Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jak ruszałeś pompę wtryskową to może być to przyczyna. Kolega kiedyś źle włożył pompę i miał tak samo.

Edytowane przez mallyy
Opublikowano

Wracając do odpalania, to się czasem ludziom dziwię, że pierwsze co robią to ustawiają gaz i próbują odpalić. Silnik ledwie rusza i juz dostaje paliwo, ciężko kręci leci jakiś dym z komina ale nie może rozrusznik rozpędzic silnika i zaskoczyć. A wystarczy cofnąć gaz, odpalać aż sie usłyszy że nabrał prędkości i dopiero dodać gazu. Kiedyś tak gościowi na skupie po jego kilku nie udanych próbach odpaliłem to sie zdziwił, że jest różnica.

Nic nie mówie, że jak komus wszystko gra to nie przeszkadza, nie ma różnicy, szybciej zapali jak gaz przed rozuchem jest ustawiony, bo obrót wału i pali.

Opublikowano

ciezko kreci hmm jesli aku dobre jesli rozruszniki dobre, i jeszcze tam było napisane ze na zaciag nawet koła sie ciagną wiec jesli dobre to co pisałem to ja bym obstawił zacieracjacy sie wał miałem tak przy 60 rozrusznikiem marzenie ruszyc na zaciag dało rade i silnik działał ale cisnienie zaczynało sie swiecić i po zgaszeniu ani mowy zeby rozrusznik ruszył wałem a mówie na zaciag odpalała. Pompa przestawiona hmm watpie zeby przestawienie zapłonu cos tu zrobiło. rozrusznikiem przedusi cisnienie w cylindrze no chyba ze zapodałeś mu samostartu to nawet by ci go cofało :Dsprawdz aku, rozruszniki kable, KLEMY!!!!wez pilnik i je przeczyśc do pewnosci! a jesli to wszystko będziesz miał dobre to logicznie mysląc coś sie zaciera. ale czekaj czasami ci małego dyma rozrusznki nie pusciły?? albo chociaz smrodu nie poczułeś?? moze sa zawilnoze i uzwojesie sie fajczy bez obciazenia bedą krecic ale z obciązeniem juz nie. zacznij od aku i rozruszników podstaw aku od samochodu mój ciapek odpalał z aku z malucha 34Ah :)krecił jak głupi :lol:

 

Wracając do odpalania, to się czasem ludziom dziwię, że pierwsze co robią to ustawiają gaz i próbują odpalić. Silnik ledwie rusza i juz dostaje paliwo, ciężko kręci leci jakiś dym z komina ale nie może rozrusznik rozpędzic silnika i zaskoczyć. A wystarczy cofnąć gaz, odpalać aż sie usłyszy że nabrał prędkości i dopiero dodać gazu. Kiedyś tak gościowi na skupie po jego kilku nie udanych próbach odpaliłem to sie zdziwił, że jest różnica.

Nic nie mówie, że jak komus wszystko gra to nie przeszkadza, nie ma różnicy, szybciej zapali jak gaz przed rozuchem jest ustawiony, bo obrót wału i pali.

 

opór gazu i dostaje paliwo do komory, wez tez pod uwage to ze te paliwo ta mgiełka w cylindrze sie zapali powstanie wybuch co pomoze rozrusznikowi w kreceniu wałem bo powstanie cisnienie które zdusi tłok na dół wiec rozrusznik kreci na pusto a nawet moze i jest popedzany

 

 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

instalacja stara

 

akumulator jeden nowy

mam świece żarowe

rozrusznik jest na 2 śrubach

odpalam na 6 biegu

Opublikowano

A ja Ci powiem tak ...... rozrusznik w C -328 R5 ma tylko 1,5 KW i jest to zdecydowanie za mało jak na ten silnik , obecnie jest zimno i olej w silniku stawia bardzo duże opory , ja na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze raz te rozruszniki gdyż szczotki , komutator i tulejki to nie wszystko , pozostają jeszcze cewki stojanu , wystarczy że jedna z nich padła a bywa tak bardzo często . Owszem rozrusznik będzie kręcił na trzech ale zdecydowanie za wolno aby silnik odpalił. Niestety ale silnik diesla to taka konstrukcja która potrzebuje uderzenia przy rozruchu w benzyniaku wystarczy aby tłoki się przewaliły i zaskoczy a tu niestety..... Jak najbardziej polecam także sprawdzenie wszystkich połączeń elektrycznych. Ja u siebie problem odpalania zimnego silnika rozwiązałem w ten sposób że mam tylko jeden aku 74AH 12 V , na kablach dokładam drugi też 12 V i w zimie spoko pali nawet gdy jest garażowany pod chmurką , potem jak się już rozgrzeje to pali całkiem spoko bez potrzeby dokładania drugiej baterii.

Opublikowano

Najpierw sprawdz te wszystkie kable, zobacz czy nie grzeję się przy starcie. A potem rozrusznik dokładnie. Musisz spr wszystko jednym słowem. ;) Nie da się tak wywróżyć co mu leży na forum. B)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

chyba akumulatory jednak bo jak naładuje do konca to pali odrazu a jak są troche rozładowane to juz nie zapala jeden jest nowy a drugi stary

Opublikowano

chyba akumulatory jednak bo jak naładuje do konca to pali odrazu a jak są troche rozładowane to juz nie zapala jeden jest nowy a drugi stary

 

Jeśli jeden jest nowy, a drugi stary to zawsze ciągnik będzie miał problemy z odpaleniem, ponieważ stary akumulator ma mniejszą pojemność więc naładuje się szybciej, i wtedy regulator napięcia ograniczy prąd ładowania, co spowoduje, że nowy akumulator który ma większą pojemność jest niedoładowany...W takim przypadku nowy akumulator jest niedoładowany, więc nie może oddać maksymalnego prądu, a stary akumulator ma mniejszą pojemność, więc także nie oddaje już maksymalnego prądu...

Takie połączenie akumulatorów będzie prowadziło w konsekwencji do zniszczenia obydwu akumulatorów, ponieważ słabszy będzie przeładowywany a mocniejszy niedoładowany.

Opublikowano

jak ty niby na zaciag palisz ursusa c328 ICH NIE MOŻNA TAK ODPALAĆ !!! ciagniez go nie ważne na jakim biegu puszczasz sprzegło a koła w miejscu stoja tylko trzeszczy tylny most i skrzynia on nie był skonstruktowany do odpalania na zaciąg nie polecam mozna łatwo pulośki rozjbac a potem sciagaj pochwy itp. mechanizm rużnicowy tez zerwie ci zabek i przerąbane ja w poniedzialek chciałem swojego ciapka na zaciag ale nic z tego koła zablokowuja sie i trzeszczy moze ktos nie wierzy powie gadasz głupoty ale to nie skrzynia z c330 tak sa inne zebatki naciecia z innej strony inne łapy wodzików itp. nie piszcie mi ze mam skrzynie rozjebana bo jest po remoncie i smiga idealnie na ciapka jedyna rada dobry akumulator 170Ah 995A na podniesionych zaworach 3 obroty i musi palić , no i ciepla woda

 

c325 jak i c328 ma rozrusznik na 2 sruby ma on 1,5 kw i nigdy nie miały swiec żarowych dopiero puźniejdokupowali kolektory od c330 i przerabiali lub w orginalnym kolektorze wiercili dziurke na lejek zeby przed zapalenie chlupnąć mu troszke ropy bezpośrednio do komory spalania u mnie tak było ale teraz po kapitalne mu nie jest to potrzebnie pali od razu tylko ciepła woda

Opublikowano

Jeśli macie problemy z odpalaniem to polecam opalarkę to odpalania, uchylamy filtr powietrza i dmuchamy na najwyższej temperaturze i nie ma bata żeby nie zapalił. Fakt faktem ale chociarz kilka razy musi obrócić ale żadna ciepła woda nie jest potrzebna, ani nić innego. Na odprężniku chwilę można przytrzymać, żeby cylindry troch e ogrzało. Dzisiaj widziałem u znajomego jak odpala ciapka, super sprawa ta opalarka, kupił 2 lata temu za 50zł Black&Decker i chodzi w zimę co dzień prawie i działa. Jutro jadę i kupuję tą można powiedzieć suszarkę :lol:

Opublikowano

Otóż tak mogło by się wydawać kolego @andrzej261082 ale jesteś w błędzie :) Kopciuch to Ogień, a ogień to spalony tlen, a spalony tlen to trudność w rozruchu. Opalarka dmucha ci tak samo gorącym powietrzem ja ogień a przy tym nie zabiera tlenu.

Opublikowano

dobry silnik, dobra pompa, dobre wtryski, dobry rozrusznik, dobre aku, nie pamiętam dokładnie juz jakie aku mielismy, wiem ze pierwsze to chyba 120Ah 12V ale ile na rozruchu to nie wiem i wytrzymał jedno lato... pózniej mielismy od jakiegoś forda uzywka za 70 zł napewno nie miał 100Ah ale nie pamietam bym go w niewiem jakie mrozy wspomagał, zaworów nie otwierałem chyba ze było trzeba ale to raczej wtedy gdy aku pzysiadło bo ktos zostawił kluczyk wcisniety, a tak w zime niegy zadnego wspomagania bez otwierania zaworów ze ciepłej wody chociaz nie raz sie lało ale zadko bo najpierw odpalałem. były grzane swiece z 15 sek i start i palił tak jak w lato. ajgorsze było to ze jak odpaliła pochodziła pare minut i gasła bo myło masło a nie ropa ale to pnizej -15 ale tak to bez problemu. wiez sprawdzcie pompe wtryski i pobawcie sie w przyspieszenie zapłonu bo to duzo pomaga przy odpalaniu ja u siebie w kazdym mam przyspieszony jeli regulacja pompom nie dawała efektu to był rozpierany rorząd ( mowa o 360 i 3011) a przy ciapku to jak zakładałem pompe to odrazu przestawiłem to tak małe dobre sprawdzone rady ;) aa no i na zaciag idzie jak nie moze ruszyc kól to trza mu pomóc rozrusznikiem ;)

Opublikowano

Moze ten spalony tlen to trudnosc w rozruchu ale rozruch z kopciuchem i tak jest lepszy jak bez niego,gdyby jeszcze pomyslec to opalarka to takie male turbo :rolleyes:

Kolego @malorolny a jaki patent chodzi ci po glowie bo kiedys myslalem aby w rozruszniku z przekladnia magnetona ktory bendiks ma na osobnej osi stoczyc zebatke z 11 zebami i zamontowac sama zebatke od rozrusznika od 28 tylko ciekawe czy zgralo by sie to z wiencem bo mocowanie rozrusznika zapewne tez trzeba by dopasowac

Opublikowano

Z wieńcem zgra się na bank nic nie trzeba przerabiać , chodzi tylko o mocowanie , trzeba dorobić kryzę , w tym roku muszę zrobić sprzęgło bo to już jego końcówka , przy okazji chyba coś pokombinuje

Opublikowano

może przewody te grube zasilające są zaśniedziałe nie na zewnątrz to co widać tylko w pancerzu ja tak miałem akumulatory nowe rozrusznik nowe tulejki a tu nic po wymianie ok , jak jest zimny potrzebuje więcej prądu i będiks się odłącza spróbuj wymienić przewody jeśli masz spawarkę możesz wziąść na próbę żeby na darmo nie kupować

Opublikowano

koledzy to nie rozrusznik :) to wieniec na kole zamachowym trzeba rozpołowic traktor odkrecic koło sbic wieniec i go obrucic na druga stone lub kupic drugi przy zakladaniu zagrzac go np. w ognisku zeby wszedl i tyle juz to przerabiałem miesiac temu w swoim c-328 teraz pali od szczała i nie ma mowy ze rozrusznik nie złapie i poleci po ząbkach a dlaczego sie tak dzieje bo z czasem wieniec na kole sie wyrabia u mnie to bylo dobrze widoczne aha jak bedziesz go przezucał na druga strone to nie zapomnij zrobic wciecia takie jak na orginalnej stronie po to aby zebatka z rozrusznika wyzucana przez elektromagnes nie waliła o wieniec tylko ladnie sie w niego wślizgiwała .

I to tyle myśle że pomogłem na 100 % to to jeżeli elektromagnes poprawnie wyzuca troche jest roboty ale rozpołowienie c330 trwa ok 30min do 1 h ja ostatnio rozpołowilem z dziadkiem zeby nie sklamac cos ok 20 min nawet nie bo sie okazało ze po slożeniu traktora i po pierwszym odpaleniu po kapitalnym remoncie leci olej z skrzyni okazało sie ze o simeringu zapomnieliśmy ale kto by wiedział o nim jak on w obudowie tego wałka zasranego ;d nad napędem licznika ale juz wszystko zrobione jeszcze malowanie i docierac 100 motogodzin na 1200 obrotów

ale sie rozpisałem ;d jak cos pisz na pw teraz jeste obcykany w tych sprawach po remoncie

Opublikowano

dobry silnik, dobra pompa, dobre wtryski, dobry rozrusznik, dobre aku, nie pamiętam dokładnie juz jakie aku mielismy, wiem ze pierwsze to chyba 120Ah 12V ale ile na rozruchu to nie wiem i wytrzymał jedno lato... pózniej mielismy od jakiegoś forda uzywka za 70 zł napewno nie miał 100Ah ale nie pamietam bym go w niewiem jakie mrozy wspomagał, zaworów nie otwierałem chyba ze było trzeba ale to raczej wtedy gdy aku pzysiadło bo ktos zostawił kluczyk wcisniety, a tak w zime niegy zadnego wspomagania bez otwierania zaworów ze ciepłej wody chociaz nie raz sie lało ale zadko bo najpierw odpalałem. były grzane swiece z 15 sek i start i palił tak jak w lato. ajgorsze było to ze jak odpaliła pochodziła pare minut i gasła bo myło masło a nie ropa ale to pnizej -15 ale tak to bez problemu. wiez sprawdzcie pompe wtryski i pobawcie sie w przyspieszenie zapłonu bo to duzo pomaga przy odpalaniu ja u siebie w kazdym mam przyspieszony jeli regulacja pompom nie dawała efektu to był rozpierany rorząd ( mowa o 360 i 3011) a przy ciapku to jak zakładałem pompe to odrazu przestawiłem to tak małe dobre sprawdzone rady ;) aa no i na zaciag idzie jak nie moze ruszyc kól to trza mu pomóc rozrusznikiem ;)

 

 

teraz tez to wiem ;d na rozrusznik i musi isc powiedzial mi to dziadek po fakcie jak juz sobie zalatwilem akumulator 170ah :) nie wiem z czego on z koparki ale odpalił za pierwszym razem teraz pojechalem na szrot i kupilem 72 ah 720a mocny ma prąd rozruchowy i ciapkiem az telepie jak pali nie ma teraz problemu z zapalaniem dzisiaj -15 w nocu z rana -8 ciepla woda na obroty na podniesionych zaworach i odpalił za pierwszym razem musi sie docierac chlopak jeszcze 99 motogodzin

Opublikowano

Witam

Dzisiaj przypadkowo udało mi się uruchomić moją trzydziestkę bez włożonego w stacyję kluczyka. Zawsze wydawało mi się że jest on niezbędny by odpalić maszynę. I tu moje pytanie: Czy układ rozruchu idzie przez stacyjkę? Tzn. czy każdy c330 można uruchomić bez wkładania kluczyka, czy może ja mam coś nie halo w instalacji? Jak rozumiem kluczyk włącza kontrolki i ładowanie?

Mógłby mi to ktoś przybliżyć?

Opublikowano

moze Ci sie coś zacieło, przy wyjmowaniu i kontrolki sie paliły.. Ja tak mam nieraz, wyciagne kluczyk a kontrolki sie palą, można odpalać, ale jak poruszysz kluczykiem to już nie odpali, kontrolki zgasną. To zwykłe "zawieszenie" sie stacyjki..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v