Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam pilnie potrzebuje schemat instalacji elektrycznej do mf 255 poniewaz starej wogule prawie niema kupiłem dzisiaj nowom i zaczelem przekladac niemoge sie w tym odnalezc.

Opublikowano

Witam, troche odgrzewam kotleta, ale chyba lepsze to niż tworzenie nowego tematu. Mianowicie chodzi o mf 255, stara instalacja nie działeała więc spróbowąłem ją reanimować, wymieniłem część kabli i wsówki, wczystko działa tylko jak przekręce kluczyk na zapłon zapala mi się pierwsza kontrolka od kierunkowskazów i pali się cały czas, kierunkowskazy działają prawidłowo a ta kontrolka sie lampi i nie ma zamiaru zgasnać, a awaryjne działają wtedy jeżeli włącze przełącznik i dodatkowo przekręce przełącznik kierunkowskazów w prawo, lub w lewo. poprawność połączeń w stosunku do schematu sprawdzałem 3-krotnie. czy to padnięty przerywacz czy coś innego?

Opublikowano

w tych MF255 do masakra z tą elektrykom każdy ma kłopoty u mnie też się robi choinka i zastanawiam się czy nie kupić nowej wie ktoś ile taka instalacja kosztuje

Opublikowano

Jak ja pytałem w agromie to 240 zł, dla mnie troche rdogo, więc nabyłem 20 metrów przewodu, reszte ze starej instalacji wybrałem, powyrzucałem wszystkie kostki, wszystkie wsówki i połączenia przewodów zalutowane cyną i w koszulkach termokurczliwych, przełączniki nowe, takze jak nowa. Przerywacz tylko stary został bo działa, tylko ta kontrolka. pewnie trzeba bedzie to uprościć zwykłym przerywaczem od 30-stki i przełącznik awaryjnych wycrzucić

Opublikowano

A ja mam inny problem, w zasadzie to chcialbym się dowiedzieć czy wiązki instalacji oferowane w sklepach typu grene czy agroma i innych składnicach z częściami są cokolwiek warte czy lepiej postawić ciągnik elektrykowi żeby od podstaw położył instalację na podstawie schematu. Bo nie wiem czy kupować gotowca bo spotkałem się z opiniami, że użyte powinny być grubsze "kable" bo z podłączoną dodatkową instalacją np. przyczepy grzeją się przewody, konektory są słabo pozaciskane i inne negatywne opinie :(

Mojej nawet nie ma sensu reanimować także nowa ze sklepu albo zrobiona przez elektryka :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Lepiej, żeby zrobił to elektryk, ale koszt będzie znacznie większy. Przewody są strasznie drogie, dlatego producenci "instalacji" oszczędzają na nich.

Jak masz sprawną prawą rękę to sam zrobisz instalacje, kupujesz zaciskarkę za 35 zł, przewody, konektorki, taśmę . Stara instalacja służy jako wzór. Przy okazji się czegoś nauczysz.

Opublikowano

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to nie ma co kasy oszczędzać. Obliczę ile mnie wyniesie zrobienie samemu i będę myśleć co dalej. Kupiłbym bym gotową ale nie wiem co będzie się działo jak się ją obciąży dodatkowymi odbiornikami np. przyczepy.

Ale raczej samemu położymy instalacje. Zawsze można ją nieco zmodyfikować i położyć "po swojemu" co wcale nie oznacza cięcia kosztów i odstawienia lipy :P

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Naprawdę nie ma tam niczego skomplikowanego, wyciągasz z wiązki stary przewód, ucinasz nowy tej samej długości, o takim samym albo większym przekroju, zaciskasz konektorki i po sprawie. Wiązki układasz tak samo jak stare.

Opublikowano (edytowane)

Mariusz x nie do końca. Trzeba mieć przewody dedykowane do instalacji samochodowych ciągnikowych LGYs. Jak wciągniesz zwykłe przewody LGY na pewno będą kłopoty. Trochę to wytrzyma ale zwykłe przewody nie maja takiej odporności na temperaturę , chemię , wodę. Popękają o wiele szybciej a jak przekombinujesz to możesz nawet spalić sobie ciągnik. Ja jestem w trakcie wymiany mojej instalacji na nową. Szczerze to rewelacji nie ma Tata kupił ją kilka lat temu i tak czekała na wymianę. Jak ją zacząłem oglądać to szczerze nie wiedziałem czy nie lepiej jednak naprawić starą .Ostatecznie przerobiłem nową bo szkoda mi było żeby ją wyrzucić. Przewody są podobierane tak że normalne prądy robocze są dla przewodów prądami maksymalnymi. Musiałem dokładać dodatkowe żyły do świateł , zalutowałem końcówki wciągnąłem w rurki. Opis wykonywania instalacji znajduje sie w linku

 

 

 

http://www.agrofoto....-elektrycznych/

Edytowane przez NABUCH
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mariusz x nie do końca. Trzeba mieć przewody dedykowane do instalacji samochodowych ciągnikowych LGYs. Jak wciągniesz zwykłe przewody LGY na pewno będą kłopoty.

To normalne, że zakłada się odpowiednie przewody, a nie np YDY ;) .

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z kierunkowskazami w ursusie 3512, od pewnego czasu włącznik kierunkowskazów robił mi zwarcie a dokładnie po włączeniu kierunkowskazu słychać było takie trrrrr i nic poza tym, dopiero jak lekko poruszyłem nim to zaczynały migać. Ostatnio ferdek przeszedł mycie i po tym zabiegu pojawiły się kolejne problemy a mianowicie po włączeniu zapłonu (kierunkowskazy wyłączone) słychać miganie kierunkowskazów ale lampy nie błyskają, po włączeniu kierunkowskazu słychać trrrr. Kupiłem nowy włącznik i tu znowu zonk :wacko: jest nieco inny od oryginalnego, ma inne oznaczenia i inaczej rozmieszczone wyjścia. Zdjęcie przełączników http://www.fotosik.p...b2644240bf.html po prawej nowy, może ktoś mi podpowie jak prawidłowo podłączyć? Są 3 kable siwy zielony i brązowy. A może to coś z przerywaczem? Pomoże ktoś???

Edytowane przez MFrolnik26
Opublikowano (edytowane)

Witajcie, do rozrusznika idą dwa przewody, żółty oraz brazowy. Wraz z nimi idzie też cienki czarny zakończony oczkiem. Powiedzcie koledzy gdzie go podłączyć?
Na schemacie nie potrafię znaleźć tego kabelka. Pod tablica wskaźników jest on zluzowany z kilkoma innymi czarnymi.

Edytowane przez M-R
Opublikowano

Nie nie, sygnałowy to ten żółty. Ten czarny jest dużo cieńszy. Mam wrażenie że to jakaś masa od diód sygnalizujących tylko czemu byłaby tak daleko wprowadzona

Opublikowano

Witam mam pytanie czy mf 255 rocznik 91 bardzo różni się elektryką od rocznika od 75 do 81 bo kompletne instalacje elektryczne pasują tylko do tych roczników a ja potrzebuje do 91 i przy okazji czy gotową instalacja na allegro jest zła czy może być 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v