Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??

Opublikowano

Jak dyna to 4 półbiegi bez sprzęgła. Druga opcja to 1 półbieg. Nie wiem jakie skrzynie montowano dokładnie w tej serii, ale w 3*** była dyna - 32/32 z 4 półbiegami, 16/16 z jednym półbiegiem i 32/32 z jednym półbiegiem (tutaj na rewersie wybór A/B).

Mimo, że przełączasz rączką nie chce włączyć tych 2 pozostałych biegów? Czy przerzuca na pulpicie (A-D), a biegu mechanicznie nie przełącza?

Opublikowano

Mechanicznie chodzi wszystko oki. Ale przy kierownicy jak jest przełącznik od dyny , to tylko jest A,B Dalej nie idzie, no chyba ze  coś za wolno robiłem, albo ciągnik był zimny? Rok ciągnika to 97. 

Opublikowano

Przy dużym mrozie półbiegi przez pewien czas nie działają (kontrolki migają), ale to musi być konkretny mróz. Po paru minutach jak się olej zagrzeje, wszystko wraca do normy. 

Na desce/pulpicie masz normalnie A B C D? Widocznie nie przełączyłeś do końca. Właściciel coś mówił?

Opublikowano (edytowane)

Szukaj naklejki z tabelą prędkości. Dynashift musi mieć 4 półbiegi bo inaczej do speedshift i tez często widuje się oznaczenie na masce. Manetka jest w nich podobno zawsze a sama, kontrolki również choć gdzieś czytałem że w speedshift aktywne jest tylko CD. Nie daj se wciskać kitu bo naprawa może zaboleć

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.12.2017 o 09:18, lukasz0920 napisał(a):

61xx wszystkie miały abcd, moim zdaniem popostu kontrolki się prxepalily

nie pieprz....

Uściślając w serii 6100 :

Speedshift - półbiegi C i D

Dynashift - półbiegi A B C D

Nie wiem czy była różnica w zegarach, tzn czy w speedshifie również zapalały się A i B jak w dyna ( przykład ślimaka, który pali się w każdym nawet gdy nie ma biegów pełzających ). Jeżeli chodzi o manetkę to powinna mieć dwa zakresy dla speed i cztery dla dyna. No i co pisze na masce ??

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Wychodziły w serii 61xx i dyna i speedshift z tym że te drugie rzadziej. Dyna powinna mieć te 4 zakresy, jak by nawet kontrolki sie popaliły to by i tak czuł zmianę, to nie auto ;) Nigdy w 61xx nie widziałem speedshift'a więc nie powiem jak to w nich wygląda, w serii 30/31/36 speedshift był w przycisku a dyna normalnie przy kierownicy i nie było tego typu zagadek. Jak nie będziesz pewny co i jak to albo bierz kogoś w temacie obcykanego albo szukaj innego modelu bo kieszeń będzie sporo lżejsza w razie awarii 

 

Opublikowano

Mało kolego widziałeś w takim razie ;) Każda marka ma modele dla większych i mniejszych gospodarstw i tak samo do lżejszych i cięższych prac ;) Nie widzę np. takiego MF 8260 xtra z przetrząsarką albo paszowozem ( paszowóz wbrew pozorom daje po du*ie nieźle) :D MF jest z tym dobry, że części jak na zachodnie nie są drogie, naprawę nawet skrzyni w serii 30xx czy 61 zrobisz bez większego rozbierania- odkręcasz koło prawe ( siedząc w kabinie) i masz dostęp do czego chcesz po odkręceniu delka a nie jak np. starsze Case rozbierasz na części pierwsze bo inaczej nie dojdziesz. MF jest w miarę prosty w budowie i jak ktoś trochę kuma to sam sporo rzeczy ogarnie.

Opublikowano

Krótko, na masce było napisane dynashift.  Cóż kupując używkę, można spodziewać się wszystkiego.   Na tyle co sprawdzałem ciągnik, wycieków nie miał , luzów nie było, rozbudowana hydraulika. Biegi wchodziły dobrze, kwestia tylko własnie braku tych 2 półbiegów.  Nie mam doświadczenia z  tego  typu skrzynią, ale na tyle   co  obejrzałem  tych ciągników to ten najlepiej pracował. 

Opublikowano

opisz konkretnie - przełączałeś dynashiftem od A do D ale zmieniał tylko A/B czy dźwigienka stawiała opór i nie dało się jej przesunąć ?? Jak przełączałeś od A do D a biegi tylko dwa były to coś ze skrzynią lub sterownikiem i osobiście to bym go sobie darował. Może być pierdoła a może być konkretna naprawa. Cenowo coś mniej względem reszty czy podobny pułap ? 

Opublikowano
cena w podobna jak inne. obejrzalem 2 tansze i tam byl dramat :wiszace kable i ehr zyjacy swoim zyciem badz problem z odpaleniem. w przypadku tego wsiadlem odpalilem bieg wlaczylem zaraz po tym jak zgasly kontrolki. przeszedl plynie z a do b. i wlasnie nie pamietam czy byl brak reakcji na przelacznik dalej czy zakres sie skonczyl.
Opublikowano

też szukam ale 6160 lub 30/31 z 6 cyl.  i jak na razie to znam wszystkie oferty na pamięć i nic nie ma normalnego. Sporo rzeczy jest do sprawdzania, połowa nie ma opon, druga połowa stoi po roku i takich nawet nie patrzę.

Opublikowano

ja mam 6120 i ma tylko cd i na manetce jest 2 pozycje, być może ten 6170 ma zmieniony przełącznik lub odwrotnie podłączone kontrolki zamiast cd ma ab co by było dziwne

Opublikowano

Koledzy sprawdziłem, przełącznik ma zakres  4 przełożeń , chodzą A I B .   Mam jeszcze pytanie, od czego jest przycisk który znajduje się  w gałce zmiany biegów??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v