Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Mam Wieltona 8ton od ponad roku więc tyle co mogę powiedzieć to, że wszystko jest oki po za lakierem tak jak ktos pisał wcześniej szybko odpada nie wiem może zbyt ostro ja użytkuje ale na moje to ten lakier za szybko znika:(. Chodzi mi o burty bo na podłodze jest wszystko w porządku tzn. jest bardzo odporny.

Opublikowano

Mam metaltech 8 ton ponad rok i nie narzekam szczelna ( rzepak nie ucieka) konstrukcyjnie jest twarda bo z czubkiem kukurydzy mialem 9,5 tony i sie nawet resory nie ugieły także trzeba by ją teraz z ziemią wypróbować kiedy sie podda :) o wieltonie nic nie powiem bo nie wiem, ale metaltecha kupiłbym jeszcze raz:)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W okolicy W10 wiozła ponad 20 ton żwiru. biggrin.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jakość Wieltona to pic na wodę... przyczepa rdzewieje, do tego na łączeniu burt woda zacieka do środka... dry.gif

Opublikowano

Witam wczoraj nam przyszły Wieltonki 12 t. Porównując do naszych MT są dużo lepiej wykonane i solidniejsze. Ale:

- MT mają 8 lat i mają inną konstrukcję ramy niż obecnie produkowane - są mniej solidne (burty i zawieszenie jest bez zmian)

- MT mają lepszą wersję zaczepu automatycznego Rockinger(ciekawe czy to wina naszego niedopatrzenia czy po prostu Wielton innych nie sprzedaje?)

 

Ogólnie bym dał ocenę 70% (gdzie nasze stare MT miałyby 40%). W nowych MT pewnie jest już dużo lepiej, ale potwierdzić tego nie mogę. Wydaje mi się, że najlepsze byłyby w tym momencie przyczepy firmy Zasław. Niedługo wstawię zdjęcia porównawcze do galerii.

 

Dalsze wrażenia będę opisywał na bieżąco.

Opublikowano

Jak możecie to sobie wszyscy zapiszcie, z tego co się dowiedziałem to przyczepy z Wieltona są budowane na bazie przyczep ciężarowych a co za tym idzie jest strasznie sztywna oraz bardzo słabo kopiuje nierówny teren na polach.

 

Nie żebym był przeciwnikiem przyczep Wieltona czy zwolennikiem Metaltechu, bo mi jako sprzedawcy jest obojętne którą sprzedam ale wolałbym żeby klient o tym wiedział.

 

Wiadomość tą usłyszałem od byłego przedstawiciela Wieltona więc chyba wiedział co mówił.

Opublikowano

To jest prawda! Jednak dla nas to jest zaleta Wieltonów a wada MT. Mamy spory rozłóg pól i całkiem sporo górek. Zdarza się, że pełna przyczepa musi pokonać ponad 60 km! MT się kiwa na boki jak głupia - wstawiliśmy drewniane ograniczniki, ale niewiele to pomogło.

Opublikowano (edytowane)

Ostatnio oglądałem z seniorem Wieltonki, P-10 z Unii Group oraz Metaltech DB 10000. Dwie pierwsze przyczepy łączy fakt, że rama jest wykonana z jednego elementu - nie jest spawana. Rama Wieltona jest produkowana w Wieluniu natomiast UG jest ,,made in Germany". Skręty mają także od tego samego producenta z Niemiec oraz osie ADR wspólne dla obu przyczep. Jeśli chodzi o tzw. kratownicę czyli profile to w Wieltonie zasylikonowano je coby woda nie zaciekała, ale to pozostawia wiele do życzenia. Z drugiej strony sylikon lepszy niż nic i mam tu na myśli Pronara i Metaltecha gdzie tam woda będzie zaciekać czy też podczas jazdy w zimie sól i inne zanieczyszczenia będą się dostawać. Pod tym względem UG wypada najlepiej, ponieważ profile przyspawano inaczej niż u innych producentów. Jakość powłoki lakierniczej ramy wielbłąda nie była piorunująca, bo było widoczne, że miejscami poprawiano jej malowanie i była różnica w kolorze, ale burty zostały przyzwoicie pomalowane. Kosz koła zapasowego(wiem, wiem, że nie każdemu potrzebny) w Wieltonie był najgorszy, bo nie był stabilny-sztywny, a i jego odległość od podłoża była najmniejsza, co nie jest zjawiskiem pożądanym w polu. Wielton w stosunku UG nisko siedzi na parabolkach i na pierwszy rzut oka wyglądać może jak dobity, ale nie jest to aż tak bardzo istotne. Podsumowując UG P-10 jest przyczepą godną zainteresowania. Są produkowane dopiero nieco ponad rok, ale wykonanie jest naprawdę bardzo solidne. Takie jest moje zdanie, które wyrosło z faktu obserwacji stojących obok siebie trzech przyczep trzech różnych producentów.

Edytowane przez Klos49
Opublikowano

A co do Wieltona to z tego co widziałem to rama jest spawana z 3 kawałków blachy, która tworzy ten dwuteownik, a że jest zrobione to spawem ciągłym to nie widać tak tego, ale jak będziesz ją jeszcze raz oglądał to się przypatrz, nie jestem pewien, ale warto zajrzeć.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Podsumowując UG P-10 jest przyczepą godną zainteresowania. Są produkowane dopiero nieco ponad rok, ale wykonanie jest naprawdę bardzo solidne. Takie jest moje zdanie, które wyrosło z faktu obserwacji stojących obok siebie trzech przyczep trzech różnych producentów.

 

Oglądałem Unię u dilera i pomalowaną tak, że jak ciągniesz palcem po burdzie to czuć chropowatość powłoki. sad.gif Na obecną chwilę to bym wybrał Zasława 12 ton na długiej budzie. wink.gif

Opublikowano (edytowane)

W HR Strzelce w 2010r. zakupili dwa Wieltony 10t i dwie Unie 10t. Następnego roku dokupili osiem przyczep 10t z UG więc to też o czymś świadczy. :)

Edytowane przez Klos49
Opublikowano

Ostatnio oglądałem Agrobiznes to pokazywali przyczepy POM-EKO Szczecinek. Dyrektor chwalił się,ze robią w Polsce najlepsze przyczepy i jako pierwsi w Polsce otrzymali za przyczepę medal na zagranicznych targach. Ktoś ma doświadczenie z tą firmą.?

 

 

Tak...zagraniczne firmy. Przyczepy maja dobre ale spytaj sie o cenę :)

 

hm zarejestrowałem wczoraj drugiego metaltecha db 12 do kompletu. Do wielunia jadę oglądać przyczepę ale skorupe

 

 

 

Zobacz jeszcze to: http://metaltech.com.pl/pl/Katalog/Przyczepy/Przyczepy-rolnicze-typ-TS/TS-12-000.html

Jest fajna, robią też 16, 18 i 22 t

Opublikowano

Ja się zastanawiałem i za namową sprzedawcy kupiłem metaltecha. Choć wiedział,że kupie u innego sprzedawcy to mimo to odradzał mi innych więc to mi dało do myślenia. Za db12000 z balkonikiem i obrotowym zwykłym zaczepem z tyłu dałem 46500.Z innych firm były tańsze ale jakoś się nie zdecydowałem. Narazie jeszcze nic nią nie wiozłem więc ciężko coś ocenić.

Opublikowano

Paweł dobrze zrobił. Przynajmniej spokojnie będzie sobie woził rzepak. MT są co prawda wyższe ale to wynika z konstrukcji ramy. Jest na tyle solidna że nie pozwala "pracować" skrzyni ładunkowej. Dzięki czemu nie rozszczelnia się podczas jazdy w trudnym terenie. To że Wielton dodał po jednym dodatkowym "zameczku" na stronę to nie znaczy ze skrzynia będzie bardziej szczelna. Ale...jak wiecie...każdy z nas jest biały i dorosły więc sam podejmuje decyzje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v