Skocz do zawartości
News
zyzek

Kalibracja skrzyni biegów Claas Celtis 446RX

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
zyzek    0

Mam kilka pytań odnośnie skrzyni biegów z rewersem elektrohydraulicznym w claas celtis:

1. Czym może być spowodowane to, że przy używaniu nożnego sprzęgła i ruszaniu do tyłu sprzęgło "bierze wyżej" i gwałtowniej niż przy ruszaniu do przodu?

2. Czy kalibrację sprzęgła/skrzyni w celtis 446 da się wykonać bez podpinania komputera?

3. Co jaki okres powinno się wykonywać kalibrację?

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    190

tylko komputer

  • Like 1

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Thx, orientuje się ktoś może, dlaczego przy zmianie biegów na 3,4 lub 5 ze sprzęgłem nożnym reaguje ono bardzo wysoko i pomimo wolnego puszczania szarpie? Przy włączaniu 1 lub 2 sprzęgło zaczyna brać już niżej i zmiana biegu jest płynna. 

Przy zmianie biegów z użyciem guzika wszystkie zmiany odbywają się płynnie.

Jaka może być tego przyczyna?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zyzek    0

Dzięki za podpowiedź. Da się sprawdzić, czy to wina BOC w warunkach domowych? 

Dziwi mnie dlaczego przy wrzucaniu 1 lub przełączaniu na 2 sprzęgło działa w miarę płynnie, a problem pojawia się dopiero przy wrzucaniu 3, 4 lub 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    10

Zakładam, że to tylko zależne jest od obciążenia sprzęgła jazdy, bo jeśli mówisz, że z guzika jest dobrze, to mechanicznie też jest ok.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Czym sterowane jest sprzęgło jazdy? Jest powiązane z czujnikiem BOC? Czy jego "czas uruchamiania" jest jakoś konfigurowalny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Znalazłem w instrukcji, że luz sprzęgła mechanicznego powinien mieścić się w przedziale od 15 do 47mm. Sprawdziłem u siebie i nie jest wyczuwalny żaden luz. Tak jakby sprzęgło wysprzeglalo od samej góry. W jaki sposób reguluje się ten luz? Ustawia się go na lince, czy to bardziej skomplikowane?

 

Kolejna dziwna sprawa:

dlaczego przy ruszaniu do przodu ze sprzęgłem nożnym bierze ono zdecydowanie wyżej niż przy ruszaniu do tyłu? Przy ruszaniu do tyłu wystarczy troche popuścić sprzęgło i od razu jedzie, a przy jeździe do przodu trzeba je puścić sporo więcej.

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    10

Ty masz rewers elektrohydrauliczny, więc nie masz sprzęgła mechanicznego. Jak nie wierzysz to wywal BOC na zewnątrz i zmierz go na opór podczas gdy powolutku będziesz go wciskał. Zobaczysz jakie duże wartości będzie pokazywał.

Nie kombinuj tyko musisz zawołać kogoś kto wyreguluje ci ten czujnik i skalibruje skrzynie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Czyli w wersji z elektrohydraulicznym nie ma wcale sprzęgła mechanicznego?

Myślałem, że są po prostu 2. To wiele tłumaczy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Po dłuższym testowaniu sprawa wygląda tak:

sprzęgło nożne bierze za wysoko przy jezdzie do przodu (na każdym biegu łapie dopiero na samej górze)

przy jeździe do tyłu problem raczej nie występuje

Da się to skorygować w komputerze, czy trzeba coś działać z czujnikiem BOC?

Jest ktoś może z mazowieckiego lub podlaskiego, kto zajmuje się takimi rzeczami? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Mam jeszcze jedno pytanie w związku z tematem:

czy jeśli sprzęgło do tyłu i przy przełączaniu z guzikiem dziala dobrze, a słabo bierze tylko przy jeździe do przodu to wystarczy tylko standardowa kalibracja komputerem, czy jest to grubsza sprawa i lepiej szukać kogoś dobrze obezobeznanego w temacie?

Mam kogoś, kto robi kalibrację w różnych traktorach, ale wolę się upewnić żeby nie zrobiło się jeszcze gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Przepraszam za mój monolog, ale cały czas próbuję samodzielnie dojść do przyczyny problemu i sprawa wygląda następująco:

przy jeździe do przodu pod obciązeniem, po puszczeniu sprzęgła traktor zaczyna trochę ruszać, ale gdy napotka opór zatrzymuje się i zaczyna dalej ciągnąć dopiero gdy sprzęgło jest prawie całkowicie puszczone (gdy się szybciej pusci szarpie)

wykres działania sprzęgła przy jeździe do przodu wygląda w przybliżeniu tak (chodzi tylko o zobrazowanie):

33682214146676895912.png

Przy jeździe do tyłu traktor rusza, a moc na koła przyrasta płynnie (nie tylko na samym początku i końcu puszczania sprzęgła). Skoro do przodu działa źle, a do tyłu dobrze, to wina nie leży raczej po stronie stronie czujników położenia pedału sprzęgła? 

 

Podmienione zostały miejscami elektrozawory od jazdy do przodu i tyłu, ale sytuacja wciąż wygląda tak samo.

 

Czy kalibracja komputerowa może poprawić charakterystykę działania sprzęgła aby działało płynnie w całym zakresie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makel9    5

Zrób kalibracje a się dowiesz przeciez to podstawa (na99%) pomoże 

zamien kable od elektrozaworów i sprawdz działanie 

pamiętaj ze po zmianie włączając wsteczny bedziesz jechał do przodu i na odwrót napisz czy jest jakaś różnica

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    10

Chłopie zawołaj kogoś z komputerem i ci to zrobi. Program diagnostyczny do tego ciągnika ma nie tylko możliwość kalibracji, ale też poprawę progresywności ruszania oddzielnie do tyłu i oddzielnie do przodu i ustawiasz to niezależnie dla manetki i pedału sprzęgła.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0
Napisano (edytowany)

Orientuje się ktoś może, czy to normalne, że komputer nie pokazuje obrotów takich jak na obrotomierzu?

Przykładowo podczas kalibracji zamiast 1000 obrotów wyświetla 380 obrotów.

Wygląda mi na to, że nie zamienia Hz z sygnału z alternatora na obroty.

Obrotomierz działa prawidłowo. Sygnał do auto5 dochodzi poprawnie (taki sam jak do licznika).

 

Spotkał się ktoś może z taką przypadłością? Auto5 nie działa prawidłowo?

 

61629607872502343732.png

 

Mam tez pytanie odnośnie pierwszego podpunktu:

gdzie znajduje się czujnik od położenia dźwigni zmiany biegów? Podczas kalibracji wyświetla cały czas NOK pomimo tego, że drążek jest na luzie.

 

 

@update

Wyświetlanie obrotów naprawiło się po wygraniu nowego softu do skrzyni.

NOK wyświetlało się, ponieważ odłączył się kabel od czujnika na skrzyni.

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mati2000
      Witam posiadam claasa Aresa 657 atz kilka dni temu podczas koszenia ciągnik stanął i nie chce jechać ni do przodu ni do tyłu . Wszystko inne chodzi . Bezpieczniki sprawdzone . Proszę o pomoc!!!
    • Przez Bocian6230
      Mam mały problem z tym ciągnikiem , otóż kupiłem pierwszy raz paliwo  z innego źródła niż do tej pory aby sprawdzić jakie jest itp. ,wiecie o co chodzi  i z tego wyniknął problem ,otóż zaczęło mulić ciągnik , wypuściłem paliwo ze zbiornika , zmieniłem filtry na nowe ,wlałem nowe,czyste paliwo i przez jakieś 40 min było ok, później to samo , 3 razy przedmuchiwałem filtry i problem wraca, co jeszcze mogę zrobić ? Jak oczyścić układ z poprzedniego paliwa ? 
    • Przez zyzek
      Orientuję się ktoś może, co może być przyczyną delikatnego stukania (jakby coś w środku się odbijało) w okolicy tylnego WOMu? Odbijanie nasila się przy ruszaniu na niskich obrotach. Coś w środku wpada w wibracje i słychać to wyraźnie we wnętrzu ciągnika. Dźwięk ustaje gdy wyłączy się WOM (wysprzegli). Gdy nie jest wysprzeglony, a tylko prędkość ustawiona na N problem występuje. Ustaje tylko po wysprzegleniu. 
      Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Da się to zdiagnozować lub naprawić bez demontowania kabiny i rozbierania połowy ciągnika?
       
    • Przez Mati_claas86
      Witam. Mam problem z koszem sitowym w dominatorze 86. jest oberwane to jedno dolne mocowanie? Jak wymontować ten kosz sitowy i czy wystarczy to dobrze pospawać czy trzeba nowy. proszę o odpowiedzi
    • Przez CLAASIK610c
      Witam. Chciałbym dowiedzieć się jak kalibruje się skrzynie biegów w Claas Arion 610 c.
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.