Skocz do zawartości
tomi83

Instalacja elektryczna mf 255

Polecane posty

tomi83    0

Witam pilnie potrzebuje schemat instalacji elektrycznej do mf 255 poniewaz starej wogule prawie niema kupiłem dzisiaj nowom i zaczelem przekladac niemoge sie w tym odnalezc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Witam, troche odgrzewam kotleta, ale chyba lepsze to niż tworzenie nowego tematu. Mianowicie chodzi o mf 255, stara instalacja nie działeała więc spróbowąłem ją reanimować, wymieniłem część kabli i wsówki, wczystko działa tylko jak przekręce kluczyk na zapłon zapala mi się pierwsza kontrolka od kierunkowskazów i pali się cały czas, kierunkowskazy działają prawidłowo a ta kontrolka sie lampi i nie ma zamiaru zgasnać, a awaryjne działają wtedy jeżeli włącze przełącznik i dodatkowo przekręce przełącznik kierunkowskazów w prawo, lub w lewo. poprawność połączeń w stosunku do schematu sprawdzałem 3-krotnie. czy to padnięty przerywacz czy coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sony5    46

w tych MF255 do masakra z tą elektrykom każdy ma kłopoty u mnie też się robi choinka i zastanawiam się czy nie kupić nowej wie ktoś ile taka instalacja kosztuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaskurp    7

Jak ja pytałem w agromie to 240 zł, dla mnie troche rdogo, więc nabyłem 20 metrów przewodu, reszte ze starej instalacji wybrałem, powyrzucałem wszystkie kostki, wszystkie wsówki i połączenia przewodów zalutowane cyną i w koszulkach termokurczliwych, przełączniki nowe, takze jak nowa. Przerywacz tylko stary został bo działa, tylko ta kontrolka. pewnie trzeba bedzie to uprościć zwykłym przerywaczem od 30-stki i przełącznik awaryjnych wycrzucić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

A ja mam inny problem, w zasadzie to chcialbym się dowiedzieć czy wiązki instalacji oferowane w sklepach typu grene czy agroma i innych składnicach z częściami są cokolwiek warte czy lepiej postawić ciągnik elektrykowi żeby od podstaw położył instalację na podstawie schematu. Bo nie wiem czy kupować gotowca bo spotkałem się z opiniami, że użyte powinny być grubsze "kable" bo z podłączoną dodatkową instalacją np. przyczepy grzeją się przewody, konektory są słabo pozaciskane i inne negatywne opinie :(

Mojej nawet nie ma sensu reanimować także nowa ze sklepu albo zrobiona przez elektryka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Lepiej, żeby zrobił to elektryk, ale koszt będzie znacznie większy. Przewody są strasznie drogie, dlatego producenci "instalacji" oszczędzają na nich.

Jak masz sprawną prawą rękę to sam zrobisz instalacje, kupujesz zaciskarkę za 35 zł, przewody, konektorki, taśmę . Stara instalacja służy jako wzór. Przy okazji się czegoś nauczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo to nie ma co kasy oszczędzać. Obliczę ile mnie wyniesie zrobienie samemu i będę myśleć co dalej. Kupiłbym bym gotową ale nie wiem co będzie się działo jak się ją obciąży dodatkowymi odbiornikami np. przyczepy.

Ale raczej samemu położymy instalacje. Zawsze można ją nieco zmodyfikować i położyć "po swojemu" co wcale nie oznacza cięcia kosztów i odstawienia lipy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Naprawdę nie ma tam niczego skomplikowanego, wyciągasz z wiązki stary przewód, ucinasz nowy tej samej długości, o takim samym albo większym przekroju, zaciskasz konektorki i po sprawie. Wiązki układasz tak samo jak stare.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NABUCH    8

Mariusz x nie do końca. Trzeba mieć przewody dedykowane do instalacji samochodowych ciągnikowych LGYs. Jak wciągniesz zwykłe przewody LGY na pewno będą kłopoty. Trochę to wytrzyma ale zwykłe przewody nie maja takiej odporności na temperaturę , chemię , wodę. Popękają o wiele szybciej a jak przekombinujesz to możesz nawet spalić sobie ciągnik. Ja jestem w trakcie wymiany mojej instalacji na nową. Szczerze to rewelacji nie ma Tata kupił ją kilka lat temu i tak czekała na wymianę. Jak ją zacząłem oglądać to szczerze nie wiedziałem czy nie lepiej jednak naprawić starą .Ostatecznie przerobiłem nową bo szkoda mi było żeby ją wyrzucić. Przewody są podobierane tak że normalne prądy robocze są dla przewodów prądami maksymalnymi. Musiałem dokładać dodatkowe żyły do świateł , zalutowałem końcówki wciągnąłem w rurki. Opis wykonywania instalacji znajduje sie w linku

 

 

 

http://www.agrofoto....-elektrycznych/

Edytowano przez NABUCH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    177

Zrobienie instalacji do ciągnika to nie takie proste jak by się mogło wydawać.

Ja robiłem do C-360 i z zamontowaniem zajeło mi to całe 2 dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mariusz x nie do końca. Trzeba mieć przewody dedykowane do instalacji samochodowych ciągnikowych LGYs. Jak wciągniesz zwykłe przewody LGY na pewno będą kłopoty.

To normalne, że zakłada się odpowiednie przewody, a nie np YDY ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFrolnik26    94

Witam mam problem z kierunkowskazami w ursusie 3512, od pewnego czasu włącznik kierunkowskazów robił mi zwarcie a dokładnie po włączeniu kierunkowskazu słychać było takie trrrrr i nic poza tym, dopiero jak lekko poruszyłem nim to zaczynały migać. Ostatnio ferdek przeszedł mycie i po tym zabiegu pojawiły się kolejne problemy a mianowicie po włączeniu zapłonu (kierunkowskazy wyłączone) słychać miganie kierunkowskazów ale lampy nie błyskają, po włączeniu kierunkowskazu słychać trrrr. Kupiłem nowy włącznik i tu znowu zonk :wacko: jest nieco inny od oryginalnego, ma inne oznaczenia i inaczej rozmieszczone wyjścia. Zdjęcie przełączników http://www.fotosik.p...b2644240bf.html po prawej nowy, może ktoś mi podpowie jak prawidłowo podłączyć? Są 3 kable siwy zielony i brązowy. A może to coś z przerywaczem? Pomoże ktoś???

Edytowano przez MFrolnik26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, ruszyłem z remontem MF 255 i potrzebuję dokładny schemat instalacji elektrycznej. Jeśli ktoś coś wie to będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
M-R    0
Napisano (edytowany)

Witajcie, do rozrusznika idą dwa przewody, żółty oraz brazowy. Wraz z nimi idzie też cienki czarny zakończony oczkiem. Powiedzcie koledzy gdzie go podłączyć?
Na schemacie nie potrafię znaleźć tego kabelka. Pod tablica wskaźników jest on zluzowany z kilkoma innymi czarnymi.

Edytowano przez M-R

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
M-R    0

Nie nie, sygnałowy to ten żółty. Ten czarny jest dużo cieńszy. Mam wrażenie że to jakaś masa od diód sygnalizujących tylko czemu byłaby tak daleko wprowadzona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×