Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
pojemność też ważna ale jak słabo pali to za mały prąd rozruchowy
Opublikowano

Raczej roku nie wytrzyma. Jest szansa, że jakiś czas będzie odpalał po podładowaniu, ale będzie coraz gorzej. Dla pewności go wymontuj , podładuj i zostaw na dzień albo dwa. Jak bez obciążenia zowu spadnie poniżej 11V to tylko złom. Jak cela dostanie całkowitego zwarcia to jest też ryzyko uszkodzenia alternatora, pozostałe cele zaczną gazować więc pojawia się ryzyko wybuchu, ogólnie nie polecam zwlekać. No chyba, że musisz odpalić tylko na kilka minut to jescze do wiosny możesz jakoś przebiedować.

Opublikowano

A co do wyboru akumulatora osobiście kieruje się dwiema zasadami

1. Firma po której można oczekiwać jakotakiej jakości, niekoniecznie musi być znana. 

2. Jak największa pojemność jaka nam się zmieści. Nie dość, że akumulator nie będzie tak męczony dużym prądem rozruchowym, to nawet jak akumulator się naturalnie zestarzeje to zawsze lepiej mieć połowę pojemności  ze 120 Ah niż z 90 Ah.

Ale niestety to jedynie zwiększa szanse, ale pewności nie daje. Większość akumulatorów jaki wymieniam mają padnięte cele, rzadko który jest wymianiany z naturalnej starości.

Z firm Varta jeszcze mnie nie zraziła, Fiamm wytrzymał 7 lat, Yuasa też 7 lat. O Centrze mam coraz gorsze zdanie. Tu gdzie Fiamm wytrzymał 7 lat centra żyje 2-4 lata. Sznajder chyba uszkodził cele po 2 latach.

Ciekawa sprawa że aku samochodowe z pierwszego  montażu wytrzymują często nawet 7-9lat.

Opublikowano

O Varcie też to słyszałem że  jeszcze  nia zawodzi. Centra wysiadła mi po 3 latach z oryginału i to niby najwyższa póła była. W VW  Passat B6 mam raczej jeszcze orginał a ma  prawie 10  lat kupiłem go jak miał 3 lata.

Opublikowano

Nie wiem co wy robicie z tymi akumulatorami że tak krótko żyją, 5 lat temu kupiłem trzy akumulatory 140 ah najtańsze jakie były Eurostart chyba Chińskie i trzymają do tej pory, w innym traktorze 3 lata jest akumulator Forse i  trzyma, w osobówce bosch 6 lat i trzyma.

Opublikowano

Bo to jest loteria, czasami zaszkodzi wstrząs mechaniczny, czasami za duży prąd pognie płyty a czasem sam z siebie padnie. Kiedyś miałem już przetestować jakieś marketówki, ale mi odeszło. Miałem też kiedyś kilkuletniego 4maxa 65 Ah, który słabo radził sobie w osobówce a po dolewce wody śmigał w ursusie od wiosny do jesieni przez dwa lata.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, ppiotr napisał:

Nie wiem co wy robicie z tymi akumulatorami że tak krótko żyją, 5 lat temu kupiłem trzy akumulatory 140 ah najtańsze jakie były Eurostart chyba Chińskie i trzymają do tej pory, w innym traktorze 3 lata jest akumulator Forse i  trzyma, w osobówce bosch 6 lat i trzyma.

Też mnie to zastanawia czemu tak szybko komuś siadają, mi Centra w ciągnikach jeszcze poniżej 10 lat nie padła, w kombajnie padły po 11 latach gdzie używane były tylko w czasie żniw. Zaznaczam że nigdy nie było potrzeby jakiegoś doładowania w celu rozruchu, jak padły to od razu i całkowicie.

Pierwsza i podstawowa zasada, akumulator raz rozładowany poniżej dopuszczalnej granicy, nawet prawie nowy, to jego żywotność to góra 2-3 lata i jest koniec.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

:)  No to mamy między innymi odpowiedź dlaczego aka szybko siadają, podstawowy błąd, taki sam jak przeładowanie, już odpowiadam, można przeładować też, a ma to miejsce wtedy jak alternatora nie da się dotknąć taki gorący, a ktoś myśli że nagrzał się od silnika.    :P

Opublikowano

Sean, nie róbmy z tego reguły. Raptem te dwa razy to po pijaku zostawiłem kluczyki w samochodzie. A że radio było wyciszone to nie zwróciłem uwagi, że kluczyk był w pozycji zasilania akcesoriów ;)

Opublikowano (edytowane)

Zima idzie wiec sie wypowiem, dobry akumulator to taki ktory sie nie rozladowywuje:-). Orginalnie mialen warte, teraz mam boscha (bo warta to bosch z nalepka +10zl) kazdy 100ah by byl doladowywany, dla mie i tak za duzo bo pale ciagnik co kazdy dzien wiec lepiej by sie doladowal wiecej niz mial za malo pradu w  zimne dni. Gdy napiecie przy rozruchu spada blisko 10v idzie do c360 lub 3p, chyba ze dziadki wczesniej zezra akumulator wtedy do fendta idzie nowy a do dziadkow z fendta

Na nowyk akumulatorze zapalimy i zgasimy ciagnik 20 razy,raz po raz nawet za pate lat przy dobrym aku 10 razy powinien zapalic raz po raz. Po co to komu, chyba wystarczy pare raz na godzine gasic. Jesli z czas.em akumulator slabiej kreci rozrusznikiem to znaczy ze za duzy a nie za maly. Jesli mamy wiekszy prad rozruchowy szybciej silnik zaskoczy i mniej pradu zuzyje. Na zime polecam grzalke do oleju, nie siada akumulator od grzania swiec.

Edytowane przez fireseba

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Bartekk19
      Witam , po uruchomieniu ciągnika , nie pokazują się kontrolki od kierunków jazdy , jak jadę do przodu też się nie pokazują ani nic , i cały czas pokazuje się kontrolka od hamulca ręcznego mimo to że ręczny jest spuszczony , czy wie ktoś oco chodzi i w czym leży problem?
    • Przez krzysiek29
      Witam. Mam pytanie, czy ktoś może wymieniał poduszki silnika w serii 400 Vario? Bo nie bardzo wiem czy trzeba wyjmować silnik do wymiany poduszek czy jest sposób żeby to zrobić bez wyjmowania bo poduszka ma wysokość około 4-5 cm i nie wiem jak ją włożyć. 
      Bardzo proszę o pomoc 
    • Przez wudek9532
      jak w tytule, ładowacz pięknie podnosi nawet bez użycia gazu (nowa pompa) a nie chce opuścić.. o dziwo nie ma problemu gdy tur chodzi na pusto jednak po podłączeniu nawet łyżki, podniesie a nie chce opuścić.. problem pojawiał się już przed wymianą wspomnianej pompy..gdy próbuję opuścić słychać opór hydrauliki aż motor kuca a nic się nie dzieje.. proszę o pomoc bo go zaraz z nerw na złom odprowadze.. z góry dzięki.. pozdrawiam.. 🧐
    • Przez yaro_1
      Witam. Ostatnio przy uprawach po żniwach, orce i siewie stwierdziłem, że spadła wydajność skrzyni w ciągniku, co się objawiało mniejszymi prędkościami przy pracach. Kolega sprawdził mi ciśnienia skrzyni, przy 1500 obr do przodu wyszło 400, do tyłu 500. Poza mniejszą wydajnością nie ma innych oznak niedomagania, nie ma błędów. Olej jest do wymiany bo już zbliża się 2000 godzin od wymiany. Pomoże wymiana oleju i kalibracja skrzyni czy szykować się na remont
    • Przez krzysiek29
      Czy ktoś wie jak wymienić filtr odmy silnika w Fendt 410 Vario z 2007 roku? Bo nad filtrem idzie jakiś przewód metalowy i nie można będzie wyjąć filtra a od dołu jest przykręcony do cienkiego przewodu metalowego do którego nie ma dostępu. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v