Skocz do zawartości
bialy1989

WIELTON czy METALTECH ???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bialy1989    2

Witam. Nie znalazłem tematu dotyczącego tych 2 konkretnych przyczep.

 

W tym albo na początku przyszłego tygodnia zamierzam zamówić 2 przyczepy 10 ton. Ceny na dzień dzisiejszy na full wypasie to wielton 44000 netto, MT 45300 zł netto.

Jaką byście wybrali? Jakie dostrzegacie wady a jakie zalety?

Jeżeli ktoś zna jakieś konkretne informacje np. Jakiej grubości blacha jest na burtach i podłodze, ile tak naprawdę ważą itp to proszę pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57

Ja jestem za Wieltonem, po ostatnim zwiedzaniu zakładów jestem pod wrażenie sprzętu jaki mają oraz technologii wykorzystanych do produkcji ich wyrobów. W końcu wydajność 12 tyś pojazdów rocznie zobowiązuje do czegoś :)

Wielton


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursuss    12

Ja bym kupił wieltona bo tańszy a wujek ma wieltona przy tirze i mówi że dobra . A poza tym bardziej mi się podoba ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

EppS    2

Wielton ustępuje Metaltechowi w szczelności skrzyni w pierwszej zastosowano gumowa uszczelkę na styku burty i podłogi, niestety spasowanie tych elementów pomimo uszczelnienia nie jest najlepsze (jeżeli na placu u dilera znajdziesz taka przyczepę pod plandeką w słoneczny dzień w miejscach nieszczelności będzie widać światło) w Metaltechu burty pasowane są indywidualnie do każdej maszyny, uszczelka to stalowy drut który pod burta przylega do podłogi. Z opinii użytkowników wynika że ten typ uszczelnienia się sprawdza ponadto Metaltech ma szerszy wybór wyposażenia dodatkowego. Jeżeli obydwie przyczepy oferują zadowalajace cię wyposarzenie i nie potrzebujesz zbyt dużej szczelności lub przed wożeniem możesz to poprawić we własnym zakresie to wybrałbym Wieltona solidność wykonania jest na najwyższym poziomie.


NAPIS ćWICZEBNY

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samex69    31

Ja mam WIELTONA 8T i jestem pod wrażeniem jakości wykonania, oczywiście na plus.

Metaltech nie jest gorszy ale ja wybrałem wieltona między innymi dla tego że jest to największy producent naczep i przyczep do samochodów ciężarowych w Polsce, mają doświadczenie i produkują je ze szwedzkiej stali a to też jest plus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PALAX    30

Ja by wybrał Wieltona, dlaczego?

1)Bo ma ramę mocniejszą jest profilowana

2)Jakość wykonania spawów wzorowa jak dla mnie,

3)Można wywracać do tyłu bez obawy że pogniemy tylną burtę o zaczep jak jest w METALTECHU

4)Masywne odboje dla burt

Kuzyn mój kupił 8t dwa miesiące temu i jestem pod wrażeniem.


Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe. Nigdy nie bylem w tym mistrzem. Jeśli pomogłem - Wciśnij zieloną strzałkę widoczną na moim poście po prawej stronie.

POZDRAWIAM PALAX

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy1989    2

oglądałem dzisiaj i jedną i drugą. Wielton ma mocniejsze podwozie ale obie mają mankamenty w skrzyniach. Blacha jest zakładana jedna na drugą(powinny być łączone "do czoła") oraz woda dostaje się pomiędzy dolną burtę a nadstawkę co w nowych przyczepach jest niedopuszczalne. Zdziwiłem się bardzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Debata na ten temat jest równoważna z konfrontacją świąt Wielkanocnych z Bożym Narodzeniem i sporem o wyższości jednych nad drugimi. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

witam

 

Może i Wielton ma mocniejszą ramę lecz mocowanie boków jest gorsze od Metaltecha. To samo ze szczelnością - oglądałem w jednym dniu dwie przyczepy. Najpierw Wielton, a po godzinie Metaltech. Jak możemy mówić o szczelności Wieltona kiedy NOWA PRZYCZEPA świeci w rogach. Jak dla mnie jest to niedopuszczalne. Kolejny mankament to właśnie zaczep. W Metaltechu jest dużo mocniejszy i bardziej profesjonalny dzięki czemu nie boje się jadąc z pełnym transportem.

 

mogłem wybrać albo jedną albo drugą (10t i 14t)

takie jest moje zdanie i mój wybór

pozdrawiam


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Libero chodzi Ci o zaczep czy o dyszel?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Taki królik doświadczalny. :) Polecam wziąć MT w kolorze Wieltona i Wieltona w kolorze MT. tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z Wieltonem jest ten problem że teraz ma takie branie że nie wyrabiają z produkcją... mam jeszcze nie dostarczone niektóre przyczepy w grudniu zamówione... ale koło 100 na miesiąc działają więc i Unia Grudziądz i Joskin się wzieły za przyczepy... :) :)


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
es8    0

Szkoda tylko, że i tak nie będą konkurencyjne. Podobno cena przyczep z Brzegu nie zachęca, nie mówiąc już o wykonaniu, z czego Wielton słynie.

 

jedynie może Joskin podskoczy do poziomu Wieltona i MT. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest sporo tańszy ale u mnie np. się nie sprzedaje bo kilku wzięło i mocno narzekało na "słabość materiału"


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może ktoś Ci dokładnie odpowie nie mam cennika pronara ale jest to około 3 tyś


Kiedy pojawiają się dzieci zaczynamy inaczej patrzeć na ten padołek łez...
Eliza, nasze małe płaczące szczęście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

A nie myslałeś aby wybrać po jednej z obu firm ?? miałbyś rozeznanie na przyszłość :)

 

Słyszałem już od kilku osób taki pomysł. Absurd... :)

Wieltonki nie są złe ale do rzepaku zależy mi na szczelności

 

pozdrawiam


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damjan15    0

Jeżeli chodzi o pronara to mój wujek tnie blachę w pronarze i mówił że od czasu do czasu przywożą zachodnią przyczepę oczywiście logo zrywają żeby nikt nie widział. Rozbierają ją na części co do jednej śrubki i robią taką samą z logo PRONAR. Ot i cała filozofia pronara na pewno nie ma takiego wykonania jak Wielton.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli co lepsza gorsza w Twoim miemaniu? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Libero    16

Jeżeli chodzi o pronara to mój wujek tnie blachę w pronarze i mówił że od czasu do czasu przywożą zachodnią przyczepę oczywiście logo zrywają żeby nikt nie widział. Rozbierają ją na części co do jednej śrubki i robią taką samą z logo PRONAR. Ot i cała filozofia pronara na pewno nie ma takiego wykonania jak Wielton.

 

Ten sam trik stosuje Wielton

To chyba taki chwyt marketingowy...


Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych

Politechnika Warszawska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1987    57
Ten sam trik stosuje Wielton

A potrafisz to udowodnić? :( . Byłem w Wieltonie kilka razy i wiem jak tam są projektowane pojazdy i w takie brednie nigdy nie uwierzę. Producent produkujący 1440 przyczep rolniczych rocznie (obecna produkcja 120 sztuk/miesiąc) zajmujący 5 pozycję na rynku pojazdów ciągnionych pod względem sprzedanych maszyn robił by coś takiego. :(


Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Heh skoro Wieluń robi naczepy do samochodów, to stworzenie takiej przyczepy to pikuś. :( Także sory, ale ta teoria jest mało wiarygodna. Wielton przy takim zasięgu produkcji ma własne bardzo rozwinięte centrum konstrukcyjne, nie wspominając, że mają najnowocześniejszą pionierską w Polsce technologię produkcji. Sorry, ale Pronar ma wyłącznie doświadczenie w przyczepach rolniczych i teraz zaczynają robić samochodówki, więc mają pod górkę, Wieluń ma zdecydowanie z górki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Jackassiu
      Witam
      Mam zamiar kupić przyczepę z SANOKA D 45( najprawdopodobniej) wywrot na 2 str, ładowność 3,5t. Po prawej stronie nad tylnym kołem znajduje sie tabliczka znamionowa a z lewej str tej tabliczki jest jeszcze jakiś "aluminiowy pasek" (obydwie te tabliczki są nie czytelne-jakiś nalot+farba). Moje pytanie jest następujące: gdzie szukać nr nadwozia-ramy?
      Odnowienie tych numerów kosztuje "TYLKO" ok 310 zł
    • Przez pio46
      Witam .Jaką nową  przyczepę polecacie  około 12 ton z skrzynia pow 5 metrów i ich ceny?
    • Przez zetor7745
      Co sadzicie o przyczepach Pronar. Interesuje mnie kupno 2 sztuk 10t i wybor padl na pronar dobra cena co wy na to?
    • Przez Tomsky
      Witam,
      zastanawiam się nad zakupem używanej przyczepy skorupowej SODIMAC , tandem resorowany. Jeśli na forum są użytkownicy takiej maszyny proszę o info na co zwrócić uwagę przy  zakupie , ewentualnie słabe strony czy problemy .
      Pozdrawiam
    • Przez HornetZnawca
      Witam kupiłem przyczepę od Tatry brandys i mam problem z hamulcami bo są w niej dwuobwodowe a ciągniki mam Polskie:/ Co zrobić żeby przyczepa hamowała przy ciągniku z hamulcami jednoobwodowymi? Chciał bym też zaczepiać za brandyską HL 8011 która też jest na jednoobwodowych hamulcach...
×