zyzek

Kalibracja skrzyni biegów Claas Celtis 446RX

Polecane posty

zyzek    13

Mam kilka pytań odnośnie skrzyni biegów z rewersem elektrohydraulicznym w claas celtis:

1. Czym może być spowodowane to, że przy używaniu nożnego sprzęgła i ruszaniu do tyłu sprzęgło "bierze wyżej" i gwałtowniej niż przy ruszaniu do przodu?

2. Czy kalibrację sprzęgła/skrzyni w celtis 446 da się wykonać bez podpinania komputera?

3. Co jaki okres powinno się wykonywać kalibrację?

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    327

tylko komputer

  • Like 1

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Thx, orientuje się ktoś może, dlaczego przy zmianie biegów na 3,4 lub 5 ze sprzęgłem nożnym reaguje ono bardzo wysoko i pomimo wolnego puszczania szarpie? Przy włączaniu 1 lub 2 sprzęgło zaczyna brać już niżej i zmiana biegu jest płynna. 

Przy zmianie biegów z użyciem guzika wszystkie zmiany odbywają się płynnie.

Jaka może być tego przyczyna?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Dzięki za podpowiedź. Da się sprawdzić, czy to wina BOC w warunkach domowych? 

Dziwi mnie dlaczego przy wrzucaniu 1 lub przełączaniu na 2 sprzęgło działa w miarę płynnie, a problem pojawia się dopiero przy wrzucaniu 3, 4 lub 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Zakładam, że to tylko zależne jest od obciążenia sprzęgła jazdy, bo jeśli mówisz, że z guzika jest dobrze, to mechanicznie też jest ok.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Czym sterowane jest sprzęgło jazdy? Jest powiązane z czujnikiem BOC? Czy jego "czas uruchamiania" jest jakoś konfigurowalny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Znalazłem w instrukcji, że luz sprzęgła mechanicznego powinien mieścić się w przedziale od 15 do 47mm. Sprawdziłem u siebie i nie jest wyczuwalny żaden luz. Tak jakby sprzęgło wysprzeglalo od samej góry. W jaki sposób reguluje się ten luz? Ustawia się go na lince, czy to bardziej skomplikowane?

 

Kolejna dziwna sprawa:

dlaczego przy ruszaniu do przodu ze sprzęgłem nożnym bierze ono zdecydowanie wyżej niż przy ruszaniu do tyłu? Przy ruszaniu do tyłu wystarczy troche popuścić sprzęgło i od razu jedzie, a przy jeździe do przodu trzeba je puścić sporo więcej.

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Ty masz rewers elektrohydrauliczny, więc nie masz sprzęgła mechanicznego. Jak nie wierzysz to wywal BOC na zewnątrz i zmierz go na opór podczas gdy powolutku będziesz go wciskał. Zobaczysz jakie duże wartości będzie pokazywał.

Nie kombinuj tyko musisz zawołać kogoś kto wyreguluje ci ten czujnik i skalibruje skrzynie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Czyli w wersji z elektrohydraulicznym nie ma wcale sprzęgła mechanicznego?

Myślałem, że są po prostu 2. To wiele tłumaczy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Po dłuższym testowaniu sprawa wygląda tak:

sprzęgło nożne bierze za wysoko przy jezdzie do przodu (na każdym biegu łapie dopiero na samej górze)

przy jeździe do tyłu problem raczej nie występuje

Da się to skorygować w komputerze, czy trzeba coś działać z czujnikiem BOC?

Jest ktoś może z mazowieckiego lub podlaskiego, kto zajmuje się takimi rzeczami? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Mam jeszcze jedno pytanie w związku z tematem:

czy jeśli sprzęgło do tyłu i przy przełączaniu z guzikiem dziala dobrze, a słabo bierze tylko przy jeździe do przodu to wystarczy tylko standardowa kalibracja komputerem, czy jest to grubsza sprawa i lepiej szukać kogoś dobrze obezobeznanego w temacie?

Mam kogoś, kto robi kalibrację w różnych traktorach, ale wolę się upewnić żeby nie zrobiło się jeszcze gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Przepraszam za mój monolog, ale cały czas próbuję samodzielnie dojść do przyczyny problemu i sprawa wygląda następująco:

przy jeździe do przodu pod obciązeniem, po puszczeniu sprzęgła traktor zaczyna trochę ruszać, ale gdy napotka opór zatrzymuje się i zaczyna dalej ciągnąć dopiero gdy sprzęgło jest prawie całkowicie puszczone (gdy się szybciej pusci szarpie)

wykres działania sprzęgła przy jeździe do przodu wygląda w przybliżeniu tak (chodzi tylko o zobrazowanie):

33682214146676895912.png

Przy jeździe do tyłu traktor rusza, a moc na koła przyrasta płynnie (nie tylko na samym początku i końcu puszczania sprzęgła). Skoro do przodu działa źle, a do tyłu dobrze, to wina nie leży raczej po stronie stronie czujników położenia pedału sprzęgła? 

 

Podmienione zostały miejscami elektrozawory od jazdy do przodu i tyłu, ale sytuacja wciąż wygląda tak samo.

 

Czy kalibracja komputerowa może poprawić charakterystykę działania sprzęgła aby działało płynnie w całym zakresie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makel9    6

Zrób kalibracje a się dowiesz przeciez to podstawa (na99%) pomoże 

zamien kable od elektrozaworów i sprawdz działanie 

pamiętaj ze po zmianie włączając wsteczny bedziesz jechał do przodu i na odwrót napisz czy jest jakaś różnica

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Chłopie zawołaj kogoś z komputerem i ci to zrobi. Program diagnostyczny do tego ciągnika ma nie tylko możliwość kalibracji, ale też poprawę progresywności ruszania oddzielnie do tyłu i oddzielnie do przodu i ustawiasz to niezależnie dla manetki i pedału sprzęgła.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Orientuje się ktoś może, czy to normalne, że komputer nie pokazuje obrotów takich jak na obrotomierzu?

Przykładowo podczas kalibracji zamiast 1000 obrotów wyświetla 380 obrotów.

Wygląda mi na to, że nie zamienia Hz z sygnału z alternatora na obroty.

Obrotomierz działa prawidłowo. Sygnał do auto5 dochodzi poprawnie (taki sam jak do licznika).

 

Spotkał się ktoś może z taką przypadłością? Auto5 nie działa prawidłowo?

 

61629607872502343732.png

 

Mam tez pytanie odnośnie pierwszego podpunktu:

gdzie znajduje się czujnik od położenia dźwigni zmiany biegów? Podczas kalibracji wyświetla cały czas NOK pomimo tego, że drążek jest na luzie.

 

 

@update

Wyświetlanie obrotów naprawiło się po wygraniu nowego softu do skrzyni.

NOK wyświetlało się, ponieważ odłączył się kabel od czujnika na skrzyni.

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Walki ze sprzęgłem ciąg dalszy...

Ciśnienia na zaworach sprawdzone i wychodzi na to, że POD OBCIĄŻENIEM traktor do tyłu ciągnie już przy ciśnieniu 7-9 bar, a do przodu dopiero gdy ciśnienie wynosi około 12-15 bar, co jest już w górnej granicy pedału sprzęgła.

Co może być tego przyczyną? Zużyte tarczki, czy coś innego?

Z góry dzięki za pomoc :) 

 

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    13

Skrzynia nie była jeszcze rozbierana. Chcę wykonać jeszcze kalibrację czujnika temperatury, ale zrobię to dopiero gdy będzie cieplej, ponieważ trzeba rozgrzać olej do minimum 80 stopni. Na razie jeżdzę tak jak jest. Po prostu sprzęgło do przodu pod obciążeniem wysoko bierze.

 

Według mnie będzie coś nie tak z tarczkami skoro sprzęgło pod obciążeniem ślizga się aż do około 15 barów na zasilaniu.

Do tyłu ciągnie przy dużo niższym ciśnieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Kosz rewersu od jazdy do przodu ma bardziej zużyte tarczki niż kosz od jazdy w tył. Normalna sprawa, że jeździ się 95% czasu do przodu, to też się bardziej zużywa. Bez rozbierania się nie obejdzie i niema co szukać.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    162
@zyzek masz kompa do kalibracji rewersu czy wystarczy jakaś kombinacja przyciskami jak w masseju i robi automatycznie wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Xabarx
      witam mam problem z ogrzewaniem, gdy traktor jest nagrzany a pokrętło jest ustawione na zimne powietrze cały czas dmucha ciepłe, linka jest sprawna , mechanizm do którego jest podłączona linka tez się przekręca, czy ktoś wie co może być tego powodem ?
    • Przez korbolix88
      Szukam ogarnietego mechanika. Debica, Tarnow okolice. Skrzynia do remontu. Polecacie kogos? Bede wdzieczny za namiary. 
    • Przez Huzi
      Witam mam problem z ładowarką clas scorpion cały czas piszczy i święci czujnik przeciążenia i nie można wysunąć teleskopu 
    • Przez AlbertBert
      Witam. Od niedawna mam problem w ciągniku, pacjentem jest Claas Ares 617atz. Więc tak Traktor zapala, pochodzi sobie z 5-10minut i gaśnie, pokazuje się błąd 414. Wykręcałem moduł silnika i z powrotem wkręciłem, traktor zapalal i chodzil jak nalezy. Teraz gdy to robie nic nie daje nie chce nawet dymka puscic. Nie mam spisu tresci kodow błędów i nie wiem od czego sa. Może ktoś wie o co chodzi, bardzo proszę o pomoc.
    • Przez piorasss
      Witam. Borykam się z problemem sprzęgła w Aresie. Mianowicie po rozgrzaniu oleju w skrzyni zanika sprzęgło. Podczas jazdy jest ok do póki nie wcisnę sprzęgła. Sprzegło hydrauliczne z rewersem mechanicznym. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj