zrób kalibracje a się dowiesz przeciez to podstawa (na99%) pomoże 

zamien kable od elektrozaworów i sprawdz działanie 

pamiętaj ze po zmianie włączając wsteczny bedziesz jechał do przodu i na odwrót napisz czy jest jakaś różnica

  • Thanks 1
Opublikowano

Chłopie zawołaj kogoś z komputerem i ci to zrobi. Program diagnostyczny do tego ciągnika ma nie tylko możliwość kalibracji, ale też poprawę progresywności ruszania oddzielnie do tyłu i oddzielnie do przodu i ustawiasz to niezależnie dla manetki i pedału sprzęgła.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Orientuje się ktoś może, czy to normalne, że komputer nie pokazuje obrotów takich jak na obrotomierzu?

Przykładowo podczas kalibracji zamiast 1000 obrotów wyświetla 380 obrotów.

Wygląda mi na to, że nie zamienia Hz z sygnału z alternatora na obroty.

Obrotomierz działa prawidłowo. Sygnał do auto5 dochodzi poprawnie (taki sam jak do licznika).

 

Spotkał się ktoś może z taką przypadłością? Auto5 nie działa prawidłowo?

 

61629607872502343732.png

 

Mam tez pytanie odnośnie pierwszego podpunktu:

gdzie znajduje się czujnik od położenia dźwigni zmiany biegów? Podczas kalibracji wyświetla cały czas NOK pomimo tego, że drążek jest na luzie.

 

 

@update

Wyświetlanie obrotów naprawiło się po wygraniu nowego softu do skrzyni.

NOK wyświetlało się, ponieważ odłączył się kabel od czujnika na skrzyni.

Edytowane przez zyzek
Opublikowano (edytowane)

Walki ze sprzęgłem ciąg dalszy...

Ciśnienia na zaworach sprawdzone i wychodzi na to, że POD OBCIĄŻENIEM traktor do tyłu ciągnie już przy ciśnieniu 7-9 bar, a do przodu dopiero gdy ciśnienie wynosi około 12-15 bar, co jest już w górnej granicy pedału sprzęgła.

Co może być tego przyczyną? Zużyte tarczki, czy coś innego?

Z góry dzięki za pomoc :) 

 

Edytowane przez zyzek
Opublikowano

Skrzynia nie była jeszcze rozbierana. Chcę wykonać jeszcze kalibrację czujnika temperatury, ale zrobię to dopiero gdy będzie cieplej, ponieważ trzeba rozgrzać olej do minimum 80 stopni. Na razie jeżdzę tak jak jest. Po prostu sprzęgło do przodu pod obciążeniem wysoko bierze.

 

Według mnie będzie coś nie tak z tarczkami skoro sprzęgło pod obciążeniem ślizga się aż do około 15 barów na zasilaniu.

Do tyłu ciągnie przy dużo niższym ciśnieniu.

Opublikowano

Kosz rewersu od jazdy do przodu ma bardziej zużyte tarczki niż kosz od jazdy w tył. Normalna sprawa, że jeździ się 95% czasu do przodu, to też się bardziej zużywa. Bez rozbierania się nie obejdzie i niema co szukać.

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Fiu2
      Cześć
      Mam problem z celtisem 426. Na jesień nagle przestał reagować na przycisk załączania przedniego napędu (kręci cały czas) i w tym samym czasie zaczął na opak wyświetlać działanie WOM - jeżeli dźwignia sprzęgła WOM jest w pozycji załączonej (na N) żółta lampka miga a nie powinna się świecić. Jeżeli zaciągam sprzęgło lampka zaczyna się palić a dodatkowo jak wybiorę prędkość na wyświetlaczu przerzuca mi na wyświetlanie prędkości obrotów WOM. Wszystko jest na opak. Jest podobny temat na AF "claas celtis 446 rx 2006 czujnik" ktoś wymienił niby czujnik ciśnienia oleju i niby wróciło do normy. Ja u siebie nie mogę znaleźć tego czujnika.
    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez dzikidaniel
      Po dniu pracy i zgaszeniu go po pracy i próbie odpalenia na drugi dzień pojawiają się błędy:
      76FB  76FC  76FA  76FD  7554  76FE  76F1  76F9
      Tak jak na zdjęciu poniżej:

      Szukałem czy jakiś bezpiecznik nie wywalił, jak na złość wszystko jest ok, na dzień kolejny rozebrałem tylny panel by dojść do sterownika i posprawdzać wtyczki i o dziwo odpalił kilka razy, błędy zginęły, ale szczęście krótko trwało i problem wrócił po chwili. Gdzie szukać problemu? Będzie to problem z komunikacją z CAN?
    • Przez artur04c
      Witam, gdzie dobrej jakości kupić osłonę eroklopilota do Ariona ? Bo mój już skończył żywot, a szkoda żeby kurz dam dochodził. Dokładnie chodzi mi o tej Joystick.
       

    • Przez Michaln360
      Witam problem Claas Celtis 456 nie działa EHR po uruchomieniu ciągnika miga kontrolka książki 1 długi i 4 krótkie  tak jak na filmie Co może być przyczyną spotkał się ktoś z takim czymś. Z góry dziękuję za odpowiedź 😊
      VID_20251213162524.mp4
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v