Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniałeś tulejkę tam gdzie wysuwa sie bendix? ja miałem podobny problem tulejka pękła na pół i wypadła połowa, rozrusznik nie miał siły obrócić śilnika a jak mu dałem 24v to zakręcił dorobiłem nową i jest git.

Mam identyczny przypadek, 12V z Belarusa na zapalonym silniku i nie chce przekręcić, przełożyłem na 24V(koniecznie na zgaszonym) i kręci aż ciągnikiem rzuca :lol: , tylko że ja mam 2letni rozrusznik przekładniowy Jubana czy jakoś tak i to mnie bardzo dziwi i wątpię aby tam mogła polecieć jakaś tulejka?

Sam nie wiem mam drugi dobry rozrusznik R11(założony przekładniowy został ze starego silnika) to może go założyć?

Opublikowano

Zamieniałem rozruszniki, ten przekładniowy po sprawdzeniu ręką kręci się dobrze, tylko ze ten oryginalny R11 jest w 100% sprawny, bo w lato kręcił na akumulatorze od malucha, i efekt jest taki sam, dopiero na 24V idzie jak burza, ale jaki cichy w porównaniu do tego przekładniowego. Sam nie wiem w czym problem?

Opublikowano

Silnik sprawdzałem i korbą kręci się normalnie, bez żadnych podejrzanych oporów.

Prąd pożyczam z akumulatorów z Belarusa z jednego jak i drugiego efekt ten sam, aku są dobre w 100 procentach.

Na połączeniu 24V kręci jak szalony, ciapek jak i Belarus.

Co do niezwierania kabli, na 24V kręci to i na 12V przynajmniej powinien, a tu kręci bo kręci, jak opuszczę odprężnik to ledwo przełamuje kompresję.

Opublikowano

Junkers-dobrze zrozumiałem, masz problem z rozrusznikiem szybkoobrotowym jubana?Ja przy czeskim Magnetonie mam coś podobnego mianowicie nie zawsze rozrusznik da radę zazębić się z wieńcem i przy ujemnych temp. dość wolno kręci. W lato działa bardzo dobrze.Jest używany w ursusie 914.

Opublikowano

Tak jak napisałem po założeniu r11 jest to samo co na Jubanie, litewski tańszy acz dobry odpowiednik Magnetona, i na pewno lepszy jak te chińskie.

Jedyne co mi przychodzi na myśl to całkowite przełożenie jednego z aku. od Belarusa do c330 i dopiero sprawdzenie.

Opublikowano

Witam. Mam w swoim ciapku rozrusznik R5.

Całą instalację robiłem od nowa, bo poprzedni właściciel trochę to zaniedbał.

Chodzi o to, że gdy podłączę akumulator to bez zapalonych świateł, ogólnie bez włączonych odbiorników ciągnie mi ponad 4A prądu!

Szukałem szukałem i w końcu odłączyłem całkowicie rozrusznik i podłączyłem akumulator bezpośrednio na instalację z pominięciem rozrusznika wtedy było wszystko ok.

Próbowałem podłączyć rozrusznik na krótko, jeden kabel na śrubę a drugi do konektora i zębatka wyskakuje ale nie kręci.

Rozebrałem automat przeczyściłem te płytki które są w środku ale nadal to samo.

Macie jakieś pomysły.

I powiedzcie mi czy w automacie pomiędzy śrubami/konektorem powinno być przejście?

Opublikowano

przeczyść pierścienie ślizgowe na wirniku,Ta mała śrubka po między tymi dużymi jest to napięcie powrotne z włącznika, zapalasz to tamtędy idzie prąd.

Opublikowano

Co ma przeczyścić? Problem jest z rozrusznikiem, a nie alternatorem.

Spróbuj uruchomić na krótko, czyli połączyć kluczem obydwie duże nakrętki na włączniku elektromagnetycznym. Ciągnik ustaw na luzie.

Jak się nie odezwie to rozrusznik do roboty. A jak odezwie to włącznik elektromagnetyczny.

Opublikowano

Konektor to jest wyjście na cewkę elektromagnrsu i nie ma to połączenia ze śrubkami, natomiast gdy na ten konektor podasz napięcie to wybije elektromagnes i wtedy powstaje przejście prądu na drugą śrube. Dzięki temu rozrusznik dostaje prądu i zaczyna kręcic.Proponuję ci sprawdzi czy przebicie nie jest w elektromagnesie na tej śrubie, bo tam prąd dochodzi co prawda ciągle ale nie powinien dalej iśc póki nie naciśniesz startera. Iskrzy jak podłączysz pod rozrusznik ten przedód z aku?

Opublikowano

Ja mam kupiony od c-330, c-360 rozrusznik z przekładnią i do c-328 dopasowałem.

Dałem blchę grubości 3cm i dopasowałem. górna śruba jest szpilką od wieńca przez blachę do rozrusznika a dolna do blachy - musiałem na wylot przez nobudowę przewiercić i dać śrubę z imbusowym łbem.

Rozrusznik na dwie pozostałe do blachy i gra, minus głośnij kręci.

Opublikowano

przywiozłem właśnie rozrusznik od elektryka i się wkurzyłem, sprawdzam na warsztacie i ładnie kręci i wyrzuca zębatke ale już w ciągniku to kręci ale nie kęci kołem zamachowym raz na 10 załapie i zakręci kołem to co może być bo mnie ten elektryk wkurza?

Opublikowano

To raczej wskazuje na ślizgające sprzęgło bedixa. Zębatka wskakuje w wieniec ale rozrusznik nią nie obraca bo sprzęgło ślizga. Przerabiam to teraz w syfiatym za przeproszeniem magnetonie.

Może jeszcze blokować bendix na osi rozrusznika. nie wyskakuje a silnik rozrusznika włączy.

Opublikowano

najpierw zmieniałem na używane bendixy i nie było dobrze to sie wkurzyłem i kupiłem nowy z kartonika i ten też mi kilka razy przepuścił szczególnie jak troche ciągnik pojeździ więc zastanawiam sie jaki to ma związek bo mnie to tak wk... jak się cos miesiąc naprawia że nie pytajcie niewiem chyba się nie zawiesza bo nasmarowałem troch oś wirnika smarem niewiem czy dobrze zrobiłem ale ciul tam, Czy jest możliwe że ten wysuwak w elektro magnesie jest za krótki i zembatka wystaje za daleko i cały czas jest w kole zamachowym i się nagrzewa i to może od tego po zgaszeniu ciągnika przepuszcza kilka razy, ale nic nie słychać a to by chyba chrobotało coś no już sam niewiem i sory że tyle napisałem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v