Polecane posty

MichalP    60

Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

Jak dyna to 4 półbiegi bez sprzęgła. Druga opcja to 1 półbieg. Nie wiem jakie skrzynie montowano dokładnie w tej serii, ale w 3*** była dyna - 32/32 z 4 półbiegami, 16/16 z jednym półbiegiem i 32/32 z jednym półbiegiem (tutaj na rewersie wybór A/B).

Mimo, że przełączasz rączką nie chce włączyć tych 2 pozostałych biegów? Czy przerzuca na pulpicie (A-D), a biegu mechanicznie nie przełącza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60

Mechanicznie chodzi wszystko oki. Ale przy kierownicy jak jest przełącznik od dyny , to tylko jest A,B Dalej nie idzie, no chyba ze  coś za wolno robiłem, albo ciągnik był zimny? Rok ciągnika to 97. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

Przy dużym mrozie półbiegi przez pewien czas nie działają (kontrolki migają), ale to musi być konkretny mróz. Po paru minutach jak się olej zagrzeje, wszystko wraca do normy. 

Na desce/pulpicie masz normalnie A B C D? Widocznie nie przełączyłeś do końca. Właściciel coś mówił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60

tak jest normalnie A B C D. Jak przełączam, przeskakuje z A na B  i dalej juz nie. Sprzedawca niestety nie do końca sie nie orientuje... handlarz czego wymagać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

Czyli dalej przełącznik nie chce się przełączyć, czy idzie, a nic się nie dzieje? Może wina przełącznika przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60

kurcze wydawało mi się że  doszedł do końca, ale może jestem w błędzie  w poniedziałek jeszcze   podjadę  zobaczę ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Szukaj naklejki z tabelą prędkości. Dynashift musi mieć 4 półbiegi bo inaczej do speedshift i tez często widuje się oznaczenie na masce. Manetka jest w nich podobno zawsze a sama, kontrolki również choć gdzieś czytałem że w speedshift aktywne jest tylko CD. Nie daj se wciskać kitu bo naprawa może zaboleć

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154
Dnia 17.12.2017 o 09:18, lukasz0920 napisał:

61xx wszystkie miały abcd, moim zdaniem popostu kontrolki się prxepalily

nie pieprz....

Uściślając w serii 6100 :

Speedshift - półbiegi C i D

Dynashift - półbiegi A B C D

Nie wiem czy była różnica w zegarach, tzn czy w speedshifie również zapalały się A i B jak w dyna ( przykład ślimaka, który pali się w każdym nawet gdy nie ma biegów pełzających ). Jeżeli chodzi o manetkę to powinna mieć dwa zakresy dla speed i cztery dla dyna. No i co pisze na masce ??

_____________________________________________________
AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych

AgriDane - Specs of agricultural machinery

AgriDaten – Technische daten von landmaschinen

AgriSpec – Technische gegevens voor

AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola

AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles

AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole

АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1947
jak to speed shift to będzie miał mechaniczne dwa zakresy co nie ? Jak masz mechaniczne w rewersie dwa do przodu i dwa do tyłu to jest speed shift.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Wychodziły w serii 61xx i dyna i speedshift z tym że te drugie rzadziej. Dyna powinna mieć te 4 zakresy, jak by nawet kontrolki sie popaliły to by i tak czuł zmianę, to nie auto ;) Nigdy w 61xx nie widziałem speedshift'a więc nie powiem jak to w nich wygląda, w serii 30/31/36 speedshift był w przycisku a dyna normalnie przy kierownicy i nie było tego typu zagadek. Jak nie będziesz pewny co i jak to albo bierz kogoś w temacie obcykanego albo szukaj innego modelu bo kieszeń będzie sporo lżejsza w razie awarii 

 


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian413    0
massey ferguson jest dobry, tylko to taki raczej traktor typowy do pokosów trawy i jakis paszowozów. Raczej nie do ciężkich prac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Mało kolego widziałeś w takim razie ;) Każda marka ma modele dla większych i mniejszych gospodarstw i tak samo do lżejszych i cięższych prac ;) Nie widzę np. takiego MF 8260 xtra z przetrząsarką albo paszowozem ( paszowóz wbrew pozorom daje po du*ie nieźle) :D MF jest z tym dobry, że części jak na zachodnie nie są drogie, naprawę nawet skrzyni w serii 30xx czy 61 zrobisz bez większego rozbierania- odkręcasz koło prawe ( siedząc w kabinie) i masz dostęp do czego chcesz po odkręceniu delka a nie jak np. starsze Case rozbierasz na części pierwsze bo inaczej nie dojdziesz. MF jest w miarę prosty w budowie i jak ktoś trochę kuma to sam sporo rzeczy ogarnie.


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60

Krótko, na masce było napisane dynashift.  Cóż kupując używkę, można spodziewać się wszystkiego.   Na tyle co sprawdzałem ciągnik, wycieków nie miał , luzów nie było, rozbudowana hydraulika. Biegi wchodziły dobrze, kwestia tylko własnie braku tych 2 półbiegów.  Nie mam doświadczenia z  tego  typu skrzynią, ale na tyle   co  obejrzałem  tych ciągników to ten najlepiej pracował. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

opisz konkretnie - przełączałeś dynashiftem od A do D ale zmieniał tylko A/B czy dźwigienka stawiała opór i nie dało się jej przesunąć ?? Jak przełączałeś od A do D a biegi tylko dwa były to coś ze skrzynią lub sterownikiem i osobiście to bym go sobie darował. Może być pierdoła a może być konkretna naprawa. Cenowo coś mniej względem reszty czy podobny pułap ? 


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60
cena w podobna jak inne. obejrzalem 2 tansze i tam byl dramat :wiszace kable i ehr zyjacy swoim zyciem badz problem z odpaleniem. w przypadku tego wsiadlem odpalilem bieg wlaczylem zaraz po tym jak zgasly kontrolki. przeszedl plynie z a do b. i wlasnie nie pamietam czy byl brak reakcji na przelacznik dalej czy zakres sie skonczyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

też szukam ale 6160 lub 30/31 z 6 cyl.  i jak na razie to znam wszystkie oferty na pamięć i nic nie ma normalnego. Sporo rzeczy jest do sprawdzania, połowa nie ma opon, druga połowa stoi po roku i takich nawet nie patrzę.


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

ja mam 6120 i ma tylko cd i na manetce jest 2 pozycje, być może ten 6170 ma zmieniony przełącznik lub odwrotnie podłączone kontrolki zamiast cd ma ab co by było dziwne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    60

Koledzy sprawdziłem, przełącznik ma zakres  4 przełożeń , chodzą A I B .   Mam jeszcze pytanie, od czego jest przycisk który znajduje się  w gałce zmiany biegów??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukash3060    145

Normalnie to nie ma tam przycisku a bynajmniej nigdy o czymś takim nie słyszałem. W serii 30/31/36xx często montowało się albo już i fabrycznie był tam montowany przycisk od półbiegu.


Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj