Skocz do zawartości
zyzek

Kalibracja skrzyni biegów Claas Celtis 446RX

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
zyzek    0

Mam kilka pytań odnośnie skrzyni biegów z rewersem elektrohydraulicznym w claas celtis:

1. Czym może być spowodowane to, że przy używaniu nożnego sprzęgła i ruszaniu do tyłu sprzęgło "bierze wyżej" i gwałtowniej niż przy ruszaniu do przodu?

2. Czy kalibrację sprzęgła/skrzyni w celtis 446 da się wykonać bez podpinania komputera?

3. Co jaki okres powinno się wykonywać kalibrację?

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    175

tylko komputer

  • Like 1

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Thx, orientuje się ktoś może, dlaczego przy zmianie biegów na 3,4 lub 5 ze sprzęgłem nożnym reaguje ono bardzo wysoko i pomimo wolnego puszczania szarpie? Przy włączaniu 1 lub 2 sprzęgło zaczyna brać już niżej i zmiana biegu jest płynna. 

Przy zmianie biegów z użyciem guzika wszystkie zmiany odbywają się płynnie.

Jaka może być tego przyczyna?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zyzek    0

Dzięki za podpowiedź. Da się sprawdzić, czy to wina BOC w warunkach domowych? 

Dziwi mnie dlaczego przy wrzucaniu 1 lub przełączaniu na 2 sprzęgło działa w miarę płynnie, a problem pojawia się dopiero przy wrzucaniu 3, 4 lub 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    7

Zakładam, że to tylko zależne jest od obciążenia sprzęgła jazdy, bo jeśli mówisz, że z guzika jest dobrze, to mechanicznie też jest ok.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Czym sterowane jest sprzęgło jazdy? Jest powiązane z czujnikiem BOC? Czy jego "czas uruchamiania" jest jakoś konfigurowalny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Znalazłem w instrukcji, że luz sprzęgła mechanicznego powinien mieścić się w przedziale od 15 do 47mm. Sprawdziłem u siebie i nie jest wyczuwalny żaden luz. Tak jakby sprzęgło wysprzeglalo od samej góry. W jaki sposób reguluje się ten luz? Ustawia się go na lince, czy to bardziej skomplikowane?

 

Kolejna dziwna sprawa:

dlaczego przy ruszaniu do przodu ze sprzęgłem nożnym bierze ono zdecydowanie wyżej niż przy ruszaniu do tyłu? Przy ruszaniu do tyłu wystarczy troche popuścić sprzęgło i od razu jedzie, a przy jeździe do przodu trzeba je puścić sporo więcej.

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    7

Ty masz rewers elektrohydrauliczny, więc nie masz sprzęgła mechanicznego. Jak nie wierzysz to wywal BOC na zewnątrz i zmierz go na opór podczas gdy powolutku będziesz go wciskał. Zobaczysz jakie duże wartości będzie pokazywał.

Nie kombinuj tyko musisz zawołać kogoś kto wyreguluje ci ten czujnik i skalibruje skrzynie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Czyli w wersji z elektrohydraulicznym nie ma wcale sprzęgła mechanicznego?

Myślałem, że są po prostu 2. To wiele tłumaczy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    0

Po dłuższym testowaniu sprawa wygląda tak:

sprzęgło nożne bierze za wysoko przy jezdzie do przodu (na każdym biegu łapie dopiero na samej górze)

przy jeździe do tyłu problem raczej nie występuje

Da się to skorygować w komputerze, czy trzeba coś działać z czujnikiem BOC?

Jest ktoś może z mazowieckiego lub podlaskiego, kto zajmuje się takimi rzeczami? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzikidaniel
      Czy ktoś wie czy adaptacja z Celtisa będzie pasować na Aresie 556? Silniki niby te same jednak budowa może się różnić i już będzie problem.
      Pytam się gdyż mogę kupić tura do małego Aresa tyle że jest on zdjęty z Celtisa.
    • Przez zyzek
      Cześć, jeśli możecie, proszę o podzielenie się doświadczeniami, jak wasze claasy odpalają w zimie. Stosujecie jakieś specjalne zabiegi aby celtis odpalił przy -10 stopniach? Jaki posiadacie akumulator? Często doładowujecie?
      Z góry dzięki za każdą podpowiedź
    • Przez Miniasz
      Witam zastanawiam się nad kupnem ciągnika o mocy ok 140km z roczników 2008-2010 i tu moje pytanie, który z tych modeli polecacie Arion czy Ares jakie wasze opinie na temat użytkowania tych modeli?
    • Przez zyzek

       
      Kontorlka PTO miga, gdy dźwignia po prawej stronie przesunięta jest w pozycję wyłączona (bez strzałki), a gaśnie gdy przesynięta jest na włączona, ale prędkość ustawiona na neutralny. Świeci ciągle, gdy włączona i wybrana prędkość. Czy kontrolka nie powinna gasnąć, gdy PTO jest wyłączony. Co może być przyczyną? Sterowanie hydrauliczne.
    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Claas.
×