Skocz do zawartości
LukaszBONQ

fendt 312 vario mocno dymi spadek mocy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
LukaszBONQ    3

witam,

mam fendta 312 vario 900 mth, tydzień temu po dłuższej przerwie podpięty został do beczki i okzazało się że pod obciążeniem nie ma mocy oraz dymi tak że wczorajsza chmura nad Łodzią to pikuś... Ja nie chcialem sam kopać, wiedzy też zbytnio nie mam i autoryzowanego mechnika zaprosiłem z Lipin. Jako przyczynę awarii zawór recyrkulacji spalin wykluczył, zdemontował turbosprężarkę - oddalem do sprawdzenia i okazalo się że ok. Potem wykręcił wstryski (to jest comon rail), dziś okazało się że też nie są przyczyną awarii. No i widzę że facet już nie wie gdzie szukać, a traktor potrzebny... Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem? Może jakieś sugestie? Z góry dziękuję

Edytowano przez LukaszBONQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

To nie był autoryzowany tylko znachor jakiś. Autoryzowany podpiął by komputer i sprawdził czy błędów nie ma. Chciałeś tanio a już ci kosztów narobił. czarny dym to efekt zbyt bogatej mieszanki. Sprawdzić możesz cze zawór egr pracuje. Więcej nic sam nie zobaczysz. Możesz tez sprawdzić czy układ dolotowy jest szczelny i czy gdzieś nie dmucha. Chodzi mi o odcinek od turbiny do kolektora poprzez interkuler i wszystkie rury. Zdejmij też filtr powietrza i sprawdź czy układ dolotowy przed turbiną jest drożny. I to wszystko. Dalej serwis.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    3

skoro wiesz lepiej kto serwisuje to spoko. Tak się składa że to facet z serwisu właśnie był korbanków. Błędów nie ma, w 312 sobie można kompa podpiąć, nic nie zobaczysz. To co radzisz, to na wstępie zrobione.

Edytowano przez LukaszBONQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    492

Dalej twierdzę, że jest to znachor. A że pracuje w serwisie i robi fuchy po godzinach to nic nie znaczy. Rozbieranie silnika i sprawdzanie wszystkiego metodą prób i błędów, wpędzając klienta w koszta to nie jest robota fachowego mechanika. Pisząc dalej serwis miałem na myśli wstawienie ciągnika do serwisu a nie rozbieranie wszystkiego po kolei. Tak rozbierać to se sam mogłeś i wozić do sprawdzenia. Niedługo twój mechanior głowice ci zdejmie by sprawdzić cylindry. Bo po co mierzyć. Jak można naocznie sprawdzić po rozebraniu. Ludzie chcą tanio a wychodzi drogo normalka.

@zbożowy przecież pisze jasno. Ten mechanik nic nie mierzy on rozbiera i każe wozić do mierzenia/sprawdzenia.

Nie chce mi się tez wierzyć, że przy pomocy komputera diagnostycznego nic nie zobaczysz w sterowniku silnika.  Być może ten mechanik tego nie potrafi lub nie ma dostępu do takiego sprzętu zwłaszcza na fuchach po godzinach.

Jeśli facet był jako serwis normalnie w godzinach pracy to jeszcze gorzej świadczy o nim i o serwisie w którym pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    3

chłopie zrozum, zadzwoniłem do serwisu i przyjechał

http://www.korbanek.pl/spolka/pl/dystrybutorzy/blejwassanniki.html

jak Ci tłumaczę że Korbanka serwis to Ty znów swoje że chcę tanio, czytaj ze zrozuminiem człowieku. Ani slowa nie napisalem że po godzinach, bo to normalnie przez firmę. Uparłłeś się że wiesz lepiej kto robi i w jakich godzinach, jaknie umiesz normalnie odpowiedzieć to wcale nie odpowiadaj. Gdzie niby miałem szukać fachowca.jak nie w serwisie korbanków.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Facet z serwisu czy autoryzowany mechanik. Jak go określiłeś. Może zrobić taką usługę jako serwis lub po godzinach prywatnie. Niestety twoje wypowiedzi nie wskazują jasno, że przyjechał jako serwis w godzinach pracy. Dlatego w oparciu o to i w oparciu o jego dokonania jakie tu przedstawiłeś. napisałem to co napisałem. Wziąłem tez pod uwagę opcję, że to jednak był wezwany serwis i wyraziłem opinię na ten temat w ostatnim zdaniu poprzedniego postu. Następnym razem zamiast robić wykłady o czytaniu ze zrozumieniem. Postaraj się napisać konkretnie. Bo jeszcze raz napisze twoje określenia mechanika i jego wyczyny. Podsuwają myśl, że to fucha po godzinach a nie wizyta serwisu.

PS możesz sprawdzić filtr paliwa. Więcej nic sam nie zrobisz. Gdyby twój mechanik miał olej w głowie. To wiedział by, że turbo i wtryski nie psują się tak od razu po dłuższym postoju w dość nowym ciągniku.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    3

kto miał zrozumieć to zrozumiał, prywatnie dostałem kilka uwag za co dziękuję

PS filtr paliwa sprawdzany przed turbo i wtryskami

Edytowano przez LukaszBONQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

filtr paliwa raczej nic nie da. Błędów też pewnie nie pokaże bo jak by komputer silnika wiedział, że coś jest źle to by zmniejszył tak dawkę paliwa, że by dymu nie było lub wyświetlił by błąd. obstawiam problem z zaopatrywaniem silnika w powietrze. A powiedz jak ciągnik odpala, jak wkręca się na obroty i czy uzyskuje maksymalne obroty? I interesuje mnie pomiar powietrza w kolektorze dolotowym (nie z komp. diagnostycznego tylko wkręcenie się manometrem) i jak byś mógł to odczyt wskazań czujników z komputera serwisowego. To jest fendt z silnikiem deutza jeszcze? który rok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    3

rocznik 2011, kupiłem w 2013 z niecałymi 40 godzinami na zegarz, silnik deutza. Odpala normalnie, obroty maksymalne też uzyskuje przy minimalnie ciemnijszych spalinach niż przed awarią. Dopiero pod obciążeniem kopci jak lokomotywa, a to też z przerwami. Zauważalny jest wtedy spadek mocy, obrotów. Co do odczytów to jutro wyślę priv. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to że serwisy nie potrafią to żęcz normalna gożej że sie nie potrafia do tego przyznać , ale teraz bardziej konkretnie jeśli sprawdzal ciśnienie turbo to jakie bylo bo jesli ściągniesz turbo i zawieziesz do firmy do sprawdzenia to w pl. może jest z jedna firma która potrafi sprawdzic wydatek turbiny ale kolego wążniejsze jest jeśli sprawdzasz komputerem jlość masy powietrza wymaganego do rzeszywistego przepływu masy powietrza bo prawdopodobniej tu jest problem a zenio ze stodoły często terz potrafi wiele.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Radziłem sprawdzenie dolotu wyżej i autor napisał, że to zrobił. Turbo tez sprawdzone. MI już do głowy nic nie przychodzi  Ciśnienie doładowania manometrem można zmierzyć. Trzeba tylko wiedzieć ile ma być. Ja bym przyjrzał się jeszcze zaworowi egr. Bo nie wiem czy mechanik jego awarie wykluczył bo mu się tak wydawało czy go sprawdził i wie że działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    3

za wtryski się zabrałn jak już wykluczył awarię egr oraz stwierdził brak odstępstw w dolocie. Zanim wymontował wtryski popracowałem godzinkę agregatem pościerniskowym i stwierdził wzrost poziomu oleju - to było przyczyną takiej diagnozy. Ja jednak ciągle myślę, że to raczej za mało powietrza a nie za dużo paliwa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego ja chciałem ci trochę pomóc a ty piszesz o rzeczach które wogule sie mijają z objawami to masz problem z dymieniem i brakiem mocy to odpowiedz na moje sugastje co pisałem wyżej jakie były dane z komputera bo jnaczej tego nie pomierzysz czy już usunołeś awarię i problem masz z podnoszonym się stanem oleju ale jak on na takie obiawy wyciąga wtryski i turbo wykręca i wywozi do sprawdzenia to jest napewno nie mechanik tylko praktykant z którego mechanika nigdy nie bedzie nie wpószczaj tego człowieka do twojej maszyny no chyba ze jesteś bardzo bogaty .i lubisz zobaczyć co jest w środku,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    3

no właśnie rzecz w tym że jest tak jak napisalem, objawy jak opisałem. I też mnie zaniepokoiło działanie człowieka, więc stworzyłem temat aby opinie kogoś kto się lepiej zna przeczytać. Wszędzie, i w warsztacie gdzie sprawdzano mi turbinę, i w warsztacie bosha gdzie diagnozowali wtryski mówią to co Wy. Jutro przyjedzie mechanik po raz trzeci, w koszty już wpędził niepotrzebną robocizną oraz diagnozami turbo i wtrysków, a jesteśmy w punkcie zero.

Edytowano przez LukaszBONQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego pomiń wszystkie bzdety pokoleji i sprawdz to co pisałem w pierwszym pości bez tego ani kroku dalej w tm temacie jak przyjedzie ten sam magik czarodziej to go spytaj co ma poziom oleju do tego że wyciągał wtryski to się wszyscy pośmiejemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    3

ja po tym zabiegu zaniepokojony dzowniłem do jego szefowej, oddzwoniła że skonsultowała to z centralą w tarnowie podgórnym i to nie ma możliwości aby było co innego niż wstryski... Poza tym podważyła diagnozę serwisu bosha co do tychże wtrysków. Ręce opadają

Edytowano przez LukaszBONQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

w tych silnikach nie ma typowego przepływomierza, jest tylko czujnik ciśnienia i temp. w kolektorze dolotowym. Do jakiegoś nr seryjnego były dwa te czujniki a po jakimś nr był jeden kombinowany. Dlatego chce widzieć odczyty z kompa bo bez tego to wróżenie z fusów. A o ile podniósł się poziom oleju? 

Edytowano przez zbozowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego nie rozbieraj dalej ciągnika z tym magikiem bo masz nową maszynę a z tym rozbieraniem to oni ci zaproponają  kupno od ciebie bo to jak z człowiekiem im więcej operacji  tym gorzej wyjudza od ciebie za pól darmo już były podobne tematy na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    4

kolego a dzwoniłeś np. do BTH FAST lub AGE_POWER, są mocni w obsłudze i naprawach silników deutza

bo serwisanci często nie maja pojęcia, oni sa zaprogramowani do zmiany olejow lub jak ktoś wcześniej napisał do podmieniania elementów aż możne trafi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad82    46

kolego pomiń wszystkie bzdety pokoleji i sprawdz to co pisałem w pierwszym pości bez tego ani kroku dalej w tm temacie jak przyjedzie ten sam magik czarodziej to go spytaj co ma poziom oleju do tego że wyciągał wtryski to się wszyscy pośmiejemy.

 

A to ma kolego że jak wtryski leją to oleju przybywa w silniku..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

możesz trochę jasniej z tymi lejącymi wtryskami i paliwo do oleju bo dlamnie co by się nie działo to i tak spali tylko co najwyżej żle chodzi dymi itd no chyba śe wtrysk pęknie ale wtedy to już nie zapali bo pompa nie wydoli więć kolego wytłumacz którędy to paliwo dostaje się do oleju bo jakoś nigdy się z tym nie spodkałem po za forum oczywiście na forum aż roji się od takich wypowiedzi jestem ciekaw .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

jak jest zbyt duzo paliwa podawanego do cylindra to ono sie nie spala i może przedostawać sie przez pierścienie do misy olejowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy czy widzieliście silnik  kturemu podamy np. 300procęd dawki paliwa jeśli tak to napiszcie ile wtedy przybywa paliwa do oleju lub jak się zachowuje silnik jak nie to podajcie taką dawke przetestujcie a wtedy pogadamy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fireseba    101

Trzeba nową mapę wgrać i sprawdzić nie zaszkodzi a może pomóc. Jeśli jest gwarancja niech robią to oni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez rzeznik13
      Witam serdecznie. Chciałbym się coś dowiedzieć na temat nowej serii 300 Vario S4. Czy ktoś już posiada takowy ciągnik ? Jak cenowo klasują się te modele ?
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez F1traktors
      Witam.Mam w planach kupienie Fendta 312. Do tego przyjdzie również stoll fz30.Mamy u korbanka napisane za 63 tyś Euro z tuzem i obciążnikiem 870kg. Powiedzieli też że mają również z amortyzowaną ośką.Pytanie czy jak bym nie wziął będe żałował czy wydusić ostatnie grosze i kupić amortyzowaną oś bez załowania??
    • Przez Gumis32
      Mam takie oto pytanie co do tego ciągnika znajdujące się powyżej
    • Przez Przemek0podlaskie
      Czy fendt 312 Vario TMS jest wart swej ceny czy może jednak kupić lepiej kubote m110gx?
       
    • Przez kamillo0096
      Witam jestem przed wyborem kupna ciągnika interesuje mnie 312 vario ale co do skrzyni vario mam wiele zastrzeżeń,znajomy twierdzi że skrzynia ta jest wadliwa ,nie wytrzyma 10tys mth inna osoba mówi iż gdy olej w skrzyni mocno się nagrzeje i rozżedzi,traktor wcale nie rusza a intercoler w temperaturze 30*C nie działa a ciągnik ma tylko 110km .Interesuje mnie równierz przybliżona cena skrzyni vario w razie remontu i czy rzeczywiście jest ona małożywotna i bardzo wadliwa oraz jak oceniacie ten ciągnik za skrzynie i całokształt.Prosze o wasze opinie interesują mnie każde informacje.Pozdrawiam!
×