zyzek

Kalibracja skrzyni biegów Claas Celtis 446RX

Polecane posty

zyzek    6

Mam kilka pytań odnośnie skrzyni biegów z rewersem elektrohydraulicznym w claas celtis:

1. Czym może być spowodowane to, że przy używaniu nożnego sprzęgła i ruszaniu do tyłu sprzęgło "bierze wyżej" i gwałtowniej niż przy ruszaniu do przodu?

2. Czy kalibrację sprzęgła/skrzyni w celtis 446 da się wykonać bez podpinania komputera?

3. Co jaki okres powinno się wykonywać kalibrację?

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz(ZDUN)    307

tylko komputer

  • Like 1

Mechanika Rolnicza.
Naprawy ciągników zachodnich , wszystkie podzespoły i układy, regeneracja uszkodzonych części, regeneracje pomp hydrauklicznych tłoczkowych. Części zamienne nowe i używane. 501832246 Mariusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Thx, orientuje się ktoś może, dlaczego przy zmianie biegów na 3,4 lub 5 ze sprzęgłem nożnym reaguje ono bardzo wysoko i pomimo wolnego puszczania szarpie? Przy włączaniu 1 lub 2 sprzęgło zaczyna brać już niżej i zmiana biegu jest płynna. 

Przy zmianie biegów z użyciem guzika wszystkie zmiany odbywają się płynnie.

Jaka może być tego przyczyna?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zyzek    6

Dzięki za podpowiedź. Da się sprawdzić, czy to wina BOC w warunkach domowych? 

Dziwi mnie dlaczego przy wrzucaniu 1 lub przełączaniu na 2 sprzęgło działa w miarę płynnie, a problem pojawia się dopiero przy wrzucaniu 3, 4 lub 5.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Zakładam, że to tylko zależne jest od obciążenia sprzęgła jazdy, bo jeśli mówisz, że z guzika jest dobrze, to mechanicznie też jest ok.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Czym sterowane jest sprzęgło jazdy? Jest powiązane z czujnikiem BOC? Czy jego "czas uruchamiania" jest jakoś konfigurowalny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Znalazłem w instrukcji, że luz sprzęgła mechanicznego powinien mieścić się w przedziale od 15 do 47mm. Sprawdziłem u siebie i nie jest wyczuwalny żaden luz. Tak jakby sprzęgło wysprzeglalo od samej góry. W jaki sposób reguluje się ten luz? Ustawia się go na lince, czy to bardziej skomplikowane?

 

Kolejna dziwna sprawa:

dlaczego przy ruszaniu do przodu ze sprzęgłem nożnym bierze ono zdecydowanie wyżej niż przy ruszaniu do tyłu? Przy ruszaniu do tyłu wystarczy troche popuścić sprzęgło i od razu jedzie, a przy jeździe do przodu trzeba je puścić sporo więcej.

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Ty masz rewers elektrohydrauliczny, więc nie masz sprzęgła mechanicznego. Jak nie wierzysz to wywal BOC na zewnątrz i zmierz go na opór podczas gdy powolutku będziesz go wciskał. Zobaczysz jakie duże wartości będzie pokazywał.

Nie kombinuj tyko musisz zawołać kogoś kto wyreguluje ci ten czujnik i skalibruje skrzynie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Czyli w wersji z elektrohydraulicznym nie ma wcale sprzęgła mechanicznego?

Myślałem, że są po prostu 2. To wiele tłumaczy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Po dłuższym testowaniu sprawa wygląda tak:

sprzęgło nożne bierze za wysoko przy jezdzie do przodu (na każdym biegu łapie dopiero na samej górze)

przy jeździe do tyłu problem raczej nie występuje

Da się to skorygować w komputerze, czy trzeba coś działać z czujnikiem BOC?

Jest ktoś może z mazowieckiego lub podlaskiego, kto zajmuje się takimi rzeczami? :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Mam jeszcze jedno pytanie w związku z tematem:

czy jeśli sprzęgło do tyłu i przy przełączaniu z guzikiem dziala dobrze, a słabo bierze tylko przy jeździe do przodu to wystarczy tylko standardowa kalibracja komputerem, czy jest to grubsza sprawa i lepiej szukać kogoś dobrze obezobeznanego w temacie?

Mam kogoś, kto robi kalibrację w różnych traktorach, ale wolę się upewnić żeby nie zrobiło się jeszcze gorzej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Przepraszam za mój monolog, ale cały czas próbuję samodzielnie dojść do przyczyny problemu i sprawa wygląda następująco:

przy jeździe do przodu pod obciązeniem, po puszczeniu sprzęgła traktor zaczyna trochę ruszać, ale gdy napotka opór zatrzymuje się i zaczyna dalej ciągnąć dopiero gdy sprzęgło jest prawie całkowicie puszczone (gdy się szybciej pusci szarpie)

wykres działania sprzęgła przy jeździe do przodu wygląda w przybliżeniu tak (chodzi tylko o zobrazowanie):

33682214146676895912.png

Przy jeździe do tyłu traktor rusza, a moc na koła przyrasta płynnie (nie tylko na samym początku i końcu puszczania sprzęgła). Skoro do przodu działa źle, a do tyłu dobrze, to wina nie leży raczej po stronie stronie czujników położenia pedału sprzęgła? 

 

Podmienione zostały miejscami elektrozawory od jazdy do przodu i tyłu, ale sytuacja wciąż wygląda tak samo.

 

Czy kalibracja komputerowa może poprawić charakterystykę działania sprzęgła aby działało płynnie w całym zakresie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
makel9    6

Zrób kalibracje a się dowiesz przeciez to podstawa (na99%) pomoże 

zamien kable od elektrozaworów i sprawdz działanie 

pamiętaj ze po zmianie włączając wsteczny bedziesz jechał do przodu i na odwrót napisz czy jest jakaś różnica

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Chłopie zawołaj kogoś z komputerem i ci to zrobi. Program diagnostyczny do tego ciągnika ma nie tylko możliwość kalibracji, ale też poprawę progresywności ruszania oddzielnie do tyłu i oddzielnie do przodu i ustawiasz to niezależnie dla manetki i pedału sprzęgła.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Orientuje się ktoś może, czy to normalne, że komputer nie pokazuje obrotów takich jak na obrotomierzu?

Przykładowo podczas kalibracji zamiast 1000 obrotów wyświetla 380 obrotów.

Wygląda mi na to, że nie zamienia Hz z sygnału z alternatora na obroty.

Obrotomierz działa prawidłowo. Sygnał do auto5 dochodzi poprawnie (taki sam jak do licznika).

 

Spotkał się ktoś może z taką przypadłością? Auto5 nie działa prawidłowo?

 

61629607872502343732.png

 

Mam tez pytanie odnośnie pierwszego podpunktu:

gdzie znajduje się czujnik od położenia dźwigni zmiany biegów? Podczas kalibracji wyświetla cały czas NOK pomimo tego, że drążek jest na luzie.

 

 

@update

Wyświetlanie obrotów naprawiło się po wygraniu nowego softu do skrzyni.

NOK wyświetlało się, ponieważ odłączył się kabel od czujnika na skrzyni.

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Walki ze sprzęgłem ciąg dalszy...

Ciśnienia na zaworach sprawdzone i wychodzi na to, że POD OBCIĄŻENIEM traktor do tyłu ciągnie już przy ciśnieniu 7-9 bar, a do przodu dopiero gdy ciśnienie wynosi około 12-15 bar, co jest już w górnej granicy pedału sprzęgła.

Co może być tego przyczyną? Zużyte tarczki, czy coś innego?

Z góry dzięki za pomoc :) 

 

Edytowano przez zyzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzek    6

Skrzynia nie była jeszcze rozbierana. Chcę wykonać jeszcze kalibrację czujnika temperatury, ale zrobię to dopiero gdy będzie cieplej, ponieważ trzeba rozgrzać olej do minimum 80 stopni. Na razie jeżdzę tak jak jest. Po prostu sprzęgło do przodu pod obciążeniem wysoko bierze.

 

Według mnie będzie coś nie tak z tarczkami skoro sprzęgło pod obciążeniem ślizga się aż do około 15 barów na zasilaniu.

Do tyłu ciągnie przy dużo niższym ciśnieniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    76

Kosz rewersu od jazdy do przodu ma bardziej zużyte tarczki niż kosz od jazdy w tył. Normalna sprawa, że jeździ się 95% czasu do przodu, to też się bardziej zużywa. Bez rozbierania się nie obejdzie i niema co szukać.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommmek    141
@zyzek masz kompa do kalibracji rewersu czy wystarczy jakaś kombinacja przyciskami jak w masseju i robi automatycznie wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gospodarstwo85
      Witam może ktoś miał taki przypadek Claas Axion C-matic rok2009  bład 7986  skrzynia wpada w tryb awaryjny podczas jazdy wyzuca na luz a pozniej do 10km/h. Zapala sie również mruga na chwile kontrolka od cisnienia na skrzyni
    • Przez artur04c
      Witam, jak w temacie, Ile g powinno być w klimatyzacji, pacjent claas Arion 640 cebic 2008r,
    • Przez Pawel194
      Witam. Jestem posiadaczem claas ares 697 problem jest z miękka osią. Oprócz tego że mam luz na sworzniu na którym jest czujnik i urywa blachę (Jestem na etapie jego wybijanie, jest zaliczony ani drgnie) mam błędy, jak go kupowałem to działała więc chce to usprawnić.
      Dioda miga 2razy i 1raz po kalibracji tzn według mnie, ustawilem oba czujniki żeby miały ta sama wartość. Chyba pomogło bo dioda miga 1raz w jednakowych odstępach. Co dalej??? Jak mogę ja zresetować czy jej uruchomienie bez kompa jest możliwe? Bo nie reaguje ani do góry ani do dołu jest w środkowej pozycji ogólnie amoryzuje.
    • Przez Pawel194
      Witam wszystkich 🖐️
      Znajomy ma problem z Claasem Ares 697. Ciągnik kupiony parę miesięcy temu z Niemiec. Do tej pory wszystko było ok, ale ostatnio gdy temperatura na zewnątrz spadła w okolicy 0'C, to rano nie chce zapalić. Kręci jak szalony, a nie chce załapać. Wystarczy psiknąć mu odrobinę plaka to odrazu odpali. Wystarczy że pochodzi minutę i odpala później za każdym razem. Dziwne jest to, że jeżeli nocuje na hali gdzie temperatura jest w okolicy 7'C to odpala na widok kluczyka. Filtry paliwa wymienione przewody też. Cofanie się paliwa wykluczam bo na hali normalnie odpala nawet jak stoi 3 dni, a wystarczy noc na dworze i temperatura +2'C i już nie odpali. Czy ktoś miał podobnie? 
      Pompa Sanadyne DE10
       
       
       
    • Przez Piotr.W
      Witam. Ciągnik Arion 520 problem jest z układem paliwowym CR. Denso silnik John Deere 4,5L 16V.  Objawy usterki: obroty silnika spadają i wzrastają podczas pracy.
      Dokładniej. Podczas pracy silnik pod obciążeniem pracuje prawidłowo,nie czuć spadku mocy wystarczy ,że zrobię krótką przerwę np 2 minuty  w pracy bez gaszenia silnik ma wtedy obroty 850obr/min wznawiam prace a on mi zaczyna spadać z obrotów np: gaz ustawiony na 2000obr. i samoczynnie ujmuje prawie do 850obr. i tak kilka razy. Wtedy ja mu redukuje bieg bo nie jest w stanie się pozbierać i wkęcić ponownie na ustawione obroty. Trwa to może minute aż mu przejdzie to samo i pracuje normalnie aż znowu do kolejnej przerwy. Tak jakby ktoś dodał gazu i odejmował gaz.
      Zero objawów dymienia  ten silnik po prostu nie kopci na luzie i pod obciążeniem (dużym) jedynie przy odpaleniu puści czarnego bączka zwłaszcza na zimnym.
      Wymieniona pompka zasilająca (orginał nie zamiennik) pompe główną nic to nie pomogło.
      Wymienione filtry paliwowe na nowe MAN filter
      Zbiornik paliwa przy smoku sprawdzony nie ma tam nic było trochę szlamu piasku wyczyszczone nadal przerywa. Przewody drożne do filterka wstępnego.
      Wymieniony zawór SCV orginalny DENSO   294009-0260 nie pomogło nic. Zawór wymieniłem na nowy ponieważ oring był uszkodzony na starym i twierdził serwisant claas że on może być wadliwy. Po wpięciu komputera twierdzi że dobże pompa dawkuje paliwo.
       
      Jedni twierdzą ,że sterownik silnika jest uszkodzony drudzy ,że pompa do sprawdzenia nie sztuką jest wydać kasę na nowy sterownik silnika a później może okazać się że był dobry.
      Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc.
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj