Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

co to znaczy grzał się 5-10 minut? stał w miejscu czy jeździł, bo to znacząca różnica. W trakcie jazy przy -15 st. C półbiegi załączają się po 10 min jazdy. Niestety takie są uroki każdej trochę bardziej skomplikowanej skrzyni biegów

 

Poważnie ?-no to fajne kwiatki-ja tu mieszkam praktycznie na polskim "biegunie zimna" i żebym takie numery musiał wyczyniać (znaczy 10 minut jechać aby przełączyć półbieg) to sąsiedzi chyba ze śmiechu popadaliby biggrin.gif .

Miałeś na myśli KAŻDĄ bardziej skomplikowaną skrzynię ?Ja mam PQ i nie wykazuje takich objawów-może ktoś napisać jak to wygląda w PQ+ ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Hm Jaro a w jaki sposób masz realizowaną zmianę półbiegów? Z tego co wiem to w inny sposób niż MF i stąd różnica.

Opublikowano

kamil41 DF na pewno nie ma takiego wyposazenia wiec wogolnie nie mozna porownywac ceny. Mozna tylko gdy wyposazenie jest takie samo.

Co do tego czy jest dobry to zalezy czego oczekujesz od ciagnika i ile masz kasy na niego.

Opublikowano

Kasa to bedzie na ciagnik a oczekuje ze bedzie przewaznie we wszytskim robił pług, agregat, rozrzutnik,prasa gruber poprostu bedzie robił wszystko

 

A jak jest ze spalaniem czy ktos moze mi powiedziec który z ciagników spali wiecej przy tych samych maszynach fendt 312 vario tms czy John Deere 6430 zwykły nie premuim

Opublikowano

Poważnie ?-no to fajne kwiatki-ja tu mieszkam praktycznie na polskim "biegunie zimna" i żebym takie numery musiał wyczyniać (znaczy 10 minut jechać aby przełączyć półbieg) to sąsiedzi chyba ze śmiechu popadaliby biggrin.gif .

Miałeś na myśli KAŻDĄ bardziej skomplikowaną skrzynię ?Ja mam PQ i nie wykazuje takich objawów-może ktoś napisać jak to wygląda w PQ+ ?

no wiesz za pomocą linek to ja mam przełączany wom pomiędzy 1000/540 i eco i nawt w największe mrozy dało się przełączać. jak z tego wynika w tym przypadku MF nie jest gorszy od JD... sąsiedzie nie bedą sie smieli że nie mogę wałka przełączyć :) Jak widać skrzynia PQ nie kwalifikuje się do kategorii KAŻDA skoro można ją drutem przełączać :)

Opublikowano

A jak jest ze spalaniem czy ktos moze mi powiedziec który z ciagników spali wiecej przy tych samych maszynach fendt 312 vario tms czy John Deere 6430 zwykły nie premuim

Opublikowano

no wiesz za pomocą linek to ja mam przełączany wom pomiędzy 1000/540 i eco i nawt w największe mrozy dało się przełączać. jak z tego wynika w tym przypadku MF nie jest gorszy od JD... sąsiedzie nie bedą sie smieli że nie mogę wałka przełączyć tongue.gif Jak widać skrzynia PQ nie kwalifikuje się do kategorii KAŻDA skoro można ją drutem przełączać wink.gif

Ajajaj biggrin.gif -nie miałem żadnych planów wywoływania jakichś tam wojenek systemowych,podoba mi się sposób przełączania biegów w skrzyni Dyna z zasady człek ze mnie spokojny i niekonfliktowy ale zrobię wyjątek-dla mnie mogłaby być choćby i chu..em biggrin.gif przełączana byleby swoją rolę spełniała tzn. to ona ma się mnie słuchać a nie ja jej-wyobraź sobie że często wożę dzieciaki do szkoły ciągnikiem (bo gmina jeżeli chodzi o odśnieżanie to powinna baty zbierać)-i wkurzałoby (tfu stój biggrin.gif )wkur...ło by mnie to gdybym musiał najpierw 10 minut rozgrzewać ciągnik zanim ruszyłbym w 2,5 kilometrową trasę-prawdaż ?

I naprawdę ciekawi mnie opinia innych użytkowników jak zachowują się skrzynie biegów przy porządnym mrozie.

Opublikowano

A jak jest ze spalaniem czy ktos moze mi powiedziec który z ciagników spali wiecej przy tych samych maszynach fendt 312 vario tms czy John Deere 6430 zwykły nie premium Prosze o odpowiedz

Opublikowano

a poza tym te rozwiązanie ma nas uchronić przed jakimiś następstwami bo masz filtry i tam olej może nie przejść (dokładne czyszczenie) taki zimny a po za tym nic nie pisze że nie możesz jeździć to więc odpalasz i jedziesz przez chwilę bez półbiegów bo biegi ZAWSZE działają normalnie to ja nie wiem jaki jest problem :) A kto chce jeździć od razu to może se w garażu ogrzewanym schować :) jaro do dzieci do szkoły byś dowiózł na czas :)

Opublikowano

Yhmm-z garbem też można żyć biggrin.gif -oczywiście że mogę jechać-ale wyobraź sobie że zostawiam ciągnik na 1-półbiegu ruszam na D no i grzeję przez te 10 minut z prędkością 10 km/h.

U mnie akurat ciągnik stoi w ciepłym garażu...

Opublikowano

Przekartkowałem całą instrukcję od jd i o ile znalazłem rozdział o specjalnym traktowaniu silnika w tenge mrozy, o tyle na temat specjalnego traktowania skrzyni nic nie było. Także dochodzę do wniosku, że ta 10 minutowa rozgrzewka ciągnika przed pracą tyczy się raczej silnika, bo wiadomo, że obciążanie zimnego silnika na zdrowie mu nie wyjdzie. Co do skomplikowanych skrzyń, to te drogie i zaawansowane technologicznie oleje, którymi są zalane, zapewniają duża stabilność termiczną swoich parametrów i nawet w bardzo niskich temperaturach pozwalają na bezproblemową obsługę skrzyni.

Było -20 stopni i żadnej różnicy w działaniu PQ+ w porównaniu z temp. powyżej zera nie zauważyłem. W mf podobnie przy - 30 zeszłej zimy półbieg działał bez problemu od samego startu ciągnika.

Opublikowano

No ale koledzy powyżej pisali o tym że jednak coś im tam nie działało przy -10 czy -15 -zresztą zostało to uznane za zaletę biggrin.gif

@Krycha-czyli jak Cię dobrze rozumiem to na 1D ??? pojedziesz 30 km/h ?

Opublikowano

Półbiegi jeśli są zblokowane, to zawsze na C, czyli max speed to będzie jakieś 30km/h. Biegi główne przełączają się bez problemu. Jaki by nie był mróz wsiadamy do ciągnika, odpalamy i jedziemy tyle że na początku bez półbiegów

Opublikowano

A jak jest ze spalaniem czy ktos moze mi powiedziec który z ciagników spali wiecej przy tych samych maszynach fendt 312 vario tms czy John Deere 6430 zwykły nie premium Prosze o odpowiedz. Bo mówia ze John Deere duzo palą

Opublikowano

To że ciagnik trzba rozgrzewac przed jaza to normalne włąśnie ze względu na hydraulikę. Jeszcze nie widziałem oleju który tak samo zachowuje się przy -20 czy 0. Gesty olej obciąża między innymi pompę. W instrukcji mf 42xx piszą że trzeba tak robić ze względu własnie na układ hydrauliczny.

Opublikowano

fendt prawdopodobnie może mniej spalić bo ma vario lepsze wykorzystanie mocy a jd zwykły ma power quad też rozmawiając z użytkownikiem tego modelu uważa że jest paliwożerny ale to pojęcie względne ale panuje taka opinia więc chyba jest coś jest w tym prawdy :)

Opublikowano

fendt ma wlasnie mała sprawność jesli chodzi o skrzynie vario, pełne wykorzystanie mocy jest dostepne dopiero przy 17km/h, wiele razy byla mowa.

a pali malo dzieki TMS i to glownie w transporcie bo juz w orce nie ma wiekszych roznic co widac w testach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Fed334
      Witam!
      podczas rozłączenia przedniego napędu, występuje szarpnięcie, rzucenie przednimi kołami w ciągniku.
      Także podczas hamowania, kiedy po zakończeniu hamowania i puszczeniu pedału hamulca(wtedy rozłącza się przedni napęd automatycznie) występuje szarpnięcie.
      załączenie napędu wygląda bez zarzutów.
      Co może być przyczyną?
    • Przez Mycek5120
      Panowie kto mi wyjasni do czego służą te dwa klawisze w załączniku pomarańczowy i niebieski ani jednego jeszcze nie wciskałem


    • Przez rzeznik13
      Witam serdecznie. Chciałbym się coś dowiedzieć na temat nowej serii 300 Vario S4. Czy ktoś już posiada takowy ciągnik ? Jak cenowo klasują się te modele ?
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez LukaszBONQ
      witam,
      mam fendta 312 vario 900 mth, tydzień temu po dłuższej przerwie podpięty został do beczki i okzazało się że pod obciążeniem nie ma mocy oraz dymi tak że wczorajsza chmura nad Łodzią to pikuś... Ja nie chcialem sam kopać, wiedzy też zbytnio nie mam i autoryzowanego mechnika zaprosiłem z Lipin. Jako przyczynę awarii zawór recyrkulacji spalin wykluczył, zdemontował turbosprężarkę - oddalem do sprawdzenia i okazalo się że ok. Potem wykręcił wstryski (to jest comon rail), dziś okazało się że też nie są przyczyną awarii. No i widzę że facet już nie wie gdzie szukać, a traktor potrzebny... Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? Może jakieś sugestie? Z góry dziękuję
    • Przez F1traktors
      Witam.Mam w planach kupienie Fendta 312. Do tego przyjdzie również stoll fz30.Mamy u korbanka napisane za 63 tyś Euro z tuzem i obciążnikiem 870kg. Powiedzieli też że mają również z amortyzowaną ośką.Pytanie czy jak bym nie wziął będe żałował czy wydusić ostatnie grosze i kupić amortyzowaną oś bez załowania??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v